Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

RATA ŞOMAJULUI în judeţul ALBA, de 8,67%, la sfârşitul lunii martie. Aproape 16.000 de persoane sunt în căutarea unui loc de muncă


Publicat

ajofm alba sediu

ajofm alba sediuDin datele AJOFM Alba, la sfârşitul lunii martie 2015, un număr total 15.766 persoane figurau în evidenţe, ca fiind în căutarea unui loc de muncă. Dintre acestea, 3.451 persoane sunt şomeri indemnizaţi, iar 12.315 nu beneficiază de drepturi băneşti.

Rata şomajului, la nivelul judeţului Alba, la finele lunii martie 2015 este de 8,67%.

Citeşte şi 24 aprilie: AJOFM Alba organizează Bursa locurilor de muncă. Oportunităţi pentru şomeri sau cei care doresc să se reorienteze profesional

Medierea muncii

Numărul persoanelor cuprinse la măsuri active în luna martie 2015 a fost de 3.558. În urma acordării acestor servicii s-a reuşit plasarea în muncă a 796 persoane, din care 337 persoane în locuri de muncă pe perioada nedeterminată, 459 persoane în locuri de muncă pe perioadă determinată.

Încadrarea şomerilor după prima mediere a muncii – 140 persoane.

Informare şi consiliere profesională

În perioada 01.03.2015 – 31.03.2015, un număr total de 2.439 persoane au beneficiat de servicii de informare şi consiliere profesională, fiind încadrate în muncă a 121 persoane.

Stimularea încadrării în muncă a absolvenţilor instituţiilor de învăţământ

Una dintre măsurile de prevenirea a şomajului şi stimularea ocupării tinerilor absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ este subvenţionarea angajatorilor pentru încadrarea în muncă a acestei categorii de persoane, subvenţionare care se acordă diferenţiat în funcţie de nivelul studiilor absolvite de cel angajat. Utilizarea tuturor mijloacelor de informare în masă cu privire la măsurile active destinate tinerilor, informarea şi consilierea privind cariera tinerilor din anii terminali de studii a făcut posibilă angajarea a 47 absolvenţi, din care 21 prin subvenţionarea locului de muncă.

Din cei 47 absolvenţi încadraţi, 10 au beneficiat de prima de încadrare prevăzută de lege, primă egală cu valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data acordării (500 lei).

Încadrarea în muncă prin stimularea mobilităţii forţei de muncă

În luna martie 2015 au beneficiat de aceste stimulente financiare 4 persoane care s-au încadrat în altă localitate cu schimbarea definitivă a domiciliului – aceste persoane au primit o primă de instalare, acordată din bugetul asigurărilor pentru şomaj, egală cu de şapte ori valoarea indicatorului social de referinţă (unitatea exprimată în lei la nivelul căreia se raportează prestaţiile băneşti, cu excepţia indemnizaţiei de şomaj, suportate din bugetul asigurărilor pentru şomaj, care în acest moment are valoarea de 500 lei) în vigoare la data instalării şi o persoană s-a încadrat într-o localitate la o distanta mai mare de 50 de km faţă de domiciliul stabil (această persoană a primit o primă de instalare egala cu de două ori valoarea indicatorului social de referinţă).

Încadrarea în muncă a şomerilor înainte de expirarea perioadei de indemnizare

În scopul prevenirii şomajului de lungă durată şi stimulării şomerilor de a se încadra în muncă înainte de expirarea perioadei de indemnizare, s-au acordat alocaţii 30% pentru un număr de 32 şomeri, din care 18 sunt femei.

Încadrarea în muncă a persoanelor cu vârsta de peste 45 ani sau şomeri care sunt părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale

În luna martie 2015 au fost încadraţi în muncă din aceasta categorie un număr de 402 şomeri din care 67 cu subvenţionarea locului de muncă.

Încadrarea în muncă persoanelor cu handicap

Prin aplicarea setului de măsuri active prevăzute pentru promovarea incluziunii sociale a persoanelor cu handicap, a serviciilor personalizate pentru acest grup ţintă, s-a reuşit încadrarea în muncă a 2 persoane fără subvenţionarea locului de muncă.

Activitatea prin reţeaua EURES

Îîn luna martie 2015, prin intermediul consilierului EURES, s-au procesat solicitările pentru locuri de muncă în spaţiul european pentru un număr de 47 persoane, din care 11 femei, ţara cea mai solicitată fiind Israel, iar ocupaţia cea mai vizată cea de muncitor în construcţii.

Protecţia drepturilor cetăţenilor români care lucrează în străinătate şi sistemele de securitate socială

În perioada 1.03.2015 – 31.03.2015, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba a primit de la persoane fizice interesate 8 cereri pentru eliberarea formularelor europene E301/ U1/U002, în vederea certificării perioadelor de asigurare realizate în sistemul asigurărilor pentru şomaj din România, pentru obţinerea prestaţiei de şomaj în alte state(Spania). Pentru certificarea legată de membrii familiei ai unei persoane aflate în şomaj, care trebuie luaţi în considerare la calculul prestaţiilor, în cadrul AJOFM Alba au fost primite 6 solicitări pentru care s-au completat formularele E302/ U006, fiind eliberate pentru Spania. S-a mai eliberat un formular U007 pentru solicitarea exportului prestaţiilor de şomaj din Germania în România şi un formular U013 pentru confirmarea lunară din timpul perioadei de export a prestaţiilor de şomaj din Spania în Romania.

Bugetul asigurărilor pentru şomaj

În perioada 1.03.2015 – 31.03.2015, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba a cheltuit următoarele sume de bani, pentru aplicarea măsurilor active de ocupare a forţei de muncă:

–       organizarea şi desfăşurarea cursurilor de formare profesională – 12.970 lei;

–       ocuparea forţei de muncă prin acordarea de alocaţii pentru şomerii care se încadrează înainte de expirarea perioadei de şomaj – 26.279 lei

–       încadrarea şomerilor în vârstă de peste 45 de ani şi a întreţinătorilor parinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale prin subvenţionarea locului de muncă – 242.025 lei;

–       încadrarea prin subvenţionarea locurilor de muncă a persoanelor cu handicap – 1.000 lei;

–       încadrarea prin subvenţionarea locurilor de muncă a şomerilor care mai au 5 ani până la împlinirea vârstei de pensionare – 6.925 lei

–       încadrarea absolvenţilor din instituţii de învâţământ prin subvenţionarea locului de muncă – 84.088 lei;

– încadrarea prin încheierea de contracte de solidaritate, în baza Legii 76/2002 – 12.475 lei;

Pentru măsurile pasive s-au facut plăţi astfel:

–       indemnizaţia de şomaj, plăţi compensatorii – 1.958.030 lei

–       contribuţii aferente la asigurările sociale şi de sănătate ale şomerilor – 634.875 lei.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Semifinaliştii de la ROMÂNII au TALENT 2021. Juraţii au ales doar 14 concurenţi din cei peste 300 care au trecut de preselecţii

Publicat

 Jurații de la Românii au talent au ales cei 14 semifinaliști ai sezonului 11, acestora alăturându-se și cei 10 concurenți care au primit Golden Buzz. În total, 24 de concurenți, dintre cei 300 care au trecut de preselecții cu 3 sau 4 de DA, se vor lupta pentru marele premiu în valoare de 120.000 de euro.

Din patru concurenți calificați pentru semifinale, județul Alba a rămas fără niciunul, după ce jurații au ales doar 14 dintre cele peste 300 de momente care au avut loc pe scena de la Românii au Talent în acest sezon.

Diana Rad din Ocna Mureș – fata cu voce de înger din Ocna Mureș

Tudor Limbean- ”Micul Patriot” din Vințu de Jos

Cei  doi moți din Apuseni – Ciprian și Teodor Vârciu care au vrăjit audiența cu taragoatele lor

Toți patru au reprezentat județul Alba excepțional, la ediția 11 de la Românii au Talent. Toți au obținut în preselecții câte PATRU de DA.

Ediția cu numărul 28 a adus la final și lista celor 24 de concurenți care merg în cele două semifinale și vor un loc în marea finală Românii au talent. 

N-a fost o misiune ușoară, mai ales că Andra, Alexandra Dinu, Andi Moisescu, ajutat de Smiley, și Florin Călinescu au văzut peste 300 de momente pe scena talentelor.

Ei sunt cei 24 de semifinaliști de la Românii au Talent sezonul 11

  • 1. Acro Mystic Duo  

  • 2. Maria Rădeanu

  • 3. Narcisa Ungureanu 

  • 4. Sara Smighelschi

  • 5. Duo Turkeiev și Liliya Turkeieva 

  • 6. Dean Bowman

  • 7. Dragoș Pădeanu

  • 8. Bianca Purice

  • 9. Dorinel și Costel Cutiuță

  • 10. Cosmin Adrian și Louise

  • 11. Simion R Ștefan

  • 12. Magitot

  • 13. Andrii și Bogdan Kalashnyk

  • 14. Rianna Rusu

Semifinaliștii care au primit Golden Buzz

  • 1. Filip Cioc
  • 2. Rareș Trufea
  • 3. Remi Martin
  • 4. GIM
  • 5. Daria Batschi
  • 6. Ana Maria Mărgean
  • 7. Ruslana Krutas
  • 8. Arts of Robots
  • 9. Raisa Chiribuță
  • 10. Elena Gatcin

În cele două semifinale live de la Românii au Talent, sezonul 11, vor participa câte 12 concurenţi. În total, 24 de concurenţi vor performa în Semifinala Românii au Talent 2021. Zece dintre semifinalişti au primit Golden Buzz de-a-lungul celor 27 de ediţii de preselecţii.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2021: Încep înscrierile pentru concursul din acest an. Documente necesare, lista posturilor, centre și calendar

Publicat

examen profesor

De marți, 11 mai, încep înscrierile la concursul de Titularizare 2021. Candidații care vor să obțină un post pe perioadă nedeterminată sau doresc să se angajeze în sistemul de Educație trebuie să-și depună dosarul la Inspectoratul Școlar (județean sau cel al municipiului București, în funcție de domiciliu), respectiv la centrele de înscriere organizate de acestea.

Proba scrisă va fi organizată în 21 iulie, iar primele rezultate vor fi comunicate în 27 iulie.

Vezi LISTA posturi ALBA actualizată sau AICI

Vezi AICI listele pe țară, ordonate ca:

– Lista posturilor vacante/rezervate complete cu viabilitatea de cel puţin 4 ani ordonate după disciplină

– Lista posturilor vacante/rezervate complete cu viabilitatea mai mică de 4 ani ordonate după disciplină

– Lista posturilor vacante/rezervate incomplete ordonate după disciplină

Titularizarea este concursul național de ocupare a posturilor didactice, de angajare în învățământ.

Candidații care iau medii peste 7 se pot angaja pe perioadă nedeterminată și cei care iau peste media 5, pe perioadă determinată, dacă există posturi disponibile, scoase la concurs.

Vezi și TITULARIZARE 2021: Modele de subiecte și bareme de corectare pentru examen. Detalii pentru candidați

Cum se fac înscrierile – precizări IȘJ Alba

Înscrierile se pot face:

  • cu dosar fizic la centrul de înscriere
  • prin transmiterea dosarului online la adresele de email dedicate centrului de înscriere la care este arondată proba de concurs.

În județul Alba, înscrierea candidaţilor se face în perioada 11-17 mai 2021, la cinci centre, după următorul program:

Marți, 11 mai 2021 – în intervalul orar 10:00-15:00

Miercuri, 12 mai 2021 – în intervalul orar 9:00-15:00;

Joi, 13 mai 2021 – în intervalul orar 9:00-15:00

Vineri, 14 mai 2021 – în intervalul orar 9:00-14:00

Luni, 17 mai 2021 – în intervalul orar 9:00-16:00.

Candidaţii completează atât Fişa de înscriere, pentru introducerea datelor în sistemul informatic, cât şi cererea/cererile tip corespunzătoare opţiunii personale de participare/neparticipare la proba scrisă a concursului.

Vezi Fisa_inscriere_concurs

Datele din fişele de înscriere ale candidaţilor sunt înregistrate în sistemul informatizat al Ministerului Educaţiei, aplicația TITULARIZARE 2021.

Candidații care depun cereri de înscriere, însoțite de fişe de înscriere şi cărora li se înregistrează datele de înscriere, într-un județ sau în municipiul București, se prezintă la proba scrisă în județul în care li s-au înregistrat datele în sistemul informatic.

Documente necesare pentru înscriere

Se vor depune documentele potrivit Cererii-tip de înscriere.

Vezi Cerere-tip de înscriere

Cazierul judiciar și adeverința de integritate comportamentală nu mai sunt necesare, acestea fiind solicitate de inspectoratele școlare.

„În vederea efectuării verificărilor, inspectoratele școlare solicită inspectoratelor de poliție județene/Direcției Generale de Poliție a Municipiului București extrasul de pe cazierul judiciar, respectiv copie de pe Registru, în conformitate cu prevederile art. 20 alin. (7) din Legea nr. 290/2004 privind cazierul judiciar, republicată, cu modificările și completările ulterioare, respectiv art. 18 alin. (3) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare”, se arată în metodologie.

Vezi Extras Metodologie Titularizare 2021

Candidații care au depus dosare de înscriere la concursul național în ultimii 3 ani depun/transmit pentru înscrierea la concursul național, sesiunea 2021, la centrul de înscriere cererea-tip însoțită doar de documente în completarea celor depuse în anii anteriori, dacă este cazul.

În perioada 11-17 mai 2021 pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada aprilie-mai 2021.

În această perioadă (11-17 mai 2021) se înscriu atât candidaţii absolvenţi cu studii finalizate în anii precedenţi cât şi absolvenţii promoţiei 2021. Absolvenţii promoţiei 2021 fac dovada, în momentul înscrierii, prin adeverinţă în original, că sunt în an terminal de studii şi că vor susţine examenul de absolvire a studiilor în anul 2021.

În mod excepţional, absolvenţii promoţiei 2021 (ai studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 21 iulie 2021, până la ora 8.00.

Absolvenţii promoţiei 2021 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai după prezentarea adeverinţei de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

Candidaţii care din motive obiective nu se pot deplasa la centrele de înscriere în perioada 11-17 mai 2021 (motive de sănătate, temperatură peste 37,3 grade C la triajul epidemiologic, izolare epidemiologică la domiciliu, carantină epidemiologică) se pot înscrie online la centrul de înscriere la care este arondată disciplina de concurs la care doresc să susţină proba scrisă.

Formatul fişierelor, codurile pentru denumirea acestor fişiere, pentru denumirea şi conţinutul arhivei electronice cu documentele care constituie dosarul depus online, vor fi comunicate până în data de 11.05.2021.

Adresele de email la care se expediază arhiva cu documente sunt, în funcție de centrul de înscriere la care este arondată disciplina de concurs: o c1_tit_2021@isjalba.ro o c2_tit_2021@isjalba.ro o c3_tit_2021@isjalba.ro o c4_tit_2021@isjalba.ro o c5_tit_2021@isjalba.ro

Aceste adrese de email sunt disponibile în perioada înscrierii la concurs: 11-17 mai 2021, respectiv în perioada validării înscrierii: 19-20 mai 2021

Centrele de înscriere

Dosarele candidaţilor, întocmite în conformitate cu prevederile Cererilor – tip, se înregistrează la următoarele centre de înscriere stabilite de Comisia judeţeană de organizare şi desfăşurare a concursului, în judeţul Alba:

Centrul de Înscriere Nr. 1 Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” Alba Iulia (pentru posturile de învățători / profesori pentru învățământul primar)

Adresa: Alba Iulia, Str. Moldovei Nr.2, Judeţul Alba Tel. / Fax 0258-811548, Email: c1_tit_2021@isjalba.ro

Director: Gabriel-Teodor Bucur

Centrul de Înscriere Nr. 2 Colegiul Economic „Dionisie Pop Marţian” Alba Iulia (pentru posturile de educatoare / profesori pentru învăţământul preşcolar)

Adresa: Alba Iulia, Str. Octavian Goga, Nr. 11, Judeţul Alba Tel. / Fax 0258-811468, email: c2_tit_2021@isjalba.ro Director: Mihaela-Ioana Basarabă

Centrul de Înscriere Nr. 3 Şcoala Gimnazială „Ion Agârbiceanu” Alba Iulia (pentru posturile de discipline tehnice, economice, silvice şi agricole; pregătire – instruire practică; educaţie tehnologică; muzică specializată şi educaţie muzicală; educaţie plastică, vizuală şi artistică; îÎnvăţământ special; profesori consilieri, profesori logopezi; posturile de la Palatul Copiilor)

Adresa: Alba Iulia, Str. Vasile Goldis Nr.14A, Judeţul Alba Tel. / Fax 0258-821875, email: c3_tit_2021@isjalba.ro

Director: Nicolae Andron

Centrul de înscriere nr. 4 Colegiul Naţional „Horea, Cloşca și Crişan” Alba Iulia (pentru posturile /catedre de Biologie, Chimie, Fizică, Geografie, Informatică, TIC, Matematică, Istorie, Cultură Civică, Religie, Filosofie, Logică, Psihologie,

Adresa: Alba Iulia, Bd. 1 Decembrie 1918, Nr.11, Judeţul Alba Tel. 0258/835164, email: c4_tit_2021@isjalba.ro

Director: Valeriu Cerbu

Centrul de înscriere nr. 5 Colegiul Tehnic „Apulum” Alba Iulia (pentru posturi didactice / catedre de limba română, limba engleză, limba germană (maternă sau modernă), limba franceză, limba italiană, limba maghiară maternă, limba rromani maternă, educație fizică/sport, kinetoterapie)

Adresa: Alba Iulia, Str. Gheorghe Pop de Băsești, nr.2, Judeţul Alba Tel./Fax 0258-834102, email: c5_tit_2021@isjalba.ro

Director: Elena-Mihaela Jurcan

CALENDAR concurs TITULARIZARE 2021:

Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

Perioada: 11-17 mai 2021 – înregistrarea dosarelor de înscriere a candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2021, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere; pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada aprilie-mai 2021

Perioada: 12-18 mai 2021 – verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare și desfășurare a concursului

Perioadele: 19-20 mai 2021; 13-16 iulie 2021 – pentru absolvenții promoției 2021/absolvenţii 2021ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/ departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic – validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare a absolvenţilor din promoțiile anterioare, atrage după sine anularea înscrierii la concurs

În mod excepţional, absolvenţii promoţiei 2021 (studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 21 iulie 2021, până la ora 8.00. Absolvenţii promoţiei 2021 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai după prezentarea adeverinţei de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

Pe durata stării de alertă, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autorităţile de resort, candidaţii nu mai validează fişele de înscriere şi optează, în scris, pentru judeţul/municipiul Bucureşti în care se prezintă la repartizare.

Termen: 21 mai 2021 – afișarea, la avizierele inspectoratelor şcolare, a: (i) listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă; (ii) listei cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice.

Notă: Pe durata stării de alertă, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autorităţile de resort, candidatul care observă erori în datele afișate informează, în scris, prin poștă electronică, inspectoratul școlar în vederea corectării acestora până la data de 16 iulie 2021.

Perioada: 24 mai – 25 iunie 2021 – stabilirea centrelor de concurs şi comunicarea acestora la Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Direcţia Generală Învăţământ Preuniversitar; organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe

Notă: (1) În perioada 24 mai-25 iunie pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada aprilie-mai 2021.

Notă (2): În perioada stării de alertă, se suspendă susținerea inspecțiilor la clasă și a celor practice.

Cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale în perioada 24 mai –4 iunie 2021.

Termen: 2 iulie 2021 – afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă

Termen: 21 iulie 2021desfășurarea probei scrise

Termen: 27 iulie 2021 – comunicarea rezultatelor iniţiale

Perioada: 27-28 iulie 2021 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

Perioada: 29 iulie-2 august 2021 – soluţionarea contestațiilor

Termen: 3 august 2021 –  comunicarea rezultatelor finale

Termen: 4 august 2021 – repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2021, conform prevederilor art. 74alin. (3), lit. a) sau 80 alin. (9), după caz; repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) sau 80 alin. (9), după caz;

Termen: 5 august 2021 – ședință de repartizare, în ordine, a: (i) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. c); (ii) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. d); (iii)cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. e); (iv)cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9), după caz

Termen: 6 august 2021 – reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

Perioada: 9-23 august 2021 – emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Pelerinaj de RUSALIILE CATOLICE la Șumuleu Ciuc. Guvernul a aprobat solicitarea Arhiepiscopiei Romano-Catolice de Alba Iulia

Publicat

catedrala-romano-catolica

Pelerinajul de la Şumuleu Ciuc va fi organizat anul acesta, a anunţat, luni, vicepremierul Kelemen Hunor, preşedinte al UDMR, precizând că solicitarea a fost făcută de Arhiepiscopia Romano-Catolică de Alba Iulia şi de Ordinul Franciscanilor.

Pelerinajul de la Şumuleu Ciuc se desfășoară în 22 mai, cu ocazia Rusaliilor Catolice.

„Guvernul a prelungit starea de alertă cu încă 30 de zile, însă la cererea UDMR se vor putea ţine pelerinaje religioase în această perioadă – desigur, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară. Pelerinajul de Rusalii de la Şumuleu Ciuc este o sărbătoare importantă pentru comunitatea noastră, indiferent de confesiune, considerat cel mai mare de acest fel din Europa Centrală şi de Est.

Din cauza pandemiei, anul trecut am putut urmări slujba doar la televizor şi online, dar anul acesta vom putea fi din nou în şaua dintre munţii Şumuleul Mare şi Şumuleul Mic, chiar dacă într-un număr mai mic”, a scris pe Kelemen Hunor pe Facebook.

El a adăugat că, de Paşti, comunitatea din Miercurea Ciuc a dat dovadă de faptul că se poate participa la sfinţirea bucatelor cu respectarea măsurilor epidemiologice.

„Sunt convins că credincioşii care vor veni la pelerinaj vor da dovadă de aceeaşi disciplină!”, a transmis liderul UDMR

În fiecare an, în sâmbăta Rusaliilor, catolicii din întreaga lume, majoritatea de limbă maghiară, vin în pelerinaj la biserica Sfintei Fecioare Maria din Şumuleu Ciuc.

Anul trecut, pelerinajul obişnuit de pe muntele Şumuleu, care reunea în fiecare an peste 100.000 de oameni din întreaga lume, nu a mai avut loc din cauza pandemiei de COVID.

În 1 iunie 2019, Sanctuarul marian de la Şumuleu Ciuc a fost vizitat de Papa Francisc.

sumueu

În acest an, pelerinajul de Rusaliile Catolice de la Şumuleu Ciuc va avea loc în data de 22 mai.

surse: agerpres.ro

foto: arhivă 2019

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Festivalul Internațional ”Lucian Blaga” Sebeș – Lancrăm își continuă drumul cu cea de-a XLI-a ediție (P)

Publicat

Festivalul Internațional „Lucian Blaga” Sebeș – Lancrăm, organizat de Primăria și Consiliul Local al Municipiului Sebeș, prin Centrul Cultural „Lucian Blaga” Sebeș, este una dintre cele mai longevive și prestigioase manifestări cultural-științifice din România.

Început în anul 1981 de un grup de intelectuali temerari, evenimentul a ajuns în acest an la cea de-a XLI-a ediție.

”Nădăjduim ca în această vară, să avem bucuria organizării tradiționalelor conferințe și evenimente reunite sub cupola festivalului, iar până atunci lucrăm la editarea publicațiilor „Caietele Blaga” și „Pașii Profetului”.

O tradiție frumoasă în cadrul festivalului o reprezintă organizarea Concursului Național de Creație Literară și Artă Plastică „Laudă semințelor, celor de față și-n veci tuturor”, inițiat cu scopul valorificării creativității participanților și menținerii vie, în conștiința publică, a memoriei poetului luminii și filosofului misterelor, Lucian Blaga, născut la Lancrăm.

În anul 2021, ne mândrim cu un număr record de participanți la concurs, jurizarea urmând a se realiza în luna mai, iar festivitățile de înmânare a premiilor urmând a avea loc în cadrul festivalului.

Toate noutățile vom avea plăcerea de a le comunica publicului interesat pe măsura derulării lor”, transmit reprezentanții Primăriei Sebeș.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate