Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

REGULI noi de organizare a taberelor şi excursiilor pentru elevi. Decizia de aprobare aparţine unităţilor de învăţământ. Alte modificări


Publicat

tabara de vara 1Decizia privind aprobarea taberelor, excursiilor, expediţiilor şi altor activităţi de timp liber pentru preşcolari şi elevi va aparţine unităţilor de învăţământ şi un inspectoratului şcolar. Un nou Regulament-cadru a fost aprobat de ministrul Educaţiei, Adrian Curaj.

Documentul include o serie de reguli şi obligaţii menite să ducă la asigurarea, din partea cadrelor didactice şi a unităţilor de învăţământ preuniversitar, a condiţiilor de siguranţă pentru elevi şi preşcolari pe durata activităţilor amintite. Nu în ultimul rând, regulamentul stipulează o serie de obligaţii şi pentru toţi participanţii la tabere sau excursii: elevi, profesori şi părinţi.

Una dintre schimbările majore aduse de noul regulament este aceea că mută decizia privind aprobarea respectivei activităţi de la inspectoratul şcolar judeţean la unitatea de învăţământ, demers care urmăreşte simplificarea procesului organizatoric, transmite Ministerul Educaţiei, într-un comunicat.

A fost eliminată condiţia ca documentaţia necesară aprobării deplasării să fie realizată cu o lună înainte.Pe de altă parte, regulamentul face distincţie clară între activităţile realizate în localitatea în care se află unitatea de învăţământ şi cele din altă localitate, reducând astfel birocraţia în cazul activităţilor derulate în localitate. Mai mult, a fost simplificat şi formularul prin care părintele/tutorele legal îşi exprimă acordul de participare al copilului.

Regulamentul stipulează atât documentaţia necesară aprobării şi derulării activităţilor, cât şi obligaţiile cadrelor didactice organizatoare, ale părinţilor şi ale elevilor. Nu în ultimul rând, acesta permite unităţilor de învăţământ elaborarea unor regulamente proprii, adaptate specificului unităţilor de învăţământ.

Prevederi din Regulament:

“Art. 4. (1) În pregătirea taberei / excursiei / expediției, cadrul didactic organizator trebuie să informeze grupul asupra următoarelor aspecte:

a) scopul și programul activității;

b) obiectivele turistice care vor fi vizitate;

c) durata deplasării, ziua, ora și locul plecării, precum și ziua, ora şi locul sosirii;

d) localitatea de destinație, unitatea de cazare și distanța până la aceasta, precum și pachetul de servicii privind:

– mijloacele de transport utilizate, caracteristicile şi categoria acestora, precum și copia certificatului de înmatriculare la Registrul comerțului, copia licenței de transport persoane, copia asigurării de răspundere a transportatorului față de călătorii transportați în caz de accidente;

– condițiile de cazare și masă (numărul locurilor de cazare autorizate, categoria de clasificare a unităţilor de cazare / alimentaţie etc.);

– dotările suplimentare din incinta unităţii de cazare (ex. piscine, terenuri de fotbal sau tenis, mese de ping-pong etc.);

e) documente / informații privind costul excursiei/ taberei/ expediției/ activității etc.;

f) numărul de participanţi estimat: elevi şi adulţi, cu respectarea regulii de 1 cadru didactic la cel mult 10 elevi

g) activități care presupun un anume grad de dificultate/ risc.

(2) Informaţiile de la punctele d) și e) vizează activitățile care se desfășoară în afara localității în care se află unitatea de învățământ.

(3) Informaţiile de la punctele d) și e) vor fi solicitate operatorilor economici contractați de către cadrul didactic, organizator al activităţii.

Art. 5. Documentația aferentă activităților care se desfășoară în localitatea în care se află unitatea de învățământ constă în:

a) acordul scris al părinților / tutorilor legal instituiți conform Anexei nr. 1;

b) procesul verbal de informare/ instruire a participanților, în care se vor insera, după caz, reguli specifice deplasării;

c) documentele prevăzute la Art. 4 alin. 1 lit. a), b), c);

d) aprobarea conducerii unității de învățământ de unde provin elevii/ preșcolarii.

Documentația aferentă taberei / excursiei / expediției / activității care se desfășoară în altă localitate decât cea a unității de învățământ, care presupune mai multe tipuri de servicii constă în:

a) acordul scris al părinților/ tutorilor legal instituiți;

b) procesul verbal de informare/ instruire a participanților, în care se vor insera, după caz, reguli specifice deplasării;

c) documentele prevăzute la Art. 4 alin. 1 lit. a), b), c), d), e);

d) adeverinţele medicale eliberate de medicul de familie / medicul școlar, care să ateste faptul că starea de sănătate îi permite să participe la activitățile propuse;

e) aprobarea conducerii unității de învățământ de unde provin elevii/ preșcolarii.

Art. 7. Pentru asigurarea securității elevilor/ preșcolarilor, cadrele didactice organizatoare au, cel puțin, următoarele obligații:

a) să sesizeze autoritățile competente cu privire la toate aspectele care țin de siguranța și protecția participanților la activitate;

b) să asigure câte un cadru didactic însoțitor pentru fiecare 10 elevi participanți;

c) să ia măsuri de prevenire / reducere a riscurilor de vătămare a participanților;

d) să adapteze activitățile la vârsta, stadiul de dezvoltare, nevoile și ritmul elevilor participanți.

Art. 8. Pe durata participării la tabere/ excursii/ expediții/ alte activități, elevii/ preșcolarii au următoarele obligații:

a) să respecte condițiile de siguranță pe parcursul deplasărilor în grup cu trenul trenul/ autocarul/ avionul;

b) să nu recurgă la acte de violență pe parcursul deplasării spre/ dinspre tabără/excursie/ expediție;

c) să nu pericliteze siguranța și securitatea participanților pe parcursul deplasării spre/ dinspre tabără / excursie / expediție;

d) să se comporte civilizat și să nu distrugă bunuri;

e) să manifeste un comportament responsabil față de propria persoană și față de ceilalți participanți la tabără;

f) să nu aducă și să nu consume tutun, alcool, substanțe stupefiante și psihotrope.

Art. 9. În cazul în care tabăra se organizează în timpul orelor de curs, în situații excepționale bine justificate, unitatea de învăţământ organizatoare va solicita aprobarea inspectoratului şcolar, căruia îi va transmite şi planul de recuperare a orelor neefectuate.”

Vezi integral Ordin_regulament_tabere_revizuit_2016



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Președintele, premierul și membrii Guvernului se întâlnesc miercuri pentru a decide cu privire la prelungirea stării de alertă

Publicat

Preşedintele Klaus Iohannis se întâlnește miercuri la Palatul Cotroceni, cu prim-ministrul Ludovic Orban, viceprim-ministrul Raluca Turcan, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, şi şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat.

Aceștia se întâlnesc înaintea ședinței extraordinare de guvern în care urmează să fie decisă prelungirea stării de alertă cu încă 30 de zile, pe întreg teritoriul României, care va începe tot miercuri, la ora 17:30.

Tot astăzi are loc și o reuniune a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, la ora 16:00.

Citeste mai mult
Publicitate

ZLATNA

Accident pe DN 74 la Poiana Ampoiului. Căruță răsturnată în afara șoselei, după ce a fost lovită de o mașină

Publicat

Un bărbat a fost rănit într-un accident rutier petrecut marți pe DN74 Alba Iulia – Zlatna, la Poiana Ampoiului. O căruță s-a răsturnat în afara drumului, după ce a fost lovită de o mașină. Conducătorul atelajului nu a dat prioritate la ieșirea de pe un drum secundar.

Potrivit IPJ Alba, marți, în jurul orei 6.30, polițiștii din Zlatna au intervenit pentru soluționarea unui accident rutier produs pe DN 74, pe raza localității Poiana Ampoiului.

Din primele cercetări efectuate de polițiști a rezultat un bărbat de 44 de ani, din Poiana Ampoiului, în timp ce circula cu o căruță trasă de cal pe un drum secundar, nu s-a asigurat la pătrunderea în drumul național, împrejurare în care atelajul a fost acroșat de un autoturism condus de un bărbat de 38 de ani, din comuna Almașu Mare.

În urma impactului, căruța s-a răsturnat în afara carosabilului, iar căruțașul a suferit leziuni corporale ușoare la un braț și a fost transportat la spital.

Atât conducătorul auto cât și căruțașul au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ în ambele situații.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

A spart ecranul unui aparat de jocuri de noroc și a plecat din local. Tânăr din Zlatna, cercetat pentru distrugere

Publicat

sala jocuri de noroc

Un tânăr din Zlatna este cercetat de polițiști pentru distrugere. A lovit ecranul unui aparat de jocuri de noroc și plecat din localul aflat în municipiul Alba Iulia, încercând să scape de răspundere.

Potrivit IPJ Alba, la data de 14 iulie 2020, polițiștii din Alba Iulia au fost sesizați cu privire la faptul că la un local public din municipiu, un client a distrus ecranul unui aparat de jocuri de noroc și a plecat.

În urma investigațiilor efectuate, polițiștii l-au identificat pe un tânăr de 32 de ani, din Zlatna, care ar fi lovit cu pumnii ecranul aparatului, provocând un prejudiciu care a fost evaluat de reprezentanții localului la 200 de lei.

Față de tânăr, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de distrugere.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Școli-pilot pentru testarea unor modele noi de predare, cu materii opționale alese de elevi, din toamnă. Proiect

Publicat

Ministerul Educației propune desemnarea unor școli ca unități-pilot, din septembrie, în care să fie aplicate modele noi de predare, elevii să poată alege materii opționale și să fie testat un nou tip de salarizare și carieră didactică.

Proiectul, aflat în dezbatere publică, prevede că lista școlilor care vor participa la acest program va fi aprobată până în 15 august.

Funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale şi de aplicație implică implementarea și evaluarea unor proiecte de cercetare educațională, noi modele curriculare și de carieră didactică, în vederea fundamentării de politici publice la nivel național, se arată în nota de fundamentare.

”Pilotarea unui nou model centrat pe oferta curriculară a fiecărei școli-pilot în parte (curriculum oferit de școală, alcătuit din trunchi comun și curriculum la decizia elevilor din oferta școlii), în acord cu valorile, profilul absolventului, competențele-cheie și ariile de învățare definite de Ministerul Educației și Cercetării, precum și a unui nou model de carieră didactică, proiectat pe opțiuni orizontale echivalente, începând cu anul școlar 2020-2021, va reprezenta piatra de temelie pentru ca viziunea proiectului România Educată, la orizontul anului 2030, să devină realitate. Putem vorbi despre o Românie Educată doar atunci când toți elevii, fără excepție, sunt tratați la școală ca personalități distincte, active, implicate, responsabile, cu aspirații, nevoi și preocupări bine definite”, explică inițiatorii proiectului.

Școlile-pilot vor aplica la clasă arhitecturile curriculare diferite de actualele planuri-cadru în vigoare, ”având rolul specific de a testa direct impactul unor modificări sistemice”.

De asemenea, unitățile-pilot vor funcționa după noi modele de normare, salarizare și parcurs al carierei didactice.

”Nicio școală nu va fi obligată să participe la pilotare, o condiție esențială pentru a face parte din program fiind anunțarea intenției unității de învățământ, în urma hotărârii Consiliului de Administrație și doar după avizul consiliului profesoral, al consiliului școlar al elevilor și al consiliului reprezentativ al părinților”, se mai arată în proiect.

Un studiu recent al Consiliului Național al Elevilor relevă că în anul școlar 2018-2019 un procentaj de 42,1% dintre elevi nu au fost consultați cu privire la materiile opționale pe care ar urma să le studieze în anul următor, ceea ce arată o deficiență de ordin stuctural a învățământului românesc de a accepta nevoile beneficiarilor și de a răspunde la acestea, motivează autoritățile din educație.

surse: edu.ro, edupedu.ro

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate