Actualitate
Studiu: Peste 60% dintre angajații români doresc să-şi schimbe locul de muncă, în viitorul apropiat
Un studiu la care au participat 1.300 de angajați din diverse domenii a evidenţiat faptul că peste 60% dintre salariaţii români au în vedere schimbarea jobului în viitorul apropiat.
Peste 60% dintre angajaţii români plănuiesc să-şi schimbe jobul în următorul an. Publicarea salariilor, feedback-ul după interviuri şi durata proceselor de recrutare fiind principalele reproşuri pe care le primesc angajatorii români, potrivit unui studiu remis luni Agerpres.
Cu alte cuvinte, se reconfirmă faptul că feedback-ul este principala metodă de’ retenţie’ a candidaţilor şi că ignorarea lui aduce deservicii majore reputaţiei de angajator.
Pe de altă parte, întrebaţi care sunt principalele criterii în funcţie de care îşi aleg angajatorul, 86% dintre respondenţi au pus, în vârful clasamentului, salariul şi pachetul de beneficii. Aproape la fel de importantă (84%) este reputaţia companiei, criteriu a cărui importanţă creşte de la an la an. Pentru 73% contează programul de lucru, 72% menţionează flexibilitatea companiei, iar 16% menţionează, în premieră, părerile actualilor angajaţi despre companie şi felul în care compania se preocupă de starea lor de bine la muncă.
Întrebaţi ce apreciază cel mai mult la un proces de recrutare, 65% pun, pe primul loc, întrebările relevante în cadrul interviurilor. Urmează feedback-ul rapid venit din partea recrutorilor şi detalierea anunţului de angajare. 32,4% dintre respondenţi apreciază atunci când salariul este specificat în anunţ, iar 30% se aşteaptă ca recrutorul să poată răspunde la întrebări tehnice care ţin de fişa postului.
Semnalele de alarmă trase de angajaţi sunt cu atât mai importante pentru companii cu cât 63% dintre aceştia au în plan să-şi schimbe locul de muncă în următoarele 12 luni şi doar 3% sunt decişi să rămână la actualul job pentru o perioadă mai lungă de 3 ani. În faţa deciziei de a pleca din companie, doar managerul direct (29,1%), colegii de echipă (20,9%) şi CEO-ul (20,6%) ar putea avea o influenţă asupra angajaţilor. Doar 4% spun că ar putea fi întorşi din drum de managerul de HR.
Studiul a fost realizat în perioada august-septembrie 2018, pe un eşantion de 1.300 de respondenţi.
sursă: Agerpres.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News