Connect with us
Publicitate

Economie

Tinmar Energy anunță că din 16 septembrie oprește furnizarea energiei electrice către consumatorii plafonați. Noi precizări

Publicat

Furnizorul Tinmar Energy  anunță că din data de 16 septembrie 2022 va înceta furnizarea energiei electrice către consumatorii plafonati, activând doar pe piață concuretială. Compania anunță că o parte dintre clienții săi au fost notificați.

Consumatoriilor li se recomandă ca până cel mai târziu în dată de 15.09.2022 să solicite încheierea unui contract de furnizare energie electrică cu furnizorul de ultima instanța numit de ANRE pentru luna septembrie, respectiv Enel Furnizare, pentru a avea asigurată energia necesară funcționarii.

Scrisoarea privind contractul furnizare energie electrică transmisă de George Mihai, Energy Sales and Contracting Director, către ANRE:

„Stimate partener,

Modificările legislative din piața de energie electrică și gaze naturale ne-au pus în situația neplăcută de a va notifica greutăți în continuarea furnizării în condițiile impuse de autorități.

Ultimele modificări – OUG 119/2022 – sunt o dovadă în plus că legislația națională în domeniul energiei rămâne fragmentată, bazată pe soluții de moment, care tratează efectele, și nu cauzele majorării prețurilor, și care induce noi provocări pentru companiile implicate, fără a oferi o minimă predictibilitate pe termen mediu și lung.

Mai mult, așa cum chiar ANRE avertizează, noua ordonanță are un impact puternic negativ asupra furnizorilor de energie. Autoritatea arată că ordonanța ar putea duce la ieșirea din piață a anumitor furnizori din cauza mecanismelor impuse și cere guvernului înființarea unor companii de trading și de furnizare pentru a compensa eventuala ieșire de pe piață a unora dintre acești participanți la piață.

Impactul asupra activității furnizorilor de energie electrică și gaze naturale a fost vizibil de la începutul aplicării măsurilor de compensare și plafonare a prețului la energie. Problemele de finanțare, de cash flow, întârzierile uriașe în decontarea sumelor datorate de statul român impactează direct și ireversibil activitatea societății noastre.

Ordonanță de urgență nr. 119/2022 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienților finali din piața de energie electrică și gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul energiei, aduce o serie de modificări care agravează și mai tare funcționarea pieței de energie electrică , respectiv:

1. Valoarea maximă a prețului mediu ponderat al energiei electrice, la care ANRE calculează sumele de decontat de la Bugetul de Stat pentru furnizorii de energie electrică este de 1.300,00 lei/MWh. Asta în condițiile în care prețul de tranzacționare angro al energiei astăzi 05.09.2022 este pe piață de energie de 3.053,00 lei/MWh. Diferența de preț între prețul plătit astăzi de Tinmar Energy și cel ce va decontat (peste alte câteva luni de către statul român) trebuie suportată de societatea noastră, fapt care se adaugă la pierderile înregistrate până acum din aplicarea măsurilor compensatorii.

Furnizorii au încercat să achiziționeze din piață energie la prețul plafonat de către Ordonanță, sens în care au fost lansate oferte la acest preț, pentru energie bandă, pe mai multe perioade de livrare, în viitor: la săptămâna, la luna, la trimestru, la semestru, la an 2023.

Absolut previzibil, nu s-a încheiat nicio tranzacție, pentru că niciun producător nu a dorit să vândă energia la acest preț, mult sub cel al pieței și mult sub ce s-a tranzacționat cu livrare în viitor în ultimele luni. Și au mai fost și solicitări la prețuri peste cel maxim de decontare al statului – de 1.600,00 și chiar 1.800,00 de lei, cu același rezultat.

Singurele oferte de răspuns la solicitarea furnizorilor au fost de 3.900,00 de lei/MWh pentru energia aferentă trimestrului IV 2022 și 3.000,00 lei/MWh pentru energie bandă cu livrare în tot anul 2023.

Oricum stabilirea unui preț al energiei electrice pe alte principii decât în baza tranzacțiilor încheiate creează dificultăți financiare furnizorilor de energie electrică și mai departe pe tot lanțul producere – consum.

Așadar, povara finanțării și susținerii consumatorilor plafonați cade din nou pe furnizor, fapt ce duce implicit la probleme insurmontabile pentru societatea noastră.

În aceste condiții, va rugăm să înțelegeți că nu avem resursele necesare pentru a susține achizițiile necesare consumatorilor plafonați și respectuos va solicităm ca până cel mai târziu în dată de 15.09.2022 să solicitați încheierea unui contract de furnizare energie electrică cu furnizorul de ultima instanța numit de ANRE pentru luna septembrie, respectiv Enel Furnizare, pentru a avea asigurată energia necesară funcționarii.

Începând cu dată de 16.09.2022 vom înceta furnizarea energiei electrice către consumatorii plafonați, activând doar pe piață concuretială.

Subliniem faptul că societatea dumneavoastră beneficiază de același preț plafonat până la dată de 31.08.2023 indiferent de furnizor, că schimbarea furnizorului sau alegerea FUI pentru furnizarea energiei electrice nu vor creea obligații noi de plata în sarcina dumneavoastră și că, practic consumatorul plafonat va beneficia de aplicarea legii și compensarea prețului energiei electrice indiferent de furnizor”, a scris George Mihai, director Energie Electrică și Gaze Naturale.

Noi precizări publicate de Tinmar Energy

Tynmar Energy a făcut precizări cu privire la măsurile pe care le va lua începând din data de 16 septembrie. Reprezentanții companiei spun într-un comunicat transmis DCNews.ro  că măsura nu afectează consumatorii casnici: ”Consumatorii casnici NU au făcut obiectul notificărilor transmise de către compania Tinmar Energy.

În contextul noilor modificări legislative, societatea noastră încearcă să adapteze strategia de furnizare a energiei electrice, astfel încat să NU afecteze în primul rând consumatorii casnici și apoi în limita resurselor de care dispune să asigure energia electrică și pentru celelalte categorii de consumatori.

Liberalizarea pieței de energie pentru consumatorii noncasnici (clienți industriali) a avut loc în anul 2007 și această categorie de consumatori este deja familiarizată cu funcționarea pieței și cu furnizorii din piață.

Consumatorul casnic are nevoie de o protecție suplimentară și de aceea alocăm acestor consumatori din portofoliu, principalele resurse de care dispunem.

Consumatorii noncasnici, știu să aleagă cele mai bune oferte din piață și schimbarea furnizorului în condițiile legale actuale NU este de natură să-i afecteze.

Compania Tinmar Energy încearcă să finanțeze și să susțină toți consumatorii, inclusiv pe cei noncasnici (clienți industriali) din portofoliu și în limita disponibilităților de cash-flow va face acest lucru.

Tinmar Energy respectă obligațiile legale și contractuale, NU a denunțat contractele ci a încercat cu acordul părților să negocieze condițiile de derulare a acestora. Există o serie de consumatori care au răspuns pozitiv solicitărilor noastre și cu care am încetat relațiile contractuale ca urmare a înțelegerii amiabile între părți.”

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Mircea

    marți, 13.09.2022 at 09:25

    Suntem in faliment, nu producem nimic, multim iohanis si gasca ta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate