Connect with us
Publicitate

Actualitate

AJPIS Alba a făcut plăţi de 12,2 milioane lei, în noiembrie, către 100.000 de beneficiari de ajutoare sociale. Peste 200.000 de lei, încasaţi ilegal, vor fi recuperaţi

Publicat

Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Alba (AJPIS Alba) a efectuat plăţi, în luna noiembrie 2013, în valoare totală de 12.262.285 lei, din care 3.859.363 lei pentru indemnizaţii de handicap şi pentru însoţitorii acestor persoane,  şi 3.750.970 lei alocaţii de stat pentru copii. Inspectorii sociali au dispus recuperarea unor sume în valoare totală de 260.330, încasate necuvenit de persoane din Alba pentru creşterea copilului (50 beneficiari, 222.671 lei), venit minim garantat (29.300 lei), alocaţie pentru susţinerea familiei (4.170 lei) sau decesul unei persoane cu nevoi speciale (12 cazuri, 4.192 lei).

În urma solicitărilor care au fost transmise către Agenţie, direct de titulari ai beneficiilor de asistenţă socială sau de către primării, s-a asigurat stabilirea dreptului în vederea asigurării plăţii şi punerea în plată, pentru următoarele beneficii de asistenţă socială:

Alocaţia de stat pentru copii, s-a acordat pentru un număr  de 61.293 beneficiari, din care:

– alocaţia de stat pentru copii cu vârsta de până la 2, respectiv 3 ani, pentru un număr de 5.941 beneficiari; cuantumul alocaţiei pentru copiii cu vârsta de până la 2, respectiv 3 ani, pentru copilul cu handicap este de 200 lei lunar;

– alocaţia de stat pentru un număr de 54.088 beneficiari; cuantumul alocaţiei de stat este de 42 lei;

– alocaţia de stat dublă (majorată 100% pentru copiii încadraţi într-un grad de handicap, cuantum – 84 lei) pentru un număr de 1.264 beneficiari.

Suma plătită cu titlu de alocaţie de stat a fost în luna noiembrie 2013, de 3.750.970 lei.

Alocaţia pentru susţinerea familiei s-a acordat pentru un număr de 3.745 beneficiari. Suma plătită cu acest titlu a fost de 306.944  lei, în cursul lunii noiembrie 2013.

Alocaţia de întreţinere pentru copiii aflaţi în plasament familial, s-a acordat pentru un număr de 579 beneficiari, pentru care s-a plătit, în cursul lunii noiembrie 2013, suma de 59.922 lei.

Indemnizaţia lunară de hrană cuvenită persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA s-a acordat pentru un număr de 18 persoane adulte, iar suma plătită cu acest titlu a fost de 7.020 lei,  în luna noiembrie 2013.

În baza OUG 148/2005 privind susţinerea familiilor în vederea creşterii copilului, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în baza OUG 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările şi completările ulterioare, s-au acordat un număr de 3.068 indemnizaţii lunare, plătindu-se, pentru această perioadă, suma de 2.511.858 lei şi 469 stimulente, în valoare totală de 245.570 lei.

În ceea ce priveşte ajutorul pentru încălzirea locuinţei cu gaze naturale sau cu lemne, cărbuni, combustibili petrolieri, în noiembrie nu au fost efectuate plăţi cu acest titlu.

Venitul minim garantat (ajutorul social) s-a acordat pentru un număr de 5.257 beneficiari, pentru care, în luna noiembrie 2013, s-a plătit suma de 1.122.843 lei. Suma plătită este aferentă lunii octombrie 2013.

În baza OUG 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările şi completările ulterioare, persoanele cu dizabilitate gravă sau accentuată beneficiază de:

– concediu pentru îngrijirea copilului – indemnizaţie lunară, în cuantum de 450 lei, pentru un număr lunar de 164 beneficiari;

– sprijin lunar în cuantum de 450 lei, acordat persoanei cu dizabilitate gravă sau accentuată, care nu realizează alte venituri în afara beneficiilor de asistenţă socială destinate persoanelor cu dizabilităţi, până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani; nu au fost beneficiari;

– sprijin lunar în cuantum de 300 lei, acordat persoanei cu dizabilitate gravă sau accentuată care nu realizează alte venituri în afara beneficiilor de asistenţă socială destinate persoanelor cu dizabilităţi, pentru copilul cu vârstă cuprinsă între 3 şi 7 ani, pentru un număr de 5 beneficiari;

– sprijin lunar în cuantum de 300 lei, acordat persoanei care nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru acordarea concediului pentru creşterea copilului şi indemnizaţiei lunare aferente, până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, acordată pentru un număr lunar de 3 beneficiari;

– sprijin lunar în cuantum de 150 lei, acordat persoanei care nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru acordarea concediului pentru creşterea copilului şi indemnizaţiei lunare aferente, pentru copilul cu vârstă cuprinsă între 3 şi 7 ani, pentru un număr lunar de 37 beneficiari;

– sprijin lunar în cuantum de 450 lei pentru creşterea copilului acordată persoanei cu handicap pentru copilul cu vârstă cuprinsă între 0 şi 2 ani, acordată pentru un număr de 31 beneficiari;

– sprijin lunar în cuantum de 0,3 ISR 150 lei pentru creşterea copilului acordat persoanei cu handicap, pentru copilul cu vârstă cuprinsă între 2 şi 7 ani, acordat pentru un număr de 85 beneficiari.

Suma achitată cu acest titlu a fost de 115.211 lei.

A fost transmisă către DGASPC Alba solicitarea sumei de 3.859.363 lei reprezentând fonduri de la bugetul de stat şi efectuarea plăţilor către Consiliul Judeţean Alba, respectiv DGASPC Alba pentru  plata indemnizaţiei lunare acordate persoanelor cu handicap grav şi accentuat, bugetului personal complementar acordat persoanelor cu handicap grav, accentuat şi mediu şi a indemnizaţiei de însoţitor pentru adultul cu handicap vizual grav.

Subvenţii pentru asociaţii şi fundaţii

Conform prevederilor Legii nr. 34/1998, asociaţiile şi fundaţiile române pot beneficia de subvenţii de la bugetul de stat. În anul 2013, beneficiază de subvenţii patru astfel de asociaţii sau fundaţii: Organizaţia “Caritas” Alba Iulia, Asociaţia  “Caritas Mitropolitan Greco Catolic” Blaj şi Asociaţia “AS 2001” Alba Iulia şi Asociaţia “Filantropia Ortodoxă” Alba Iulia, în baza convenţiilor încheiate pentru anul 2013.

Organizaţia „Caritas” Alba Iulia are încheiată convenţie pentru subvenţii de la bugetul de stat, pentru un număr de 3.650 persoane, iar suma acordată cu acest titlu, în primele 11 luni ale anului 2013, este de 3.388.916 lei.

Asociaţia „Caritas Mitropolitan Greco Catolic” Blaj a primit, de la începutul anului, fonduri de 489.863 lei, aferente pentru 430 de persoane.

Asociaţia „AS 2001”Alba Iulia, cu 120 persoane ocrotite, a încasat 136.620 lei în aceeaşi perioadă.

Asociaţia „Filantropia Ortodoxă” Alba Iulia – 384 persoane – a primit fonduri de 381.689 lei.

Acreditarea furnizorilor de servicii sociale

În cursul lunii noiembrie 2013 au fost depuse patru solicitări privind acreditarea unor servicii sociale de către trei furnizori privaţi şi un furnizor public din judeţul Alba. A avut loc o şedinţă a Comisiei de acreditare în care au fost acreditaţi trei furnizori de servicii sociale.

Activitatea de inspecţie socială. Sume încasate ilegal de beneficiari

Potrivit raportului AJPIS Alba, din 611 beneficiari de indemnizaţie pentru creşterea copilului, identificaţi de către Curtea de Conturi prin încrucişarea bazelor de date între agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în luna noiembrie 2013 au fost verificaţi un număr de 318 beneficiari. În urma verificărilor s-a constatat că pentru 268 beneficiari suspiciunea nu se confirmă, iar pentru 50 beneficiari s-a dispus recuperarea sumelor încasate necuvenit, în cuantum de 222.671 lei.

Inspectorii sociali au desfăşurat activităţi de inspecţie în cadrul ,,Controlul bazat pe risc, privind stabilirea, acordarea şi plata ajutorului social şi a alocaţiei pentru susţinerea familiei”, prin verificări în teren la următoarele primării: Galda de Jos, Întregalde, Sălciua, Mogoş, Hopârta, Almaşu Mare, Vidra, Gârda de Sus, Poiana Vadului, Meteş, Livezile, Ponor, Pianu de Sus, Scărişoara, Cergău, Săliştea, Şugag, Mirăslău, Horea, Bucium, Fărău, Sohodol, Lopadea Noua, Rădeşti, Blandiana, Albac, Vadul Moţilor, Avram Iancu, Lunca Mureş, Noşlac, Gîrbova, Poşaga, Vinţu de Jos, Şona, Cetatea de Baltă, Roşia de Secaş, Stremţ, Şibot, Săşciori, Jidvei,  SPAS Cugir, SPAS Sebeş şi DAS Alba Iulia.

Suspiciunile care au fost verificate de către inspectorii sociali au fost: declararea eronată în cererea şi declaraţia pe proprie răspundere, a veniturilor şi a membrilor beneficiarilor de ajutor social şi de alocaţie pentru susţinerea familiei.

În luna noiembrie 2013 au fost verificate 363 dosare cu suspiciuni venituri nedeclarate, din care 225 dosare cu suspiciune neconfirmată, iar 138 dosare cu suspiciune confirmată.

Prin procese verbale de control, s-au dispus măsuri de recuperare a sumelor încasate necuvenit, respectiv pentru venitul minim garantat s-au dispus măsuri de recuperare a sumelor încasate necuvenit în cuantum de 29.300 lei, iar pentru alocaţie pentru susţinerea familiei s-au dispus măsuri de recuperare a sumelor încasate necuvenit în cuantum de 4.170 lei.

În cadrul controlului privind stabilirea, acordarea şi plata beneficiilor de asistenţă socială pentru sprijinirea persoanelor cu nevoi speciale, verificările s-au desfăşurat la DGASPC Alba, la UAT Cetatea de Balta, SPAS Cugir, SPAS Sebeş şi DAS Alba Iulia. Suspiciunile care au stat la baza controlului au fost plăţi după data decesului, CNP inexistente  şi plăţi acordate în mai multe judeţe. Din totalul de 33 suspiciuni verificate, 18 suspiciuni au fost neconfirmate, iar 15 suspiciuni au fost confirmate. Din cele 15 suspiciuni confirmate, trei au fost CNP inexistent, introdus eronat în baza de date a DGASPC-ului, pentru care s-a dispus măsură de remediere a eroării iar pentru celelalte 12 suspiciuni   confirmate s-au dispus măsuri de recuperarea sumelor încasate după data decesului persoanei cu nevoi speciale, în cuantum de 4.192 lei.

Potrivit deciziei directorului general al ANPIS din 18 octombrie 2013, numărul total de posturi repartizat agenţiei din Alba este de 29, din care trei posturi de conducere şi 26 de execuţie. În luna noiembrie 2013 s-a organizat concurs pentru ocuparea unei funcţii publice temporar vacante şi s-a demarat procedura pentru desfăşurarea promovării în grad profesional superior.

Autorizarea furnizorilor de formare profesională a adulţilor

De la începutul anului şi până la 30 octombrie, au fost autorizaţi 31 de furnizori de formare profesională pentru 33 programe de calificare, trei programe de iniţiere, nouă programe de specializare şi cinci programe de perfecţionare.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate