Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Angajări la stat. POSTURI vacante la instituții publice din județul Alba. Condiții pentru candidați și calendarul concursurilor


Publicat

Mai multe posturi sunt vacante în această perioadă în instituții publice din județul Alba.

Candidații interesați de ocuparea acestora trebuie să îndeplinească unele condiții, privind studiile, vechimea de muncă și alte cerințe.

Vezi și ANUNȚ: Alba24.ro ANGAJEAZĂ reporteri/ redactori în Alba Iulia și corespondenți/ colaboratori în județ

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;

d) are capacitate deplină de exercițiu;

e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

POSTURI VACANTE:

Instituția Avocatul Poporului – Domeniul privind prevenirea torturii în locurile de detenție – Centrul Zonal Alba

– consilier – specialist medic la nivel teritorial

– consilier – specialist psiholog la nivel territorial

Condiții: studii superioare; vechime: minimum 5 ani pentru: medic – în activitate sau pensionar; psiholog – în activitate sau pensionar.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 17 august 2021, ora 16.30

Concurs: 25 august 2021, ora 11.00: proba scrisă de specialitate – Bucureşti, str. George Vraca nr. 8, sectorul 1; 31 august 2021, ora 11.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare pot fi obţinute la sediul instituţiei Avocatului Poporului din București, str. George Vraca nr. 8, sectorul 1, telefon 021/312.71.27, sau 021/312.49.23.

Administraţia Naţională Apele Române, Administraţia Bazinală de Apă Mureş, Sistemul de Gospodărire a Apelor Alba

– inginer – Biroul Dispecerat (serviciu în ture 12/24)

Condiții: studii superioare – specializarea: hidrotehnică, energetică, construcții, CCIA, ingineria mediului; vechime în muncă – 1 an în specialitate; program de lucru – ture (12/24).

Termenul limită de depunere a dosarelor: 16 august 2021, ora 12.00

Concurs: 24 august 2021, ora 09.00: proba scrisă; 27 august 2021, ora 09.00: proba interviu.

– agent hidrotehnic/F.I. Sebeș

– agent hidrolehnic/F.I. Blaj

Condiții: studii medii/școală profesională în domeniul construcțiilor: calificare în meseriile de zidar, dulgher sau agent hidrotehnic; vechime în muncă: minimum 3 ani; disponibilitate la program prelungit; domiciliu în zona de activitate a F.I. Blaj/F.I. Sebeș.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 19 august 2021, ora 15.00

Concurs: 8 septembrie 2021, ora 09.00: proba practică; 13 septembrie 2021, ora 09.00: proba interviu.

tractorist – rutierist/F I mecanizare

Condiții: studii medii în domeniul: calificare: șofer profesionist cat. CE; disponibilitate pentru a executa lucrări cu echipamente montate pe tractor (cositoare mecanică, mașină de încărcat saci); vechime în muncă: minimum 3 ani; disponibilitate la program prelungit; constituie un avantaj și existența unei calificări de mașinist la mașini pentru terasamente.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 18 august 2021, ora 15.00

Concurs: 31 august 2021, ora 09.00: proba scrisă; 3 septembrie 2021, ora 09.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Administraţia Naţională Apele Române”, Administraţia Bazinală de Apă Mureş, Sistemul de Gospodărire a Apelor Aba, cu sediul în Alba Iulia, Str. Lalelelor nr. 7A, telefon 0258/835.578, 0258/834.426, e-mail: personal@sgaab.dam.rowater.ro.

ALBA IULIA

Biblioteca „Batthyaneum” din Alba Iulia

– portar

Condiții: studii medii, gimnaziale sau liceale; atestat profesional agent de pază/securitate, conform art. 38 din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanei, republicată și actualizată; absolvirea unui curs autorizat servant pompier, cod COR 541104 constituie avantaj; vechime minimă în funcția de agent de pază/securitate: minimum 1 an; aviz psihologic în termen de valabilitate; disponibilitatea de a lucra în ture (12 ore); disponibilitatea de a lucra în ture de noapte; cunoștințe de utilizare a echipamentelor specifice activității desfășurate.

Concurs: 26 august 2021, ora 17.00: termenul limită pentru depunerea dosarelor, la sediul filialei din Alba Iulia; 2 septembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă; 8 septembrie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Concursul se va desfășura la sediul Bibliotecii „Batthyaneum”, str. Gabriel Bethlen nr. 1, cod poștal 510009,  Alba Iulia.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Biblioteca Naţională a României, cu sediul în Bucureşti, Bd Unirii nr. 22, camera G 02, sectorul 3, telefon 0258/811.939, 0758/109.425, sau 021/314.24.34, interior 1036 și 1027.

Primăria Municipiului Alba Iulia

– asistent medical (post temporar) – Serviciul public de asistență medicală

Condiții: studii postliceale absolvite în specialitatea asistență medicală; vechime: minimum 6 luni ca asistent medical; certificat de membru în Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România; adeverință emisă de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 16 august 2021, ora 15.00

Concurs: 26 august 2021, ora 10.00: proba scrisă; data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia din Calea Moţilor nr. 5A, et. 2, județul Alba, telefon 0258/819.462.

Grădiniţa cu Program Prelungit „Step By Step” nr. 12 Alba Iulia

– ajutor de bucătar

Condiții: studii medii; vechime – minimum 2 ani într-un post similar în instituție de învățământ preșcolar; atestat curs bucătar și curs de igienă.

Concurs: 18 august 2021, ora 09.00: proba scrisă; 20 august 2021, ora 09.00: proba practică; 20 august 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Grădiniţei cu Program Prelungit „Step By Step” nr. 12, Alba Iulia, str. Ștefan cel Mare nr. 11, județul Alba, e-mail e-mail: gpp12.alba@isjalba.ro.

Liceul Tehnologic „Alexandru Domșa” Alba Iulia

– asistent relații publice și comunicare, în cadrul proiectului „O nouă viată” în „Lumea Nouă”- Alba lulia, COD MYSMIS 136915

Condiții: studii medii; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: nu se solicită.

Perioada de depunere a dosarelor: 17-19 august 2021

Concurs: 24 august 2021, ora 10.00: proba scrisă (probă unică)

Relaţii suplimentare: la Liceul Tehnologic „Alexandru Domșa” din Alba Iulia, str. Tudor Vladimirescu nr. 143, județul Alba, telefon 0258/816.065, e-mail: ad.alba@isjalba.ro.

Biblioteca Judeţeană „Lucian Blaga” Alba Iulia

– bibliotecar debutant, la Filiala Cetate a bibliotecii

Condiții: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă; nu este necesară vechimea în muncă.

Concurs: 31 august 2021, ora 12.00: proba scrisă; 6 septembrie 2021, ora 9.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul din Alba Iulia, Str. Trandafirilor nr. 22, judeţul Alba, telefon 0258/811.443, la Compartimentul Resurse Umane.

Grădiniţa cu Program Prelungit „Dumbrava Minunată” Alba Iulia

– îngrijitor grupă învățământ preșcolar (2 posturi cu 0,5 normă)

Condiții: studii generale sau medii; vechime – minimum 5 ani; cursuri de igienă absolvite sau dovada înscrierii la curs; abilități, calități și aptitudini necesare: persoană serioasă, stabilă emoțional, responsabilitate și corectitudine; să cunoască și să poată identifica materialele de curățenie de bază, necesare în activitatea de curățenie; să aibă deprinderi practice specifice activității de curățenie.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 23 august 2021

Relații suplimentare, la Grădinița cu Program Prelungit „Dumbrava Minunată”, Alba Iulia, cu sediul în Alba Iulia, str. George Barițiu nr. 8, județul Alba, telefon mobil: 0786/912.307, 0786/349.807.

Grădiniţa cu Program Prelungit „Scufiţa Roşie” Alba Iulia

– îngrijitor copii (2 posturi)

Condiții: nivelul studiilor – studii medii; abilități de lucru în echipă; disponibilitate pentru lucru în 2 schimburi; curs igienă; abilități, calități și aptitudini necesare: seriozitate, responsabilitate, corectitudine; condiții vechime – experiența pe un post similar constituie avantaj.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 25 august 2021

Concurs: 6 septembrie 2021, ora 09.00: proba scrisă; 7 septembrie 2021, ora 09.00: proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul Grădiniţei cu Program Prelungit „Scufiţa Roşie” din Alba Iulia, str. Călărași nr. 2, Județul Alba, telefon: 0258/811.820, mobil: 0786.740.814.

Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 13 Alba Iulia

– îngrijitor grupă învățământ preșcolar

Condiții: studii generale sau medii; vechime – minimum 5 ani; cursuri de igienă absolvite sau dovada înscrierii la curs; abilități, calități și aptitudini necesare: persoană serioasă, stabilă emoțional, responsabilă și corectă; să cunoască și să poată identifica materialele de curățenie de bază, necesare în activitatea de curățenie; să aibă deprinderi practice specifice activității de curățenie.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 23 august 2021

Concurs: 1 septembrie 2021, ora 09:00: proba scrisă; 1 septembrie 2021, ora 10:00: proba practică.

Relații suplimentare, la sediul Grădiniţei cu Program Prelungit nr. 13 din Alba Iulia, Str. Energiei nr. 21, telefon: 0258/820.057, mobil: 0731/308.643 și 0786/349.807.

AIUD

Colegiul Naţional „Titu Maiorescu” Aiud

– îngrijitor (2 posturi)

Condiții: nivelul studiilor – medii (liceul, școala profesională; învățământ obligatoriu de 10 clase); vechime minimă în muncă – 1 an; disponibilitate de a lucra în două schimburi.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 25 august 2021, ora 14:00

Concurs: 3 septembrie 2021, ora 11.00: proba practică; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Colegiului Naţional „Titu Maiorescu” din Aiud, str. Ecaterina Varga nr. 10, Judeţul Alba, telefon: 0258/861.946

Primăria Municipiului Aiud

– muncitor calificat I – Direcția arhitect-șef, Compartimentul urbanism, cadastru

Condiții: studii medii liceale sau școala profesională; vechime: minimum 10 ani în meseria de instalator; certificat de calificare – instalator.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 24 august 2021, ora 16.00

Concurs: 6 septembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă; 9 septembrie 2021: proba interviu

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, str. Cuza Vodă nr. 1, camera 22, județul Alba, telefon 0258/861.310, interior 1013, fax 0258/861.280, e-mail resurse@aiud.ro

Școala Gimnazială „Ovidiu Hulea” Aiud

– îngrijitor 0,5 normă

Condiții: studii liceale; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu necesită vechime.

Concurs: 15 septembrie 2021, ora 13.00: proba scrisă; 17 septembrie 2021, ora 13.00: proba practică; 21 septembrie 2021, ora 13.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Școala Gimnazială „Ovidiu Hulea” din Aiud, str. Cuza Vodă nr. 35, județul Alba, telefon 0258/861.427.

BLAJ

Primăria Municipiului Blaj

– expert IT grup țintă, grad debutant/grad l/grad II, normă 1/4, la Centrul de zi de socializare și petrecere a timpului liber (tip club) pentru persoane vârstnice – Blaj (posture temporar vacante)

Condiții: studii medii finalizate cu diplomă de bacalaureat; certificări care atestă că posesorul are cunoștințe/abilități în folosirea unui calculator; experiență solicitată 0-5 ani, 0 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 23 august 2021

Concurs: 31 august 2021, ora 10.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare: Primăria Municipiului Blaj, Piața 1848 nr. 16, telefon 0258/710.110

CUGIR

Primăria Orașului Cugir

muncitor necalificat I – Compartiment administrare bază sportivă

Condiții: studii generale/medii; vechime în muncă – minimum 5 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 17 august 2021, ora 16.00

Concurs: 27 august 2021, ora 09.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

– muncitor necalificat I – Compartimentul Salubritate al Serviciului Public de Gospodărire Locală

Condiții: studii generale/școală profesională/medii liceale, finalizate cu diplomă sau adeverință; calificarea în domeniu constituie un avantaj;  de preferință: minimum 1 an vechime în muncă.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 16 august 2021, ora 16.00

Concurs: 26 august 2021, ora 09:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Orașului Cugir, str. I.L. Caragiale nr. 1, camera 15, Județul Alba, telefon 0258/751.001, interior 115.

Liceul Teoretic „David Prodan” Cugir

– îngrijitor

Condiții: studii: minimum 8 clase; vechime: minim un an; să aibă seriozitate, dinamism, atitudine psiho- comportamentală adecvată unei instituții școlare.

Concurs: 26 august 2021, ora 10.00: proba scrisă; 27 august 2021, ora 10.00: proba practică.

Relaţii suplimentare, la Liceul Teoretic „David Prodan“, Cugir, cu sediul în Cugir, Str. Victoriei nr. 15, județul Alba, telefon 0258/751.306.

CÂMPENI

Spitalul Orășenesc Câmpeni

director financiar-contabil

Condiții: absolvenți de învățământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă în profil economic; cel puțin 2 ani vechime în specialitatea studiilor.

Termen limită pentru depunerea dosarelor de concurs: 16 august 2021

Concurs: 24 august 2021, ora 9.00 – proba scrisă; 24 august 2021, ora 13.00 – susținere orală a proiectului de specialitate, ora 15.00 – interviul de selecție, la sediul unității.

Relații suplimentare la telefon 0258/771.717 – Biroul Resurse Umane.

OCNA MUREȘ

Şcoala Gimnazială „Lucian Blaga” Ocna Mureş

– îngrijitor (0,5 normă) la Școala Gimnazială Războieni (structură)

muncitor de întreținere (0,50 normă) la Școala Gimnazială „Lucian Blaga”, Ocna Mureș

Perioadă depuneri dosare: 16-23 august 2021, interval orar 09.00-13.00

Concurs: 26 august 2021, ora 09.00: proba scrisă; 27 august 2021, ora 09.00: proba practică; 27 august 2021, ora 16.00: proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul Şcolii Gimnaziale „Lucian Blaga” din Ocna Mureş, Judeţul Alba, Str. Brazilor nr. 9, judeţul Alba, telefon 0258/871.141, e-mail: blaga9lucian@gmail.com.

SEBEȘ

Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș

– bucătar

Condiții: studii generale; diplomă care atestă calificarea de electrician; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Concurs: 6 septembrie 2021, ora 09.00: proba practică; 9 septembrie 2021, ora 09.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Colegiul Național „Lucian Blaga”, Sebeș, cu sediul în Sebeș, str. Călugăreni nr. 49, județul Alba, telefon 0258/731.217.

Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș

muncitor (necalificat), în Compartimentul Zone Verzi (2 posturi)

Condiții: studii generale/medii; fără vechime.

muncitor (calificat), în Compartimentul întreținere și Reparații (1 post)

Condiții: studii generale/medii; diplomă de calificare – construcții, instalații (electrice, sanitare, mecanice), tâmplărie; minimum 5 ani vechime.

muncitor (necalificat), în Compartimentul Salubritate (4 posturi).

Condiții: studii generale/medii; fără vechime.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 18 august 2021, ora 15.00

Concurs: 26 august 2021, ora 10.00: proba practică; 30 august 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Serviciului Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș, str. Viilor nr. 28, Județul Alba, telefon 0258/730.148, e-mail spap_sebes@yahoo.com.

ZLATNA

Primăria Orașului Zlatna

– conducător autospecială la SVSU

Condiții: nivelul studiilor – minimum 8 clase; posesor permis conducere categoria B, C şi E perfecţionări sau specializări pe linie PSI sau dovada efectuării stagiului militar la arma Pompieri; aviz psihologic valabil; domiciliul stabil pe raza administrativ teritorială a oraşului Zlatna; vechime în muncă – mimimum 5 ani.

Concurs: 30 august 2021, ora 09.00: proba sportivă (eliminatorie); 31 august 2021, ora 11.00: proba scrisă; 6 septembrie 2021, ora 10.00: proba practică; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Orașului Zlatna din Zlatna, Piața Unirii nr.1 A, Județul Alba, telefon 0258/856.337.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în ALBA, 20-26 septembrie. Vine FRIGUL și vor fi câteva ploi. Prognoza meteo pe zile, în localități din județ

Publicat

toamna

Temperaturile scad la începutul săptămânii viitoare în județul Alba. Sunt anunțate maxime de 15-16 grade Celsius și primele minime negative.

Luni va fi furtună și este posibil să plouă spre sfârșitul săptămânii, când se mai încălzește.

La munte, temperaturile maxime vor fi între 3-12 grade la Oașa și 7-14 grade la Arieșeni. Noaptea, minimele coboară sub zero grade.

Prognoza meteo în localități din județul Alba, în săptămâna 20-26 septembrie:

Luni, 20 septembrie

Alba Iulia: minime de 10 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; o furtună

Sebeș: minime de 9 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; o furtună

Șugag: minime de 2 grade Celsius, maxime de 12 grade Celsius; o furtună

Oaşa: minime de -1 grad Celsius, maxime de 9 grade Celsius; o furtună

Aiud: minime de 8 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; o furtună

Blaj: minime de 8 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; o furtună

Ocna Mureş: minime de 5 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; o furtună

Zlatna: minime de 5 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; o furtună

Abrud: minime de 3 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; o furtună

Câmpeni: minime de 3 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; o furtună

Arieşeni: minime de 1 grad Celsius, maxime de 11 grade Celsius; o furtună

Cugir: minime de 7 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; o furtună

Marți, 21 septembrie

Alba Iulia: minime de 6 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; nori și soare

Sebeș: minime de 5 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; nori și soare

Șugag: minime de 1 grad Celsius, maxime de 12 grade Celsius; parțial însorit

Oaşa: minime de -2 grade Celsius, maxime de 7 grade Celsius; predominant însorit

Aiud: minime de 4 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; parțial însorit

Blaj: minime de 4 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; parțial însorit

Ocna Mureş: minime de 4 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; nori și soare

Zlatna: minime de 4 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; parțial însorit

Abrud: minime de 1 grad Celsius, maxime de 13 grade Celsius; predominant însorit

Câmpeni: minime de 1 grad Celsius, maxime de 13 grade Celsius; predominant însorit

Arieşeni: minime de 0 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; predominant însorit

Cugir: minime de 6 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; nori și soare

Miercuri, 22 septembrie

Alba Iulia: minime de 3 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; parțial însorit

Sebeș: minime de 3 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; predominant noros

Șugag: minime de 1 grad Celsius, maxime de 9 grade Celsius; predominant noros

Oaşa: minime de -2 grade Celsius, maxime de 3 grade Celsius; nori și soare

Aiud: minime de 2 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; însorit spre parțial noros

Blaj: minime de 2 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; însorit spre parțial noros

Ocna Mureş: minime de 2 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; predominant însorit

Zlatna: minime de 2 grade Celsius, maxime de 12 grade Celsius; predominant noros

Abrud: minime de -1 grad Celsius, maxime de 10 grade Celsius; nori și soare

Câmpeni: minime de -1 grad Celsius, maxime de 10 grade Celsius; nori și soare

Arieşeni: minime de -1 grad Celsius, maxime de 7 grade Celsius; nori și soare

Cugir: minime de 4 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; predominant noros

Joi, 23 septembrie

Alba Iulia: minime de 4 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; însorit

Sebeș: minime de 4 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; însorit

Șugag: minime de 1 grad Celsius, maxime de 11 grade Celsius; însorit

Oaşa: minime de 0 grade Celsius, maxime de 6 grade Celsius; soare

Aiud: minime de 3 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; soare

Blaj: minime de 3 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; soare

Ocna Mureş: minime de 2 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; soare

Zlatna: minime de 3 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; soare

Abrud: minime de 1 grad Celsius, maxime de 13 grade Celsius; soare

Câmpeni: minime de 1 grad Celsius, maxime de 13 grade Celsius; soare

Arieşeni: minime de 0 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; soare

Cugir: minime de 3 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; însorit

Vineri, 24 septembrie

Alba Iulia: minime de 8 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; predominant însorit

Sebeș: minime de 8 grade Celsius, maxime de 19 grade Celsius; însorit spre parțial noros

Șugag: minime de 11 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius: predominant însorit

Oaşa: minime de 9 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; soare

Aiud: minime de 8 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; predominant însorit

Blaj: minime de 8 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; predominant însorit

Ocna Mureş: minime de 8 grade Celsius, maxime de 19 grade Celsius; predominant însorit

Zlatna: minime de 9 grade Celsius, maxime de 18 grade Celsius; soare

Abrud: minime de 9 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; soare

Câmpeni: minime de 9 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; soare

Arieşeni: minime de 10 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; soare

Cugir: minime de 8 grade Celsius, maxime de 19 grade Celsius; însorit spre parțial noros

Sâmbătă, 25 septembrie

Alba Iulia: minime de 7 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; ploaie/burniță

Sebeș: minime de 7 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; ploaie / burniță

Șugag: minime de 4 grade Celsius, maxime de 12 grade Celsius; ploaie

Oaşa: minime de 2 grade Celsius, maxime 9 grade Celsius; ploaie/burniță

Aiud: minime 7 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; ploaie/burniță

Blaj: minime de 7 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; ploaie/burniță

Ocna Mureş: minime de 7 grade Celsius, maxime de 19 grade Celsius; averse

Zlatna: minime de -1 grad Celsius, maxime de 11 grade Celsius; ploaie/burniță

Abrud: minime de -1 grad Celsius, maxime de 9 grade Celsius; ploaie/burniță

Câmpeni: minime de -1 grad Celsius, maxime de 9 grade Celsius; ploaie/burniță

Arieşeni: minime de 3 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; ploaie

Cugir: minime de 7 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; ploaie/burniță

Duminică, 26 septembrie

Alba Iulia: minime de 7 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; soare și nori

Sebeș: minime de 7 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; parțial însorit

Șugag: minime de 3 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; parțial însorit

Oaşa: minime de 2 grade Celsius, maxime de 12 grade Celsius; parțial însorit

Aiud: minime de 7 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; parțial însorit

Blaj: minime de 7 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; parțial însorit

Ocna Mureş: minime de 7 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; parțial însorit

Zlatna: minime de 2 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; parțial însorit

Abrud: minime de 1 grad Celsius, maxime de 12 grade Celsius; parțial însorit

Câmpeni: minime de 1 grad Celsius, maxime de 12 grade Celsius; parțial însorit

Arieşeni: minime de 3 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; parțial însorit

Cugir: minime de 7 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; parțial însorit

sursa: accuweather.com

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Măsuri pentru diminuarea cazurilor de COVID la Blaj, Ocna Mureș, Sâncel, Sohodol și Unirea. Ce reguli intră în vigoare

Publicat

În ultimele zile incidența cazurilor de COVID 19 a crescut. Din acest motiv, în mai multe localități din Alba, unde incidența a crescut se impun măsuri pentru diminuarea răspândirii virusului. 

Mai exact este vorba despre Blaj, Ocna Mureș, Sâncel, Sohodol și Unirea.

La Blaj măsurile vor fi în vigoare din 19 septembrie până în 3 octombrie.

La Ocna Mureș măsurile sunt în vigoare din 15 septembrie până în 28 septembrie.

La Sâncel din 20 septembrie până în 3 octombrie.

La Unirea din 20 septembrie până în 3 octombrie.

Ce măsuri intră în vigoare

Măsuri generale, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile:

1.      Se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile publice închise, mijloacele de transport în comun, la locul de muncă, spații comerciale, precum și în spații publice deschise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, piețe, târguri, bâlciuri, talciocuri, spațiile comerciale, stații pentru transportul în comun, precum și în alte zone cu potențial de aglomerare identificate la nivelul Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență de pe raza județului Alba;

2.      În funcție de evaluarea riscului, efectuată de medicul de medicina muncii al unității, pot exista unele excepții, astfel:

a)  angajatul este singur în birou/toate persoanele din birou sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

b)  persoana suferă de boli care afectează capacitatea de oxigenare;

c)  persoana desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută etc.);

d)  prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;

e)  copiii cu vârsta mai mică de 5 ani;

3.      În condiţiile art. 5 alin. (2) lit. d) şi alin. (3) lit. f) şi art. 17 din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata stării de alertă, angajatorii dispun organizarea muncii la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde specificul activităţii permite, în condiţiile art. 108-110 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale celor stabilite prin Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii de telemuncă, cu modificările şi completările ulterioare;

4.      În situaţia în care nu se poate desfăşura activitatea de către salariat în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu şi în vederea evitării aglomerării transportului public, angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, având un număr mai mare de 50 de salariaţi, au obligaţia organizării programului de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră;

5.      Organizarea activităţii la locul de muncă se va realiza cu respectarea prevederilor legale emise de autorităţile competente în ceea ce priveşte prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă a lucrătorilor, ţinând cont şi de gradul de vaccinare a angajaţilor de la acel loc de muncă, atestat prin certificat de vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 prezentat de salariaţii pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, precum şi de numărul de angajaţi care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 şi care deţin şi prezintă angajatorului adeverinţă eliberată de medicul de familie;

6.      Sunt interzise organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte sau alte tipuri de întruniri în spații deschise, precum și a întrunirilor de natura activităților culturale, științifice, artistice, sportive sau de divertisment în spații închise, cu excepția celor organizate și desfășurate potrivit pct. 7 – 20;

7.      Activitățile de pregătire fizică în cadrul structurilor și bazelor sportive, definite conform Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare, constând în cantonamente, antrenamente și competiții sportive organizate pe teritoriul României, pot fi desfășurate numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

8.      În spațiile închise sau deschise, competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății;

9.      În spațiile închise sau deschise, competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 75% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mică sau egală cu 2/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății;

10.   În spațiile închise sau deschise competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la capacitatea maximă a spațiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății;

11.   Se permite desfășurarea de către sportivii profesioniști, legitimați și/sau de performanță a activităților de pregătire fizică în bazine acoperite sau aflate în aer liber, iar activitățile de pregătire fizică în spații închise sunt premise, emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

12.   Activităţile instituţiilor muzeale, bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, studiourilor de producţie de film şi audiovizuală, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte, şcolilor populare, de artă şi de meserii, precum şi evenimentele culturale în aer liber se pot desfăşura numai în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii;

13.   Organizarea şi desfăşurarea activităţii instituţiilor publice sau private de cultură care administrează spaţii special destinate activităţilor cultural artistice în aer liber se pot realiza cu participarea a cel mult 1.000 de persoane pe scaune, cu asigurarea unei suprafeţe minime de 4 mp pentru fiecare persoană şi cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

14.   Activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele şi rugăciunile colective, se desfăşoară în interiorul şi/sau în afara lăcaşurilor de cult, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne;

15.   Pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2, organizarea de procesiuni şi/sau pelerinaje religioase este permisă numai cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al Secretariatului de Stat pentru Culte;

16.   Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene cu un număr de participanți mai mare de 250 de persoane în interior și mai mare de 300 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

17.   Se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți mai mare de 300 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARSCoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

18.   Se permit organizarea și desfășurarea de către instituțiile cu atribuții în domeniul apărării naționale, ordinii și siguranței publice, în aer liber, a activităților specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog;

19.   Se permit organizarea și desfășurarea activităților specifice din domeniul diplomatic, inclusiv la sediile misiunilor diplomatice și oficiilor consulare acreditate în România, astfel încât să fie asigurate o suprafață de minimum 4 mp pentru fiecare persoană participantă și respectarea regulilor de protecție sanitară;

20.   Se permite desfășurarea activităților de prevenire și combatere a pestei porcine africane prin vânători colective la care pot participa cel mult 20 de persoane;

21.   Pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2, în perioada stării de alertă se interzic efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum și suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementărilor în vigoare, în scopul participării la procesiunile și/sau pelerinajele religioase către locurile unde se desfășoară aceste activități;

22.   Activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spaţii închise este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00 – 24,00;

23.   Se instituie obligaţia instituţiilor şi autorităţilor publice, operatorilor economici şi profesioniştilor de a organiza activitatea astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât şi pentru vizitatori, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne;

24.   Activitatea în creşe şi after-school-uri este permisă numai cu respectarea condiţiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei, al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;

25.   În cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ sunt permise activităţile didactice şi alte activităţi specifice, precum şi organizarea şi desfăşurarea examenelor pentru elevi/studenţi, cadre didactice, în condiţiile respectării măsurilor de prevenire, stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;

26.   La apariția a 3 cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spațiile destinate cazării elevilor sau studenților, se instituie măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile. Pentru elevii/studenții care nu au posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă locație se asigură de către unitatea/instituția de învățământ responsabilă cazarea în condiții de carantină, precum și măsurile necesare pentru sprijinirea asigurării necesităților de bază;

27.   În condițiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare, activitatea piețelor agroalimentare, inclusiv a piețelor volante, a târgurilor, bâlciurilor și a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerțului cu produse și servicii de piață în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare, se desfășoară în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, al ministrului sănătății și al ministrului muncii și protecției sociale;

28.   Transportul feroviar se desfăşoară cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia spaţiilor comune din gări, halte, staţii sau puncte de oprire, a echipamentelor şi garniturilor de tren, procedurile şi protocoalele din interiorul gărilor, haltelor, staţiilor sau punctelor de oprire, dar şi în interiorul vagoanelor şi garniturilor de tren, gradul şi modul de ocupare a materialului rulant, regulile de conduită pentru personalul operatorilor şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului feroviar, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;

29.   Transportul rutier se desfăşoară cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia mijloacelor de transport persoane, procedurile şi protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul şi modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduită pentru personalul operatorilor şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului rutier, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;

30.   Transportul intern şi internaţional de mărfuri şi persoane se desfăşoară cu respectarea prevederilor din ordinul comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.

În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 2 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la lit. A:

1.     Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 70%  din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecție;

2.       Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane, iar organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori, cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, precum şi cu purtarea măştii de protecţie. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii;

3.  Organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare. Activitățile sunt interzise la nivelul județelor/localităților unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitor;

4.     Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în exterior şi de maximum 100 de persoane în interior. La stabilirea numărului de persoane în exterior şi/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;

5.     Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de participanţi de maximum 300 de persoane în interior şi cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

6.     Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în exterior, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

7.     Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în interior în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

8.     Se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

9.     Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

10.  Se permite organizarea de conferinţe cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măştii de protecţie şi cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătăţii;

11.  Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00 – 2,00;

12.  Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00 – 2,00;

13.  Măsurile prevăzute la pct. 12-13 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

14.   În cazul evenimentelor private aferente nunţilor şi botezurilor, activităţile prevăzute la pct. 12 – 14, se pot desfășura până la ora 2,00;

15.  În situaţia în care activitatea operatorilor economici prevăzuţi la pct. 12 şi 14 este restricţionată sau închisă se permite prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective;

16.  Activitatea în baruri, cluburi şi discoteci este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00 – 2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

17.  Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului;

18.  Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;

19. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

20.  Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului;

21.  Activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00;

22.  Activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00-2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

23. Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți  de maximum 100 de persoane, cu respectarea următoarelor măsuri:

a) purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, de către toți participanții;

b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spațiul în care se desfășoară mitingul sau demonstrația;

c) menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană, acolo unde este posibil;

d) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfășurării mitingului sau a demonstrației;

e) aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea contaminării și limitarea răspândirii virusului SARSCoV-2;

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Povestea uitată a jandarmului din Alba care a murit ars de viu, lovit de un cocktail molotov, la Mineriada din septembrie 1991

Publicat

În urmă cu 30 de ani, un tânăr jandarm din județul Alba a protejat cu prețul vieții sediul Guvernului. Era în toi a patra mineriadă, iar minerii conduși de Miron Cozma erau la București și cereau demisia lui Petre Roman. 

La 30 de ani de la evenimentele din septembrie 1991, jandarmii din Alba l-au omagiat pe tânărul care a murit incendiat cu un cocktail Molotov. 

Nimeni nu a fost tras la răspundere, nu a fost deschis niciun dosar penal și nimeni niciodată nu a anchetat moartea jandarmului, care a ars de viu pe holurile Guvernului. 

Pe 25 septembrie, hoardele de mineri atacau clădirea Guvernului. Printre forțele de ordine detașate să oprească atacul minerilor era și Nicolae Lazăr, un tânăr de doar 21 de ani din comuna Horea.

Nicoale era încorporat la Unitatea Militară de Jandarmi din Fălticeni, pentru efectuarea stagiului militar obligatoriu.

Tânărului scutier i s-a dat misiunea de a păzi, alături de alți colegi, principalele intrări în clădirea Guvernului.

Afară, colegii săi au creat un cordon pentru a respinge minerii care atacau clădirea. La un moment dat minerii au început să arunce cu sticle incendiare prin geamurile deschise ale clădirii.

Unul din cocktail-urile molotov l-a lovit în plin pe tânărul jandarm din Alba.

Într-o secundă, uniforma i-a fost cuprinsă de flăcări și acesta s-a prăbușit la podea. Masca de cauciuc i s-a topit pe față, iar el a căzut ars de viu.

Jandarm rănit în timpul mineriadei

În busculada creată, jandarmul a fost transportat de urgență la spital. După patru zile, a murit la Spitalul Titan.

Ce a zis mama tânărului jandarm

Există chiar și o declarație dată de mama tânărului jandarm pentru ziarul Adevărul.

„Copilul meu a făcut parte din trupele de jandarmi Bucureşti-Băneasa. A fost chemat să apere Guvernul. Un miner a aruncat cu o sticlă incendiară şi Culae a luat foc. I s-a topit masca de cauciuc pe faţă.

Mi-au povestit colegii lui. Obrajii, buzişoarele, ochişorii, toate au ars.

A murit după patru zile, în chinuri cumplite, la Spitalul Titan. Ce simte o mamă când îşi trimite fiul la oaste să-i apere apere ţara cu onor, iar ţara îl azvârle înapoi mort şi fără faţă?”, declara, în urmă cu ani mulţi de zile, mama lui Nicolae Lazăr, pentru Adevărul.

Însă, Nicolae Lazăr nu a fost unica victimă a acelui 25 septembrie de foc. Au mai pierit atunci studentul Andrei Frumuşanu şi Aurica Crăiniceanu, o tânără femeie de 27 de ani, mamă a doi copii. Spre deosebire de soldatul Lazăr, cei doi nu au fost ucişi de mineri, ci de proiectile trase dinspre clădirea Guvernului, însă şi ei au trecut prin suferinţe atroce.

Niciun dosar penal

Niciodată nu a fost deschis vreun dosar penal pentru moartea jandarmului din Alba.

Anchetatorii n-au găsit probe şi nici vreun posibil vinovat din mulţimea de mii de oameni care se afla în Piaţa Victoriei în septembrie 91.

”A fost cel mai mic, mezinul familiei. Nu pot să spun multe, nu mă lasă lacrimile. Am vorbit cu autorităţile, mi-a spus că se vor rezolva.

Nu s-a rezolvat nimic. Noi, ca să mergem să deschidem proces, posibilităţi nu am avut şi nici nu avem. Dumnezeu cu mila!”, a spus Gheorghe, unul dintre fraţii lui Nicolae Lazăr, citat de adevărul.ro.

Mai mult de atât, după ce mama jandarmului a făcut o sesizare la Asociația Victimelor Mineriadelor, asociația a făcut o plângere la parchet, dar la fel fără nici un rezultat.

„Noi am făcut sesizare către Parchetul Militar şi direct la Surdescu (unul din procurorii responsabili de dosarele mineriadelor – n.r.) să se ocupe şi de cazul acestui decedat care era în timpul serviciului şi NI-MIC. Am tot făcut reveniri fără răspunsuri… Au trecut 25 de ani, am discutat şi cu procurorul general Augustin Lazăr şi a zis că o să se informeze, dar nimeni nu mai ştie nimic de dosarul ăsta”, declara în 2016, pentru Epoch Times România, Viorel Ene președintele AVMR.

Cine era Nicolae Lazăr

”Eroul, sublocotenent (p.m.) Nicolae I. Lazăr, s-a născut în comuna Horea, județul Alba, într-o familie numeroasă de oameni simpli, dar cu dragoste de țară. Acesta a fost încorporat la Centrul de Instrucție Jandarmi Fălticeni, la terminarea căruia a fost repartizat la Comandamentul Național al Jandarmeriei din București.

Aici a fost cunoscut de comandanții săi ca fiind un militar foarte bine pregătit profesional, sincer, corect, cinstit și pe care te puteai baza în orice situație.

Proba demnității și curajului său a fost pusă la grea încercare la 25 septembrie 1991, când numeroși cetățeni nemulțumiți de măsurile de austeritate adoptate de puterea de atunci au început să manifesteze violent în Piața Victoriei. În fața asaltului acestora s-a aflat și ostașul jandarm Nicolae I. Lazăr, care, fără a ezita, și-a dat viața pentru a apăra Guvernul României”, precizează Jandarmeria României într-o postare pe Facebook, cu ocazia comemorării acestuia.

În urmă cu câteva zile, joi, 16 septembrie a fost organizat un ceremonial la monumentul sublocotenentului post mortem Nicolae Lazăr, în cadrul căruia jandarmii din Alba s-au rugat pentru sufletul colegului lor.

sursă: adevărul.ro, epochtimes-romania.ro, rfiromania.

sursă foto: Capturi ecran YouTube

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Spitalele nu vor mai fi COVID şi non-COVID, ci vor avea circuite mixte. Noua strategie a Ministerului Sănătății pentru ”valul 4”

Publicat

Spitalele nu vor mai fi COVID şi non-COVID, ci vor avea circuite mixte, a anunţat sâmbătă Andrei Baciu, secretar de stat în Ministerul Sănătăţii.

El a adăugat că, pentru a se elimina dificultăţile de accesare a serviciilor medicale, Ministerul Sănătăţii a lucrat la implementarea şi definirea unei strategii, astfel încât toate spitalele să rămână deschise pentru toţi pacienţii

„Spre deosebire de valurile anterioare, nu vom mai avea spitale COVID (…), spitale suport COVID şi spitale non-COVID, ci toate spitalele din România vor avea circuite mixte – COVID şi non-COVID, astfel încât toţi pacienţii cu boli cronice să poată fi trataţi, toţi pacienţii care au nevoie de asistenţă medicală să poată primi tratamentele de care au nevoie.

Aceasta este regula generală, sigur că există şi câteva excepţii. Spre exemplu, spitalele de boli infecţioase, evident că preponderent vor trata pacienţi cu COVID-19 sau spitale care din anumite condiţionalităţi logistice sau prin faptul că arhitectura unui spital arată într-un anume fel, nu se poate secţiona un departament de Terapie Intensivă în COVID şi non-COVID”, a declarat Baciu, într-o conferinţă de presă.

El a explicat că, pentru a avea o imagine cât mai clară şi pentru a gestiona cât mai bine acordarea asistenţei medicale, Ministerul Sănătăţii, împreună cu direcţiile de sănătate publică şi cu toate spitalele din România, la nivelul fiecărui judeţ, au creat un plan pentru a putea face faţă emergenţei unui val şi a fi mai bine pregătiţi.

„Odată cu preluarea acestui minister de către domnul ministrul interimar Cseke Attila, la începutul acestei săptămâni a avut loc o primă videoconferinţă cu toate direcţiile de sănătate publică, prin care domnul ministru le-a solicitat implementarea acestui plan despre care vorbim.

Acest lucru trebuie făcut şi ca urmare a dispoziţiilor date de domnul prim-ministru – acelea de a avea toate resursele medicale necesare pentru a trata toţi pacienţii din România care au nevoie de asistenţă medicală cu COVID-19.

Acest lucru este în desfăşurare. (…) Prioritatea o reprezintă acest val IV şi domnul ministru Cseke Attila a făcut un apel la responsabilitate şi la solidaritate. (…) Singura măsură reală, eficientă este cea a vaccinării”, a arătat Andrei Baciu.

Raed Arafat: Dacă opresc Educația complet pentru al doilea an, s-ar putea nici anul viitor să nu avem școală, pentru că nimeni nu are garanția că pandemia se termină anul viitor

Dacă opresc educația complet pentru al doilea an, s-ar putea nici anul viitor să nu avem școală, pentru că nimeni nu are garanția că pandemia se termină anul viitor, a răspuns Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, unei întrebări despre deschiderea școlilor în format fizic pentru toți elevii.

Acesta a declarat la conferința Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției că dacă elevii ar fi fost lăsați din nou să facă școală online și ar fi stat acasă, aceștia ar fi fost, de fapt, cu prietenii sau în alte locuri aglomerate cum ar fi pe stradă sau la mall.

„Dacă mergem pe risc zero să stea copilul acasă eu nu vă garantez că va sta acasă”, a spus Arafat, care a explicat că „risc zero am zis că nu există, întotdeauna asumăm unele riscuri”.

Dacă continuam, pentru că am trecut printr-o perioadă în care școlile au fost închise, școlile au fost pe online, copii ba făceau, ba nu făcea, în online, dacă mai trece încă un an, și fără pregătire, și fără școală, și cu soluții care putem să le evităm până la o limită – că risc zero am zis că nu există, întotdeauna asumăm unele riscuri – dacă mergem pe risc zero să stea copilul acasă eu nu vă garantez că va sta acasă, s-ar putea să fie pe stradă, cu colegii lui cu prietenii lui, să fie la mall, să fie în altă parte, dar nu în școală.

Așa că sunt soluții care se iau pentru reducerea riscului, care nu poate fi redus la zero niciodată, dar în același timp trebuie să pun în balanță și Educația.

Dacă Educația o opresc complet al doilea an, intrăm pe online și pe soluții care nu sunt perfecte și care încă trebuie perfectate pentru viitor, și vin și spun că nu începem școala și iarăși întârziem, s-ar putea, pe această logică, nici anul viitor să nu avem școală, pentru că pandemia nimeni nu are garanția că se termină anul viitor, ce variantă apare ce variantă nu.

Noi am vorbit pentru găsirea unor soluții de conviețuire și azi, acestea includ vaccinarea, respectarea regulilor și toate celelalte” a spus Raed Arafat.

AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate