Connect with us
Advertisement

Actualitate

Asociația Pro Infrastructură: În 2018 ar putea fi terminați doar 83,6 kilometri de autostradă, nu „minim 156”

Publicat

Asociația Pro Infrastructură atrage atenția că estimarea ministrului Transporturilor, Felix Stroe, că va da în folosință anul viitor „minim 156,7 kilometri de autostradă” este „complet iresponsabilă, o minciună gogonată și o dezinformare grosolană”, arătând că ar putea fi terminați doar aproximativ 83,6 kilometri, din care să fie utilizați numai 63 de kilometri de autostradă, potrivit unei informări postate pe o rețea de socializare.

„Ministrul minte cu nerușinare, încercând să ne convingă că anul viitor vom da în folosință <minim 156,7 km> din totalul de 186,867 km contractați (adică 84%)!”, afirmă reprezentanții Asociatiei Pro Infrastructură, citați de News.ro.

Dintre cei 83,6 km care pot fi recepționați anul viitor, 21,15 km sunt gata din acest an. Lotul 3 din autostrada Sebeș-Turda (12,45 km) este finalizat de la 27 noiembrie, însă CNAIR a stabilit data recepției pentru 9 ianuarie 2018.

Totodată, lotul Gilău-Nădășelu (8,7 km) a fost terminat la 1 noiembrie și recepționat de CNAIR, însă nu poate fi folosit pentru că nu este construit viaductul Gilău, de 0,766 km, care să îl lege de restul Autostrăzii Transilvania (A3). Acest segment ar putea fi deschis în perioada august-septembrie 2018.

La finalul iernii sau cel mai târziu în primăvara s-ar putea deschide lotul 4 din autostrada Sebeș-Turda (16,3 km), unde au apărut alunecări masive, iar CNAIR nu și-a asumat deschiderea în acest an, chiar dacă aliniamentul autostrăzii ar fi putut fi terminat.

„Între timp, ar trebui modificat și clarificat cadrul legal, astfel încât acest segment să fie deschis circulației chiar dacă nu este 100% finalizat”, apreciază asociația.

Totodată, Pro Infrastructură preconizează că este fezabilă pentru vara lui 2018 circulația pe autostrada A3, pe o porțiune de 6,5 km între Centura București și Șoseaua Petricani, dacă va fi asigurată finanțarea.

Cel mai lung tronson care poate fi inaugurat în 2018 este lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (21,141 km).

„Însă este blocat total de incompetența și fuga de răspundere, CNAIR nerecunoscând lucrările suplimentare (semi-nodul Holdea și al doilea ecoduct) pentru care s-au emis autorizații de construire. În decembrie s-a redus dramatic mobilizarea în teren până la clarificarea situației contractuale”, atenționează ONG-ul.

În 2018 vor fi gata alte două loturi din Autostrada A3 între Câmpia Turzii și Târgu Mureș, mai precis Ungheni-Ogra (10,1 km) și Ogra-Iernut (3,6 km), ambele în perioada august-septembrie.  „Însă ele vor fi, cel puțin într-o primă fază, doar muzee, pentru că nu vor putea fi folosite de șoferi fără nodul Iernut, cel care face parte din alt contract (Iernut-Chetani). Este extrem de dificil, birocratic și tehnic, ca nodul Iernut să fie construit până la finalul lui 2018″, mai arată asociația.

Pro Infrastructură apreciază că, în prima parte a anului viitor, pot fi terminați 4,030 km din lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E, însă acest tronson va fi doar un „alt muzeu” pentru că nu poate fi deschis circulației, neavând un nod în est.

Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a declarat în Parlament, la 14 decembrie, că în 2018 vor fi dați în folosință minim 156,7 kilometri de autostradă.

„Vor fi minim 156,7 kilometri dață în folosință. Ca exemple, avem Ogra – Târgu Mureș, apoi trei sectoare din Târgu Mureș – Câmpia Turzii, Sebeș-Turda, vom finaliza și București-Ploiesti, Lugoj-Deva și o parte din tronsonul de la Gilău”, a afirmat Stroe în comisiile reunite de buget-finanțe.

CNAIR a recepționat în 2017 numai 24 kilometri de autostradă, mult sub nivelul anticipat de fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc la începutul anului, de circa 90 de kilometri.

În luna martie, compania de drumuri a recepționat primii 15,4 km de autostradă din acest an, pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva.  În noiembrie, a mai recepționat 8,7 km, din autostrada Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, pentru sectorul Gilău-Nădășelu, sector care va fi deschis circulației anul viitor, după finalizarea lucrărilor începute în acest an la podul care va traversa Someșul Mic, în continuarea A3, spre Câmpia Turzii, preconizată pentru august 2018.

sursa: hotnews.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement