Connect with us
Publicitate

Eveniment

FOTO: Ultima zi în care autovehiculele pot fi înmatriculate fără taxă. De la anul, Guvernul reintroduce o taxă de mediu

Publicat

Coadă de peste 100 de persoane, vineri dimineața, la ghișeele Serviciului de Înmatriculări din Alba Iulia unde se depun actele pentru înmatricularea autoturismelor.

Vineri a fost ultima zi în care românii și-au mai putut înmatricula autoturisme fără a plăti taxa de primă înmatriculare. De la 1 ianuarie, toţi posesorii de maşini care nu au plătit o taxă de primă înmatriculare sau de poluare, fie că maşina este cumpărată din România sau este adusă din străinătate, vor plăti o taxă la prima vânzare a autovehiculului.

Până acum, taxa auto era plătită doar pentru autovehiculele înmatriculate în străinătate, care erau aduse pentru a fi înscrise în circulaţie în România. Ministerul Mediului  va definitiva în aceste zile o formulă de calcul pentru noua taxă auto, astfel ca în prima şedinţă de Guvern, de pe 4 ianuarie 2013, premierul Victor Ponta să aibă în faţă o primă variantă a noii legi. Până acum niciun oficial din guvern nu a putut preciza cum calculată va fi noua taxă.

Biroul de înmatriculări din Alba Iulia Piata Iuliu Maniu 14, Alba Iulia, jud. Alba , Telefon: + 40 (258) 810235 , Ghișeul 3 și 4 a fost deschis, vineri, doar până la ora 13.00.

„A fost suspendatã taxa până la 31 decembrie, iar pe 3 ianuarie – practic pe 1 şi pe 2 bănuiesc că nu înmatriculează nimeni nicio maşină – pe 3 ianuarie doamna Plumb îmi aduce noua formă a taxei, care nu e o taxă de primă înmatriculare, ci taxă de mediu care se referă în principal la modul în care o maşină, un autoturism, poluează sau nu; o taxă de mediu exact în sensul a ceea ce discutasem cu Comisia Europeană. Partea proastă este însă că anul acesta, 2012, iar s-au dublat înmatriculările de maşini poluante aduse din străinătate, ceea ce nu e totuşi ideea pentru care facem o taxă de mediu”, a spus Ponta la RTV  potrivit de Mediafax.

În prezent, pe Legea 9/2012, înmatricularea unei maşini cu motor de până în 1.600 de centimetri cubi, cu norma de poluare euro 4, vechime de 5-6 ani (fabricaţie 2006-2007) şi emisii de dioxid de carbon de 200 de grame kilometru, taxa de poluare costă aproape 650 de euro.

Dacă motorul este de capacitate mai mare, taxa creşte drastic. Astfel, pentru un motor de 2.000 de centimetri cubi, normă de poluare euro 4, vechime 5-6 ani şi emisii poluante de 200 de grame la kilometru, taxa auto ajunge la 1.500 de euro.

În cazul maşinilor mai vechi, taxa ajunge să coste aproape cât valoarea de piaţă a maşinii. Pentru o maşină cu motor de 1.600 de centimetri cubi, normă de poluare euro 2, vechime de 11-12 ani (fabricaţie 2000-2001) şi emisii poluante de 200 de grame, taxa auto se ridică la peste 2.250 de euro.

La motoarele mai mari şi maşini vechi, taxa auto depăşeşte valoarea de piaţă a maşinii. Taxa pentru o maşină similară cu cea de mai sus, dar cu motor de 2.000 de centimetri cubi ajunge să coste aproape 3.800 de euro.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate