Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ADMINISTRATIE

Condiții mai stricte pentru administratorii de bloc la Alba Iulia. Cum își pot pierde funcțiile și termen limită pentru atestare

Publicat


imobiliare

Administratorii de bloc din Alba Iulia sau cei care vor să obțină această calitate au termen până în 28 septembrie să obțină atestatul din partea primăriei, care le dă drept de practică în domeniu. Iar pentru a obține acest act, au nevoie și de certificat de calificare profesională pentru funcția de administrator de condominii. De asemenea, trebuie să îndeplinească unele condiții.

Primăria Municipiului Alba Iulia stabilește regulamentul pentru atestarea administratorilor de condominii din oraș. Proiectul a intrat la aprobare în ședința Consiliului Local Alba Iulia din 30 august.

În Alba Iulia sunt înregistrate 180 de asociații de proprietari, în cadrul cărora sunt 86 de administratori persoane fizice, inclusiv persoane fizice autorizate, și două persoane juridice.

În proiect se arată că, potrivii Legii 196/2018, ce intră în vigoare din 28 septembrie 2019, la propunerea compartimentelor specializate în sprijinirea, îndrumarea și controlul asociațiilor de proprietari din cadrul autorității administrației publice locale, primarul, în baza unei hotărâri a consiliului local, atestă persoanele fizice în vederea dobândirii calității de administrator de condominii.

Compartimentul Relații cu Asociațiile de Proprietari urmărește permanent ca toate persoanele care își desfășoară activitatea de administrator de condominii să dețină atestatul de administrator. Atestatul se obține pe baza certificatului de calificare profesională pentru funcția de administrator de condominii.

Persoanele fizice pot îndeplini funcția de administrator numai dacă, până în 28 septembrie, obțin atestatul. Acesta este valabil 4 ani, perioadă după care actul se reînnoiește, dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege.

Documente necesare pentru obținerea atestatului:

– cerere pentru atestarea administratorilor de condominii

– curriculum vitae

– copia documentului de identitate (certificată pentru conformitate cu originalul, la depunere, de Compartimentul Relații cu Asociațiile de Proprietari)

– copii ale ultimelor acte de studii (certificate pentru conformitate cu originalul, la depunere, de Compartimentul Relații cu Asociațiile de Proprietari)

– copia certificatului de pregătire profesională pentru funcția de administrator de condominii, organizat de firme autorizate (certificată pentru conformitate cu originalul, la depunere, de Compartimentul Relații cu Asociațiile de Proprietari)

– certificatul de cazier judiciar (în original și în termenul de valabilitate) care să ateste că persoana nu a suferit nicio condamnare, prin hotărâre judecătorească definitivă, pentru o infracțiune de natură economico-financiară

– certificatul de cazier fiscal (în original și în termenul de valabilitate)

– recomandare scrisă din partea președintelui asociației de proprietari (în cazul persoanelor care sunt deja angajate pe funcția de administrator).

Potrivit documentului citat, atestatul asigură însușirea unor cunoștințe minime de legislație și practică, dar și anumite garanții morale, prin limitările sale.

Nicio persoană nu va putea fi administrator de bloc dacă nu deține atestatul eliberat de primar, nu are capacitate deplină de exercițiu, nu are cetățenie română, nu este apt medical pentru desfășurarea activității sau a fost condamnată pentru o infracțiune economico-financiară.


TOP articole in ultimele zile


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Spitalul din Ocna Mureș, reabilitat parțial, NU poate trata bolnavi. ISU solicită scenariu de siguranță la foc pe toată clădirea

Publicat

spital

Reabilitarea unui etaj al Spitalului din Ocna Mureș nu poate fi finalizată și dată în folosință din cauza unor interpretări ale legilor care privesc siguranța la incendii. Practic, Spitalul Județean de Urgențe Alba Iulia a reabilitat etajul I al clădirii din Ocna Mureș, dar reprezentanții ISU Alba au refuzat să semneze procesul verbal la finalizarea […]

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO Sebeșul la ceas aniversar: 775 de ani de atestare documentară a orașului

Publicat

Anul 2020 va fi marcat la Sebeș de aniversarea celor 775 de ani scurși de la prima atestare documentară a orașului, de la prima mențiune scriptică a denumirii orașului, „Malembach” într-un document papal, emis la 22 februarie 1245, în contextul refacerii comunităților transilvănene după distrugerile provocate de Marea Invazie Mongolă (1241-1245). În întâmpinarea acestei aniversări, […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Consilierul lui Mircea Hava și secretarul general al AJF, momente de neuitat la urgența spitalului din Alba. Reacții pe Facebook

Publicat

coser

Două postări prin care este exprimată revolta față de modul de lucru de la Unitatea de Primiri Urgențe de la Spitalul Județean Alba. Mihai Coșer, consilierul europarlamentarului Mircea Hava și Mihai Tîra – secretarul general al Asociației Județene de Fotbal au postat pe rețeaua de socializare Facebook ce au pățit când au fost nevoiți să […]

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Noutăți alarmante despre coronavirus: perioada de incubație ar putea fi mai mare

Publicat

Autorităţile din provincia chineză Hubei, unde s-a declanşat epidemia de coronavirus, au raportat că perioada de incubaţie pentru noua tulpină a virusului ar putea fi de până la 27 de zile, potrivit mass-media de stat, citate de DPA, informează Agerpres. Cotidianul Hubei din centrul Chinei a raportat că un bărbat în vârstă de 70 de […]

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate