Actualitate
Cum se pot face reclamații la Protecția Consumatorului în această perioadă, pentru nemulțumiri în relația cu comercianții
Persoanele fizice au opțiunea de a face reclamații și în această perioadă la Protecția Consumatorului, în condițiile în care sunt nemulțumite de relația cu un comerciant. Având în vedere că majoritatea comunicărilor se fac prin mijloace electronice, în perioada stării de urgență, prelungită până în 14 mai, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor un formular online.
Înainte de a depune plângerea la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC), trebuie să existe dovada că s-a încercat o înțelegere cu respectivul comerciant, pe cale amiabilă, potrivit avocatnet.ro.
Sesizarea poate fi înscrisă în secțiunea „Reclamații”, pe site-ul ANPC, fără să fie nevoie de deplasarea la ghișeu.
În formularul online trebuie completate datele personale, pentru a putea fi contactat ulterior (nume, prenume, e-mail, telefon, adresă), apoi datele de indentificare ale companiei împotriva căruia faci plângerea: denumire, adresa punctului de lucru, Codul Unic de Indentificare Fiscală, modalitatea cumpărării (direct sau online), data achiziționării, birou reclamații (produse și servicii alimentare, bunuri nealimentare, prestări servicii, produse și servicii financiar bancare, alimentație publică).
Urmează pasul în care trebuie să dovedești că te-ai adresat firmei înainte de formularea reclamației împotriva sa. Trebuie să completezi sau să atașezi răspunsul firmei și să detaliezi problema sau problemele pe care le-ai întâmpinat în relație cu aceasta.
Apoi va trebui să alegi una dintre opțiunile referitoare la soluționarea reclamației (înlocuire produs/serviciu, returnare, reparare, reziliere sau control).
Mai trebuie atașat cel puțin un document, respectiv factură, bon fiscal, chitanță, contract sau certificat de garanție.
Există și opțiunea retragerii unei reclamații dacă s-a ajuns între timp la o înțelegere.
AICI, formularul.
surse: anpc.ro, avocatnet.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News