Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Curtea de Conturi: Angajații mai multor primării din Alba au obținut în 2011 drepturi salariale nelegale în valoare de 1.479.000 lei


Publicat

Un raport realizat de Curtea de Conturi a arătat faptul că o parte din angajații mai multor unități administrativ-teritoriale din Alba au beneficiat, în 2011, de drepturi salariale nelegale. Este vorba în principal despre sporuri, premii și alte drepturi bănești acordate funcționarilor publici și al căror prejudiciu cumulat se ridică la suma totală de 1.479.000 lei. Între unitățile la care s-au regăsit astfel de abateri se numără și Consiliul Județean Alba și Primăria Alba Iulia.

Potrivit raportului Curții de Conturi pe 2011,  „entităţile auditate au angajat şi efectuat cheltuieli nelegale cu salariile personalului propriu, reprezentând salariu de merit acordat în anul 2009 care a fost menţinut şi în anul 2010, cu toate că prevederile legale cuprinse la art. 5 din OUG nr.1/2010 stipulează cu exactitate faptul că salariile de merit stabilite în anul 2009 pe o perioadă care se întinde şi în anul 2010 se introduc în salariul de bază până la expirarea perioadei pentru care au fost acordate. După această perioadă, se recalculează în mod corespunzător salariul de bază şi celelalte sporuri calculate la acesta. Începând cu anul 2010, acest drept nu se mai stabileşte”.

Drepturi salariale nelegale în valoare de 1.119.000 lei de care au beneficiat angajații Primăriei Alba Iulia 

Această abatere se regăsește și la CJ Alba și Primăria Alba Iulia. Mai mult decât atât, în cazul primăriei, Curtea de Conturi arată că, nu au fost respectate prevederile legale privind salarizarea în anul 2011 a personalului plătit din fonduri publice, referitoare la modul de calculare a salariilor personalului bugetar care a beneficiat de stimulente: „UATM Alba Iulia prin personalului de specialitate a acordat, în lunile ianuarie, februarie, aprilie şi mai 2011, pentru angajaţii Direcţiei de venituri, drepturi băneşti acordate din fondul de stimulente constituit în anul 2010, în condiţiile în care salariile acestora au fost majorate, începând cu data de 01.01.2011 prin includerea în salariu a mediei stimulentelor acordate în luna octombrie 2010. Valoarea estimativă a prejudiciului constatat la nivelul UATM Alba Iulia, însumează 294 mii lei”.

Directorul Camerei de Conturi Alba a dispus ordonatorului principal de credite luarea măsurilor legale pentru stabilirea întinderii prejudiciului şi luarea măsurilor de recuperare a acestuia iar în cazul în care instanța nu va dispune altfel, salariații vor fi nevoiți să returneze sumele primite nelegal.

Tot în cazul Primăriei Alba Iulia, raportul mai arată că instituția, „prin personalul de specialitate, a angajat şi plătit drepturi salariale mai mari decât cele cuvenite şi prevăzute în actele normative în domeniu, prin faptul că salariul de merit (acordat prin Dispoziţia nr. 161/07.04.2009 emisă de primarul UATM Alba Iulia) a fost menţinut nelegal, în salariul de bază, pentru cele 111 persoane, în condiţiile în care art. 5 din OGU nr. 1/2010 stipulează cu exactitate faptul că „salariile de merit stabilite în anul 2009 pe o perioadă care se întinde şi în anul 2010 se introduc în salariul de bază până la expirarea perioadei pentru care au fost acordate. După această perioadă, se recalculează în mod corespunzător salariul de bază şi celelalte sporuri calculate la acesta. Începând cu anul 2010, acest drept nu se mai stabileşte. Suma plătită nejustificat de către UATM Alba Iulia, a fost de 825 mii lei”.

Abateri privind salarizarea au fost constatate și la unitățile administrativ-teritoriale din Baia de Arieș, Abrud, Berghin, Cricău și Stremț

„Nu au fost respectate prevederile art.1 din HG nr. 1613/2009 privind aprobarea diferenţierii pe zone geografice şi localităţi a indemnizaţiei ce se acordă personalului didactic calificat de predare, potrivit prevederilor pct. 4 din anexa nr. II/1.4 la Legea-cadru nr. 330/2009, referitoare la acordarea sporului pentru zone izolate, astfel:
o ordonatorii terţiari din învăţământul preuniversitar de stat auditaţi au angajat şi efectuat cheltuieli nelegale cu salariile personalului propriu, reprezentând spor de zonă acordat personalului didactic calificat în cuantum mai mare decât era legal, dar şi spor de zonă acordat nelegal personalului didactic auxiliar şi nedidactic”, arată Curtea de Conturi.

Nerespectări ale legislației în vigoare au fost constatate și la Primăria Jidvei unde, potrivit raportului „ordonatorii terţiari din învăţământul preuniversitar de stat auditaţi au angajat şi efectuat cheltuieli nelegale cu salariile personalului propriu, reprezentând spor de ecran (fără să deţină buletine de determinare care să stabilească condiţiile de muncă care să justifice acordarea sporului de ecran) şi gradaţie de merit calculată eronat (procentul de 25% al gradaţiei de merit a fost aplicat la o bază mai mare decât cea prevăzută de lege)”.

 Potrivit Curții de Conturi, cauzele principale care au determinat producerea abaterilor constatate, sunt:
– interpretarea eronată a prevederilor legale în domeniul salarizării;
– necunoaşterea tuturor prevederilor legale (ce reglementează acordarea sporului de zonă, a sporului de ecran, a gradaţiei de merit) de către conducerea instituţiilor de învăţământ preuniversitar de stat;
– ineficienţa sistemului de control intern, care nu a identificat abaterile produse;
– neorganizarea şi nefuncţionarea compartimentului de audit intern, în cazul comunelor;
– neincluderea în Planul de audit întocmit la nivelul ordonatorului principal de credite, a unor misiuni de audit desfăşurate la nivelul instituţiilor de învăţământ preuniversitar de stat subordonate acestora, prin care să se verifice modul de stabilire şi acordare a salariilor personalului din instituţiile de învăţământ preuniversitar de stat;
– acordarea formală a vizei de CFPP, în cazul comunelor.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Comunicat de presă: PNL Alba nu negociază funcții. Posturile din deconcentrate trebuie ocupate prin concurs

Publicat

pnl alba iulia, sediu pnl alba iulia

După cum am afirmat încă din timpul campaniei electorale, PNL Alba nu negociază funcţii, ci susţine ocuparea, pe baza principiului meritocraţiei, în urma organizării de concursuri, a poziţiilor de conducere din serviciile şi instituţiile publice deconcentrate.

Dacă ne dorim o Românie normală, o Românie europeană, avem nevoie de competenţă, responsabilitate, profesionism şi integritate.

Partidul Naţional Liberal (cât şi celelalte partide, cu siguranţă) are în interior oameni care să corespundă criteriilor de mai sus. Însă simpla simpatie pentru o formaţiune politică sau faptul că cineva este membru al unui partid politic, aflat într-o alianţă de guvernare, nu trebuie să fie motivul pentru care respectiva persoană să ocupe o funcţie publică de conducere.

Este nevoie de organizarea de concursuri, cu o maximă transparenţă, în urma cărora cei mai buni, cei mai pregătiţi, să ocupe posturile de conducere.

Toate persoanele care se prezintă la un concurs trebuie să plece în cursă cu şanse egale, iar departajarea să se facă pe baza pregătirii, a aptitudinilor şi nu a influenţelor sau afinităţilor politice.

Totodată, pentru a creşte nivelul de performanţă, este obligatoriu ca toţi conducătorii din sistemul public să fie evaluaţi periodic, pe baza unor criterii clare, a unor indicatori obiectivi.

Doar în acest fel vom reuşi depolitizarea administraţiei, lucru despre care vorbim de foarte mulţi ani. PNL şi-a propus reformarea administraţiei şi, cu oricât scepticism ar privi unii acest lucru, va reuşi să îşi ducă la îndeplinire angajamentul luat faţă de români.

Biroul de presă al PNL Alba

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

5 – 8 martie, reduceri la Alba Mall. Alegeți un cadou minunat pentru femeile dragi din viața dumneavoastră (P)

Publicat

Shopping nu e la feminin.

Cadou nu e nici el …

Însă ambele se potrivesc perfect cu EA!

Din 5 până-n 8 martie te așteptăm la Alba Mall să alegi un cadou minunat pentru fiecare ea dragă din viata ta.

Doar reducerile sunt la feminin, pentru că nimic nu merge mai bine cu un cadou de 8 martie pentru ea.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

10.000 de euro pe lună, costul minim pentru un parlamentar, în România. Sumele defalcate, încasate de la stat

Publicat

parlament

Un parlamentar în România dispune de circa 10.000 de euro, sub formă de indemnizație și sume forfetare, au calculat jurnaliștii de la Europa Liberă.

Deși a doua cea mai săracă țară din UE, România își tratează parlamentarii la același nivel cu țările cele mai înstărite.

Președintele Iohannis a promulgat legea care elimină pensiile speciale pentru parlamentari, după ce Legislativul, controlat de PNL-USR PLUS a decis pe 17 februarie să elimine pensiile speciale ale parlamentarilor. Acestea reprezintă însă numai 1,38% din sumele plătite pentru pensiile speciale în plată. Adică circa 1 milion de euro lunar față de 1,6 miliarde de euro pe lună, total pensii speciale.

Peste 800 de parlamentari au încasat până acum pensii speciale fără ca aceatea să se bazeze pe contributivitate, iar valoarea lor era de 53 de milioane de lei anual. Pensiile parlamentarilor variază în funcție de numărul de mandate și de funcția deținută, cea mai mare fiind în jurul a 12.000 de lei, circa 5000 lei, în medie.

Cheltuiala cu un parlamentar român

Deputatul USR Iulian Bulai a detaliat pentru Europa Liberă care sunt sumele de care beneficiază un parlamentar pe lângă indemnizația lunară (parlamentarii nu pot primi salariu din cauza faptului că, potrivit principiilor constituționale, ei nu pot fi salariați, nu pot fi considerați subordonații nimănui, cu excepția alegătorilor pe care îi reprezintă).

„Un parlamentar primește în mână la sfârșitul lunii 10.500 de lei (circa 2000 euro n.r.). Cei care sunt în Biroul Permanent sau conduc comisii parlamentare permanente mai primesc în plus 1.000 de lei în plus față de suma de bază.

La salariul net de bază de 10.500 de lei se adaugă suma forfetară sau diurna pentru ședere în București pe zi de 260 de lei pentru zilele de lucru în Parlament.

Apoi se mai adaugă o sumă forfetară pentru cazarea în București dacă nu ai o proprietate a ta, aici. Dacă nu ești proprietarul unei locuințe, casă, apartament primești 4.400 de lei pentru chirie. La acestea se adaugă o sumă forfetară pentru deplasarea lunară în circumscripția electorală de 1.400 de lei.

Pentru fiecare drum din București în circumscripție se acoperă transportul în trei formate diferite: ori cu autoturismul și se acoperă numărul de kilometri, fie printr-un un carnețel de tren pentru CFR care-ți permite călătoria în circumscripție și în țară, fie un transport dus-întors o dată pe săptămână cu avionul la cel mai apropiat aeroport de circumscripția în care ai fost ales.

Mai există suma dată la dispoziție pentru cabinetul parlamentar de 25.000 de lei, din care se plătesc absolut toate cheltuielile cabinetului: personal, chirii, contracte de colaborare, consumabile, tot ce înseamnă facturi.

Toți acești bani se folosesc în chestiunea strictă de organizare, amenajare și funcționare a cabinetului parlamentar ca instituție, nu ca spațiu fizic, că poți să ai și două și a angajaților care lucrează acolo”, a declarat deputatul USR.

Așadar, circa 46.200 de lei pe lună, fără a pune la socoteală diurna pentru zilele de lucru în comisii și decontarea transportului cu trenul /autoturismul/avionul în raport de distanță și de pachetul de transport ales.

Totalul: în jur de 10.000 de euro

Sau mai mult pentru că indemnizația lunară depinde de cât de înaltă este funcția deținută.

Astfel un președinte de Cameră are o indemnizație brută de 23.920 lei, iar vicepreședinții câte 22. 256 lei, potrivit site-ului Camerei Deputaților.

Secretarii și chestorii au o indemnizație brută de 21.840 de lei, liderii de grup 20.800, șefii de comisi permanente 20.176, vicepreședinții de comisii 19.552 iar secretarii de comisii 19136.

Toate, sunt indemnizații brute, dar lor li se adaugă sumele forfetare amintite și deconturile pentru transport.

Sursă: romania.europalibera.org

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Dinamic Exclusiv Auto – noul partener service Toyota din Alba Iulia (P)

Publicat

Începând cu luna februarie 2021, Exclusiv Auto a devenit oficial, partener service autorizat pentru marca Toyota în județul Alba, obținând certificarea importatorului Toyota România pentru reparații service.

Exclusiv Auto este o companie cu o experiență de peste 13 ani în domeniul auto din județele Constanța și Alba Iulia, experiență care ne-a ajutat să tratăm cu profesionalism fiecare marcă nou venită în portofoliul nostru. Businessul este foarte bine pregătit pentru partea de after sales, service-ul fiind dotat cu aparatură nouă, de ultima generație.

Serviciile noastre sunt construite pe baza nevoilor diverse ale clienților. Indiferent de situație, identificăm întotdeauna opțiunile potrivite și ne ajutăm clienții să aleagă cea mai bună soluție. Profesionalismul echipei este demonstrat de rezultate, numărul clienților devenind tot mai mare, crescând de la an la an.

Exclusiv Auto anunță totodată că, începând cu 1 februarie 2021, domnul Sorin Alion este noul Director General în cadrul Exclusiv Auto Alba Iulia. Experiența sa de peste 20 de ani în domeniul auto acoperă departamente diverse, incluzând vânzări, service sau dezvoltarea rețelei la importatori sau dealeri.

“Am preluat aceasta funcție cu mult entuziasm la începutul lunii februarie 2021, in plină criză sanitară ce pune la grea încercare normalitatea din piața auto și în general în societate. Perioada plină de provocări, care a reprezentat și reîntoarcerea mea la brandul care mi-a marcat cariera, este totodată și o perioadă plină de oportunități pentru grupul Exclusiv Auto. Compania a decis să investească și sa pună la dispoziția clienților din Alba Iulia, în prima faza, un service modern aliniat la ultimele standarde Toyota. În cea de-a doua etapă ne pregătim să devenim și distribuitor Toyota care va fi parte a celui mai mare proiect auto din Alba Iulia, centru de retail auto Exclusiv Auto, ce va reuni într-un singur loc șase showroom-uri de marcă cu cele mai puternice branduri auto ale momentului.

Clientul s-a aflat întotdeauna în atenƫia mea şi doresc să vă asigur că orice solicitare sau sugestie va fi tratată constructiv şi considerată oportunitate de dezvoltare de către echipa noastră.” – a declarat Sorin Alion, Director General Exclusiv Auto Alba Iulia.

Posesorii mărcii Toyota sunt așteptați la sediul Exclusiv Auto din Alba Iulia, Strada Alexandru Ioan Cuza, nr 40, pentru a beneficia de calitatea serviciilor noastre complete: mecanică, electrică, lucrări garanție și reparații daune, dar și de prețuri și pachete de service foarte avantajoase!

Exclusiv Auto este dealer și service autorizat în județele Constanța și Alba Iulia pentru brandurile auto: Jaguar, Land Rover, Volvo, Mitsubishi, Hyundai, Subaru, ŠKODA, Seat, Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale și Das Welt Auto.

În Alba Iulia reprezentăm brandurile ŠKODA, Volkswagen Autovehicule Comerciale și Toyota.

Exclusiv Auto,

Str. A.I. Cuza nr 40, Alba Iulia

Tel: 0341.407.000

Email: service@albaiulia.toyota.ro

Site: https://www.toyota.ro/retailersite/ToyotaAlbaIulia/

www.exclusivauto.ro

Facebook: https://www.facebook.com/Toyota.ExclusivAuto

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate