Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Dacia, brandul low cost al Renault, se confruntă cu reglementările mai dure ale UE privind poluarea


Publicat

dacia-model

Deşi Dacia şi-a construit o reţea de clienţi fideli pentru vehiculele sale low-cost, fiind unul din brandurile cu cea mai rapidă creştere a Renault, acum ar putea deveni o frână pentru producătorul auto francez, deoarece se confruntă cu dificultăţi generate de costurile conformării standardelor înăsprite ale UE privind poluarea, se arată într-o analiză realizată de Blooomberg, notează românia24.ro.

Linia Dacia din 2018 trebuie pregătită mai mult decât alte branduri pentru a îndeplini ţintele UE privind emisiile pentru 2021, conform estimărilor Evercore ISI.

Revizuirea modelelor sale pentru a îndeplini reglementările “ar putea afecta disproporţional profitabilitatea”, chiar dacă per ansamblu Renault este mai bine poziţionat decât unele rivale pentru a îndeplini cerinţele, a apreciat analistul Philippe Houchois, de la Jefferies în Londra.

Noile standarde sunt printre diversele provocări cu care se confruntă Renault, care are dificultăţi în susţinerea alianţei sale cu Nissan şi este afectat de declinul pieţei auto europene. Luna trecută, Renault şi-a revizuit în scădere estimările privind veniturile din acest an.

Începând din 2020, flotele auto trebuie să respecte noile limite privind emisiile de dioxid de carbon (CO2), sau se confruntă cu amenzi. În scenariul celor de la Jefferies, care estimează continuarea declinului vânzărilor auto, amenzile cu care s-ar putea confrunta Renault dacă nu respectă standardele s-ar putea ridica la 450 milioane de euro, sau 17% din profitul previzionat pentru 2020.

Amenzile vor ţine cont de emisiile tuturor maşinilor fabricate de compania franceză. În medie, datorită tehnologiilor mai curate, maşinile brandului Renault emit mai puţin CO2 decât modelele Dacia.

Dacia ar putea introduce un SUV hibrid în scopul reducerii emisiilor, susţin surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

“Este greu de imaginat că Dacia va rămâne pe marginea tendinţei de electrificare a maşinilor”, a declarat Olivier Murguet, şeful vânzărilor la Renault.

Pentru Renault, Dacia este o poveste de succes. Cel mai ieftin model al său are un preţ de pornire de 8.000 euro în Europa Occidentală, mai puţin decât ofertele rivalelor Fiat Chrysler Automobiles NV şi PSA Group SA.

Renault nu publică datele privind profitabilitatea în funcţie de brand sau model, dar unii analişti estimează că Duster generează o marjă de profit de peste 10%, depăşind producătorii de maşini premium, cum ar fi Mercedes-Benz de la Daimler AG sau BMW AG. Anul trecut, vânzările Dacia au urcat cu 7% în timp ce maşinile brandului Renault au înregistrat un declin de 5%. Vânzările Dacia reprezintă aproximativ o cincime din totalul Renault.

Carlos Tavares, actualul şef al grupului auto PSA şi fost număr 2 la Renault, numea odată Dacia “sursă de fonduri”.

“Dacia a dovedit că poţi face bani dacă eşti econom. Modelul de afaceri low-cost necesită competenţe specifice”, a apreciat Jean-Louis Sempe, analist la Invest Securities SA în Paris.

Totuşi, investiţiile costisitoare în tehnologiile pentru vehiculele electrice sau hibride pentru a îmbunătăţi performanţa emisiilor la Dacia ar putea afecta marja sa de profit. Arndt Ellinghorst, analist la Evercore ISI în Londra, apreciază că în următorii doi ani îndeplinirea ţintelor privind emisiile va costa Dacia aproximativ 671 milioane de euro, sau 1.269 euro per unitate.

Un purtător de cuvânt al Renault nu a dorit să comenteze impactul viitoarelor reglementări.

Deja Renault oferă vehicule electrice, inclusiv modelul Zoe, cu un preţ de pornire de aproximativ 23.000 euro, şi intenţionează să vândă o versiune hibridă a Renault Clio în 2020, un posibil test pentru un model electrificat Dacia.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Sursă: românia24.ro, AGERPRES



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat: Antreprenorul Andrei Sărmășan, în echipa lui Gheorghe Beleiu, candidatul PRO România la Primăria Alba Iulia (P)

Publicat

Andrei Sărmășan, antreprenor din Alba Iulia, a intrat în PRO România și va merge alături de avocatul Gheorghe Beleiu, pe listă pentru Consiliul Local Alba Iulia. 

Potrivit unui comunicat de presă,” în vârstă de 39 de ani, Andrei Sărmășan este căsătorit, are o fetiță și se află în managementul uneia dintre cele mai cunoscute companii private din Alba, și nu numai. Numele său se va regăsi pe una dintre primele poziții ale listei de candidați PRO România la Consiliul Local al municipiului Alba Iulia.

„Decizia am luat-o după ce m-am convins că PRO România este partidul în care mă regăsesc din toate punctele de vedere. Deja, suntem o echipă determinată, formată din oameni profesioniști, care cunosc realitățile și problemele cu care se confruntă Alba Iulia.

Veți vedea că în  lista pe care o propunem pentru Consiliul Local se regăsesc persoane cu expertiză certă în domeniile lor de activitate, capabili să ofere municipalității soluții pe termen scurt, mediu și lung.”, a precizat Andrei Sărmășan.

CITEȘTE ȘI: SONDAJ Alba24: Cine doriți să fie viitorul primar al municipiului Alba Iulia? Lista candidaților la alegerile locale 2020

Pentru funcția de primar al municipiului Alba Iulia, PRO România l-a nominalizat pe avocatul Gheorghe Beleiu.

„La noi nu merge cu jumătățí de măsură și nu oferim locuri pe listă doar ca să ne aflăm în treabă. Vom veni în fața alegătorilor cu oameni care au demonstrat  și care pot aduce plus-valoare în comunitățile unde candidează. Venirea lui Andrei în echipa noastră e, fără îndoială, un câștig pentru fiecare albaiulian. E un antreprenor de succes, cu ani și ani de muncă în spate dar și un om cu un caracter deosebit”, a transmis Horațiu Florea, coordonatorul filialei Alba a PRO România.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

FOTO BLAJ: Aproape 17 tone de îngrășăminte chimice și sute de recipiente în care au fost insecticide, găsite de polițiști

Publicat

Aproape 17 tone de îngrăşăminte chimice, 8,5 kilograme și 9 litri de produse de protecţie a plantelor, precum și 487 de recipiente care au conținut insecticide foarte toxice, susceptibile a prezenta riscuri pentru sănătatea populaţiei şi a mediului înconjurător, au fost ridicate de polițiștii din Alba, în urma unui control la o societate comercială din Blaj.

Potrivit IPJ Alba, joi, 6 august, poliţiştii din cadrul Serviciului Arme, Explozivi, Substanţe Periculoase din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba în urma unui control efectuat la un punct de lucru al unei societăți comerciale din municipiul Blaj, au depistat într-o magazie 487 de recipiente care au conținut insecticide, clasificate ca foarte toxice, 9 litri și 8,5 kilograme de produse de protecție a plantelor cu termenul de valabilitate expirat.

Totodată, o cantitate de 16.950 de kilograme de îngrășăminte chimice, era depozitată în loc neprotejat, în curtea societății comerciale.

În acest caz, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de neluarea măsurilor de eliminare totală a substanţelor şi preparatelor periculoase care au devenit deşeuri, nerespectarea obligației de depozitare a îngrășămintelor chimice și a produselor de protecție a plantelor, numai ambalate și în locuri protejate și neluarea sau nerespectarea măsurilor obligatorii în desfășurarea activității de colectare, transport, valorificare și eliminare a deșeurilor periculoase.

Recipientele, produsele de protecție a plantelor și întreaga cantitate de îngrășăminte chimice au fost indisponibilizare.

Controalele pentru prevenirea şi combaterea faptelor de natură penală şi contravenţională la regimul substanțelor şi deşeurilor periculoase vor continua.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

De LUNI, semafoarele aflate în zona Hotel Cetate din Alba Iulia vor fi reabilitate și înlocuite. Traficul, dirijat de polițiști

Publicat

Instalația de semaforizare aflată la intersecția dintre B-dul 1 Decembrie 1918 – B-dul Horea – strada Cloșca și strada Unirii din Alba Iulia va fi reabilitată și înlocuită în perioada 10 – 14 august, au transmis reprezentanții Primăriei. 

Potrivit acestora, lucrările vor începe luni, 10 august, la ora 09:00.

Pe durata lucrărilor, traficul rutier și pietonal din această zonă va fi dirijat de echipaje de poliție, iar în lipsa agenților vor fi respectate semnele și regulile de circulație în intersecție.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

7 cazuri active de COVID-19 în comuna Ciugud. Dacă numărul infectărilor va crește, va fi impusă purtarea obligatorie a măștii

Publicat

Comuna Ciugud numără șapte cazuri active de infectare cu noul coronavirus și este în prezent comuna din județul Alba cu cele mai multe cazuri. 

Cinci cazuri au fost anunțate vineri, de către DSP Alba, în satul Ciugud. Este vorba despre o familie care s-a testat la cerere înainte de a pleca în concediu.

De asemenea, alte două persoane din satele Teleac și Hăpria sunt în evidențele DSP Alba ca și cazuri active.

Primarul Ghoerghe Damian a declarat pentru Alba24 că în prezent nu s-au luat măsuri locale dar că dacă numărul de infectări va crește, va fi introdusă obligativitatea de a purta masca în locurile publice.

Citește și: ALBA: 12 cazuri noi de COVID-19 în județ, în ultimele 24 de ore. LISTA localităților din care provin persoanele infectate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate