Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Dacia, brandul low cost al Renault, se confruntă cu reglementările mai dure ale UE privind poluarea

Publicat


dacia-model

Deşi Dacia şi-a construit o reţea de clienţi fideli pentru vehiculele sale low-cost, fiind unul din brandurile cu cea mai rapidă creştere a Renault, acum ar putea deveni o frână pentru producătorul auto francez, deoarece se confruntă cu dificultăţi generate de costurile conformării standardelor înăsprite ale UE privind poluarea, se arată într-o analiză realizată de Blooomberg, notează românia24.ro.

Linia Dacia din 2018 trebuie pregătită mai mult decât alte branduri pentru a îndeplini ţintele UE privind emisiile pentru 2021, conform estimărilor Evercore ISI.

Revizuirea modelelor sale pentru a îndeplini reglementările “ar putea afecta disproporţional profitabilitatea”, chiar dacă per ansamblu Renault este mai bine poziţionat decât unele rivale pentru a îndeplini cerinţele, a apreciat analistul Philippe Houchois, de la Jefferies în Londra.

Noile standarde sunt printre diversele provocări cu care se confruntă Renault, care are dificultăţi în susţinerea alianţei sale cu Nissan şi este afectat de declinul pieţei auto europene. Luna trecută, Renault şi-a revizuit în scădere estimările privind veniturile din acest an.

Începând din 2020, flotele auto trebuie să respecte noile limite privind emisiile de dioxid de carbon (CO2), sau se confruntă cu amenzi. În scenariul celor de la Jefferies, care estimează continuarea declinului vânzărilor auto, amenzile cu care s-ar putea confrunta Renault dacă nu respectă standardele s-ar putea ridica la 450 milioane de euro, sau 17% din profitul previzionat pentru 2020.

Amenzile vor ţine cont de emisiile tuturor maşinilor fabricate de compania franceză. În medie, datorită tehnologiilor mai curate, maşinile brandului Renault emit mai puţin CO2 decât modelele Dacia.

Dacia ar putea introduce un SUV hibrid în scopul reducerii emisiilor, susţin surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

“Este greu de imaginat că Dacia va rămâne pe marginea tendinţei de electrificare a maşinilor”, a declarat Olivier Murguet, şeful vânzărilor la Renault.

Pentru Renault, Dacia este o poveste de succes. Cel mai ieftin model al său are un preţ de pornire de 8.000 euro în Europa Occidentală, mai puţin decât ofertele rivalelor Fiat Chrysler Automobiles NV şi PSA Group SA.

Renault nu publică datele privind profitabilitatea în funcţie de brand sau model, dar unii analişti estimează că Duster generează o marjă de profit de peste 10%, depăşind producătorii de maşini premium, cum ar fi Mercedes-Benz de la Daimler AG sau BMW AG. Anul trecut, vânzările Dacia au urcat cu 7% în timp ce maşinile brandului Renault au înregistrat un declin de 5%. Vânzările Dacia reprezintă aproximativ o cincime din totalul Renault.

Carlos Tavares, actualul şef al grupului auto PSA şi fost număr 2 la Renault, numea odată Dacia “sursă de fonduri”.

“Dacia a dovedit că poţi face bani dacă eşti econom. Modelul de afaceri low-cost necesită competenţe specifice”, a apreciat Jean-Louis Sempe, analist la Invest Securities SA în Paris.

Totuşi, investiţiile costisitoare în tehnologiile pentru vehiculele electrice sau hibride pentru a îmbunătăţi performanţa emisiilor la Dacia ar putea afecta marja sa de profit. Arndt Ellinghorst, analist la Evercore ISI în Londra, apreciază că în următorii doi ani îndeplinirea ţintelor privind emisiile va costa Dacia aproximativ 671 milioane de euro, sau 1.269 euro per unitate.

Un purtător de cuvânt al Renault nu a dorit să comenteze impactul viitoarelor reglementări.

Deja Renault oferă vehicule electrice, inclusiv modelul Zoe, cu un preţ de pornire de aproximativ 23.000 euro, şi intenţionează să vândă o versiune hibridă a Renault Clio în 2020, un posibil test pentru un model electrificat Dacia.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Sursă: românia24.ro, AGERPRES


Vezi cele mai interesante video Alba24.ro


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Românii pierd opt luni din viață din cauza poluării. Care este media europeană

Publicat

Românii pierd opt luni din viață din cauza poluării, în condițiile în care media din Uniunea Europeană este de 5,7 luni. Românii, alături de maghiari și polonezi, sunt cei mai afectaţi dintre europeni de particulele nocive din aer. Calculul este făcut de oameni de ştiinţă din toată lumea, într-un raport care evaluează impactul schimbărilor climatice […]

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

Modernizarea clădirii vechi a Liceului de Arte din Alba Iulia. Primăria cumpără serviciile de proiectare și execuție a lucrării

Publicat

liceul de arte

Primăria Alba Iulia a demarat procedura de achiziție a serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare a clădirii vechi a Liceului de Arte ”Regina Maria”. Investiția este de peste 400.000 de lei. Este vorba despre clădirea în care funcționează acum clasele zero și I-IV, pe un teren de 742 mp. Vezi O clădire […]

Citește mai departe
Publicitate

BLAJ

Doi copii au suferit arsuri după ce un tub spray le-a explodat în față. Au intervenit echipaje SMURD din Blaj

Publicat

ambulanta

Doi copii au suferit arsuri sâmbătă seara, după ce un tub spray le-a explodat în față. Incidentul s-a petrecut în localitatea Veseuș, comuna Jidvei. Potrivit ISU Alba, la fața locului a intervenit echipaje SMURD de la Blaj. Cei doi copii, în vârstă de 8 ani, respectiv 10 ani, au suferit arsuri de gradul 1, la […]

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Cât au cheltuit românii pe internet, de Black Friday. Alba Iulia, pe locul 5 la comenzi online

Publicat

plati online

Românii au plătut aproape 200 de milioane de lei online de „Black Friday”, mai mult cu 26% față de anul trecut, potrivit datelor publicate sâmbătă, de către procesatorul de plăţi PayU România. În 15 noiembrie, s-au cumpărat produse cu plata online de 198,02 de milioane de lei, din care peste 22% dintre tranzacţii au fost […]

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate