Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

De la modificări la regimul TVA, la taxe speciale, în Ordonanţa fiscalităţii pe 2015. Motivarea amânării negocierilor pe redevenţe


Publicat

poprire executare fiscModificări în cazul impozitului pe venit, regimului TVA pentru companii care furnizează servicii pe cale electronică, telecom şi radio-tv, accize şi taxe speciale, finanţarea cheltuielilor din sănătate și amânarea termenelor de la care se vor impune măsuri speciale de impozitare a activităţilor cu caracter de monopol natural din sectoarele energie electrică, gaz şi alte resurse naturale au intrat în vigoare de săptămâna trecută. Vineri, Ministerul Finanţelor a publicat proiectul de Ordonanţă de Urgenţă privind modificarea şi completarea Codului Fiscal şi modificarea unor acte normative.

În ceea ce privește modificările TVA, proiectul prevede ca începând cu 1 ianuarie 2015, companiile care furnizează servicii pe cale electronică, servicii telecom, radio şi tv către consumatori vor colecta TVA din Statul Membru în care este stabilit beneficiarul.

Noile reguli din pachetul TVA vizează companiile care vând către consumatorii din UE produse digitale (muzică, software, jocuri, e-books, ziare, filme online, televiziune, telefonie sau e-banking).

Pe lângă acestea, proiectul prevede că “se impune crearea unui mecanism de evaluare periodică a unor categorii de persoane impozabile deja înregistrate în scopuri de TVA care pot prezenta risc crescut:

– în cazul persoanelor impozabile care sunt înregistrate în scopuri de TVA prin depăşire de plafon;

– de fiecare dată când persoana impozabilă are înscris în registrul comerţului menţiuni privind modificarea sediului social;

– de fiecare dată cand persoana impozabilă are înscris în registrul comerţului menţiuni privind schimbarea asociaţilor şi/sau administratorilor.”

Măsurile luate de acest proiect “sunt menite să elimine avantajul concurenţial neloial al unui agent economic care se sustrage de la achitarea TVA faţă de un contribuabil onest şi totodată să conducă la îmbunătăţirea colectării TVA.”

Nivelul accizelor armonizate la carburant, se actualizează anual cu creşterea preţurilor de consum, din ultimele 12 luni, calculată în luna septembrie a anului anterior celui de aplicare, faţă de perioada octombrie 2013 – septembrie 2014, comunicată oficial de Institutul Naţional de Statistică până la data de 15 octombrie. Nivelul accizelor actualizat se publică pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice până cel mai târziu pe data de 20 octombrie a fiecărui an.

Acciza specifică la ţigarete, exprimată în lei/1.000 de ţigarete se determină anual, pe baza preţului mediu ponderat de vânzare cu amănuntul, a procentului legal aferent accizei ad valorem şi a accizei totale al cărei nivel este prevăzut în anexa nr. 1. Aceasta se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor publice care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I cu cel puţin 30 zile înainte de intrarea în vigoare a nivelului accizei totale.

În aplicarea art. 177 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, în perioada 1 ianuarie – 31 martie 2015, structura accizei pentru țigarete este următoarea: acciza totală reprezentând 399,75 lei/1.000 țigarete, acciza specifică reprezentând 283,19 lei/1.000 țigarete, respectiv acciza ad valorem, calculată prin aplicarea procentului de 18%, asupra prețului de vânzare cu amănuntul declarat în condițiile legii. Acciza datorată nu poate fi mai mică decât nivelul accizei minime reprezentând 386,15 lei/1.000 țigarete.

Printre modificările propuse se află și eliminarea din Codul fiscal, pentru contribuabilii care obţin venituri din activităţi independente, cedarea folosinţei bunurilor şi venituri din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură, a prevederilor referitoare la obligaţiile privind organizarea şi conducerea contabilităţii în partidă simplă şi a celor referitoare la completarea Registrului – jurnal de încasări şi plăţi şi a Registrului-inventar.

De asemenea, în cadrul categoriilor de venituri, sunt precizate excepţiile de la obligaţiile privind organizarea şi conducerea evidenţei contabile în Codul fiscal.

Se instituie și obligaţia privind completarea Registrului de evidenţă fiscală. Modelul şi conţinutul acestui registru vor fi aprobate ulterior prin ordin de ministru.

În justificarea adoptării unor schimbări legislative, cea mai importantă argumentaţie este concentrată pe decizia de amânare, până la 31 decembrie 2015 inclusiv, a aplicării unui nou sistem de redevenţe la petrol şi gaze.

– “având în vedere faptul că domeniul exploatării gazelor naturale și petrolului este un domeniu complex care necesită timp pentru studierea combinațiilor de mecanisme și rate de impozitare din cadrul sistemelor fiscale din alte state, a stimulentelor fiscale acordate în scopul atragerii investitorilor (amortizări fiscale accelerate, provizioane pentru epuizarea zăcămintelor, reguli privind deducerea dobânzilor, reportarea pierderilor, scutiri fiscale temporare, creditele pentru investiții etc.) a elementelor contextuale, inclusiv proximitatea față de piețe, dimensiunea și capacitatea investitorilor, astfel încât prin strategia de impozitare a domeniului petrolului și gazelor naturale să se identifice elementele care fac ca impozitul aplicat să fie competitiv, respectiv să asigure resursele bugetare necesare și în același timp să nu descurajeze investițiile,

– luând în considerare faptul că evaluarea impactului anumitor costuri care afectează rentabilitatea operațiunilor societăților petroliere (evaluarea petrolului și gazelor, garanțiile de bună execuție, despăgubirile acordate proprietarilor de terenuri, obligațiile privind aportul local, cerințe având ca scop asigurarea bunelor practici de mediu și finanțarea adecvată a recuperării amplasamentului etc.) este un exercițiu foarte complex,

evidențiind totodată și faptul că activitatea desfășurată în sectorul petrolier are un specific deosebit față de celelalte sectoare, elementele cheie ale acestui sector fiind riscurile ridicate în activitatea de explorare și un ciclu lung al proiectelor,

– pentru a se asigura desfăşurarea în condiţii optime a procesului de elaborare a strategiei pentru noul regim de impozitare în domeniul petrolului şi gazelor naturale în perioada 2016-2024 şi pentru a se evita orice risc de blocaj, se impune prorogarea termenelor prevăzute la art.6 din Ordonanţa Guvernului nr.6/2013 privind instituirea unor măsuri speciale pentru impozitarea exploatării resurselor naturale, altele decât gazele naturale,

considerând că elementele mai sus-menţionate vizează un interes public şi constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă”, se arată în document.

sursa: cursdeguvernare.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Uniforme noi pentru poliţişti şi jandarmi. Europol: Designul nu se schimbă, uniformele pot fi realizate din materiale superioare

Publicat

Guvernul a adoptat miercuri trei hotărâri referitoare la uniformele, echipamentul specific, însemnele distinctive, insigna şi documentul de legitimare pentru poliţişti, jandarmi şi personalul militar din unităţile aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne şi din structurile subordonate acestuia, potrivit MAI.

Prin adoptarea celor trei hotărâri se asigură flexibilizarea cadrului normativ, astfel încât articolele de echipament să asigure confortul termic şi protecţia efectivelor MAI în timpul participării la misiuni interne – de ordine publică, antiteroriste, instrucţie montană, misiuni de intervenţie în zonele montane, precum şi la misiuni internaţionale.

Totodată, în vederea derulării în condiții optime a procesului de adaptare a activității de echipare a polițiștilor la necesitățile obiective ale personalului, determinate de diversitatea misiunilor specifice, precum și la progresul tehnologic în ceea ce privește materialele din care sunt confecționate articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte, se derulează un proiect sectorial de cercetare cu Institutul Național de Cercetare Dezvoltare pentru Textile și Pielărie pentru identificarea unor soluții inovatoare de realizare a articolelor de echipament din compunerea uniformei de serviciu a polițiștilor.

Achiziționarea noilor articole de echipament specific de protecție se va face eșalonat, în limita bugetelor alocate Ministerului Afacerilor Interne, fără a se solicita suplimentarea acestora.

De asemenea, pe introduce posibilitatea sancționării contravenționale a  persoanelor fizice sau juridice care produc sau comercializează articole de echipament sau însemne distinctive din compunerea uniformelor de poliție, în afara procedurilor legale de achiziție publică.

Potrivit reprezentanților Sindicatului Polițiștilor Europeni – Europol, designul nu se schimbă, iar modificările vor consta în faptul că articolele de echipament din compunerea uniformelor de poliție să poată fi confecționate din materiale cu proprietăți termice superioare, care să contribuie la creșterea confortului în purtare.

De asemenea,  croiala va fi adaptată necesităților și eliminarea limitărilor de genul „pulover cu ancheor, pantaloni din tercot sau pantofi din piele”, astfel descrierea articolelor de echipament să fie suficient de permisivă la schimbare.

Potrivit Europol, polițiștii ar putea primi primele elemente de uniformă din materiale tehnice ce târziu în luna decembrie 2021.

Modelul noilor articole de echipament va fi stabilit de fiecare inspectorat general în parte IGPR, IGPF și IGI.

Care este situația de până acum:

  • există diferențe între structura normelor de echipare pentru ofițeri și pentru agenții de poliție în ceea ce privește cantitatea de articole ce se asigură, cât și durata de folosință, deși aceste articole sunt confecționate din aceleași materii prime și sunt folosite pentru aceleași activități;
  • în cadrul normelor de echipare sunt prevăzute articole de echipament care nu permit introducerea în procesul de confecționare al acestora a unor materiale cu proprietăți adaptate la specificul misiunilor,  pentru care se evidențiază următoarele denumiri de articole: pantaloni de tercot, pulover cu anchior, scurtă pentru iarnă cu mesadă și guler din blană naturală, pantofi din piele pentru vară;

Care sunt schimbările aduse:

  • sancționarea contravențională a persoanelor fizice sau juridice care produc sau comercializează articole de echipament sau însemne distinctive din compunerea uniformelor de poliție, în afara procedurilor legale de achiziție publică;
  • stabilirea unei structuri unice a normelor de echipament, atât pentru ofițeri cât și pentru agenții de politie;
  • flexibiliatea cadrului normativ, astfel încât articolele de echipament să poată fi confecționate din materiale cu proprietăți termice superioare care să contribuie la creșterea confortului în purtare;
  • stabilirea duratei de folosință a uniformelor pentru elevii școlilor de poliție ca inventar de unitate, pentru a putea fi corelată cu durata de școlarizare, astfel încât echiparea elevilor din anul I să se realizeze cu echipament nou;
  • introducerea unor articole de echipament specific care să asigure confortul termic și protecția efectivelor participante la misiuni interne și internaționale;
Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Preţuri mai mari la RCA chiar şi cu 600 de lei, după anunțarea unui posibil faliment al celui mai mare asigurator din România

Publicat

itp service

Prețurile RCA au crescut considerabil, la doar câteva zile de la vestea că cel mai mare asigurător de pe piaţă ar putea intra în faliment.

Șoferii resimt deja efectele iar la autoservice reparațiile la mașini  pe baza polițelor City Insurance sunt refuzate.

Clienții și brokerii de asigurări susțin că, în ultimele 10 zile, prețurile RCA au crescut considerabil pe fondul problemelor pe care le întâmpină liderul pieței, City Insurance.

Compania are peste 3 milioane de clienți și este aproape de procedura de faliment. Mai mult decât atât, protrivit TVR și Euroins, al doilea mare asigurator RCA, cu prețuri la fel de mici ca City, a majorat tarifele și cu 600 de lei în unele cazuri, iar alți asiguratori au urmat același trend.

Service-urile refuză să facă reparații asiguraților la City Insurance

Cel mai mare asigurator din România, City Insurance, este la un pas de faliment, după ce nu a găsit cele 150 de milioane de euro pentru a prelungi activitatea, aşa că ASF poate pronunţa în orice moment falimentul.

Cu greu se mai găseşte o companie din domeniul RCA care să nu fi mărit deja tarifele la poliţe

Cei care vor să îşi repare maşina în baza unei poliţe care a fost emisă de City Insurance au mari probleme.

Service-urile refuză să le facă reparaţii de teamă că nu îşi vor primi banii.

Guvernul vrea să mai calmeze puţin situaţia şi spune că în perioada va veni cu două acte normative care să pună frână acestor creşteri de preţuri.

Reprezentanții asiguratorilor susțin că prețurile practicate, mai mici sau mai mari, sunt conform legii și erau de așteptat în această perioadă.

Guvernul promite în schimb să îi ajute pe șoferi.

Șoferii plătesc deja polițe mai scumpe

Deja, pe piață se resimte un val de scumpiri. „Mișcarea se vede cel mai bine la Euroins, care avea cele mai mici prețuri, după care s-au luat și alți asigurători.

Excepție fac Generali, Uniqa și Asirom care nu au modificat prețurile, dar acestea erau oricum mari”, precizează Hotnews într-o analiză pe această temă..

Totuși, ceea ce se întâmplă acum pe piața asigurărilor auto obligatorii nu reprezintă o noutate pentru șoferii români.

Ne amintim foarte bine că același scenariu s-a petrecut și după dispariția de pe piață a Astra și Carpatica.

Prin urmare, anul 2022 ar putea aduce prețuri și mai piperate la asigurările obligatorii pentru mașini, avertizează experții financiari.

Guvernul intervine și promite reglementarea pieței

În toată această situație, Guvernul intervine și promite două acte normative care să reglementeze piața și să o țină sub control în această perioadă instabilă.

„Sunt două ordonanţe de urgenţă în avizare. Am discutat şi astăzi cu Consiliul Concurenţei.

Ar trebui să fie pe masa Guvernului săptămâna viitoare, o ordonanţă care se referă la preţuri şi una care se referă la această situaţie cu City Insurance, dacă se ajunge acolo, (…) să plătească banii din fondul de garantare. (…)

Dacă se întâmplă ceva, să ne asigurăm că toţi clienţii sunt protejaţi, de fapt asta este ideea”, a explicat prim-ministrul Florin Cîțu.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Vești proaste pentru șoferi: Prețul carburanților crește constant. TOPUL prețurilor la benzină și motorină, în Alba Iulia

Publicat

scumpiri

Vești din ce în ce mai proaste pentru șoferi. La stațiile de carburanți din Alba Iulia, litrul de benzină și motorină standard a ajuns să coste joi aproape 6 lei, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 20% față de prețurile practicate în luna ianuarie 2021. 

Pentru combustibilii de calitate superioară, conducătorii auto au ajuns să scoată din buzunar chiar și peste 6,7 lei pentru un litru.

Diferența față de prețurile practicate la sfârșitul lunii ianuarie 2021 a ajuns să fie mai mare de 1 leu/litru la benzină, ceea ce înseamnă o creștere de peste 20%.

Preţurile carburanţilor au explodat în ultimul an. Am ajuns să avem cel mai scump combustibil din Europa, raportat la salariul mediu. Pe piețele internaționale a fost înregistrat un preț record al petrolului, peste toate estimările specialiștilor. Asta înseamnă că este posibil ca benzina și motorina să fie și mai scumpe în următoarea perioadă.

„În luna septembrie 2020 prețul barilului de petrol era 186 lei, acum s-a dus la 304 lei, deci scumpire cu 63 %”, a explicat analistul economic Iancu Guda, citat de Digi24.ro.

Prețurile practicate joi, 16 septembrie, la principalele stații de carburanți din Alba Iulia:

Prețuri majorate benzină

Benzină standard:

Lukoil – Euroluk COR 95 – 5,93 lei/l (29 ianuarie – 4,95 lei/l, 12 martie – 5,34 lei/l)

Petrom – Benzină standard 95 – 5,98 lei/l (29 ianuarie – 4,94 lei/l, 12 martie – 5,4 lei/l)

Rompetrol – Benzină Efix 95 – 6 lei/l (29 ianuarie – 5 lei/l, 12 martie – 5,42 lei/l)

Mol – Benzină EVO 95 – 6,07 lei/l (29 ianuarie – 4,98 lei/l, 12 martie – 5,45 lei/l)

OMW – Benzină OMW MaxxMotion 95 – 6,11 lei/l (29 ianuarie – 5,03 lei/l, 12 martie – 5,49 lei/l)

Benzină premium:

Lukoil – Benzină Ecto Plus 95 – 6,08 lei/l (29 ianuarie – 5,1 lei/l, 12 martie – 5,49 lei/l)

Petrom – Benzină Extra 99 – 6,45 lei/l (29 ianuarie – 5,41 lei/l, 12 martie – 5,87 lei/l)

Lukoil – Benzină Ecto 100 – 6,63 lei/l (29 ianuarie – 5,65 lei/l, 12 martie – 6,04 lei/l)

Rompetrol – Benzină EfixS 98 – 6,63 lei/l (29 ianuarie – 5,63 lei/l, 12 martie – 6,05 lei/l)

Mol – Benzină Evo 100 Plus – 6,73 lei/l (12 martie – 6,11 lei/l)

OMW – Benzină OMW MaxxMotion 100 plus – 6,76 lei/l (29 ianuarie – 5,68 lei/l, 12 martie – 6,14 lei/l)

Prețuri majorate motorină

Motorină standard:

Petrom – Motorină Standard – 5,83 lei/l (29 ianuarie – 5  lei/l, 12 martie – 5,39 lei/l)

Lukoil – Motorină Euro L Diesel – 5,83 lei/l (29 ianuarie – 5,01 lei/l, 12 martie – 5,4 lei/l)

Rompetrol – Motorină Efix 51 – 5,89 lei/l (29 ianuarie – 5,06 lei/l, 12 martie – 5,45 lei/l)

OMW – Motorină OMW Diesel – 5,97 lei/l (29 ianuarie – 5,13 lei/l, 12 martie – 5,49 lei/l)

Mol – Motorină Evo D – 5,97 lei/l (29 ianuarie –  5,04 lei/l, 12 martie – 5,49 lei/l)

Motorină premium:

Petrom – Motorină Extra – 6,15 lei/l (29 ianuarie – 5,27 lei/l, 12 martie – 5,68 lei/l)

Lukoil – Motorină Ecto Super Diesel – 6,19 lei/l (29 ianuarie – 5,37 lei/l, 12 martie – 5,76 lei/l)

Rompetrol – Motorină EfixS 55 – 6,2 lei/l (29 ianuarie: 5,37 lei/l, 12 martie – 5,78 lei/l)

OMW – Motorină OMW MaxxMotion Diesel – 6,46 lei/l (29 ianuarie – 5,52 lei/l, 12 martie – 5,9 lei/l)

Mol – Motorină EVO D Plus – 6,46 lei/l (29 ianuarie – 5,45 lei/l, 12 martie – 5,91 lei/l)

GPL:

Lukoil – GPL auto – 3,24 lei/l (29 ianuarie – 2,59 lei/l, 12 martie – 2,65 lei/l)

Rompetrol – GPL – 3,45 lei/l (29 ianuarie – 2,62 lei/l, 12 martie – 2,67 lei/l)

Mol – GPL – 3,45 lei/l (12 martie – 2,64 lei)

sursa: monitorulprețurilor

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Tariful pentru plăcuțe de înmatriculare și numere preferențiale poate fi achitat pe platforma Ghiseul.ro, fără autentificare

Publicat

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) informează că începând de joi, 16 septembrie, vor putea fi efectuate plăţi electronice şi pentru achitarea contravalorii plăcilor cu număr de înmatriculare, tarifului de atribuire al unui număr preferenţial şi păstrarea combinaţiei numărului de înmatriculare în cazul radierii sau transferului de proprietate a autovehiculului.

Plata se poate efectua, fără autentificare, accesând site-ul www.ghişeul.ro şi utilizând un card bancar valid.

DRPCIV atrage atenția că, pentru tranzacțiile efectuate prin intermediul platformei, dovada plății este obligatorie, iar confirmarea plății se va transmite pe adresa de e-mail indicată de utilizator.

În prezent, prin intermediul site-ului www.ghişeul.ro se pot efectua plăţile reprezentând contravaloarea permisului de conducere, certificatului de înmatriculare şi autorizaţiei de circulaţie provizorie.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate