Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Deputații au votat Legea Consumatorului Vulnerabil. Măsuri de protecție pentru românii afectați de explozia prețului la energie


Publicat

Legea Consumatorului Vulnerabil, care prevede măsurile de protecție socială pentru aproape 10 milioane de români care vor fi afectați de creșterile de prețuri la energie electrică și gaze a fost adoptată în Camera Deputaților.

Anunțul a fost făcut, marți, de ministrul Energiei, Virgil Popescu. Conform acestuia, legea urmează să se aplice de la 1 noiembrie.

Vezi și Prețuri la energie, crescute abuziv înainte de venirea iernii: Liberalizarea haotică lasă românii la mâna furnizorilor

„Legea privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie a fost adoptată! Am votat Pentru!

Totodată, vreau să le mulțumesc colegilor parlamentari care au înțeles cât de importantă este legea și au adoptat și amendamentele pe care le-am propus cu colega mea Raluca Turcan pentru ca legea să se aplice începând cu data de 1 noiembrie 2021”, a anunțat Virgil Popescu.

Conform acestuia, măsurile vor afecta peste 10 milioane de români.

„De asemenea, vreau să reamintesc că lucrăm și la o Ordonanță de Urgență prin care să compensăm până la nivelul venitului mediu sau consumului mediu și vrem să compensăm în totalitate iarna aceasta.

Vorbim de iarnă care începe la 1 noiembrie, se termina 31 martie. Deci avem tot timpul. Deci vorbim și aici de peste 10 milioane și ceva de români”, susține ministrul.

Și deputatul USR PLUS Oana Țoiu anunțase marți că proiectul a fost adoptat în ședința reunită a Comisiei pentru muncă și protecție socială, Comisiei pentru politică economică și Comisiei pentru industrii și servicii.

„Legea prevedea un tabel fix al cuantumului de referință al facturilor. Am propus, cu colegii din USR PLUS, și a fost susținut de grupurile parlamentare din coaliție și de minister, un amendament care să permită actualizarea acestor valori de referințe, de oricâte ori este necesar, rapid, prin Hotărâre de Guvern.

Am propus de asemenea, și a fost aprobat, un plafon minim sub care să nu poată fi coborât prin HG la cuantumul valorilor propuse ca fixe inițial în proiectul de lege. (250 RON/lună pt. gaze, 500 RON/lună pentru energie electrică și 160 RON/lună pentru lemne).

Ceea ce era plafon fix, deci suma maximă prevazută, în proiectul inițial, acum a devenit plafon minim”, a scris deputatul pe Facebook.

Ea susține că USR PLUS a susținut propunerea Guvernului și nu s-a opus propunerii celorlalte grupuri parlamentare de a crește numărul de beneficiari.

„Am semnalat riscul ca o parte dintre beneficiari să depună cereri pe formatul vechi și să nu fie la timp la curent cu modificările propuse, caz în care este necesar să nu rămână pe dinafară fără sprijin că au completat alt set de hârtii.

Soluția pe care am propus-o a fost ca indiferent de formatul depus (vechi sau nou) cererile să le fie luate tranzitoriu în considerare în acest sezon rece și să fie informați și ghidați spre forma avantajoasă de sprijin pentru ei.

Ministerul a acceptat să preia asta în normele metodologice dar va depinde mult și de primării, care sunt interfața cu beneficiarii”, a mai anunțat Oana Țoiu.

Care va fi sprijinul din partea statului pentru consumatorul vulnerabil

Potrivit legii, măsurile de protecţie socială financiare constau în acordarea de ajutoare destinate asigurării nevoilor energetice minimale şi sunt:

  •  ajutor pentru încălzirea locuinţei;
  •  ajutor pentru consumul de energie destinat acoperirii unei părţi din consumul energetic al gospodăriei pe tot parcursul anului;
  •  ajutor pentru achiziţionarea, în cadrul unei locuinţe, de echipamente eficiente din punct de vedere energetic , necesare pentru iluminarea, răcirea, încălzirea şi asigurarea apei calde de consum, pentru înlocuirea aparatelor de uz casnic depăşite din punct de vedere tehnic şi moral cu aparate de uz casnic eficiente din punct de vedere energetic, precum şi pentru utilizarea mijloacelor de comunicare care presupun consum de energie;
  •  ajutor pentru achiziţionarea de produse şi servicii în vederea creşterii performanţei energetice a clădirilor, ori pentru conectarea la sursele de energie.

„Pentru un pensionar cu o pensie minimă în momentul de față, dacă pentru sezonul rece, sprijinul la factura de energie era de aproximativ 100 de lei, acum, pe noua lege a consumatorului vulnerabil, sprijinul va fi de aproximativ 600 de lei în perioada sezonului rece plus extrasezon, prin cele două tipuri de sprijin: subvenție și supliment’, a precizat Raluca Turcan, în urmă cu ceva timp, la Digi24.

„Subvenția se decontează în prețul facturii (factura vine deja redusă – n.r.) și se aplică invers proporțional, în funcție de nivelul veniturilor. Inclusiv nivelul veniturilor pentru care oamenii au acces la acest sprijin a crescut de la 800 de lei la 810 lei pe membru de familie și de la 1.042 la 1.450 pentru o persoană singură, deci crește și sprijinul financiar, și plaja de oameni care pot accesa acest sprijin din partea statului”, a mai menționat Raluca Turcan.

Ajutoare pentru încălzire

Ajutorul pentru încălzire se acordă în funcţie de veniturile medii nete lunare pe membru de familie sau al persoanei singure, prin compensarea procentuală a cheltuielilor pentru încălzire, dar nu mai puţin de 10%, aplicată asupra valorii de referinţă. Formula de calcul se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi. 

Venitul mediu net lunar până la care se acordă ajutorul pentru încălzire este de 810 lei/persoană în cazul familiei şi de 1445 lei în cazul persoanei singure. 

Valoarea de referinţă, în funcţie de sistemul de încălzire utilizat este: 

a) de 250 lei/lună pentru gaze naturale; 

b) de 500 lei/lună pentru energie electrică; 

c) de 80 lei/lună pentru combustibili solizi şi/sau petrolieri. 

Pentru energia termică valoarea de referinţă a ajutorului pentru încălzire se stabileşte, lunar, în limita consumului mediu şi în funcţie de preţul local al energiei termice facturate populaţiei . 

Cuantumul ajutorului pentru încălzire se scade din factura ce atestă contravaloarea consumului, lunar, de către furnizori şi nu poate fi mai mare decât valoarea consumului facturat. 

Pentru combustibili solizi şi/sau petrolieri dacă din calcul rezultă un cuantum mai mic de 10 lei atunci se acordă 10 lei. 

Dacă din calculul ajutorului pentru încălzire potrivit alin.(1) rezultă fracţiuni în bani, cuantumul se rotunjeşte la leu în favoarea beneficiarului 

Ajutorul pentru încălzire se acordă numai pentru o singură locuinţă, respectiv pentru locuinţa de domiciliu sau, după caz, de reşedinţă. 

În situaţia în care două sau mai multe familii sau persoane singure locuiesc în acelaşi spaţiu locativ, ajutorul pentru încălzire se acordă în numele titularului contractului/convenţiei individuale încheiat cu furnizorul.

Autorităţile administraţiei publice locale pot acorda, din bugetele proprii, ajutor pentru încălzire familiilor şi persoanelor singure ale căror locuinţe sunt locuinţe sociale.

Dreptul la ajutorul pentru încălzire poate fi solicitat odată cu cel de ajutor social şi/sau cu cel de alocaţie pentru susţinerea familiei.

Lunar, până cel târziu la data de 3 a lunii, reprezentantul furnizorului de energie termică ori de gaze naturale/energie electrică împreună cu reprezentantul asociaţiei de proprietari/locatari, după caz, stabilesc consumul general de energie termică sau de gaze naturale/energie electrică.

În cazul asociaţiilor de proprietari/locatari, furnizorii de energie termică în sistem centralizat transmit lunar factura reprezentând consumul general de energie termică la nivel de asociaţie, precum şi suma totală a ajutoarelor efective calculate în termen de maximum două zile de la realizarea calculului.

Suplimentul pentru energie

Familiile şi persoanele singure ale căror venituri sunt de până la 810 lei/persoană beneficiază lunar de un supliment pentru energie calculat în funcţie de sursele de furnizare a energiei utilizate, dar nu mai mult decat valoarea consumului facturat, în cuantum de:

a) 30 lei/lună pentru consumul de energie electrică; 

b) 10 lei/lună pentru consumul de gaze naturale; 

c) 10 lei/lună pentru consumul de energie termică; 

d) 20 lei/lună pentru consumul de combustibili solizi şi/sau petrolieri. 

Suplimentul pentru energie se acordă lunar, pe tot parcusul anului şi se plăteşte direct furnizorului, cu excepţia suplimentului pentru combustibili solizi sau petrolieri care se plăteşte direct titularului.

Suplimentul pentru energie poate fi solicitat împreună cu ajutorul pentru încălzirea locuinţei sau separat.

În situaţia în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 50 lei/lună.

Fondurile necesare pentru plata ajutorului pentru încălzire şi a suplimentului pentru energie se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.

Sociologul Alfred Bulai, avertisment: Mari discriminări. Vor apărea frustrări

”Cum se vor da aceste ajutoare? Nu ştim. E dată legea, sunt precizate nişte sume. Cum ajung ele la destinatari? Se duc furnizorii către oameni, oamenii depun facturi? Cum se procedează? Trebuie să te duci după ce plăteşti factura, nu? Că se dau ajutoare până la o anumită sumă.

Cui se dau banii? Omului, consumatorului, sau furnizorului? Sunt zeci de furnizori, multe contracte. Mulţi nici nu ştiu, nu au copiator, cum duc copiile? Logistic e o mare problemă. Mingea e în terenul Guvernului acum”, a precizat sociologul Alfred Bulai potrivit DCNews.

Acesta trage un semnal de alarmă şi spune că vor urma frustrări în societate din cauza acestei legi.  

„În al doilea rând, când dai astfel de ajutoare se crează mari discriminări pe piaţă. Adică dacă un om are 1390 lei pe membru de familie, primeşte 400 de lei. Cel care are 1410 lei, să zicem, primeşte zero. Şi vor apărea frustrări, nemulţumiri. Vor fi probleme de aplicare. 

Pentru urban e simplu, se duc copiile şi s-a rezolvat problema. Dar înţeleg că se dă şi la lemne. Cum face omul ăla, unde duce copii? Prin cine se face procedura, cine acordă ajutorul?”, a mai spus Bulai.  



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Trei proiecte în județul Alba, în valoare de peste 81 de milioane de lei vor fi finanțate prin programul ”Anghel Saligny”

Publicat

Consiliul Județean Alba a depus astăzi trei proiecte la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, care vor fi finanțate prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”, a scris președintele Consiliului Județean, Ion Dumitrel, pe Facebook. 

Proiectele, a căror valoare totală solicitată depășește 81 milioane lei, vizează investiții pe trei drumuri județene:

DJ 705 Zlatna – Almașu Mare, care va fi reabilitat pe o lungime de 6,195 km. Valoarea totală pentru acest sector este de 31,76 mil. lei, din care se solicită prin PNI 31,19 mil. lei;

DJ 107 K Galda de Jos – Întregalde – Mogoș – lucrări de consolidare și modernizare pe o lungime de 13,8 km, de la Ivăniș până la Bârlești – Mogoș (valoare totală proiect: 25,40 mil. lei, din care 24,97 mil. lei solicitați prin PNI);

DJ 107 V Fărău – Alecuș – Sânmiclăuș, care va fi modernizat pe o lungime de 11,537 km. Porțiunea de drum este momentan pietruită, iar lucrările vor fi în valoare de 25,76 mil. lei, din care 24,98 mil. lei vor fi solicitați de la bugetul programului.

Prețurile de mai sus includ TVA.

Totodata, Consiliul Județean Alba, în parteneriat cu Primăria municipiului Alba Iulia și Primăria comunei Ighiu vor depune spre finanțare, tot prin intermediul Programului Național de Investiții ”Anghel Saligny”, proiectul de realizare a centurii de nord a municipiului Alba Iulia, care va realiza legătura între DN 74 și DN 1 (Autostrada A 10).

Valoarea acestui proiect vital pentru municipiul reședință de județ este de aproximativ 15 milioane de euro, iar depunerea cererii de finanțare se va realiza până cel târziu la data de 20 octombrie, a mai precizat Ion Dumitrel.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un bărbat din Alba Iulia a căzut într-un canal. Pompierii din municipiu au intervenit pentru a-l salva

Publicat

pompieri

Pompierii din Alba Iulia au intervenit marți seara, în jurul orei 20.00, pentru a extrage un bărbat căzut căzută într-un canal. 

Potrivit ISU Alba, intervenția a avut loc în zona Centru a municipiului. Când pompierii militari au ajuns la fața locului bărbatul era căzut în canalul hidrologic, dar era conștient.

Bărbatul a fost scos cu succes de către forțele prezente la locul solicitării. După ce a fost extras bărbatul a primit îngrijiri medicale din partea echipajului SMURD.

La fața locului pompierii au intervenit cu trei autospeciale.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Totul despre pensia de urmaș pentru elevi și studenți. Ce document este necesar pentru a NU FI SUSPENDATĂ plata pensiei în 2022

Publicat

Elevii care beneficiază de pensie de urmaşi, care au împlinit vârsta de 16 ani, au obligația să prezinte, până la data de 25 octombrie 2021, adeverința din care să rezulte că, în anul școlar în curs, urmează o formă de învățământ.

În cazul nedepunerii adeverinței, pensia de urmaș aferentă lunii noiembrie 2021 se reține de la plată.

Atenție, pensia pe anul următor se poate pierde dacă documentele nu sunt depuse până la data de 25 decembrie, anunță Casa Națională de Pensii. 

Citește și: Toate informațiile legate de pensia la limita de vârstă. Documente necesare și procedurile care trebuie urmate

Studenții urmași, în vârstă de până la 26 de ani, au obligația, după caz:

  • să prezinte caselor teritoriale de pensii – până la data de 25 octombrie 2021 – adeverința în original sau copie/electronic din care să rezulte că, în anul universitar în curs, urmează o formă de învățământ superior, organizată potrivit legii;
  • să depună adeverința în original la sediul casei teritoriale de pensii – până la data de 25 decembrie 2021.

În cazul nerespectării condițiilor de mai sus, drepturile de pensie de urmaș ale studenților se rețin la plată după cum urmează:

  • drepturile aferente lunii noiembrie, dacă adeverința prin care se face dovada continuării studiilor nu a fost depusă/transmisă electronic la casa de pensii până la data de 25 octombrie a anului în curs.

MODEL de declarație pensie de urmaș student, disponibil AICI.

Plata pensiei de urmaș se SUSPENDĂ începând cu luna ianuarie 2022, dacă studenții urmași care au transmis adeverința în copie sau în format electronic nu au depus și originalul adeverinței până la data de 25 decembrie 2021.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Reorganizările de la Primăria Alba Iulia: Ce se modifică de fapt și cine rămâne fără funcții după auditul de 25.000 de euro

Publicat

sediu primarie drona

Timp de 60 de zile, în urmă cu mai bine de șase luni, cei aproape 800 de angajați ai primăriei au fost supravegheați de o firmă externă, în cadrul audit comandat de primarul Gabriel Pleșa. 

Auditul în sine a costat 25.000 de euro. De curând primăria a luat o decizie în urma auditului: o reorganizare de funcții și direcții. 

 Sunt vizate desființări de posturi sau relocări de personal.  Însă, doar 35 de angajați ai primăriei și aceia de la Poliția Locală vor fi concediați.

35 de persoane care aveau funcția de agenți de pază vor rămâne fără un loc de muncă. Se desființează direcții, se fac altele noi, dar restul angajaților își păstrează locurile de muncă.

Parte din ei sunt mutați în funcții ierarhic inferioare.

Propunerile au fost aprobate în ședința Consiliului Local de marți, 28 septembrie și ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2022.

Primarul Pleșa a declarat că prin reorganizare se va face o economie de 287.276 euro pe an.

De asemenea, Gabriel Pleșa a împlinit un an de când a câștigat fotoliul de primar.

CITEȘTE ȘI: Radiografia unui an cu Gabriel Pleșa la Primăria Alba Iulia: Promisiuni din campania electorală vs. realitatea din teren. SONDAJ

Ce se modifică în Primărie

Aparatul de specialitate al primarului

Cabinetul primarului

  • Se înființează 2 posturi de consilier cu studii superioare

Cabinetul viceprimarului I – nou înființat

  • Se înființează 1 post consilier studii superioare

Cabinetul viceprimarului II – nou înființat

  • Se înființează 1 post consilier studii superioare

Serviciul Evenimente Publice, Comunicare și Turism

Serviciul Evenimente Publice, Comunicare și Turism se redenumește în Serviciul Evenimente, Turism cu 3 compartimente în subordine și 20 de posturi (din care 1 șef serviciu)

  • Compartiment Evenimente – 6 posturi de consilier (2 temporar suspendate și unul vacant)
  • Compartiment Turism – 9 posturi de consilier (din care 2 vacante și unul nou-înființat)
  • Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Municipiul Alba Iulia va avea 4 posturi de consilier, din care unul vacant. Se desființează postul de șef centru.

Se mai desființează (din aparatul de specialitate al primarului):

  • Compartimentul de organizare evenimente și promovare turistică
  • Compartimentul administrare și gestionare Cetate Vauban
  • Compartimentul Spațiu expozițional Principia
  • Compartimentul Centrul de Resurse Academia Doamnelor
  • 1 post de consilier pe probleme ale romilor – vacant (referent, studii medii)

Se mută 1 post de consilier de la Academia Doamnelor la Compartimentul Turism și 1 post de consilier de la Centrul de turism la Compartiment Turism. Personalul contractual din structurile desființate va fi numit pe aceleași posturi de la Serviciul Evenimente, Turism.

Serviciul Resurse umane – administrativ

Se reorganizează și va avea 2 birouri și 2 compartimente, cu 31 de posturi:

  • Biroul resurse umane (8 posturi – un post nou de consilier juridic, alt post de inspector desființat)
  • Biroul Administrativ (18 posturi – din care 5 de șofer, ocupate, 3 de mașinist, ocupate 2 posturi noi de îngrijitor clădiri)
  • Compartimentul managementul calității (1 post consilier, vacant)
  • Compartimentul Protecție civilă, securitate și sănătate în muncă (3 posturi, din care 2 vacante, de consilier).Se desființează Serviciul Protecție civilă, securitate și sănătate în muncă, iar angajații se numesc pe posturile din compartimentul nou-înființat. Prin reorganizare, sunt desființate 5 posturi, unul dintre ele de șef serviciu.

Direcția Urbanism, Amenajarea Teritoriului (19 posturi)

  • la Serviciul Urbanism de înființează un post de consilier

Direcția Tehnică, Dezvoltare (42 de posturi)

  • Serviciul Investiții și Lucrări Publice (9 posturi) – se înființează  1 post consilier
  • Biroul Întreținere și reparații clădiri (15 posturi)
  • Biroul Întreținere și reparații drumuri și siguranța circulației (9 posturi)

Direcția Programe (21 posturi)

  • Serviciul proiecte comunitare – se înființează 1 post consilier manager de proiect
  • Compartimentul prognoze, programe – se transformă 2 posturi de referent în consilier manager de proiect

Compartimentul Relații Internaționale, Relații cu Mediul de Afaceri și Societatea Civilă, Parteneriate se redenumește în Compartiment Relații Internaționale, Parteneriate, Inovare Urbană (9 posturi)

Serviciul Achiziții Publice

  • se desființează 1 post consilier achiziții publice gradul asistent și se înființează altul cu gradul superior

Se înființează Birou Digitalizare (6 posturi din care unul de șef birou).

Poliția Locală Alba Iulia

Direcția Poliția Locală și postul aferent de director se desființează. Devine serviciul cu post de conducere de șef serviciu.

Înainte de reorganizare în structura Poliției Locale sunt 178 de posturi, iar ulterior va avea 139. Modificările sunt propuse cu data de 1 ianuarie 2022.

În subordinea Serviciului Poliția Locală vor fi:

  • Biroul de Ordine și liniște publică (cu un șef birou și 36 de posturi de polițiști locali, toate în prezent ocupate).
  • Biroul Disciplină în construcții afișaj stradal se redenumește Birou Disciplină în construcții, iar funcționarii publici vor fi numiți în cadrul noii structuri redenumite.
  • Biroul Paza Bunurilor I (45 de posturi de agent de pază și unul de șef birou) și Biroul Paza Bunurilor II (1 șef birou și 40 de agenți de pază) se desființează și se înființează Compartimentul Paza Bunurilor – structură nouă cu 51 de funcții de execuție cu studii generale/medii. Prin această reorganizare, se desființează și posturile de șef birou și 35 de funcții de agent de pază, din 1 ianuarie, se arată în documentație, dar se mai precizează că funcțiile de agent de pază se redenumesc în agent de securitate și că ulterior se va stabili un regulament de organizare a concursului pentru ocuparea funcțiilor contractuale de agent pază/agent de securitate.
  • Compartimentul Circulația pe drumurile publice – va fi înființat, cu 16 posturi de execuție (polițist local: doar unul dintre aceste posturi este vacant)
  • Compartimentul juridic, implementare, O.V., baze de date, evidența persoanelor, corespondență – va fi înființat (cu 9 posturi de execuție/ polițist local și un șofer; doar unul dintre aceste posturi este vacant)
  • Compartiment Logistic-Armament – va fi înființat (cu 3 posturi de consilier, referent, șofer, toate ocupate)
  • Compartiment Protecția Mediului Comercial – va fi înființat (cu 8 posturi de polițist local, din care ocupate sunt șapte)
  • Compartiment Dispecerat, Monitorizare – va fi înființat (cu 7 posturi, unul vacant)

Prin noua structură, sunt desființate Biroul Evidență persoane, intervenție, însoțire (11 posturi), inclusiv funcția de șef birou, care devine consilier superior la compartiment juridic; Biroul Circulație pe drumurile publice (17 posturi) care devine compartiment; Biroul dispecerat (6 posturi) – devine compartiment și cel de instruire/logistică/protecția mediului (15 posturi) ce devine și el compartiment.

Servicii publice – Primăria Alba Iulia

Serviciul Public Administrarea Patrimoniului Local (SPAPL)

SPAPL care funcționează cu cinci servicii subordonate, trei birouri și șase compartimente, respectiv 113 posturi în componență se reorganizează în doar două servicii, trei birouri, opt compartimente și 59 de posturi.

Serviciul Administrarea activităților domeniului public se redenumește Serviciul Întreținerea domeniului public cu 9 posturi (șef serviciu, 4 consilieri, 4 inspectori). În prezent are 8 posturi ocupate.

Biroul Întreținerea domeniului public va avea tot 12 posturi (șef birou, un inspector, 9 muncitori, un șofer). Două posturi de muncitor calificat (vopsitor) se transformă în muncitor necalificat.

Serviciul Întreținerea domeniului public se desființează, la fel și postul de șef serviciu. Compartimentul subordonat Mentenanță sisteme energetice și instalații clădiri publice se desființează – angajații trec la Birou întreținere și reparații clădiri din Serviciul Investiții și lucrări publice – Direcția tehnică, dezvoltare.

Serviciul Administrarea domeniului public și privat (SADPP) devine Serviciul contracte, patrimoniu, cu 38 de posturi (un șef serviciu), din care:

Biroul Elaborare contracte și administrare domeniul public – 17 posturi (inclusiv șef birou), cu:

  • Compartimentul Elaborare contracte – consilier, referent și consilier juridic, ultimele 2 vacante)
  • Compartiment Administrare locuințe ANL, locuințe sociale, spații publice – 2 consilieri, 1 inspector)
  • Compartiment Administrare parcări – 2 consilieri, 1 inspector, post nou de consilier asistent)

Se înființează alte două compartimente, în subordinea SADPP pentru că se desființează Serviciul administrare piețe, târguri și gestionarea câinilor fără stăpân (care are 13 posturi).

  • Compartimentul gestionarea câinilor fără stăpân (un consilier, un șofer, 4 muncitori)
  • Compartimentul administrare piețe, târguri (1 post inspector vacant, un post referent, 4 posturi muncitori; un post de consilier se desființează din structura actuală)

Postul de șef serviciu se desființează, iar angajații se numesc pe posturile din compartimentele nou-înființate.

Biroul Urmărire Financiară, Executare contracte, piețe, târguri se redenumește în Biroul urmărire financiară, executare contracte cu 20 de posturi.Va avea în subordine:

  • Compartiment Urmărire executare contracte (3 consilieri, un inspector, un consilier juridic)
  • Compartiment Pășuni, păduri, parc dendrologic (2 consilieri)
  • Compartimentul Încasări domeniul public și privat (6 posturi – consilier, referent și 4 casieri; alte 2 posturi de casier se desființează)

Serviciul Baze sportive și de agrement cu 3 compartimente (reparații curente și investiții stadion; bazin olimpic și zone de agrement/toalete publice) se desființează. Personalul trece la Club Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia.

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU) acum cu 8 posturi, devine compartiment.

Postul de sef serviciu se desființează, la fel și posturile de referent III, muncitor mecanic, muncitor electrician.

În noul compartiment vor fi 5 posturi din care trei de consilier și două de muncitori (mecanic și electromecanic, care sunt posturi vacante). Prin reorganizare, se desființează în total patru posturi și se înființează unul de consilier. Personalul de execuție se numește pe aceleași posturi în compartimentul nou-înființat.

Serviciul Public Comunitar pentru Cadastru și Agricultură

Organizat cu 2 compartimente și 13 posturi, va avea doar 10 posturi, de la 1 noiembrie.

Se desființează 2 posturi de consilier de la compartimentul Cadastru și un post de consilier de la Funciar-agricol.

Mai rămân în organigramă postul de șef serviciu și pe compartimente:

  • Cadastru – 5 posturi: 2 inspectori, 3 posturi de consilier
  • Funciar-agricol – 4 posturi: un consilier juridic, un inspector, un consilier, un referent.

Direcția Creșe

Din octombrie 2021 va funcționa cu statut de instituție publică și personalitate juridică. Va avea trei compartimente:

  • Compartiment Asistență medicală și de specialitate (8 posturi, din care unul nou de psiholog)
  • Compartiment achiziții, juridic, resurse umane (3 posturi noi – 2 consilieri, 1 consilier juridic)
  • Compartiment financiar, administrativ (6 posturi, 2 dintre ele noi, de referent casier și de muncitor, iar unul vacant de economist)

Până acum, Direcția Creșe nu avea statut de personalitate juridică. Cum creșele din Alba Iulia rămân în administrare locală și nu trec la ministerul educației.

Acum, Direcția Creșe are 68 de posturi (director, economiști, inspector de specialitate, administrator, medic, asistenți medicali, educatori puericultori, îngrijitori copii, îngrijitori clădiri, bucătari). Din octombrie va avea 74 de posturi.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate