Fenomene spectaculoase pe cer în iulie: Primele imagini de la un nou telescop spațial. Ce corpuri cerești se vor vedea

Pentru astronomi, luna iulie aduce o surpriză mult așteptată: primele imagini luate de telescopul spațial James Webb. Acestea vor putea fi văzute marți, 12 iulie, la ora 6 dimineața, ora României, transmise direct pe site-ul NASA.

Observatorul Astronomic ”Amiral Vasile Urseanu” transmite ce obiecte se vor vedea în primele imagini surprinse de acest telescop:

• Nebuloasa din Carina, una din cele mai mari nebuloase, aflată la 7.000 de ani lumină depărtare.
  •  Nebuloasa NGC 3132, vizibilă în constelația Vela, la 2.000 de ani lumină depărtare.
  • Cvintetul lui Stephan, un grup de galaxii aflat la 250 de milioane de ani lumină depărtare.
  • Un roi de galaxii foarte îndepărtat, denumit SMACS J0723.3-7327.

Pe lângă cele menționate mai sus, se va putea vedea și un spectru al atmosferei unei exoplanete.

Imaginile vor fi cu siguranță deosebite, după cum arată și imaginea test luată cu acest telescop, în care se văd mii de stele și galaxii, se mai arată în postarea Observatorului Astronomic din București.

NASA va publica  primele imagini obținute de telescopul spațial Webb

NASA a publicat vineri lista cu cele cinci subiecte celeste alese pentru debutul Webb, construit pentru agenția spațială americană de către gigantul aerospațial Northrop Grumman Corp .

Printre acestea se numără două nebuloase – nori enormi de gaz și praf aruncați în spațiu de exploziile stelare care formează pepiniere pentru noi stele – și două seturi de roiuri de galaxii.

Unul dintre acestea, potrivit NASA, prezintă în prim-plan obiecte atât de masive încât acționează ca niște „lentile gravitaționale”, o distorsiune vizuală a spațiului care mărește foarte mult lumina care vine din spatele lor pentru a expune obiecte și mai slabe și mai îndepărtate.

NASA va prezenta, de asemenea, prima analiză spectrografică a lui Webb a unei exoplanete – una cu o masă aproximativ jumătate din cea a lui Jupiter, care se află la peste 1.100 de ani lumină distanță – dezvăluind semnăturile moleculare ale luminii filtrate care trece prin atmosfera sa.

Toate cele cinci ținte de prezentare ale lui Webb erau cunoscute anterior de oamenii de știință. Una dintre ele, grupul de galaxii aflate la 290 de milioane de ani-lumină de Pământ, cunoscut sub numele de Cvintetul lui Stephan, a fost descoperit pentru prima dată în 1877.

Dar oficialii NASA promit că imaginile Webb captează subiectele sale într-o lumină cu totul nouă, la propriu.

„Ceea ce am văzut m-a emoționat ca om de știință, ca inginer și ca ființă umană”, a declarat reporterilor Pam Melroy, administratorul adjunct al NASA, care a analizat imaginile, potrivit Mediafax.

O imagine nespecificată din această colecție va fi prezentată luni seara de președintele american Joe Biden, în cadrul unei ședințe de informare la Casa Albă cu șeful NASA, Bill Nelson, a anunțat duminică agenția spațială.

Restul vor fi făcute publice așa cum a fost programat anterior, în cadrul unei transmisiuni în direct și pe internet, marți, de la Centrul Goddard Space Flight Center al NASA din Greenbelt, Maryland, de către NASA și colaboratorii săi de la agențiile spațiale europene și canadiene.

Telescopul Webb – cel mai mare observator astronomic în spațiu

Telescopul în infraroșu, în valoare de 9 miliarde de dolari, cel mai mare și mai complex observator astronomic trimis vreodată în spațiu, a fost lansat în ziua de Crăciun din Guyana Franceză, pe coasta de nord-est a Americii de Sud.

O lună mai târziu, instrumentul de 6.350 kg a ajuns la locul său de parcare gravitațională pe orbita solară, învârtindu-se în jurul Soarelui în tandem cu Pământul la aproape 1 milion de mile de casă.

Webb, care își vede subiecții în principal în spectrul infraroșu, este de aproximativ 100 de ori mai sensibil decât predecesorul său de 30 de ani, telescopul spațial Hubble, care orbitează Pământul de la o distanță de 547 km și operează în principal cu lungimi de undă optice și ultraviolete.

Suprafața mai mare de colectare a luminii a oglinzii primare a lui Webb – o matrice de 18 segmente hexagonale din beriliu acoperit cu aur – îi permite să observe obiecte la distanțe mai mari, deci mai departe în timp, decât Hubble sau orice alt telescop.

Sensibilitatea sa în infraroșu îi permite să detecteze surse de lumină care, altfel, ar fi ascunse în spectrul vizibil de praf și gaze.

Luate împreună, aceste caracteristici ar trebui să transforme astronomia, oferind prima imagine a unor galaxii nou-născute care datează de la doar 100 de milioane de ani după Big Bang, punctul de aprindere teoretic care a pus în mișcare expansiunea universului cunoscut acum aproximativ 13,8 miliarde de ani.

De asemenea, instrumentele lui Webb îl fac ideal pentru a căuta semne de atmosfere care ar putea susține viața în jurul a zeci de plante recent documentate care orbitează în jurul unor stele îndepărtate și pentru a observa lumi mult mai apropiate de casă, cum ar fi Marte și Titan, satelitul înghețat al lui Saturn.

Pe lângă o serie de studii deja programate pentru Webb, cele mai revoluționare descoperiri ale telescopului s-ar putea dovedi a fi cele care încă nu au fost anticipate.

Acesta a fost cazul descoperirii surprinzătoare a lui Hubble, prin observarea supernovelor îndepărtate, că expansiunea universului se accelerează, în loc să încetinească, deschizând un nou domeniu al astrofizicii dedicat unui fenomen misterios pe care oamenii de știință îl numesc energie întunecată.

sursa: Facebook Observator Astronomic ”Amiral Vasile Urseanu”, Mediafax

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:

ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1. Moș Craciun

marți, 12.07.2022 at 03:17

Pe 12 iulie la 6 seara, nu dimineata

ECONOMIE

Suma imensă plătită pentru plafonarea și compensarea facturilor. Banii, din buzunarele românilor

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a aprobat până acum decontarea de la bugetul de stat a unei sume de peste 2,44 miliarde lei către furnizorii de energie, prin mecanismul de plafonare şi compensare a facturilor, se arată într-un comunicat al instituţiei, citat de Agerpres.

Banii provin din bugetul statului, deci tot din buzunarele românilor.

„Având în vedere activitatea desfăşurată ANRE cu privire la colectarea, verificarea datelor, întocmirea fişelor de analiză şi determinarea sumelor ce se cuvin spre decontare de la bugetul statului prin intermediul bugetului Ministerului Energiei şi Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, situaţia cererilor de decontare pentru perioada noiembrie 2021 – martie 2022, respectiv aprilie 2022 – martie 2023 se prezintă astfel:

• pentru OUG 118/2021 (noiembrie 2021 – martie 2022), număr total societăţi care au depus cereri: 80, număr total cereri depuse: 350, număr total cereri aprobate: 259, număr total cereri neeligibile: 58. Suma totală transmisă spre decontare către Ministerul Energiei: 2,26 miliarde de lei.

Valoare totală cereri neeligibile: 10,2 milioane lei, valoare totală solicitată: 2,27 miliarde de lei”, se menţionează în comunicat.

Diferenţa de 33 de cereri depuse pentru decontare se află în diferite stadii de analiză, iar pe măsură ce operatorii încarcă datele şi documentele justificative solicitate de către experţii alocaţi, verificarea şi determinarea acestora se va realiza cu maximă operativitate.

În ceea ce priveşte OUG 27/2022 (raportare aprilie 2022 – martie 2023), numărul total al societăţilor care au depus cereri este de 52, numărul total cereri depuse – 114, numărul total al cererilor aprobate, clienţi casnici – 8, numărul total al cererilor aprobate, clienţi noncasnici – 10, numărul total cereri aprobate, clienţi casnici şi noncasnici – 18.

Suma totală transmisă către Ministerul Energiei, clienţi noncasnici este 97,7 milioane de lei iar suma totală transmisă către ANPIS, clienţi casnici – 84,4 milioane de lei.

Valoarea totală solicitată, clienţi noncasnici, ME este 97,7 milioane lei, valoare totală solicitată, clienţi casnici, ANPIS – 84,4 milioane lei astfel că valoare totală solicitată, clienţi casnici şi noncasnici este 182,1 milioane lei.

„Diferenţa de 96 de cereri depuse pentru decontare se află în diferite stadii de analiză, iar pe măsură ce operatorii încarcă datele şi documentele justificative solicitate de către experţii alocaţi, verificarea şi determinarea acestora se va realiza cu maximă operativitate. OUG 118/2021 este decontată în proporţie de aproximativ 98%, ANRE demarând verificarea şi analiza datelor aferente OUG 27/2022.

Având în vedere numărul relativ mic de cereri introduse pentru perioada aprilie 2022 – martie 2023, facem apel către toţi operatorii ce beneficiază de prevederile OUG 27/2022 să procedeze la încărcarea datelor aferente perioadei mai sus menţionate”, spun reprezentanţii ANRE.

EDUCAȚIE

Început de an școlar din 5 septembrie. Noutățile pentru clasele primare, gimnaziu și liceu. Ce trebuie să știe elevii și părinții

Anul școlar 2022-2023 începe din 5 septembrie, într-o structură diferită față de ce a fost până acum.

În loc de trimestre sau semestre, elevii vor avea module de cursuri și mai multe vacanțe.

Alte noutăți se referă la reguli în școli, teze care nu vor mai fi obligatorii, se va încheia o singură medie anuală și elevii nu vor mai putea fi exmatriculați.

Structura anului școlar 2022-2023: cursuri și vacanțe – JUDEȚUL ALBA

• cursuri (modulul 1) – de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022
  • vacanţă (vacanța 1) – de sâmbătă, 22 octombrie 2022, până duminică, 30 octombrie 2022
  • cursuri (modulul 2) – de luni, 31 octombrie 2022, până joi, 22 decembrie 2022
  • vacanţă (vacanța 2) – de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023
  • cursuri (modulul 3) – de luni, 9 ianuarie 2023, până vineri, 17 februarie 2023 (în Alba)
  • vacanţă (vacanța 3) – o săptămână: de luni, 20 februarie până vineri, 24 februarie, în Alba
  • cursuri (modulul 4) – de luni, 27 februarie 2023 până joi, 6 aprilie 2023
  • vacanţă (vacanța 4) – de vineri, 7 aprilie 2023, până marţi, 18 aprilie 2023
  • cursuri (modulul 5) – de miercuri, 19 aprilie 2023, până vineri, 16 iunie 2023
  • vacanţă (vacanța 6, de vară) – de sâmbătă, 17 iunie 2023, până duminică, 3 septembrie 2023.

Anul școlar 2022-2023 – „Şcoala altfel”, „Săptămâna verde” și încheierea cursurilor pentru clasele VIII și XII-XIII

În ziua de 5 octombrie – Ziua internaţională a educaţiei şi în zilele nelucrătoare/ de sărbătoare legală prevăzute de lege şi de contractul colectiv de muncă aplicabil nu se organizează cursuri.

Programul naţional „Şcoala altfel” şi Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară în perioada 27 februarie – 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ.

Derularea celor două programe nu se planifică în acelaşi interval de cursuri (modul de învăţare).

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 2 iunie 2023.

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 9 iunie 2023.

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, pentru clasele din învățământul postliceal, cu excepția calificărilor din domeniul sănătate și asistență pedagogică, și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 23 iunie 2023.

Vacanța din februarie în celelalte județe

• Vacanță în perioada 6-10 februarie: Ilfov, Suceava
  • Vacanță în perioada 13-17 februarie: Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Călărași, Cluj, Dâmbovița, Gorj, Hunedoara, Teleorman, Prahova.
  • Vacanță în 20-24 februarie: Sibiu, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Satu Mare, Sălaj, Maramureș, Arad, Timiș, Constanța, Tulcea, Giurgiu, Ialomița, Olt, Dolj, Mehedinți, Caraș-Severin, Vâlcea, Buzău, Brăila, Galați, Vrancea, Bacău, Vaslui, Neamț, Iași, Botoșani.

Anul școlar 2022-2023 – noutăți

În anul școlar 2022-2023, la fiecare disciplină de studiu/modul, se încheie anual o singură medie, scrie în noul Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), ce intră în vigoare de la 1 septembrie.

La fiecare disciplină, numărul de calificative/note acordate anual este cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ.

În cazul curriculumului organizat modular, numărul de note acordate trebuie să fie corelat cu numărul de ore alocate fiecărui modul în planul de învăţământ, precum şi cu structura modulului, de regulă, o notă la un număr de 25 de ore.

Numărul minim de note acordate elevului la un modul este de două.

La sfârşitul clasei pregătitoare, evaluarea dezvoltării fizice, socioemoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor faţă de învăţare ale copilului, realizată pe parcursul întregului an şcolar, se finalizează prin completarea unui raport, de către cadrul didactic responsabil, în baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei.

În învăţământul primar, la clasele I – IV, în cel secundar şi în cel postliceal, elevii vor avea la fiecare disciplină/modul, cu excepţia celor preponderent practice, cel puţin două evaluări prin lucrare scrisă/test pe an școlar.

La fiecare disciplină de studiu/modul, se încheie anual o singură medie, calculată prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor la cel mai apropiat număr întreg. La o diferență de 50 de sutimi, rotunjirea se face în favoarea elevului.

La clasele I – IV se stabilesc calificative anuale la fiecare disciplină de studiu.

Pentru aceste clase, calificativul pe disciplină se stabileşte astfel: se aleg două calificative cu frecvenţa cea mai mare, acordate în timpul anului școlar, după care, în perioadele de recapitulare şi de consolidare a materiei, în urma aplicării unor probe de evaluare sumativă, cadrul didactic poate opta pentru unul dintre cele două calificative, în baza următoarelor criterii:

• a) progresul sau regresul elevului;
  • b) raportul efort-performanţă realizată;
  • c) creşterea sau descreşterea motivaţiei elevului;
  • d) realizarea unor sarcini din programul suplimentar de pregătire sau de recuperare, stabilite de cadrul didactic şi care au fost aduse la cunoştinţa părintelui, tutorelui sau reprezentantului legal.

Calificativele la purtare se consemnează în catalog de către învăţători/institutori/profesorii pentru învăţământul primar.

În învăţământul secundar inferior, secundar superior şi postliceal, mediile anuale pe disciplină/ modul se consemnează în catalog de către cadrul didactic care a predat disciplina/modulul. Mediile la purtare se consemnează în catalog de profesorii diriginţi ai claselor.

Elevii scutiți de efort fizic trebuie să fie prezenți la orele de educație fizică.

Elevii scutiţi de efort fizic au obligaţia de a fi prezenţi la orele de educaţie fizică şi sport. Acestor elevi nu li se acordă calificative/note şi nu li se încheie media la această disciplină în anul în care sunt scutiţi medical.

Mediile minime pentru promovarea anului școlar

Sunt declaraţi promovaţi elevii care, la sfârşitul anului şcolar, obţin la fiecare disciplină de studiu/modul cel puţin media anuală 5 /calificativul „Suficient”, iar la purtare, media anuală 6 / calificativul „Suficient”.

Elevii liceelor pedagogice, ai liceelor teologice şi ai liceelor militare care obţin la purtare media anuală mai mică de 8 nu mai pot continua studiile la aceste profiluri. Aceşti elevi sunt obligaţi să se transfere, pentru anul şcolar următor, la alte profiluri/licee cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare a unităţilor în cauză.

Elevii de la clasele cu profil artistic sau sportiv trebuie să obţină media cel puţin 6 la disciplina principală de specialitate, pentru aceste profiluri/specializări.

Elevii de la clasele cu specializările muzică, coregrafie și arta actorului trebuie să obţină cel puţin nota 6 pentru specializarea respectivă/la examenul de sfârşit de an şcolar.

Elevii de la clasele cu specializările arte vizuale, arte plastice, arte decorative, arhitectură, arte ambientale, design, conservare-restaurare bunuri culturale trebuie să obţină la toate disciplinele practice de specialitate media anuală cel puţin 6.

Elevii de la clasele cu profil pedagogic trebuie să obţină la sfârşitul anului şcolar medii anuale de cel puţin 6 la disciplinele limba şi literatura română/limba şi literatura maternă, matematică/ aritmetică şi la disciplinele pedagogice de profil.

Elevii care nu îndeplinesc condiţiile de mai sus sunt obligaţi să se transfere, pentru anul şcolar următor, la alte profiluri/specializări, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare a unităţilor în cauză.

Vezi integral: OFICIAL: Noutățile anului școlar 2022-2023. Cum se încheie mediile, câte note vor avea elevii, reguli pentru corigenți și absențe

Alte reguli

• elevii nu vor mai putea fi exmatriculați; potrivit ministerului, se dispune eliminarea dispozițiilor referitoare la exmatricularea elevilor, având în vedere faptul că dreptul la educație este de ordin constituțional; măsura exmatriculării va fi posibilă numai pentru învățământul postliceal, care nu are caracter obligatoriu
  • elevii de clasa pregătitoare și I, care nu pot fi lăsaţi repetenţi, dar “au manifestat dificultăţi de învăţare, menţionate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor faţă de învăţare”, aceștia rămân în colectivele în care au învăţat şi intră, pe parcursul anului şcolar următor, într-un program de remediere/recuperare şcolară
  • părinții nu pot strânge bani pentru atenții destinate profesorilor – a fost eliminată posibilitatea ca asociația de părinți să colecteze bani; au rămas doar activitățile ce vizează întreținerea și dezvoltarea bazei materiale: „ poate susţine activităţile dedicate întreţinerii, dezvoltării şi modernizării bazei materiale a grupei/clasei şi unităţii de învăţământ prin acțiuni de voluntariat”; nu sunt însă sancțiuni pentru situația în care părinții strâng bani
  • plan de învățare individualizat pentru elevi: “elevii vor beneficia pe parcursul unui an școlar de cel puțin un plan individualizat de învățare, elaborat în urma evaluărilor susținute și după interpretarea rezultatelor de către cadrul didactic”. Acesta va fi folosit “pentru consolidarea cunoștințelor, pentru întreprinderea unor acțiuni de învățare remedială și pentru stimularea elevilor capabili de performanțe superioare”
  • prin contractul educațional semnat pe care și-l asumă fiecare părinte anual, acesta trebuie să ia legătura cu educatoarea, învăţătorul sau dirigintele, cel puţin o dată pe lună, pentru a cunoaşte evoluţia copilului/elevului; părinții sau reprezentanții legali ai elevului au în continuare obligația de a trimite copilul în colectivitate numai dacă nu prezintă simptome specifice unei afecţiuni cu potenţial infecţios (febră, tuse, dureri de cap, dureri de gât, dificultăţi de respiraţie, diaree, vărsături, rinoree etc.)
  • elevii au aceleași drepturi și obligații ca până acum, printre care: obligația de a avea un comportament civilizat şi o ţinută decentă în unitatea de învăţământ. Elevii nu au voie să organizeze sau să participe la acţiuni de protest altfel decât este prevăzut în Statutul elevului sau să nu aducă jigniri față de colegi și personalul școlii.
  • elevii claselor primare vor învăța, de regulă, dimineața, potrivit noului ROFUIP 2022: „Învățământul primar funcționează, de regulă, în programul de dimineață. Pentru unitățile de învățământ care funcționează în cel puțin două schimburi, programul este stabilit de consiliul de administrație al unității de învățământ”; „Cursurile pentru elevii din clasa pregătitoare și din clasele I și a II-a nu vor începe înainte de ora 8.00 și nu se vor termina mai târziu de ora 14.00.”
  • tezele nu mai sunt obligatorii, dar pot fi susținute dacă profesorii care decid asta; notele vor fi puse de profesor în funcție de numărul de ore alocat săptămânal disciplinei.

Examenele naționale

Examenele naționale rămân încă neschimbate pentru anul școlar 2022-2023.

Pentru Evaluarea Națională 2023, elevii de clasa a VIII-a vor susține probă scrisă atât la Limba română, cât și la Matematică. Cei care studiază într-una dintre limbile minorităților naționale vor da probă scrisă și la Limba maternă, potrivit edupedu.ro.

Până acum, media de admitere pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu s-a calculat ca medie ponderată între Media Generală la Evaluarea Națională (care are o pondere de 80%) și Media Generală de absolvire a claselor V-VIII (care are o pondere de 20%).

Examenul de Bacalaureat 2023 – ministrul Educației a anunțat că programa va fi simplificată: „Începând de anul viitor o să avem o tranziție spre normalitate. Sigur că programa va fi simplificată și anul viitor, cu ceea ce s-a predat în clasa a 10-a și eventual în clasa a noua, dar vom avea deja conținuturi complete pentru clasele a 11-a și a XII-a ”, a spus oficialul.

În prezent, bacalaureatul cuprinde următoarele probe:

• probă scrisă la Limba și literatura română
  • probă scrisă obligatorie a profilului și a specializării: matematică sau istorie;
  • probă scrisă la alegere a profilului și a specializării; elevii aleg o singură disciplină din următoarele: Fizică, Chimie, Biologie vegetală și animală, Anatomie, Informatică, Geografie, Logică, Economie, Psihologie, Sociologie și Filosofie
  • probă scrisă la Limba maternă – pentru cei care studiază într-una dintre limbile minorităților naționale

evaluarea competențelor:

• Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A;
  • Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B;
  • Evaluarea competențelor digitale — proba D;
  • Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C;

Citeste mai mult

Bătaie de joc la adresa pasagerilor cursei Wizz Air Cluj Napoca – Barcelona, aterizată la Valencia. Ce s-a întâmplat

Un pasager a relatat pentru Cluj24 o experiență neplăcută cu compania aeriană Wizz Air și acuză reprezentanții acesteia de nesimțire și bătaie de joc, scrie Cluj24.ro.

”Am trăit o experiență nasoală zburând cu Wizz Air, poate ați putea scrie despre bătaia de joc pe care aceștia o fac față de clientții lor.

Zborul cu numarul W63406 din 17.08.2022 din Cluj Napoca, cu destinația Barcelona a aterizat în Valencia din cauza condițiilor de furtuna din Barcelona.

Echipajul ne-a ținut încă o ora în avion după aterizare și ne-au spus în mod repetat ca Wizz Air promite că ne va asigura transferul în Barcelona în cel mai scurt timp posibil, doar să avem rabdare.

Am fost apoi direcționați înăuntrul aeroportului din Valencia, unde ni s-a spus să așteptăm să fim direcționați. Toți pasagerii am așteptat să primim vreo informare cu privire la transfer, sau măcar o soluție temporară (cazare și masă).

Copii dormeau pe jos

Copiii dormeau efectiv pe jos, iar vârstnicii nu mai aveau putere să stea în picioare. Spre zorii zilei lumea a început să plece pe rând spre Barcelona, cu taxi-uri care costau și 500 de euro.

Eu și soția mea am plecat alături de alți 4 pasageri plătind împreună 480 de euro unui șofer de taxi. De prima noapte de cazare (deja plătită) nu am mai beneficiat.

Daune în bani și umilință

În concluzie, mie și soției ne-au cauzat 125 de euro dauna pentru cazare, 160 de euro cheltuiala noastră cu transferul, nu mai vorbesc de timp, nervi și umilință pe care am simțit-o.

Probabil chiar și acum sunt oameni care nu au putut pleca din Valencia din diferite considerente precum banii, nu toți își permit 500 de euro în plus doar pentru nesimțirea celor de la Wizz Air”, a spus pasagerul.

Cluj24 a solicitat vineri un punct de vedere al companiei Wizz Air.

Citeste mai mult

O nouă tentativă de tip phishing: hackerii exploatează serviciile de curierat

O nouă tentativă de phishing exploatează folosirea serviciilor de curierat, care în perioada reducerilor de sezon au o activitate mult mai intensă.

Mulți dintre utilizatori se potrivesc pe acest scenariu, pentru că ar trebui să primească un colet, avertizează Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC).

Recomandările DNSC

• fiți vigilenți și analizați cu atenție informațiile primite, înainte de a face o acțiune ce ar putea duce la infectarea dispozitivului sau la pierderea datelor sensibile!
  • evitați accesarea link-urilor sau atașamentelor din mesaje nesolicitate venite din surse necunoscute
  • evitați furnizarea de date personale, date financiare sau date de autentificare pe astfel de site-uri și verificați mereu în browser-ul de internet că vă aflați pe site-ul legitim!
  • analizați cu atenție corectitudinea gramaticală și de exprimare a textului în limba română
  • verificați de fiecare dată adresa expeditorului din sursa mesajului primit. De multe ori atacatorii maschează numele real.

sursă: Directoratul Național de Securitate Cibernetică – Facebook