Eveniment
FOTO: Închisoare cu executare pentru un șofer care a produs un accident mortal pe A1, Sebeș-Orăștie: Două persoane au decedat
Două persoane au avut parte de o moarte cumplită, în urma unui accident rutier care s-a produs pe autostrada A1, între Sebeș și Orăștie, pe 10 ianuarie 2019.
La aproape trei ani de la producerea accidentului, șoferul vinovat a fost condamnat de magistrații Judecătoriei Alba Iulia, la închisoare cu executare, dar și la plata a zeci de mii de euro cu titlul de daune morale.
Ce s-a întâmplat
Potrivit motivării instanței, în noaptea de 10 ianuarie 2019, în jurul orei 3.30, șoferul vinovat, un bărbat din Hunedoara, în vârstă de 54 de ani, la data accidentului, alături de alte două persoane se aflau într-un automobil ce rula în spatele unui autotren, pe autostrada A1, între Sebeș și Orăștie.
La un moment dat, ”conducătorul autoturismului marca Volkswagen Golf a intrat în coliziune cu partea stânga spate a semiremorcii, iar din cauza forței de impact, autoturismul condus de inculpat a fost proiectat în glisiera metalică de pe partea stânga a sensului de mers.”, potrivit motivării instanței.
În urma impactului două persoane au decedat. Potrivit polițiștilor și a salvatorilor de la ISU, accidentul a fost atât de cumplit, încât cei doi pasageri au murit instant.
Mai exact, este vorba despre un pasager care se afla în partea dreaptă a șoferului și un alt pasager de pe bancheta din spate.
Șoferul autotrenului în care a intrat șoferul vinovat a declarat că: ”a auzit o bubuitură în partea din spate a remorcii, crezând că i-a explodat o roată, însă uitându-se în oglinda retrovizoare a observat un autoturism marca Volksagen care s-a oprit în glisiera metalică mediana a autostrăzii.
Martorul a menționat că s-a deplasat la autoturism și l-a întrebat pe șofer ce s-a întâmplat, iar acesta i-a spus că nu știe.
A sunat la 112, iar în timp ce vorbea la telefon l-a auzit pe șofer strigând la cineva, ocazie cu care s-a uitat în autoturism și a observat că se mai aflau 2 persoane încarcerate, care nu au răspuns la strigătul șoferului, deducând astfel că sunt decedate”, se mai arată în motivarea instanței.
Ce a spus șoferul vinovat
Șoferul vinovat a declarat că ”după ce a trecut de parcarea de la km 316 a observat în fața sa, la o distanță de aproximativ 1 km 2 tiruri care se aflau pe banda I de mers și nu își poate explica ce s-a întâmplat, a auzit doar o bubuitură puternică și s-a trezit în parapetul median, mașina fiind întoarsă cu fața spre Sebeș, nu spre Deva (acesta fiind sensul de deplasare).
Bărbatul a declarat că a coborât din mașină, a strigat la cei doi pasageri, ocazie cu care și-a dat seama că sunt decedați, a încercat să apeleze serviciul 112, însă nu a reușit, iar lângă el a venit șoferul tirului cu care a intrat în coliziune, care a apelat serviciul de urgență 112. A menționat că nu-și explică de ce nu a reușit să evite accidentul, deși cu câteva secunde înainte a observat luminile din partea din spate de la 2 tiruri. Inculpatul a recunoscut și a regretat faptul că din cauza neglijenței sale au decedat 2 persoane”, a precizat acesta, potrivit motivării instanței.
Ce au descoperit experții
”(…) viteza maximă de deplasare a autoutilitarei a fost de circa 78 km/h. Autoturismul a intrat în coliziune cu partea din spate a semiremorcii. În urma impactului, avariile autoturismului au fost severe, condiții în care s-a reținut, cu valoare de certitudine, că viteza de deplasare a autoturismului a fost net superioară celei a autoutilitarei. S-a reținut de către expert că cel mai probabil, viteza de deplasare a autoturismului a fost de minim 100-110 km/h.
De asemenea, s-a mai reținut că sectorul de drum pe care s-a produs accidentul, asigură o bună vizibilitate către înainte conducătorilor auto care se deplasează către Deva . Așa cum rezultă din raportul de expertiză, autoturismul condus de inculpat rula în spatele semiremorcii, iar între autoturism și semiremorcă nu rulau alte autovehicule. În zonă exista iluminat public și chiar înainte de locul impactului se află o parcare care este luminată.
În aceste condiții, având în vedere că semiremorca avea lumini de poziție, inculpatul în calitate de conducător auto, putea și trebuia să observe prezența semiremorcii cu cel puțin 200-250 m înainte
S-a mai reținut că starea de pericol a apărut în momentul în care inculpatul, în calitate de conducător auto al autoturismului a observat că în fața sa rula un alt autovehicul.
Conform raportului de expertiză întocmit în cauză, principalele cauze ale producerii accidentului au fost generate de către inculpat care nu a fost atent la condițiile de drum, nu a adaptat viteza de deplasare la condițiile de drum, astfel încât să poată păstra o distanță în mers suficientă față de semiremorcă și nu a păstrat o distanță laterală suficientă care să îi poată permite deplasarea în siguranță la trecerea pe lângă semiremorcă”, se arată în motivarea instanței.
Decizia instanței
În primul rând bărbatul a mai fost închis, iar apoi eliberat condiționat cu un rest de pedeapsă neexecutată.
Bărbatul și-a recunosct fapta și a uzat de procedură simplificată. Drept urmare, instanța l-a condamnat la trei ani de închisoare cu executare, pentru ucidere din culpă.
De asemenea, acesta fost obligat la plata a 30.000 de euro cu titlul de daune morale către un urmaș al unui pasager decedat.
Decizia instanței din data de 18 octombrie 2021, nu este definitivă și poate fi atacată la instanța în termen de 30 de zile.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News