Câmpeni
FOTO Pod nou peste râul Arieș, la Câmpeni: A fost semnat contractul pentru execuția lucrărilor. Cum va arăta și cât va costa
Pod nou peste râul Arieș, la Câmpeni. Primarul orașului Câmpeni, Cristian Dan Pașca a anunțat joi, 7 martie, că a fost semnat contractul pentru realizarea unui nou pod peste râul Arieș, pe strada Izvoarelor.
Valoarea lucrărilor se ridică la peste 7,3 milioane de lei, investiția fiind finanțată prin programul „Anghel Saligny”.
„Am semnat astăzi, la Câmpeni, împreună cu domnul inginer Adrian Dan Andreka, reprezentantul Asocierii S.C. ZSN Cardinal SRL, lider al asocierii S.C. ZSN Cardinal SRL, S.C. Lescaci Com SRL, contractul de lucrări pentru investiția ,,Pod 1 pe strada Izvoarelor, peste Râul Arieș, în orașul Câmpeni”.
Este o investiție în valoare de 7.381.445 lei cu TVA. Finanțarea acestui proiect este pe Programul Național de Investiții ,,Anghel Saligny”.
Este vorba despre un pod nou care va fi amplasat în amonte de podul Ferdinand. Lucrările vor demara în cel mai scurt timp.
Continuăm să modernizăm orașul nostru cu fonduri europene, guvernamentale sau de la bugetul local”, a scris primarul Cristian Dan Pașca, joi, pe pagina de Facebook.
Pod nou peste râul Arieș, la Câmpeni
Reamintim faptul că licitația pentru construirea noului pod a fost lansată pe 24 noiembrie 2023. Potrivit documentației, podul rutier nou va fi destinat autovehiculelor și va înlocui funcțional podul Ferdinand existent, care a îndeplinit termenul de exploatare.
După finalizarea proiectului, podul existent (Ferdinand) va fi destinat traficului pietonal.
Podul va face legătura între DN 75 (strada Mărășești) și strada Izvoarelor, în zona intersecției cu strada Revoluția 1848.
Cum va arăta noul pod peste râul Arieș
Lungimea totală a noului pod va fi de 37,6 metri, iar lățimea tablierului de 10,6 metri.
Suprastructura va fi alcătuită din două arce metalice cu tiranți metalici verticali, având lungimea totală de 34,41 m și înălțimea de 6,46 m. Arcele și grinzile tirant aferente acestora vor avea secțiuni metalice casetate de dimensiuni 0,8 x 0,6 m și 0,6 x 0,6 m.
Legătura pe verticală va fi asigurată de tiranți verticali de tip bară, dispuși câte șase la fiecare ar în parte, la distanțe de 4,876 m.
Arcele metalice și grinzile tirant se vor îmbina prin sudură în șantier.
Placa de suprabetonare va fi din beton armat, cu o grosime variabilă (10-17 cm), turnată în profil „acoperiș”, cu pante transversale dinspre ax înspre margini.
Carosabilul va fi delimitat de borduri prefabricate din beton armat, pe care se va fixa parapetul metalic.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News