Actualitate
FOTO: Profesori din Spania, în schimb de experiență la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia
Doi profesori de la un liceu din Pamplona, Spania se află într-un program de formare pentru aplicarea unor metode inovative de predare/învățare la Școala „Avram Iancu” Alba Iulia. Profesorii spanioli participă la acest schimb de experiență în cadrul proiectului “Formación en metodologías innovadoras del equipo plurilingüe del IES Padre Moret-Irubide”, desfășurat prin programul Erasmus+.
Elevii și profesorii Școlii „Avram Iancu” din Alba Iulia participă la un schimb de experiență și de bune practici alături de parteneri din Spania, Germania, Olanda, Turcia și Polonia, în cadrul unor proiecte desfășurate prin programul Erasmus+, care au fost inițiate de prof. Diane Popa. Prima mobilitate din cadrul acestor proiecte, la care au participat șase elevi și trei profesori, a avut loc în Spania, Pamplona, în perioada 12-16 noiembrie 2018.
În săptămâna 18-22 februarie, doi profesori de la Liceul IES Padre Moret-Irubide din Pamplona, Spania se află într-un program de formare pentru aplicarea unor metode inovative de predare/învățare la Școala „Avram Iancu” Alba Iulia. Profesorii spanioli participă la acest schimb de experiență în cadrul proiectului “Formación en metodologías innovadoras del equipo plurilingüe del IES Padre Moret-Irubide” desfășurat prin programul KA1, Erasmus+ care are ca obiectiv implementarea unui program de jobshadowing. În cadrul acestui proiect a fost inclusă, ca parteneră, și Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia pentru a observa și învăța metodele profesorilor români de aplanare a situațiilor conflictuale de tip bullying și cyber-bullying.
Astfel, elevii claselor V-VIII participă în această săptămână la activități de conștientizare a fenomenului de bullying în școală și de cyber-bullying (agresivitate pe internet). Elevii confecționează pe parcursul acestei săptămâni insigne cu mesaje anti-bullying, realizează postere, fac jocuri de rol și vizionează filme scurte care să le inducă starea de empatie cu victimele, țintele „agresorilor”, pentru a înțelege diferența dintre ”bully” (agresor), ”target” (țintă), ”bystander” (martor), dar și care sunt cele zece forme de cyber-bullying de la ”outing” (excludere din activitățile grupului, ignorare voită) până la cea mai gravă formă, cea de ”catfishing” (asumarea unei identități furate în mediul online).
De asemenea, cei doi profesori spanioli, Leandro Gonzales Knowles, profesor de matematică și Francisco Casado, profesor de limba spaniolă, au avut ocazia să viziteze școala, să se familiarizeze cu activitățile desfășurate, să asiste la ore și să poarte discuții cu conducerea școlii și cu cadrele didactice. Aceștia au fost interesați să afle cum se desfășoară activitatea din cadrul Comisiei de etică. Fiind totodată și un schimb de experiență și de bune practici, cei doi profesori au susținut activități demonstrative la clasele a VI-a și a VII-a: o lecție deschisă la matematică și o lecție despre cultura și istoria Spaniei.
Programul vizitei a cuprins și prezentarea orașului Alba Iulia și a Cetății Alba Carolina de către dascălii școlii, cină festivă, excursii la Sibiu și la Salina din Turda.
Activitatea finală se va desfășura joi și va cuprinde o întâlnire a profesorilor din Spania cu dascălii școlii, în care vor fi prezentate concluziile activităților desfășurate pe parcursul acestei vizite. Întâlnirea se va încheia cu o degustare de mâncăruri tradiționale din România, zona Transilvaniei și din Spania, Pamplona, un teritoriu al bascilor.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News