Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Început de an școlar: Scenarii în care se SUSPENDĂ orele la clasă, dacă elevi sau profesori sunt depistați cu COVID-19


Publicat

Mai sunt două săptămâni și trei zile până la începutul școlii și în acest context se pune problema ce se întâmplă în cazul în care sunt cazuri confirmate de COVID-19 într-o școală, într-o clasă sau un profesor este depistat cu noul coronavirus.

Procedura în acest sens este descrisă într-o hotărâre a Grupului de support tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase, format în cadrul Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU) – MAI.

Este vorba despre ”Procedura și criteriile de suspendare a cursurilor școlare în unitățile de învățământ în contextul confirmării unui caz/mai multor cazuri de COVID-19”, anexă la hotărârea citată.

Potrivit documentului, în cazul apariției unui caz/mai multor cazuri de COVID-19 într-o unitate de învățământ, situația va fi prezentată de Direcției de Sănătate Publică județeană, împreună cu directorul unității de învățământ, în cadrul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.

Decizia de suspendare a cursurilor școlare se va lua la nivelul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, pe baza propunerii Direcției de Sănătate Publică județeană și respectiv a municipiului București cu informarea prealabilă a CNSCBT și Inspectoratului Școlar Județean.

Se vor respecta următoarele scenarii generale:

1. La apariția unui caz confirmat de îmbolnăvire COVID-19 într-o clasă din unitatea de învățământ, se suspendă cursurile școlare ale clasei respective, pentru o perioadă de 14 zile. În situația în care într-o sală de clasă își desfășoară cursurile școlare 2 clase (dimineața, respectiv după-amiaza), se vor suspenda cursurile pentru ambele clase.

2. La apariția a 3 cazuri confirmate de îmbolnăvire cu COVID-19 în clase diferite ale aceleiași unități de învățământ, se suspendă cursurile școlare ale unității de învățământ, pe o perioadă de 14 zile de la data de debut a ultimului caz.

3. În cazul apariției de cazuri de îmbolnăvire cu COVID-19 în rândul cadrelor didactice, acestea au obligația de a anunța conducerea unității de învățământ, care va informa DSP despre eveniment.

DSP va efectua ancheta epidemiologică și va analiza situația în unitatea de învățământ împreună cu directorul unității, astfel:

Scenariul 1: În cazul în care cadrul didactic a predat numai la o singură clasă (ex. învățător/profesor care a avut o singură oră) și nu a venit în contact cu alte cadre didactice din școală se vor suspenda cursurile de la clasa respectivă.

Scenariul 2: În cazul în care cadrul didactic a predat numai la o singură clasă (ex. învățător/profesor care a avut o singură oră) și a venit în contact cu alte cadre didactice din școală (cadrele didactice dintr-unul dintre schimburi – în școlile cu mai multe schimburi de predare), se vor suspenda cursurile de la clasa respectivă și vor fi izolate la domiciliu cadrele cu care acesta a venit în contact.

Scenariul 3: În cazul în care cadrul didactic a predat la mai multe clase și nu a venit în contact cu alte cadre didactice din școală (ex. profesor de sport) sau numărul cadrelor didactice a fost mic (cadrele didactice dintr-unul dintre schimburi – în școlile cu mai multe schimburi de predare) se vor suspenda cursurile la clasa cu care acesta a venit în contact și, în funcție de caz, vor fi izolate la domiciliu cadrele didactice cu care acesta a venit în contact.

Scenariul 4: În cazul în care cadrul didactic a predat la mai multe clase și a venit în contact cu alte cadre didactice din școală (cadrele didactice din toate schimburile – în școlile cu mai multe schimburi de predare) se vor suspenda cursurile întregii unități de învățământ.

La adoptarea hotărârii privind suspendarea cursurilor, vor fi avute în vedere și toate celelalte elemente de ordin social și economic, dar în principal impactul emoțional-afectiv pe care îl produce în comunitate confirmarea unor cazuri în rândul copiilor.

Potrivit aceleiași hotărâri, personalul care efectuează curățenia în școală și cel care este responsabil de paza școlii, în condițiile în care nu a intrat în contact cu persoana confirmată cu COVID-19, își vor desfășura activitatea în continuare.

Activități obligatorii pe perioada suspendării activității clasei/ unității de învățământ

Pe perioada de suspendare a clasei/unității de învățământ, directorul instituției de învățământ va dispune realizarea următoarelor activități obligatorii:

a) curățenia și aerisirea claselor

b) dezinfecția curentă și terminală a spațiilor unității de învățământ (clase, holuri, toalete) în colaborare cu DSP județeană/ a municipiului București

c) pe perioada celor 14 zile de suspendare toți contacții direcți ai cazurilor confirmate vor fi izolați la domiciliu.

Redeschiderea cursurilor școlare pentru clasa/unitatea de învățământ unde au fost suspendate temporar cursurile se decide de către Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, la propunerea DSP județean, respectiv a municipiului București, cu informarea prelabilă a CNSCBT.

În funcție de situația epidemiologică la nivel județean, DSP județean poate propune Comitetului Județean pentru Situații de Urgență prelungirea perioadei de suspendare temporară a cursurilor unei clase/unități de învățământ.

La redeschiderea cursurilor școlare într-o unitate de învățământ, medicul școlar sau medicul de familie care are în arondare unitatea de învățământ va realiza un triaj epidemiologic riguros pentru identificarea posibilelor cazuri de noi îmbolnăviri.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

AIUD

ACCIDENT GRAV la Aiud: Tânără lovită de o mașină pe trecerea de pietoni

Publicat

politie noaptea

O tânără din Aiud a fost acidentată grav sâmbătă seara, în timp ce traversa regulamentar pe o trecere de pietoni. 

Potrivit IPJ Alba, accidentul s-a petrecut pe strada Cuza Vodă. Tânăra este în stare de inconștiență.

știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Incompatibilitate reclamată la BEC, la o secție din Sebeș: Locțiitorul președintelui, fiul unei candidate la Consiliul Local

Publicat

m

Cu o zi înainte de alegerile locale, PNL Sebeș a înaintat o contestație către Biroul Electoral de Circumscripție nr. 4 Sebeș în care susține că un locțiitor de la o secție de votare se află în incompatibilitate. 

Potrivit reprezentanților PNL Sebeș, Aron Andrei este  locțiitorul președintelui secției de votare nr. 108 Petrești, Municipiul Sebeș, dar se află în incompatibilitate fiind fiul candidatei PSD la funcția de consilier local, Aron Elena.

Conform art. 25 alin. 2 din Legea nr. 115/2015, „Birourile electorale sunt alcătuite numai din cetățeni cu drept de vot.

Candidatul, soțul, soția, rudele sau afinii până la gradul al doilea inclusiv nu pot fi membri ai birourilor electorale”.

Mai mult, reprezentanții PNL Sebeș susțin că în aceeași situație s-a aflat și dl Salău Nicolae, fratele candidatului PSD la funcția de consilier local, Salău Marius, la secția de votare nr. 107. Acesta s-a retras de la secția de votare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Raed Arafat despre cei care nu vor să poarte mască duminică la vot: ”Cei care păzesc secțiile nu vor permite acest lucru”

Publicat

arafat raed

Secretarul de stat, Raed Arafat, a vorbit la digi24.ro despre posibilitatea ca unele persoane să insiste să intre fără mască la secțiile de vot. Acesta a spus că în acest caz, cei care pazesc localțiile respective nu le vor permite acest lucru. 

Arafat a spus că la fiecare secție de vot există maști și că fiecare dintre cetățenii care vor să își exercite dreptul de vot vor fi nevoiți să le poarte pe tot parcursul procesului de votare.

„La secțiile de vot, ce n-aș dori să văd – și sper să nu vedem acest lucru – sunt oamenii care vor veni și o să insiste să intre fără mască și e clar că forțele de ordine care sunt acolo nu le vor permite să intre fără mască. Sau mască purtată sub nas sau sub bărbie sau să intre în secție cu mască, după care să o scoată acolo ca să arate că el sau ea nu poartă mască. Cred că aici avem un risc și sunt convins că vor lua măsuri, pentru că indicațiile sunt foarte clare: președinții secțiilor de votare și cei care păzesc secțiile de votare nu vor permite acest lucru”, a declarat Raed Arafat, vineri seara, la Digi24.

El a explicat că în fiecare secție de vot vor fi măști care se dau celor care intră și nu au mască proprie. „Deci nu există scuză că dacă am venit fără mască înseamnă că nu mă lasă să votez. Ai mască acolo să iei, ca să votezi și poți vota fără nicio problemă”, a arătat secretarul de stat.

Arafat a mai spus de ce interzicerea accesului în secțiile de vot pentru cei care nu vor să poarte mască nu reprezintă o încălcare a drepturilor de alegător: „Cei care spun că le limităm drepturile trebuie să înțeleagă următorul lucru: așa cum intri la secția de vot și nu poți vota fără carte de identitate – asta e o condiționare, trebuie să ai cartea de identitate ca să votezi – așa trebuie să ai mască și să te dezinfectezi pe mâini ca să intri în secția de vot. Dreptul tău la vot este garantat, poți să votezi. Respecți regulile, asta este ideea. Respectând regulile, îi respecți și pe ceilalți”, a spus Raed Arafat.

În opinia sa, marea majoritate a populației vrea respectarea regulilor, iar cei care vor să voteze vor să voteze în siguranță. „Dacă respectăm regulile, avem risc minim. Risc zero nu există”, a menționat șeful DSU.

În final, Raed Arafat a adresat un apel celor care nu sunt de acord cu portul măștii: „Eu sper ca lumea să respecte regulile și mai ales aici mă adresez celor care au făcut tot posibilul să încerce să-i convingă pe ceilalți să nu poarte mască, să nu respecte regulile. Măcar în ziua asta, dacă vor să voteze, să-i respecte pe ceilalți și să poarte masca pe durata asta în care așteaptă și intră în secția de vot până ies din secția de vot”.

sursă digi24.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Ministrul Vela dă asigurări că alegerile locale de duminică se vor desfășura în condiții de siguranță

Publicat

Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a anunţat, sâmbătă, că pentru alegerile locale s-a dispus constituirea de zone speciale de intervenţie în toate judeţele ţării, dar şi că au fost formate echipe de control care să verifice modul în care poliţiştii îşi îndeplinesc misiunile.

„Am luat câteva decizii importante pentru a asigura derularea procesului electoral în cele mai bune condiţii. Şi la aceste alegeri am dispus constituirea de zone speciale de intervenţie în 689 de localităţi, în toate judeţele ţării. Pentru acest lucru, am evaluat împreună cu specialiştii din minister patru criterii: istoricul incidentelor, incidentele actuale din campania electorală, vizele de flotant, cât şi datele şi informaţiile deţinute fie de către Ministerul Afacerilor Interne, fie că s-au regăsit în spaţiul public în surse deschise”, a declarat Marcel Vela, la sediul MAI.

El a adăugat că au fost constituite echipe operative şi rezerve de intervenţie în fiecare judeţ.

„O a doua decizie pe care am luat-o a fost cu privire la constituirea unor echipe operative şi rezerve de intervenţie în fiecare judeţ, astfel încât la orice apel la 112, la orice incident să fim prezenţi în cel mai scurt timp. Totodată, la fiecare inspectorat judeţean, aşadar în fiecare judeţ din România, sunt echipe care vor monitoriza şi vor îndruma inspectoratele judeţene. Încă din data de 25 (septembrie – n.r.) am detaşat 82 de ofiţeri de la nivel central la nivel judeţean în misiune de monitorizare şi îndrumare”, a anunţat ministrul.

De asemenea, Marcel Vela a precizat că au fost formate echipe de control care să verifice modul în care poliţiştii îşi îndeplinesc misiunile.

„La nivelul zonelor care sunt formate între 4 şi 5 judeţe vor activa echipe de control din cadrul Corpului de control al ministrului Afacerilor Interne, împreună cu colegi din Corpul de control de la IGPR sau de la Frontieră sau de la Jandarmerie, astfel încât aceştia vor verifica modul în care îşi îndeplinesc angajaţii ministerului misiunile pe care le au în competenţă”, a precizat Vela.

Mai mult, ministrul de Interne a spus că la nivel de minister va funcţiona o grupă de coordonare până la încheierea procesului de votare, iar la nivel judeţean o grupă operativă care va coordona toate activităţile, astfel încât orice incident, orice contravenţie, orice infracţiune să fie evaluată şi tratată în mod operativ.

agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate