Actualitate
IŞJ Alba: Programul “Şcoală după Şcoală”. Activităţile de învăţare formală și nonformală şi beneficii pentru elevi
Programul “Școală după Școală” este complementar celui școlar obligatoriu, care oferă oportunități de învățare formală și nonformală pentru consolidarea competențelor, învățare remedială și accelerare a învățării prin activități educative, recreative și de timp liber. IŞJ Alba transmite detalii utile pentru copii, părinţi şi profesori, despre această opţiune.
Programul SDS se adresează atât elevilor din învățământul primar, cât și elevilor din învățământul secundar. Condițiile de organizare a acestui program sunt reglementate printr-o procedură operațională elaborată la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Alba și adusă la cunoștință tuturor unităților de învățământ, transmite inspector şcolar Corina Popoviciu, de la IŞJ Alba.
Programul SDS este conceput de unitățile de învățământ sub formă de proiect în urma unei analize de nevoi, prin consultarea elevilor, a reprezentanților legali, a cadrelor didactice, a comunității locale și a altor instituții și organizații partenere. Pe baza acestor demersuri, unitățile de învățământ stabilesc grupul-țintă al Programului SDS.
Oferta de program este proiectată asfel încât să răspundă cu prioritate nevoilor elevilor aparținând grupurilor dezavantajate, transmit reprezentanţii IŞJ Alba. Organizarea programului se face pe baza unui regulament intern, elaborat de fiecare unitate de învățământ.
Programul SDS se va desfășura înainte sau după programul școlar obligatoriu, în funcție de orarul fiecărui nivel de studiu. În situația în care Programul SDS se desfășoară în continuarea programului școlar obligatoriu, în învățământul primar, se alocă un interval de timp de aproximativ o oră și jumătate necesar servirii mesei, precum și activităților recreative în aer liber. În situația în care elevii se înscriu la Programul SDS, se poate asigura servirea mesei.
Programul SDS oferă tipuri de activități care vizează formarea și dezvoltarea competențelor specifice învățmântului primar/învățământului secundar, dezvoltarea personală și interpersonală/pregătirea pentru viață, dezvoltarea armonioasă a personalității elevului. Programul SDS este conceput astfel încât oferă activități cu caracter universal, pentru valorizarea aptitudinilor și competențelor fiecarui elev, în conformitate cu nevoile și interesele sale. În învățământul primar, Programul SDS cuprinde activități cu sprijin specializat, ateliere/activități tematice și alte activități de tip recreativ.
În învățământul secundar, Programul SDS cuprinde: pachetul de activități pentru accelerarea învățării și performanță, pachetul de activități de sprijin, pachetul de pregătire pentru viață. Programul SDS se derulează pe grupe de elevi, constituite după opțiunile și nevoile identificate. Activitățile sunt proiectate, organizate și susținute de cadrele didactice din învățământul primar și secundar, consilieri, profesori de sprijin, bibliotecari, logopezi, laboranți, pedagogi, antrenori, mediatori școlari, voluntari din școală, din instituții și organizații partenere abilitate.
Apariţia de peste 15 ani şi în România, a serviciilor de tip „Şcoală după Școală“ pare a fi contribuit nu numai la identificarea acestui serviciu ca necesar, suplinind un rol substanţial al părintelui în sfera educaţională, de îngrijire şi siguranţă a copilului după orele de şcoală, dar a contribuit şi la identificarea altor nevoi, calitative, care au un rol esenţial în dezvoltarea psihologică a copilului, potrivit IŞJ Alba.
Impactul serviciilor „Şcoală după şcoală” pentru dezvoltarea copilului:
– supravegherea copiilor după programul de şcoală şi asigurarea unui mediu securizant din punct de vedere fizic şi psihologic;
– efectuarea temelor cu personal specializat determină creşterea performanţelor şcolare ale elevilor;
– servirea mesei calde copiilor din program, contribuie la acumularea unor deprinderi de igienă şi îmbunătăţire a statusului nutriţional.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News