Administrație
Modificare de funcții și salariile de bază la Creșa Municipiului Alba Iulia. Proiect la Consiliul Local
Consilierii locali din Alba Iulia au de aprobat modificări de funcții și stabilirea salariilor de bază pentru personalul contractual de la Creșa Municipiului Alba Iulia, începând cu 1 octombrie.
Proiectul intră la aprobare în ședința Consiliului Local din 27 septembrie.
Creșa Municipiului Alba Iulia este constituită ca unitate de învățământ pentru educație timpurie, în subordinea Consiliului Local, cu calitate de persoană juridică. Este organizată ca un serviciu public de interes local, specializată în servicii integrate de educație, îngrijire și supraveghere, oferite copiilor de vârstă antepreșcolară, prin personal specializat.
Finanțarea este de la bugetul de stat, prin cel al Ministerului Educației (cheltuieli cu salariile, sporurile, indemnizațiile, alte dreptul salariale în bani), sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, prin bugetele locale, venituri proprii ale bugetelor locale, donații, sponsorizări, alte surse legal constituite și contribuții lunare ale părinților/reprezentanților legali (de întreținere și hrană, ce pot fi achitate și prin tichete de creșă, sociale).
Angajarea personalului de către Creșa Municipiului Alba Iulia se face cu aprobarea primarului, de către directorul general al unității, pe bază de examen sau concurs.
Creșa Municipiului Alba Iulia are 114 posturi în statul de funcții, din care 68 ocupate și 46 vacante.
Modificări la Creșa Municipiului Alba Iulia
Modificarea statului de funcții și organigramei Creșei, din 1 octombrie și a salariilor
- se înființează Director educație (studii superioare)
- se modifică funcția director gradul II în director general gradul II (funcție contractual de conducere), cu acordul scris al salariatului
- se modifică funcția de educator-puericultor în educator (studii medii/superioare)
- se modifică funcțiile contractuale de execuție din ”administrator”, treapta I și treapta II, ocupate (studii medii), în ”administrator financiar”, treapta I și treapta II, studii mediii, cu acordul scris al salariaților
Salariile de bază pentru personalul contractual – Creșa Municipiului Alba Iulia – de la 1 octombrie
- Director general: 11.155 lei (gradul I), 13.800 lei (gradul II) – cuprind sporul de vechime în muncă la nivel maxim
- Consilier, consilier juridic, inspector de specialitate: variază între 3.115 lei pentru grad debutant, gradația 0 și 7.581 lei grad IA, gradația 5
- Referent casier: între 3.050 lei pentru grad debutant gradația 0 și 4.822 lei grad I1 gradația 5.
Personalul de specialitate (director educație, educator, administrator financiar) se salarizează potrivit Legii-cadru 153/2017
Creșa Municipiului Alba Iulia – reguli de funcționare
Subordonată viceprimarului, creșa va fi condusă de director general, căruia îi este subordonat directorul de educație. Mai este și consiliu de administrație cu 7 membri. În organigramă sunt 33 de posturi de educatori, 2 posturi la compartiment achiziții, juridic, resurse umane (consilier/consilier juridic), 12 la compartiment asistență medicală și de specialitate (asistent, medic, îngrijitori) și 7 la compartiment financiar, administrativ (consilier, administrator financiar, administrator patrimoniu, inspector specialitate, referent casier.
Are arondate cinci unități: creșele 1 Cetate (strada Alexandru cel Bun 13), 1 Ampoi și 2 Ampoi (Livezii 41 E și 47), Partoș (Liliacului 4) și Gheorghe Șincai. Serviciile de educație timpurie oferite de creșe sunt gratuite. În primele trei creșe enumerate sunt 165 de locuri, în Partoș 35 locuri, iar la ”Gheorghe Șincai” 110.
Activitatea de educație timpurie este coordonată metodologic de inspectoratul școlar. Face parte din sistemul național de învățământ preuniversitar.
La creșă, activitățile pentru copii sunt organizate pentru grupa mică (copii de la 3 la 12 luni), grupa mijlocie (copii de la 12 la 24 de luni) și grupa mare (de la 25 la 36 de luni).
Personalul creșei are obligația să transmită părinților/reprezentanților legali ai copiilor, informații despre progresele realizate de copil pe cele cinci domenii de dezvoltare, starea emoțională și afectivă a copilului, dificultățile/deficiențele identificate și orice alte elemente necesare pentru dezvoltarea armonioasă a copilului.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News