Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Noi condiții pentru ANGAJĂRI la STAT. Cum vor fi organizate concursurile de ocupare a posturilor vacante. Proiect

Publicat

Un proiect de hotărâre de Guvern modifică regulamentul angajărilor la stat. Sunt introduse noi condiții pentru cei care doresc să ocupe funcții de personal contractual în sectorul bugetar.

Actul normativ vizează aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.

”În prezent, Anexa la HG 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractual și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar, plătit din fonduri publice, stabilește condițiile, modalitatea și termenele pentru ocuparea posturilor” menționate, se arată în document. ”Actul normativ prevede termene lungi pentru organizarea și desfășurarea concursului sau examenului (…), fapt care îngreunează procesul de recrutare a personalului contractual”, potrivit sursei citate.

Scopul principal al proiectului este reglementarea normelor de organizare și dezvoltare a carierei personalului contractual și urmărește crearea unui cadru legislative îmbunătățit, care să ducă la o mai mare stabilitate și eficiență legislativă în domeniu.

Modificări propuse

Obligativitatea publicării anunțului de concurs:

  • la sediul instituției/autorității organizatoare și pe pagina proprie de internet, în secțiunea creată în acest scop, după caz. Dacă autoritățile/instituțiile publice consider necesar, pot asigura publicarea anunțului și în alte forme de publicitate suplimentare.
  • pe site-urile instituțiilor organizatoare se publică atât anunțurile pentru posturi vacante sau temporar vacante, cât și detalii despre examene de promovare și rezultate finale. Datele se trimit pentru publicare și pe posturi.gov.ro.
  • în legislația actuală, se prevede și publicarea în Monitorul Oficial al României, partea a III-a și într-un cotidian de largă circulație.

Noi condiții de participare a candidatului la concurs:

  • să nu fi fost condamnat definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității
  • să nu fi săvârșit infracțiuni, cu intenție, ce-l face incompatibil cu exercitarea funcției contractual, cu excepția situația în care a intervenit reabilitarea
  • să nu fi comis infracțiunile prevăzute de Legea 118/2019 (privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor)

Obligativitatea depunerii la dosarul de concurs a certificatului de integritate comportamentală:

  • din acesta să reiasă că nu a comis infracțiuni (menționate în Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor)
  • documentul este necesar pentru candidații la posturile din învățământ, sănătate sau protecție socială, orice entitate publică/privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități, alte categorii de persoane vulnerabile sau ce presupune examinare fizică/evaluare psihologică a unei persoane

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarație pe proprie răspundere

  • în acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres, la înscriere, preluarea informațiilor direct de la autoritatea/instituția publică competentă, are obligația de a completeze dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul concursului, dar nu mai târziu de data probei scrise/practice

Interviul se poate înregistra audio-video

  • la solicitarea membrilor comisiei de concurs, cu aprobarea președintelui comisiei, cu acordul scris al candidatului, obținut în prealabil și cu respectarea datelor cu caracter personal

Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului

  • specificarea punctajului final al fiecărui candidat și a mențiunii ”admis” sau ”respins”, prin afișare la sediul și pe pagina de internet a autorității/instituției organizatoare

Indemnizație pentru membrii comisiei de concurs și secretarii acestora

  • 10% din salariul minim garantat în plată (pentru a nu exista discriminări față de procedura de acordare a indemnizației în cazul concursurilor de ocupare a funcțiilor publice)

Ocuparea posturilor pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene și a celor PNRR

  • posturi contractuale pe perioadă determinată în afara organigramei
  • vor fi ocupate similar cu modalitatea pentru posture temporar vacante (contracte de muncă pe perioadă determinată)
  • conducătorul instituției/autorității decide etapele concursului: obligatoriu selecția dosarelor de înscriere și, după caz proba scrisă și/sau interviu

Promovarea în funcție cu nivel de studii superior

  • prin transformarea postului din statul de funcții
  • cel puțin salariul de baztă avut anterior și menținerea gradației anterioare
  • se face de către șeful ierarhic superior, la cererea salariatului, dacă se consider utilă pentru desfășurarea activității, justificată prin necesitatea modificării fișei de post și este aprobată de conducătorul autorității/instituției publice

Promovarea în grade sau trepte profesionale

  • prin examen, pe baza unui referat întocmit de șeful ierarhic și aprobat de conducătorul autorității/instituției publice

Promovarea pe funcție de conducere

  • din rândul salariaților instituției/autorității, pe un post vacant, cu respectarea prevederilor de concurs/examen

Promovarea temporară în funcție de conducere

  • promovare temporară, angajat cu contract de muncă nedeterminată, prin act administrative al conducătorului
  • pe cel mult 6 luni, cu posibilitatea prelungirii, cu acordul salariatului, cel mult până la ocuparea prin concurs, dacă postul este vacant
  • nu mai mult de data revenirii titularului la post, dacă postul este temporar vacant

Comisia de concurs

  • membrii comisiei trebuie să informeze, în scris, persoanele care i-au desemnat despre orice conflict de interese care a intervenit sau ar putea interveni
  • dacă se află în conflict de interese trebuie să se abțină de la participarea sau luarea vreunei decizii cu privire la concursul respectiv; în caz contrar, riscă să fie sancționați disciplinar.

Acces pentru persoanele cu dizabilități la concursuri

  • condițiile pentru acești candidați să fie adaptate în funcție de tipul de dizabilitate, nevoile individuale și de proba concursului pe care o susțin
  • probele concursului pot fi prelungite cu încă jumătate din timpul maxim, după caz
  • posibilitatea de a susține probele concursului în altă sală față de restul candidaților
  • alocarea, la cerere, a cel mult două pauze de maximum 10 minute
  • vor putea fi însoțiți pe durata probelor de concurs de către un însoțitor sau de către asistentul personal.

Proiectul este la avizare, la Consiliului Economic Social (CES), potrivit avocatnet.ro.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. ,pilu

    miercuri, 19.10.2022 at 21:23

    Uite că se mai fac şi unii de la stat că muncesc. Bş, când e vorba de angajat la stat, acolo se angajează toţi proştii cu pile de la partid. Ăia nu se angajează după legea voastră, că nu ar reuşi nici a zecea oară.Cel mai elocvent lucru, oamenii lui Grindeanu ş.a.m.d…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax