Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Numele candidaților pentru posturi de bugetari la Primăria Alba Iulia, ținute la secret. Ce spune primarul Gabriel Pleșa


Publicat

Sub pretextul regulamentelor GDPR, Primăria Alba Iulia ține la secret numele celor care se înscriu, candidează și obțin posturi de bugetari în instituție.

Mai exact, pe site-ul primăriei, la secțiunea locuri de muncă, numele celor care sunt admiși pentru un concurs nu mai apar în ultima perioadă. Singura formă de identificare este una internă, bazată pe numărul dosarului cu care candidatul s-a înscris la concurs. 

Deși primul caz în care numele au fost anonimizate părea unul izolat, de mai bine de o lună, practica este folosită la fiecare concurs de angajare. 

Fenomenul, contrar transparenței pe care o promovează administrația USR, pare că ar fi pornit de la o discuție, în timpul unei audiențe. 

Nici după ce se câștigă concursul nu se face numele public. Spre exemplu, la cel mai recent concurs, candidatul 137769/23.11.2021 a a obținut un post de bugetar, la Primăria Alba Iulia, la compartimentul urbanism.

Ce spune primarul Gabriel Pleșa

Reporterii alba24.ro l-au întrebat pe primarul Gabriel Pleșa care este motivul pentru care numele celor care se înscriu la un concurs public, într-o instituție publică, este anonimizat.

Primarul Gabriel Pleșa a declarat că nu știe exact despre ce este vorba, dar cel mai probabil motivul este legat de protecția datelor personale.

Mai mult de atât, totul ar fi pornit de la o audiență pe care a avut-o primarul Pleșa. Mai exact, o persoană care s-a înscris la un concurs ar fi fost deranjată că i-ar fi apărut numele pe site-ul primăriei și a cerut ca dosarul său de concurs să fie anonimizat.

CITEȘTE ȘI: Angajări la Primăria Alba Iulia în mandatul lui Gabriel Pleșa. Ce salarii încasează bugetarii care lucrează în proiecte europene

Drept urmare, după o primă anonimizare, Primăria Alba Iulia a făcut un obicei din a nu face publice numele celor care se înscriu la concurs.

Însă, ascunderea numelui nu se rezumă doar la înscrierea la concurs, ci și la toate etapele. Numele nu mai apare nici când candidații sunt declarați admiși după proba scrisă, dar nici după proba interviului.

Când a apărut primul caz de anonimizare

În 25 august, Primăria Alba Iulia anunța un concurs pentru un post, funcţie publică de conducere, pe perioadă nedeterminată – șef serviciu, clasa I, treapta II, concurs care urma să aibă loc pe 27 septembrie.

În procesul verbal, în care au fost anunțați patru candidați, admiși în urma selecției dosarelor apăreau: Mânzăleanu Georgeta Manuela, Pera Lucia Maria, Rad Mihai Ovidiu, Breaz Mihai.

Unul dintre candidați a fost Lucia Maria Pera, directorul Polaris, firma care în acel moment era într-un conflict cu Primăria Alba Iulia, conflict cauzat de criza gunoaielor care a afectat municipiul.

După proba scrisă din data de 27 septembrie, când toți cei patru au fost declarați respinși la proba scrisă, numele acestora a fost anonimizat și înlocuit cu numărul dosarului de înscriere.

La fel a fost și în urma contestației, unde unul dintre candidați nu a reușit să obțină punctajul minim.

Nume lăsate la înscriere, anonimizate la rezultate

Cronologic, următorul concurs a fost cel din data de 5 octombrie, dar anunțat în 13 septembrie, pentru un post de mașinist la mașini pentru terasamente.

Dacă la rezultatul selecției dosarelor, în data de 28 septembrie, numele apărea, la rezultatul din data de 7 octombrie, numele celui care a câștigat a fost anonimizat.

Au mai urmat cinci concursuri, în data de 6, 7, 11, 13 și 14 octombrie, unde numele au fost vizibile; fie că vorbim despre locuri de muncă în proiecte pe fonduri europene, fie de muncitori necalificați.

Anonimizări totale din 28 octombrie 2021

În 21 octombrie a fost anunțat un concurs pentru un proiect pe fonduri europene, în Unitatea de management a proiectului „IRIS – Integration of Roma Through Innovative Skills”.

CITEȘTE ȘI: Concurs de angajare la Primăria Alba Iulia, anunțat de pe o zi pe alta, apoi suspendat. Se caută ”experți” cu zero experiență

Se căuta un expert anti-discriminare, iar atât procesul de selecție al dosarelor, cât și rezultatele au fost anonimizate.

Tot în 21 octombrie  a fost anunțat pentru data de 12 noiembrie un concurs de ocupare a a două locuri de consilieri juridici. Toate procesele verbale au fost anonimizate.

Angajații primăriei au avut o ”scăpare” la un concurs pentru muncitor necalificat, la adăpostul de câini din Alba Iulia: au trecut numele candidaților, dar au anonimizat câștigătorul.

Cel mai recent concurs a avut loc în data de 8 decembrie, unde candidatul 137769/23.11.2021 a fost singur pe loc și a reușit să devină angajat al Primăriei Alba Iulia, la serviciul urbanism, după ce a trecut de proba scrisă.

Următorul concurs va avea loc în data de 13 decembrie, pentru un post de casier. S-au înscris 8 candidați, dintre care 6 au fost declarați admiși.

În linii mari, deși administrația Pleșa promitea la început de mandat o transparență în ceea ce privește tot ceea ce se întâmplă în primărie, anonimizarea celor ce candidează pentru funcții de bugetari este un prim pas către o direcție contrară celor promise.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

4 Comentarii

4 Comentarii

  1. Gelu Stoian

    vineri, 10.12.2021 at 10:46

    Bade Cristian, TovaraSE PSD-ist amaTOR Panu : DE CE Doresti, MataLUTA, Cu ATaTA OsardIEm NumeLE
    Candidati-LOR pentru postURI de BugeTARI din PrimaRIA Alba Iulia ? Te Temi ca VreUN CatinDAT PrefeRAT PreFERAT de PSD-ul AdorAT De TINE, Va Fi Examinat IncoRECT, La ConcurSUL Care va AVEA LOC, JigoDIE PSD-ista ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

  2. Anafura

    vineri, 10.12.2021 at 11:28

    De fapt, nu intereseaza pe nimeni numele oricarui candidat care vrea in primarii, dar e foarte important pt toti votantii sa afle ce salarii se dau acolo din banul poporului ! Asa, poate prostimea se va destepta inaintea votului , iar cei cu pensii de 8 milioane lei vechi, sigur vor sta acasa la vot, sau merg la biserica sa fie iertati de injuraturile care le vin in gand !

  3. Cornel

    vineri, 10.12.2021 at 11:55

    Tare articol. Ați muncit mult pentru el.
    Va felicit!

  4. pilu

    vineri, 10.12.2021 at 12:20

    ANAFURA. Ori mergi la vot ori nu, lista cu prosti este aceiasi. De unde sa sti care este mai putin prost decat altul, daca candidatul nu prea a facut nimic pe unde l-a plantat partidul ? Cazul Roman.
    Si referitor la angajarile pilelor de partid ( ca altii n-au cum sa ajunga acolo) in Primarie, ar fi interesant daca ar exista si prin municipiul nostru vreun jurnalist de investigatii, sa ne arate si noua cine sunt cu adevarat si ce pile au avut reusitii cu cod cifrat. Nu cred sa avem asa ceva prin preajma, mai e unul care se mai leaga de actiunile din Primarie,cu tupeu destul de bun.Ce ziceti voi de la alba 24, va lasa sa faceti asa ceva ?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

JOI: Lista drumurilor din județul Alba, pe care vor fi amplasate radare ale Poliției Rutiere

Publicat

Reprezentanții IPJ Alba au anunțat lista drumurilor din județ pe care vor fi amplasate radare ale Poliției Rutiere. Amplasarea radarelor în data de 20 ianuarie 2022:

Drumul Naţional 1- Alba Iulia – Sântimbru – Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1- Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7 Săliştea – Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C – Sebeş –Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74 – Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75 – Câmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75 – Baia de Arieş – Lupşa

Alba Iulia – Bulevardul Încoronării – Bulevardului Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor

Municipiul Sebeş – strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir – strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Nesimțire record: O femeie de 70 de ani a primit o factură de 33,5 milioane de lei la gaz, pe o singură lună

Publicat

O femeie de 70 de ani din Muntenii de Jos, județul Vaslui, a primit o factură pe luna decembrie în valoare de peste 33,5 milioane de lei la gaz. A semnalat eroarea, dar a primit o nouă factură, însă și de această dată tot greșită

Potrivit Ziarul de Vaslui, pe factură era înregistrat un consum de 146.525,153 MWH, iar singurii consumatori de gaz pe care îi are sunt aragazul și centrala folosită doar pentru încălzitul apei, pentru că femeia își încălzește locuința cu sobe cu lemne.

Factura a fost emisă de Gaz Est. ”Nu au fost probleme. Au recunoscut că este o eroare și au emis o factură, de 1.700 lei. Normal, și aceea era mult prea mare. În final, după un alt drum, a fost emisă o factură de 200 lei”, le-a spus fiul femeii, jurnaliștilor de la publicația amintita.

Nu este singura situație de acest fel. Reamintim că pste 2.200.000 de mii de facturi greșite au fost emise de Electrica Furnizare. Compania nu a aplicat, după 1 noiembrie, măsurile de plafonare a tarifelor și de compensare a facturilor. Facturile emise eronat au fost stornate.

Furnizorii de energie sunt obligați să recalculeze facturile greșite emise fară să se țină cont de plafonări și trebuie să returneze banii încasați nedrept, potrivit unei ordonanțe adoptate de Guvern.

Sursă: Ziarul de Vaslui

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Recalcularea pensiilor: Guvernul vrea să elaboreze o nouă formulă. Ministrul Muncii: reanalizăm legea salarizării și a pensiilor

Publicat

Legea salarizării şi a pensiilor va intra în analiză pentru ca toţi beneficiarii din sistemul social să ajungă la un echilibru a anunțat ministrul Muncii Marius Budăi.  Guvernul vrea să elaboreze o nouă formulă pentru recalcularea pensiilor.

Din cauză că majoritatea pensionarilor nu mai fac faţă facturilor uriașe la energie şi gaze,  Guvernul vrea să reanalizeze legea salarizării şi a pensiilor, demers care, potrivit ministrului Muncii, va dura aproximativ 120 de zile.

Ministrul Muncii, Marius Budăi, a explicat, miercuri seară, la Antena 3, că legea salarizării şi a pensiilor va intra în analiză, pentru ca toţi beneficiarii din sistemul social să ajungă la un echilibru.

Vor fi majorări de pensii?

Întrebat dacă după acest orizont de timp pensionarii s-ar putea aștepta la majorări, ministrul Muncii, Marius Budăi a răspuns: „Prefer să mă păstrez la fel de serios cum am fost până acuma şi nu o să-mi permit să dau, mai ales că vorbim de cetăţeni, de oameni, de suflete, nicio speranța pe care să nu o putem noi ca Guvern să o ducem la îndeplinire.

Ceea ce am anunţat astăzi este practic ceea ce ne-am asumat prin programul de guvernare atunci când am negociat această coaliţie politică, pentru a susţine guvernul.

Am spus că ne luăm la dispoziție aceste 120 de zile în care să facem analiză să descoperim ce nu s-a făcut.

Este complicat pentru că sunt lucrători din sistemul public care sunt deja la nivelul 2022, sunt lucrători din sistemul public care trebuie să primească încă mult până a ajunge la acest nivel şi sunt lucrători care sunt aproape de nivelul din 2022.

Toate ministerele trebuie să conlucrăm şi să avem acestă situaţie clară, să vedem şi lună de lună cum merge execuția bugetară şi colectarea fondurilor şi să luăm o decizie şi guvernul să şi-o asume.

Avem deja un document oficial prin care, în zilele următoare trebuie, să creăm un comitet interministerial care asta va avea ca temă principală: identificarea problemelor din sistemul de salarizare, identificarea şi construirea efortului bugetar şi discuțiile în coaliţie pentru găsirea de soluţii.

Citește și Weekend prelungit pentru elevi și copiii de grădiniță. Urmează o nouă minivacanță

Weekendul viitor va fi unul prelungit pentru bugetari, inclusiv profesori și prin urmare și pentru elevi și copiii de grădiniță. Luni, 24 ianuarie, este zi liberă legală – Ziua Unirii Pricipatelor Române.

Potrivit Codului Muncii, în această zi profesorii și elevii nu fac cursuri. Tot în 24 ianuarie se sărbătorește și Ziua Internațională a Educației.

Citește și Guvernul a prelungit acordarea șomajului tehnic pentru angajații afectați de pandemie. Anunțul ministrului

Măsurile de protecție socială pe perioada pandemiei de COVID au fost reînnoite, a anunțat ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Marius Budăi. Este vorba dspre acordarea șomajului tehnic de 75% din salariu.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Zilierii s-au scumpit în 2022. Cei care vor să îi angajeze vor scoate mai mulți bani din buzunar. Prețul minim pe ora de lucru

Publicat

foto: pixabay.com

Începând cu 1 ianuarie 2022, salariul minim brut pe ţară a ajuns la 2.550 de lei, astfel cei care vor angaja zilieri vor scoate mai mulţi bani din buzunar, conform legii privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri.

Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, intrată în vigoare la 15 aprilie 2011,  reglementează remuneraţia brută primită de cei care exercită activităţi cu caracter ocazional care trebuie să fie cel puţin egală cu valoarea pe oră a salariului minim brut pe ţară.

În momentul de faţă, salariul minim brut pe ţară este de 2.300 de lei, astfel remuneraţia orară are o valoare de 13,583  lei. Salariul minim brut pe ţară va ajunge la 2.550 de lei, conform Hotărârii Guvernului nr. 1.071/2021.

Astfel, remuneraţia orară minimă pentru zilieri va creşte de la 13,583 lei pe oră la 15,239  lei pe oră.

Costul orar al zilierilor este unul brut, din care se reţine ulterior impozit în cotă de 10% şi contribuţii la pensie în cotă de 25%.

Activitatea de zilier și vechimea în muncă

Actul normativ care reglementează activitatea de zilier – Legea nr. 52/2011 – nu prevede nimic în sensul asimilării vechimii în muncă scrie avocatnet.ro

LLegea 52/2011 oferă totuși o serie de alte beneficii celor care prestează astfel de activităţi. În primul rând, cei care angajează zilieri sunt obligați să menționeze acest lucru în Registrul naţional de evidenţă a zilierilor.

Aceeaşi lege prevede că raportul de muncă dintre zilier şi beneficiar, adică cel care îl plăteşte, se face prin „acordul de voinţă al părţilor, fără încheierea, în formă scrisă a unui contract individual de muncă”.

Zilierii nu primesc vechime în muncă, dar cotizează pentru pensie

Chiar dacă activitatea de zilier nu se adaugă ca vechime de muncă sau stagiul de cotizare în ani la pensie, din veniturile pe care le primeşte acesta o cotă de 25%  drept contribuţia de asigurări sociale (CAS) se duce spre pensia din sistemul de stat. În plus, pe lângă CAS, zilierului i se opreşte şi 10% impozit pe venit.

Deci, din banii pe care un zilier îi va primi, dacă activitatea prestată de el este înregistrată în Registrul zilierilor, se vor opri impozitul pe venit şi contribuţia de asigurări sociale, ce îi va conferi acestuia calitatea de asigurat în sistemul public de pensii.

Totuşi, activitatea de zilier nu îi conferă acestuia calitatea de asigurat în sistemul public de sănătate şi nici nu îi dă posibilitatea de a primi concedii medicale pentru accidentele de muncă sau boli profesionale.

Zilierii se pot asigura opțional la sănătate

Pentru a avea acces gratuit în spitalele de stat, zilierul se poate asigura opţional la sănătate, prin depunerea Declaraţiei unice la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi plata contribuţiilor aferente, ulterior, încheiind un contract cu casa judeţeană de asigurări de sănătate de care aparţine.

Concluzionând, activitatea de zilier nu reprezintă vechime în muncă, însă o parte din veniturile primite se vor duce către pensia de stat.

În ce domenii pot lucra zilierii

Conform Clasificarii activitatilor din economia nationala, munca necalificata cu caracter ocazional se poate presta in urmatoarele domenii:

  • a) agricultură, vânătoare şi servicii anexe – diviziunea 01;
  • b) silvicultură, cu excepţia exploatărilor forestiere – diviziunea 02;
  • c) pescuit şi acvacultură – diviziunea 03;
  • d) activităţi de organizare a expoziţiilor, târgurilor şi congreselor – grupa 823;
  • e) publicitate – grupa 731;
  • f) activităţi de interpretare artistică – spectacole – clasa 9001, activităţi-suport pentru interpretarea artistică – spectacole – clasa 9002 şi activităţi de gestionare a sălilor de spectacole – clasa 9004;
  • g) creşterea şi reproducţia animalelor semidomesticite şi a altor animale – clasa 0149;
  • h) activităţi de alimentaţie (catering) pentru evenimente – diviziunea 5621;
  • i) activităţi de întreţinere peisagistică – plantarea, îngrijirea şi întreţinerea de parcuri şi grădini, cu excepţia facilităţii de locuit particulare – clasa 8130;
  • j) restaurante – clasa 5610;
  • k) baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor – clasa 5630;
  • l) activităţi ale grădinilor zoologice, botanice şi ale rezervaţiilor naturale – clasa 9140.
  • m) hoteluri şi alte facilităţi de cazare – diviziunea 55; facilităţi de cazare similare – clasa 5510; facilităţi de cazare pentru vacanţe şi perioade de scurtă durată – clasa 5520 – tabere de copii, organizate de Ministerul Tineretului şi Sportului, direct sau prin unităţile din subordinea acestuia;
  • n) facilităţi de cazare pentru vacanţe şi perioade de scurtă durată – clasa 5520 – cabane;
  • o) activităţi ale bazelor sportive – clasa 9311;
  • p) activităţi ale cluburilor sportive – clasa 9312.

Pentru veniturile realizate de zilieri, se datorează: impozit pe salarii si contribuția de asigurări sociale

  • impozit pe salarii, 10% asupra diferenței intre remunerația brută si CAS;
  • contribuția de asigurări sociale, 25% asupra remunerației brute, începând cu veniturile lunii mai 2019, conferind zilierului calitatea de asigurat in sistemul public de pensii.
  • NU se datorează contribuția asiguratorie pentru munca, iar activitatea desfasurată nu conferă zilierului calitatea de asigurat în sistemul public de sănătate. Acesta se poate asigura opțional în sistemul public de sănătate conform art. 180 din Codul fiscal.

Zilieri: Declarare și plată

Impozitul si contribuția de asigurări sociale (CAS) datorate de zilieri se calculează și se retine de beneficiarul lucrărilor si se declară în declarația 112 la sectiunea A si sectiunea E din cadrul anexei 1.2 Asigurat.

Declararea si virarea la bugetul de stat a impozitului si CAS calculate si reținute se efectuează de către beneficiarul de lucrări pana la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se plătesc aceste venituri.

Prin excepție, calculează si rețin impozitul și CAS aferent veniturilor fiecărei luni la data efectuării plătii acestor venituri, declara si plătesc pana la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului pentru care se datorează, următorii beneficiari de lucrări:

a) asociații, fundații sau alte entități fără scop patrimonial, persoane juridice;

b) persoanele juridice plătitoare de impozit pe profit care, in anul anterior, au înregistrat venituri totale de pana la 100.000 euro si au avut un număr mediu de pana la 3 salariați exclusiv;

c) persoanele juridice plătitoare de impozit pe veniturile microîntreprinderilor care, în anul anterior, au avut un număr mediu de pana la 3 salariați exclusiv;

d) persoanele fizice autorizate și întreprinderile individuale, precum si persoanele fizice care exercita profesii liberale și asocierile fără personalitate juridica constituite intre persoane fizice, persoanele fizice care dețin capacitatea de a încheia contracte individuale de munca in calitate de angajator, care au, potrivit legii, personal angajat pe baza de contract individual de munca.

Facilități pentru zilieri în pandemie

Pentru întreruperea sau restrângerea activitații ca urmare a efectelor virusului SARS-CoV-2, pentru activitățile afectate desfășurate de zilieri se acorda următoarele facilități:

pentru zilierii care îsi desfăsoară activitatea într-unul din domeniile afectate de întreruperea sau restrângerea activitații ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2, pentru o perioada de 3 luni se acorda de la bugetul de stat o suma reprezentând 35% din remunerația cuvenita zilei de munca. Plata se face de către AJPIS.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate