Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Până la 200.000 de euro fonduri nerambursabile pentru afaceri non-agricole în mediul rural, în 2017


Publicat

satul sancel1Românii pot trimi finanțare nerambursabilă pentru activitățile non-agricole desfășurate în spațiul rural, prin intermediul a două linii de finanțare din cadrul Programului Național de Dezvoltare Regională (PNDR – 6.2 și 6.4). Astfel, suma poate ajunge la 70.000 de euro, fără contribuție proprie, sau 200.000 de euro, cu o cofinanțare de 10%. 

În cadrul celor două programe de finanțare, sunt stabilite aceleași categorii de beneficiari eligibili, scrie avocatnet.ro. Astfel, ajutorul financiar nerambursabil poate fi solicitat de către întreprinderile private care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

– desfășoară activitățile propuse pentru obținerea finanțării, având totodată punctul de lucru înregistrat în spațiul rural;

– sunt înregistrate la Oficiul Registrului Comerțului cu statut minim de persoană fizică autorizată;

– în cazul acestor două programe de finanțare, persoanele fizice neautorizate la momentul depunerii cererii de finanțare nu pot fi eligibile.

Solicitanţii eligibili trebuie să se încadreze în categoria:

– microîntreprindere: maximum nouă salariaţi şi o cifră de afaceri de până la două milioane euro;

– întreprindere mică: între zece şi 49 de salariaţi şi o cifră de afaceri de până la zece milioane euro.

Pentru ce activități se poate solicita finanțare

Ajutorul financiar nerambursabil poate fi solicitat pentru o gamă variată de activități non-agricole desfășurate în spațiul rural. Totuși, în cadrul ghidului solicitantului este realizată o prioritizare a activităților eligibile, astfel că șansele de a obține finanțare sunt mai mari în cazul cererilor de finanțare implementate în următoarele sectoare cu potențial de creștere:

– textile și pielărie (exemplu: fabricarea de covoare și mochete, fabricarea de articole de îmbrăcăminte pentru lucru)

– industrii creative (exemplu: fabricarea săpunurilor hand-made, atelier de producție publicitară)

– activități meșteșugărești (exemplu: olărit, atelier de obiecte din sticlă)

– tehnologia informațiilor (exemplu: site de prezentare turistică, centru de reparații IT)

– servicii pentru populația din spațiul rural (exemplu: cabinet medical, service auto)

– agroturism (exemplu: pensiune agroturistică)

Activitățile încadrate într-unul dintre sectoarele amintite mai sus vor primi un punctaj suplimentar în cadrul procesului de evaluare, iar lista activităților eligibile poate fi consultată pe site-ul Agenției pentru finanțarea investițiilor rurale, aici.

Ajutorul maxim și cheltuieli eligibile

Ajutorul financiar nerambursabil este diferit în cazul celor două linii de finanțare din spațiul rural:

– măsura PNDR 6.2 finanțează doar înființarea unor activități non-agricole pe care solicitantul nu le-a desfășurat niciodată de la înființarea sa și până la momentul depunerii cererii de finanțare. Activitatea nou-înființată nu poate fi complementară unei alte activități desfășurate de către solicitant;

– activitățile de modernizare ale unei activități pot fi finanțate doar prin intermediul PNDR 6.4. Această linie de finanțare acordă finanțare și în cazul activităților noi, atunci când solicitantul optează pentru acest tip de finanțare, sau atunci când bugetul necesar investiției este superior valorii acordate prin intermediul PNDR 6.2.

Astfel, prin intermediul PNDR 6.2, solicitanții eligibili pot solicita un sprijin financiar diferențiat în funcție de activitatea ce urmează a fi desfășurată:

– 50.000 de euro în cazul activităților de servicii;

– 70.000 de euro în cazul activităților de producție, pensiunilor agroturistice și cabinetelor medicale și sanitar-veterinare.

În cadrul PNDR 6.2, ajutorul nerambursabil este acordat în două tranșe, în felul următor:

– după semnarea contractului de finanțare, beneficiarul încasează un avans în valoare de 70% din valoarea ajutorului nerambusabil;

– beneficiarul are la dispoziție nouă luni pentru demararea proiectului;

– sunt eligibile cheltuielile de realizare a investiției, precum: realizarea construcțiilor, achiziția utilajelor, a mobilierului și dotărilor;

– avansul poate fi, de asemenea, utilizat pentru orice altă cheltuială considerată de către beneficiar ca fiind necesară implementării proiectului, precum plata salariilor și a contribuțiilor sociale, achiziția de materii prime, plata utilităților, participarea la târguri și expoziții;

– beneficiarul este obligat să obțină, până la finalizarea proiectului, venituri de cel puțin 30% din valoarea primei tranșe încasate;

– proiectul trebuie să se finalizeze în cel mult cinci ani de la momentul semnării contractului de finanțare;

– tranșa finală de 30% din valoarea ajutorului financiar va fi acordată la finalizarea implementării, însă doar dacă proiectul a fost implementat corect, cu respectarea tuturor obiectivelor asumate;

– în cazul în care proiectul nu este implementat corect, iar obligațiile asumate nu au fost atinse, finanțatorul va retrage total sau parțial ajutorul financiar acordat.

În cadrul PNDR 6.4, ajutorul financiar nerambursabil este de cel mult 200.000 de euro, iar finanțarea nu acoperă decât cel mult 90% din valoarea eligibilă a proiectului.

Procentul ajutorului nerambursabil este diferențiat în funcție de activitatea supusă finanțării:

– se decontează cheltuielile eligibile în procent de 70% în cazul serviciilor;

– activitățile medicale, pensiunile agroturistice și activitățile de producție vor primi o decontare în procent de 90% a valorii eligibile a proiectului.

În cadrul aceste linii de finanțare, sunt eligibile doar cheltuielile pentru realizarea investiției:

– lucrările de construcții și branșament la utilități;

– achiziția de echipamente, utilaje și instalații de lucru;

– achiziția dotărilor și mobilierului;

– achiziția de echipamente IT și produse software necesare.

Cheltuielile de exploatare, precum salariile, plata materiilor prime și a utilităților, nu sunt eligibile și vor fi asigurate de către beneficiar din veniturile generate de activitatea finanțată prin proiect.

Finanțarea acordată prin PNDR 6.4 nu este condiționată de obținerea anumitor venituri de către activitatea finanțată prin proiect. Ajutorul financiar nerambursabil va fi încasat, în acest caz, ca o decontare a cheltuielilor deja efectuate de către beneficiar din fonduri proprii.

sursa: avocatnet.ro, afir.info



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Moneda națională s-ar putea deprecia până la 4,9 – 5 lei/euro, la începutul anului viitor

Publicat

Moneda europeană ar putea valora 4,9 – 5 lei la începutul anului viitor, a declarat, luni, Dan Bucşa, economist-şef pentru Europa Centrală şi de Est în cadrul UniCredit Bank Londra, menţionând că leul este supraevaluat comparativ cu monedele din Europa Centrală.

„După cum ştiţi, eu am teoria asta că în fiecare an leul se mai mută cu 10 bani. Ţine de câţiva ani. Şi probabil că se va muta şi la anul. În scenariul de bază, undeva pe la începutul anului viitor, că aşa se întâmplă de obicei, leul s-ar putea muta în intervalul 4,90 – 5. Este suficient? Nu. Dacă avem un scenariu cu risc, atunci leul ar putea să treacă temporar de 5. Tot ce trebuie este ca Banca Naţională să nu intervină enorm pentru a-l proteja în această situaţie şi se va duce uşor peste 5. Dar probabil că după aceea Banca Centrală îl va readuce în acest interval, pentru că se uită la inflaţie, se uită şi la cei care s-au împrumutat în valută”, a spus Dan Bucşa, într-o discuţie online pe tema „România la sfârşitul ciclului electoral: lecţii din 2020 pentru 2021”.

Potrivit acestuia, leul este „semnificativ supraevaluat” în raport cu monedele din Centrul Europei.

Dan Bucşa a precizat că are două criterii la care se uită, unul fiind ajustat cu preţurile de producţie, iar în acest caz leul este supraevaluat faţă de monedele din ţările aflate în Centrul Europei cu 5-12%. Dacă modelul este ajustat cu costul unitar al forţei de muncă, supraevaluarea este faţă de monedele din zonă cu 10-33%.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

PNL Alba, despre majoritatea în Consiliul Local Alba Iulia, alegerea celor doi viceprimari și negocieri cu USR PLUS

Publicat

sediu primarie drona

Reprezentanții PNL Alba explică, într-un comunicat, situația privind majoritatea din Consiliul Local Alba Iulia, având în vedere că deocamdată nu există acord privind alegerea celor doi viceprimari.

”E imposibil să găsești mai mult de un sfert de adevăr în explicațiile USR PLUS cu privire la faptul că, până în prezent, nu s-a obținut un acord cu privire la alegerea celor doi viceprimari din Alba Iulia. Să crezi că poți rezolva o astfel de situație călcând în picioare rezultatul votului din 27 septembrie, când mii de albaiulieni au ales continuitate în administrarea orașului te coboară mult sub linia respectului față de electorat. PNL a avut cele mai multe voturi pentru Consiliul Local, iar acest rezultat nu lasă loc de jucat soarta orașului la ruletă, pornind cu stângul, într-o încercare toxică, aparent eșuată, de asociere cu PSD.

Da, ești de o ipocrizie și o moralitate extreme atunci când invoci că PNL nu a fost de acord cu realizarea unui audit intern în primărie. Atenție! Nu a existat nici măcar o singură discuție în sensul acesta. Lipsă totală de schelet moral! Ce problemă să aibă PNL cu acest audit? OLAF a fost, DLAF a fost, Curtea de Conturi vine anual, de 6 ani Agenția de Rating Moody s verifică, an de an, bugetul de venituri, de cheltuieli, de investiții. Autoritatea Națională de Audit a fost urmată de cea europeană. Toate autoritățile de management din România, organismele lor intermediare, ANAP-ul, absolut orice instituție de control din țara asta au verificat primăria și nu au au găsit nimic! Ar fi culmea ca funcționarii din primărie să tremure la o astfel de măsură. În schimb, actualul edil ar trebui să-și dea seama că tot ce poate ieși la iveală este prestația mai mult decât modestă pe care a avut-o cu fiecare serviciu aflat în subordinea sa.

Iar acum, în loc să administreze orașul, se joacă, sporadic, de-a negociatorul, până și la sediul firmei private a fratelui său. Din respect pentru albaiulieni, dacă nu pentru el însuși, primarul Pleșa n-ar fi trebuit să aibă somn până nu se asigura că există o majoritate în Consiliul Local.

În plus, minte când afirmă că Mircea Hava i-a impus doi viceprimari de la PNL nominalizați. Pe actualul edil, Gabriel Pleșa, nu-l onorează postura de hingher al legilor democratice. Votul pentru consiliu a fost unul pe liste și nu nominal. PNL a cerut doi viceprimari pentru că a câștigat politic, deci nominalizarea celor doi aparține strict liberalilor.

De asemenea, NU s-a purtat niciodată vreo discuție referitoare la asumarea și de către PNL a programului electoral USR PLUS! În schimb, PNL lasă orașului, inclusiv pentru următorii ani, proiecte de dezvoltare de peste 80 de milioane de euro, nu povești!

Ce este mai grav, imoral și chiar la limita legii este că solicită excluderea din Consiliul Local a celor care au făcut parte din administrația trecută. Practic, foștii lui colegi cu care susținea că face echipă pentru Alba Iulia. Cei care cer asta uită faptul că în Constituția României, pe care au pus mâna de numai câteva zile la jurământ, e statuat faptul că cetățenii au dreptul de a alege și a fi aleși.

Tot ce a propus USR PLUS prin vocea lui Gabriel Pleșa, la discuții de maxim câteva minute, au fost niște pretenții voit exagerate și aberante, pe sens unic, duse de pe o poziție de forță irelevantă în raport cu votul albaiulienilor.

PNL rămâne deschis oricărui angajament serios pentru Alba Iulia. Ce nu înțelege USR PLUS este că politicienii sunt angajații cetățenilor. O negociere, indiferent de miză, se poartă în jurul unei mese cu toți cei implicați. Nu dictând de la un pupitru în interesul partidului în care te-ai propus spre infiere, mușcând cu dinții de lapte din familia politică din care ai plecat” – transmite Biroul de Presă PNL Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Școala online: Predare multidisciplinară la clasă, ca să fie redusă perioada în care elevii stau în fața calculatoarelor

Publicat

Ministrul Educației a făcut precizări, luni, despre variante luate în calcul pentru școala online. Profesorii ar putea trece la crearea de lecții de “predare transdisciplinară sau multidisciplinară”, pentru a reduce timpul pe care elevii îl petrec în fața calculatoarelor, în timpul școlii online.

Ministrul Anisie a declarat astăzi că predarea în comun a unei lecții de mai mulți profesori poate fi o soluție, pentru școlile din scenariul roșu, scrie edupedu.ro.

”Este o variantă care se lucrează la nivelul Ministerului Educației: nu este vorba neapărat despre un tandem (între profesori – n.r.), vorbim de o predare transdisciplinară sau multidisciplinară. Se analizează și acest aspect, tocmai pentru a veni în sprijinul elevului, să nu mai stea atâtea ore în fața calculatorului, dacă este necesar. Trebuie să ne raportăm și la situația epidemiologică“, a declarat ministrul Educației, întrebată dacă profesorii va trebui să predea în tandem, pentru ca orarul să fie mai suplu, în online.

În ceea ce privește timpul concret de predare și conținuturile predate în acest an, al doilea afectat de pandemia COVID-19, Monica Anisie a declarat că, “la acest moment, am decis deja în cadrul Ministerului Educației să existe o comisie formată din specialiști care să realizeze o adaptare a programei la predarea online. Se analizează de către comisii de specialitate din cadrul Ministerului toate aspectele legate de acest lucru și luni vom avea o conferință de presă în care vom preciza toate măsurile referitoare la acest aspect. Acest aspect se află în evaluare”.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Alba Iulia va avea primele autobuze electrice. Achiziția a 13 autobuze împreună cu 17 stații de încărcare a fost finalizată

Publicat

autobuz electric

Procedura de achiziție a 13 autobuze electrice care vor deservi transportul public de persoane din Alba Iulia s-a finalizat, a anunțat luni Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației. Potrivit unui comunicat, autobuzele electrice au o lungime de circa 12 metri, sunt destinate transportului public urban de călători în relief de șes, sunt acompaniate de 4 stații de încărcare rapidă și 13 stații de încărcare lentă. Oferta declarată câștigătoare a fost de 34.221.733 lei fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, obiectivul specific al proiectului este înlocuirea integrală a parcului de material rulant de pe o serie de rute de transport public operaționale, actualmente deservite cu autobuze diesel (în multe cazuri depășite fizic sau moral). Aceste rute sunt: Rutele 103 și 104 din Alba Iulia – 13 autobuze, 4 stații de încărcare rapidă și 13 stații de încărcare lentă.

„Transportul public de călători din municipiile Alba Iulia, Buzău, Constanța și Ploiești se va desfășura în condiții moderne, cu autobuze electrice, ca urmare a finalizării, de către Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), a procedurii de atribuire a achiziției publice (fără contestații) pentru 51 autobuze electrice de cca. 12 m destinate transportului public urban de călători în relief de șes”, se precizează într-un comunicat al ministerului.

Procedura a fost împărțită în 4 loturi, fiecărui municipiu fiindu-i repartizate autobuze electrice, stații de încărcare rapidă și stații de încărcare lentă. Astfel:

  • municipiul Alba Iulia – 13 autobuze electrice de cca. 12 m, destinate transportului public urban de călători în relief de șes, 4 stații de încărcare rapidă și 13 stații de încărcare lentă; oferta declarată câștigătoare a fost de 34.221.733 lei fără TVA.
  • municipiul Buzău – 9 autobuze electrice de cca. 12 m destinate transportului public urban de călători în relief de șes, 3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă; oferta declarată câștigătoare a fost de 24.893.100,50 lei fără TVA.
  • municipiul Constanța- 20 autobuze electrice de cca. 12 m destinate transportului public urban de călători în relief de șes, 5 stații de încărcare rapidă și 20 de stații de încărcare lentă; oferta declarată câștigătoare a fost de 55.327.953,30 lei fără TVA.
  • municipiul Ploiești- 9 autobuze electrice de cca. 12 m destinate transportului public urban de călători în relief de șes, 3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă; oferta declarată câștigătoare a fost de 24.200.262 lei fără TVA.

Finanțarea proiectului este asigurată de MLPDA, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, Axa prioritară 4 – ”Sprijinirea dezvoltării urbane durabile”, Prioritatea de investiții 4e – „Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare”, Obiectivul specific 4.1 – „Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate