Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Peste 15.000 de contribuabili, notificați de ANAF. Ce declarație au greșit sau nu au depus și ce amenzi riscă

Publicat

Peste 15.000 de contribuabili, notificați de ANAF. Explicația este aceea că implementează un mecanism de notificare automată a contribuabililor care au omis depunerea SAF-T, a transmis instituția, miercuri.

Odată cu extinderea capacității de analiză pentru datele colectate prin D406 – Fișierul Standard de Control Fiscal (SAF-T), ANAF implementează un mecanism de notificare automată pentru contribuabilii care nu au îndeplinit obligațiile legale privind depunerea acestei declarații.

În acest sens, în cursul zilei de 20 august a.c., au fost transmise 15.023 de notificări care vizează contribuabilii care fie nu au depus, fie au depus parțial sau incorect D406.

Cine trebuie să depună declaratia D406 (SAF-T)?

Companiile din România, plătitoare sau neplătitoare de TVA, sunt obligate legal să depună declaratia D406 SAF-T lunar sau trimestrial.

Aplicarea directivei ANAF se face în etape, în funcție de categoria de contribuabili:

  • societățile din categoria CONTRIBUABILI MARI au obligația să facă raportarea SAF-T începând din ianuarie 2022
  • societățile din categoria categoria CONTRIBUABILI MIJLOCII trebuie să transmită declaratia D406 SAF-T de la 1 ianuarie 2023
  • societățile din categoria CONTRIBUABILI MICI trebuie să transmită declaratia D406 SAF-T de la 1 ianuarie 2025.

Peste 15.000 de contribuabili, notificați de ANAF: Comunicatul ANAF

Precizăm că notificările transmise către contribuabilii unde s-au constatat inadvertențe la nivelul datelor cuprind și rapoarte detaliate ale tranzacțiilor neconforme, anexate la documentul PDF transmis (pentru accesarea acestora se verifică anexele din aplicația cu care se vizualizează PDF-ul primit).

Reamintim că Fișierul Standard de Control Fiscal (SAF-T) este un fișier în format electronic, standardizat internațional, pentru trimiterea de rapoarte fiscale, de raportare TVA, de la contribuabili către autoritățile fiscale.

SAF-T este un standard internațional pentru schimbul electronic de date contabile între societăți/organizații și autoritățile fiscale.

Acest standard a fost conceput de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) în 2005, iar de atunci a suferit o serie de perfecționări, versiunea cea mai recentă fiind OECD SAF-T 2.0.

Rolul său este de a simplifica relația contribuabililor cu ANAF, întrucât ANAF ar putea face unele verificări electronic, fără să mai fie nevoie să efectueze inspecții fiscale pe teren.

Implementarea SAF-T și utilizarea informațiilor în vederea consolidării sustenabilității financiare a României, eficientizării colectării impozitelor și taxelor, îmbunătățirii și consolidării gradului de colectare a TVA și prevenirii/combaterii evaziunii fiscale sunt elaborate în acord cu Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Raportarea SAF-T se implementează în etape, fiind obligatorie pentru contribuabilii mari începând cu 2022, din 2023 pentru contribuabilii mijlocii, respectiv din 2025 pentru contribuabilii mici.

Nedepunerea la termenele prevăzute de lege a Declarației informative D406 sau depunerea incorectă ori incompletă atrage contravenții, în conformitate cu prevederile art. 337 din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, după cum urmează:

  • amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei în cazul nedepunerii acestei declarații în termenele legale;
  • amendă de la 500 lei la 1.500 lei în cazul depunerii de declarații incorecte ori incomplete.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate