Connect with us
Publicitate

Educație

Profesorii au obligația să completeze o declarație că nu fac meditații cu elevii de la clasă. Până când trebuie depusă. MODEL

Publicat

Profesorii au obligația să completeze o declarație că nu fac meditații cu elevii de la clasă. Noua lege a Educației interzice personalului didactic de predare să facă meditații cu elevii de la clasele la care predau.

Profesorii vor trebui să completeze în acest sens o declarație de interese, până la data de 31 decembrie a fiecărui an. Cei care nu depun declarația sau nu declară meditațiile pentru elevii de la clasele la care sunt încadrați riscă să fie sancționați disciplinar. 

Ordinul ministrului Educației nr. 3.051/2024 a fost publicat vineri, 19 ianuarie, în Monitorul Oficial. Acesta vizează aprobarea procedurii pentru completarea declarațiilor de interese de către personalul didactic de predare.

Documentul descrie paşii pe care trebuie să-i urmeze profesorii ca să declare faptul că nu îşi meditează elevii de la clasă.

Potrivit procedurii, personalul didactic de predare declară în scris, pe propria răspundere, sub sancțiunile prevăzute de Codul penal pentru falsul în declarații, că nu desfășoară activități de pregătire suplimentară contra cost pentru elevii de la clasa/clasele la care este încadrat în anul școlar în curs.

Declarația de interese cuprinde norma didactică și activitățile de predare la clasa/clasele la care personalul didactic de predare este încadrat în anul școlar în curs, conform modelului standard prevăzut în procedură.

Vezi Declarație de interese profesori – model standard (în format .pdf)

O persoană responsabilă pentru declarațiile de interese, în fiecare unitate de învățământ

La nivelul fiecărei unități de învățământ, prin decizia directorului, se va desemna o persoană responsabilă pentru declarațiile de interese.

Responsabilul pentru declarațiile de interese are următoarele atribuții:

  • comunică persoanelor care au obligația să completeze declarațiile de interese termenul necesar depunerii formularelor;
  • oferă consiliere și sprijin personalului didactic de predare în procesul de completare și depunere a declarațiilor de interese;
  • preia declarațiile de interese depuse de persoanele care au această obligație;
  • eliberează dovada de primire angajatului care a depus declarația de interese;
  • verifică declarațiile de interese din punctul de vedere al respectării formatului acestui document și al modului de completare a tuturor rubricilor specifice;
  • întocmește adresele de rectificare transmise personalului didactic de predare care nu a completat corespunzător declarația de interese;
  • transmite cu adresă de înaintare, în format electronic, declarațiile de interese și Registrul declarațiilor de interese la ISJ/ISMB;
  • întocmește, verifică și semnează adresele de solicitare cu privire la nedepunerea sau depunerea cu întârziere a declarațiilor de interese;
  • întocmește și verifică lista persoanelor care nu au depus sau care au depus cu întârziere declarațiile de interese;
  • înregistrează declarațiile de interese depuse, precum și pe cele rectificate în Registrul declarațiilor de interese, folosind un program electronic;
  • arhivează declarațiile de interese în condiții corespunzătoare

Directorii unităților de învățământ preuniversitar au obligația de a se asigura că:

  • personalul didactic de predare din subordine depune în termenele prevăzute în prezenta procedură declarațiile de interese/declarațiile de interese rectificate la responsabilul
    pentru declarațiile de interese;
  • responsabilul pentru declarațiile de interese își îndeplinește atribuțiile conform prezentei proceduri.

Nerespectarea obligațiilor de către directorii unităților de învățământ și de către persoanele responsabile cu implementarea prevederilor constituie abatere disciplinară.

Profesorii au obligația să completeze o declarație că nu fac meditații cu elevii de la clasă

Personalului didactic de predare îi revine obligația să completeze declarația de interese până la data de 31 decembrie a fiecărui an. Personalul didactic de predare angajat ulterior datei de 31 decembrie va completa și depune declarația de interese în termen de 5 zile de la angajare.

Formularul privind declarația de interese va fi pus la dispoziția personalului didactic de predare, în format electronic, pe pagina de internet a unității de învățământ preuniversitar sau,
la cerere, în format letric, de către responsabilul pentru declarațiile de interese.

Profesorii încadrați în două sau mai multe unități de învățământ vor completa o singură declarație de interese și vor depune câte un exemplar completat la fiecare unitate de învățământ.

În momentul primirii declarației de interese, din partea persoanelor care au obligația completării lor, responsabilul le înregistrează în Registrul declarațiilor de interese, atribuind câte un număr de ordine din registru. Registrul declarațiilor de interese se întocmește în formă scrisă și electronică.

Cum urmează să fie verificate declarațiile

Ulterior înregistrării declarației de interese și eliberării dovezii de primire, responsabilul pentru declarațiile de interese are obligația de a verifica, în termen de 10 zile, corectitudinea completării acestora. Verificarea completării rubricilor specifice declarației de interese de către responsabilul pentru declarațiile de interese presupune verificarea formei în care s-au completat aceste rubrici, respectiv verificarea modului de completare a datelor. Responsabilitatea referitoare la conținutul datelor completate și a corespondenței acestora cu realitatea aparține persoanei care are obligația completării declarației de interese.

Declarațiile de interese sunt publice, responsabilul de la nivelul unității de învățământ având obligația de a le publica pe site-ul unității de învățământ, anonimizând datele cu caracter personal, cu excepția numelui și prenumelui cadrului didactic, în termen de 10 zile lucrătoare de la data împlinirii termenului prevăzut de procedură, precum și de a le păstra în original și depozita corespunzător.

Nedepunerea declarațiilor de interese în termenele prevăzute, precum și nedeclararea activităților de pregătire suplimentară (meditații) pentru elevii de la clasa/clasele la care este încadrat personalul didactic de predare sau declararea acestora cu trimitere la alte înscrisuri constituie abatere disciplinară.

Măsurile prevăzute în noul ordin vor intra în vigoare începând cu 1 februarie 2024.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate