Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

RAPORT ISU Alba pe 2014: A crescut numărul intervenţiilor SMURD pentru ajutor medical de urgenţă. Trei persoane şi-au pierdut viaţa în incendii


Publicat

DSC_0014În judeţul Alba, anul trecut, a scăzut numărul incendiilor cu 6,44% şi numărul incendiilor de vegetaţie şi deşeuri cu 19,67%, însă a crescut numărul intervenţiilor SMURD. În cazul incendiilor, au fost şi situaţii grave, în urma cărora trei persoane şi-au pierdut viaţa. Timpul mediu de răspuns al echipajelor SMURD a fost de 10 minute 26 secunde (faţă de 10’53” în 2013), iar timpul mediu de intervenţie de 44 minute 11 secunde (compartiv, 43’51” în 2013).

Inspectoratul pentru situaţii de Urgenţă (ISU) „Unirea” al Judeţului Alba a prezentat vineri raportul de activitate pe anul 2014, la sediul Instituţiei Prefectului.

ISU Alba este constituit ca serviciu public deconcentrat în subordinea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă în scopul asigurării managementului situaţiilor de urgenţă pe tipurile de risc din competenţă în judeţul Alba.

Inspectoratul integrează şi coordonează, la nivel judeţean, instituţiile cu atribuţii în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă şi participă, potrivit competenţei, la îndeplinirea funcţiilor de strategie, reglementare, control, administrare şi reprezentare, în domeniul de competenţă.

În judeţul Alba, anul trecut, a scăzut numărul incendiilor cu 6,44% şi numărul incendiilor de vegetaţie şi deşeuri cu 19,67%, însă a crescut numărul intervenţiilor SMURD. În cazul incendiilor, au fost şi situaţii grave, în urma cărora trei persoane şi-au pierdut viaţa. Timpul mediu de răspuns al echipajelor SMURD a fost de 10 minute 26 secunde (faţă de 10’53” în 2013), iar timpul mediu de intervenţie de 44 minute 11 secunde (compartiv, 43’51” în 2013).

Inspectoratul pentru situaţii de Urgenţă „Unirea” al Judeţului Alba a prezentat vineri raportul de activitate pe anul 2014, la sediul Instituţiei Prefectului.

ISU Alba este constituit ca serviciu public deconcentrat în subordinea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă în scopul asigurării managementului situaţiilor de urgenţă pe tipurile de risc din competenţă în judeţul Alba.

Inspectoratul integrează şi coordonează, la nivel judeţean, instituţiile cu atribuţii în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă şi participă, potrivit competenţei, la îndeplinirea funcţiilor de strategie, reglementare, control, administrare şi reprezentare, în domeniul de competenţă.

Zona de competenţă a inspectoratului este reprezentată de teritoriul administrativ al judeţului cu o suprafaţă de 6.242 kmp, ceea ce reprezintă 2,6% din suprafaţa ţării.

În cadrul inspectoratului funcţionează cinci subunităţi de intervenţie: Detaşamentul de Pompieri Alba Iulia, Detaşamentul de Pompieri Aiud, Pichetul de Pompieri Cîmpeni, Garda de Intervenţie Blaj şi Garda de Intervenţie Sebeş.

Intervenţia la incendii şi accidente de circulaţie este asigurată în prima urgenţă şi de către servicii profesioniste din judeţe limitrofe: în comunele Ocoliş şi Poşaga – Detaşamentul de Pompieri Turda, în comuna Cetatea de Baltă – Secţia de Pompieri Târnăveni, în comuna Ceru Băcăinţi şi două localităţi din comuna Şibot (Băcăinţi şi Sărăcsău) – Detaşamentul de Pompieri Orăştie; în comuna Gârbova – Garda de Intervenţie Miercurea Sibiului.

CIMG0089Pentru asigurarea timpului de răspuns în situaţii de urgenţă în orice punct al raionului de intervenţie de maxim 25 minute conform criteriilor minime de performanţă, este nevoie de înfiinţarea de noi puncte de lucru sau subunităţi sau dotarea SVSU cu autospeciale şi încadrarea acestora cu personal, în special petru zona de munte (Albac, Scărişoara, Baia de Arieş şi Şugag), având în vedere caracteristicile reliefului şi ale raioanelor de intervenţie, se arată în raport.

În anul 2014, la staţiile dispeceratului integrat ISU-Ambulanţă au fost înregistrate 55.873 de solicitări, în medie 153 de solicitări pe zi. Dintre acestea, la staţiile 112 ale ISU s-au înregistrat un număr de 10.539 solicitări (18.600 în anul 2013), în medie 29 de solicitări pe zi (51 în 2013), iar la staţiile SAJ s-au înregistrat un număr 45.334 solicitări, în medie 124 solicitări / zi. Scăderea semnificativă a numărului de apeluri 112 gestionate de dispecerii ISU se datorează modificărilor apărute în anul 2014 la Metodologia privind cooperarea agenţiilor specializate de intervenţie în cazul urgenţelor primite prin Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112, prin care majoritatea apelurilor privind urgenţele medicale au fost date în gestionarea dispecerilor Serviciului Judeţean de Ambulanţă.

Din cele 10.539 de solicitări pe staţiile ISU, în zona de competenţă a Inspectoratului s-au înregistrat 4.982 de intervenţii (faţă de 4.644 în anul 2013), în medie 14 pe zi, numărul acestora crescând cu 7,3 %. Cele 4.982 intervenţii au fost 495 (557 în 2013) pentru diferite situaţii de urgenţă, iar 4.487 (4.087 în 2013) au fost solicitări SMURD.

Din totalul intervenţiilor, 2.171 au avut loc în mediul rural (1.605 în 2013) reprezentând 43,5% şi 2.811 în mediul urban (3.039 în 2013), reprezentând 56,5%.

Situaţiile de urgenţă la care au intervenit echipajele: 189 pentru stingerea incendiilor (202 în 2013); 98 la incendii de vegetaţie şi deşeuri (122 în 2013); 15 pentru asistenţă de persoane (36 în 2013) (degajări de persoane rămase blocate în apartament, ascensor, la înălţime, etc.); 11 la inundaţii şi fenomene meteo periculoase (19 în 2013); 24 pentru asanări ale terenului şi distrugeri de muniţie rămasă neexplodată (25 în 2013); 5 pentru protecţia mediului (10 în 2013); 11 pentru salvări de animale (11 în 2013); 95 alte intervenţii (asigurare măsuri psi, la accidente de circulaţie şi pe timpul desfăşurării de evenimente publice, etc) (79 în 2013); 4.325 ajutor medical de urgenţă (3.960 în 2013); 30 pentru descarcerare (38 în 2013); 132 alarme false, întors din drum sau deplasări la care nu a mai fost necesară intervenţia (127 în 2013).

Faţă de anul 2013, a scăzut numărul incendiilor cu 6,44 % şi numărul incendiilor de vegetaţie şi deşeuri cu 19,67 %, dar a crescut numărul intervenţiilor SMURD pentru ajutor medical de urgenţă cu 9,24 %.

Distanţa totală parcursă de echipajele care s-au deplasat la intervenţii în anul 2014 a fost de 187.098 km (91.000 în 2013), cu o medie de 37,5 km pe intervenţie.

Timpul mediu de răspuns la incendii a fost de 17 minute (17 min în 2013), iar durata medie a intervenţiilor la incendii a fost de 88 de minute (89 de minute în 2013).

Desfăşurarea celor 4.982 intervenţii a necesitat un timp cumulat de 117.364 ore.

Incendiile s-au manifestat în procent de 75 % la locuinţe şi anexe gospodăreşti, 2,1% în agricultură, 7,4% în industrie, 3,7% în administraţia publică şi sănătate, 2,7 % în transport, 5,4 % în comerţ şi alimentaţie publică (3,7% în 2012), iar 3,7 % în alte domenii de activitate (12,4% în 2012).

La nivelul întregii ţări, judeţul Alba se clasează pe locul 5 la numărul mic de incendii (altele decât cele de vegetaţie) la 1.000 kmp şi pe locul 7 la numărul mic de incendii (altele decât cele de vegetaţie) la 100.000 de locuitori.

Incendiile au fost provocate, în principal de utilizarea instalaţiilor şi echipamentelor electrice defecte sau improvizate – 35% din totalul incendiilor; coşurile de fum defecte sau necurăţate – 13,8%; acţiunile intenţionate – 9 %; focul deschis – 15,8%.

Condiţiile meteo dar şi activităţile de prevenire desfăşurate au avut un aport considerabil la reducerea incendiilor produse pe păşuni, terenuri virane, gropi de gunoi, etc., în 2014 fiind de 98, faţă de la 122 în 2013, sau 488 în 2012.

În urma incendiilor produse, trei persoane au decedat (1 în 2013), iar alte şapte au suferit diferite traume. Persoanele decedate, o femeie şi doi bărbaţi, au fost surprinse de incendii produse în localităţile Alba Iulia, Ocna Mureş şi Bucium Poieni.

Pe timpul incendiilor au fost salvate şi protejate bunuri în valoare de circa 26.537.640 lei (59.661.300 lei – 2013), iar valoarea bunurile distruse în urma incendiilor au fost estimată la circa 4.169.780 lei (3.206.500 lei – 2013).

Asistenţa medicală de urgenţă şi descarcerare la nivelul judeţului Alba este asigurată în mod integrat de către Serviciul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare (SMURD), structurile Serviciului de Ambulanţă Judeţean, Unitatea de Primiri Urgenţe şi Compartimentele de Primiri Urgenţe din cadrul spitalelor municipale şi orăşeneşti.

În anul 2014, cele 6 echipaje SMURD Alba (5 echipaje de prim ajutor şi un echipaj de Terapie Intensivă Mobilă) au avut 4.487 de intervenţii (4.087 în 2013), în medie la 12,3 intervenţii/zi (11 în 2013), fiind asistate un număr de 4.573 de persoane (4.134 în 2013), din care la 4.518 (4.074 în 2013) de persoane li s-a acordat ajutor medical de urgenţă sau asistenţă medicală, iar 55 (61 în 2012) au fost descarcerate şi li s-a acordat prim ajutor medical.

Echipajul de terapie intensivă a desfăşurat 772 de intervenţii (828 în anul 2013), peste 17% din totalul intervenţiilor SMURD, (medie de 2,1 intervenţii /zi), fiind asistate 867 persoane (896 în 2013), aspect care justifică pe deplin necesitatea şi utilitatea echipajului.

Timpul mediu de răspuns al echipajelor SMURD a fost de 10’26” (10’53” – 2013), iar timpul mediu de intervenţie de 44’11” minute (43’51” – 2013).

Au fost organizate 3.801 acţiuni de prevenire (3.640 în anul 2013): 1.456 activităţi de control, verificare şi auditare, domeniile vizate fiind apărarea împotriva incendiilor şi protecţia civilă (1.213 în anul 2013, 1.165 în anul 2012) ; 564 activităţi de analiză, avizare, autorizare, acord (442 în 2013, 464 în 2012); 1.119 activităţi de îndrumare, coordonare, asistenţă tehnică, soluţionare cereri, notificări (827 în anul 2013, 481 în anul 2012); 1.226 activităţi de pregătire în domeniul situaţiilor de urgenţă şi informare preventivă (1.158 în anul 2013, 843 în anul 2012).

Pe timpul controalelor şi verificărilor au fost identificate 4.098 de nereguli (4.041 în anul 2013, 4.102 în anul 2012), din totalul acestora 1.633 fiind soluţionate pe timpul activităţilor (1.725 în anul 2013, 2305 în anul 2012). Controalele şi verificările s-au desfăşurat la toate localităţile judeţului, instituţii publice şi operatori economici ( în domeniile sanitar, asistenţă socială, cultură, culte, învăţământ, silvic, caracter unicat şi unităţi cu grad ridicat de pericol în exploatare, turism, obiective de investiţie, prelucrarea lemnului, industria uşoară, etc.)

În anul 2014 s-au aplicat un număr de 2.332 sancţiuni (2.496 in anul 2013, 1.792 în anul 2012) din care: 2.169 avertismente (2.224 în anul 2013, 1.691 în anul 2012) şi 163 de amenzi (272 în anul 2014, 101 în anul 2012) în cuantum de 282.200 lei (497.900 lei în anul 2013, 246.500 lei în anul 2012).

Activităţile desfăşurate de serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă au constat în: 8.472 controale de prevenire la gospodăriile populaţiei (5.593 în anul 2013), 207 la instituţii din subordinea consiliului local (195 în anul 2013) şi participarea la 151 de intervenţii din care 62,25% singuri şi 37,75% în cooperare cu serviciile profesioniste pentru situaţii de urgenţă (în anul 2013 la 141 intervenţii, 60,9% singuri si 39,1% in cooperare).

S-a constatat scăderea incendiilor la gospodăriile populaţiei – 15,66 %, iar la operatori economici şi instituţii – 36%, scăderea numărului arderilor de vegetaţie uscată şi deşeuri.

Au fost identificate 820 (694 in anul 2013) de nereguli în documentaţiile pentru emiterea avizelor / autorizaţiilor de securitate la incendiu / protecţie civilă.

Pentru îmbunătăţirea managementului şi gestionării eficiente a situaţiilor de urgenţă şi creşterea siguranţei cetăţenilor, inspectoratul a fost implicat în derularea unui proiect prin fonduri europene derulat prin POR, Axa prioritară 3 – „Îmbunătăţirea infrastructurii sociale”, Domeniul de intervenţie 3.3 – „ Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă”” având o valoare totală de 20.289.752 lei. Prin acest proiect Inspectoratul a fost dotat, în acest an, cu încă două autospeciale pentru lucru cu apă şi spumă de capacitate mică.

Pentru creşterea nivelului de pregătire a personalului şi verificarea viabilităţii planurilor de răspuns, precum şi a îmbunătăţirii cooperării şi concepţiei de intervenţie, au fost organizate şi desfăşurate 4 exerciţii tactice cu forţe şi mijloace în teren (4 în anul 2013) în care au fost implicate forţe din cadrul instituţiilor reprezentate şi CJSU.

sedinta raport isu alba pe 2014La întâlnirea de vineri a fost prezentată şi evaluarea activităţii Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Alba. Au fost prezenţi prefectul judeţului Alba, Gheorghe Feneşer, colonel Daniel Dragne, prim adjunct al inspectorului general al IGSU, preşedintele Consiliului Judeţean, Ion Dumitrel, vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman, subprefectul Cornel Murg, membri şi consultanţi ai Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, alţi invitaţi.

Colonel Dorel Sofica, inspector şef al ISU Alba a prezentat Raportul de evaluare a activităţii Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Alba pe anul 2014 şi Bilanţul activităţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “ Unirea” al judeţului Alba.

Referitor la activitatea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Alba au fost expuse măsurile, acţiunile şi activităţile preventive întreprinse, managementul şi gestionarea situaţiilor de urgenţă cu care s-au confruntat în cursul anului trecut, principalele exerciţii şi aplicaţii desfăşurate, disfucţionalităţi şi greutăţi întâmpinate, direcţiile de acţiune şi propunerile pentru eficientizarea activităţii.

„Remarcăm o creştere a numărului de intervenţii, în care s-a acordat asistenţă ceteţenilor. Activitatea noastră este o muncă de echipă în sprijinul cetăţeanului şi doresc aici, să menţionez că voi avea în vedere o creştere a gradului de operaţionalizarea a sistemelor voluntare pe situaţii de urgenţă. Sunt mândru să o spun, că datorită optimizării activităţii noastre ne situăm pe primele locuri într-un clasament al încrederii cetăţenilor în instituţiile statului” a precizat colonel Daniel Dragne.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

AIUD

VIDEO: Cum se fură jardinirele la Aiud, în câteva secunde. Bărbat suprins de o cameră de supraveghere

Publicat

Un bărbat a fost surprins de camerele de supraveghere din Aiud, în timp ce furat mai flori cu tot cu jardiniere, de pe podul de lângă Liceul Tehnologic din localitate. 

Potrivit reprezentanților primăriei din Aiud, bărbatul a acționat în două zile diferite, mai exact în 1 și 4 iunie, dimineața, în jurul orei 06.00.

Pe imaginile suprinse de camere se poate vedea că bărbatul a ”operat” foarte rapid. În doar câteva secunde acesta s-a dus direct la jardiniera cu flori, a luat-o de pe suport și a plecat.

Reprezentanții primăriei au mai transmis că imaginile vor fi transmise către poliție, alături de o plângere pentru furt din patrimoniul public.

sursă: Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O parte din personalul medical, lăsat ARTIFICIAL fără stimulentul de risc. Cine NU primește cei 2.500 de lei și de ce

Publicat

Aplicarea Ordonanței de Urgență a Guvernului, care stabilește un stimulent de 2.500 de lei pentru personalul medical și alte categorii de personal implicate direct în activitățile cu pacienți COVID, generează anomalii în sistemul medical. 

Când să pună în practică decizia Guvernului, anunțată cu mult fast de ministrul Sănătății, managerii spitalelor (cei care trebuie să își asume listele cu persoanele care urmează să primească indemnizația) și-au dat seama că de fapt doar cadrele medicale care au lucrat cu pacienți confirmați cu COVID, pot încasa aceste sume de bani.

Asta face, de exemplu, ca personalul care triază pacienții să nu primească acest supliment, dacă printre bolnavii examinați nu există unii la care virusul a fost confirmat.

Adică bani primește doar personalul care a venit în contact direct cu pacienții confirmati poziti la teste primeste stimulentul, chiar dacă și ceilalți și-au asumat riscul.

”Listele inițiale propuneau personalul de la triaj, cel de la urgență si cel de la compartimentul boli infecțioase pentru acordarea stimulentului de risc. Surpriză, nu este așa. Adică… dacă ai lucrat în triaj toată aceasta perioadă și ți-ai asumat riscul de a te infecta, însă nu ai avut norocul (vă dați seama cum sună?) să dai peste un pacient pozitiv, nu te califici pentru stimulent” a transmis pentru Alba24, un medic din Alba, care a preferat să nu îi fie publicat numele.

Situația se complică și mai mult în birocrație. Pacienții au fost trecuți prin triaj, apoi prin urgență, testați și apoi izolați până la aflarea rezultatelor. Acum managerii de spitale trebuie să verfice graficele de prezență în raport cu pacienții confirmați și spitalele sunt vizate de un control al Curții de Conturi.

”Adică să vezi cine a fost de serviciu în noaptea în care pacientul X a trecut prin triaj, apoi prin irgență și apoi la izolator și cine a fost în noaptea în care nici un pacient nu a fost confirmat” a adăugat medicul.

În Alba, există situații în care personalul medical s-a prezentat benevol pentru triajul pacienților, iar situația în care s-a ajuns acum îi nemulțumește. În cel puțin un spital din Alba, angajații s-au solidarizat și au decis să împartă banii cu cei lăsați pe dinafară.

Mai mult, unii dintre managerii de spitale au fost avertizați cu privire la întocmirea listelor cu angajații care primesc stimulentele și cu privire la faptul că toate acestea vor fi verificate în următoarele săptămâni de Curtea de Conturi.

Prevederile ordonanței 43 din 6 aprilie 2020:

(1) Se aprobă acordarea unui stimulent de risc în cuantum de 2.500 lei brut pe lună, pe perioada stării de urgență, din fondul de salarii al unității angajatoare, prin transferuri din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate sau, după caz, de la bugetul de stat, de la titlul VI «Transferuri între unități ale administrației publice» sau de la alte titluri unde sunt bugetate sume cu această destinație, prin ordonatorul principal de credite, pentru următoarele categorii:

a) personalul de specialitate medico-sanitar și auxiliar sanitar, inclusiv personalul de specialitate din structurile paraclinice medico-sanitare și personalul paramedical, implicat direct în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19;

b) personalul care furnizează servicii de asistență medicală comunitară, respectiv servicii de îngrijire medicală, activități de izolare și monitorizare a persoanelor diagnosticate pozitiv aflate în carantină;

c) personalul din cadrul direcțiilor de sănătate publică implicat în activități de recoltare pentru testare SARS-CoV-2, verificare, evaluare medicală a persoanelor care traversează punctele de frontieră și care asigură tratamentul persoanelor care prezintă risc de infectare SARS-CoV-2, respectiv pacienți diagnosticați cu COVID-19, precum și cel care desfășoară activități specifice de inspecție sanitară, în spațiile în care a existat cel puțin un caz confirmat cu infecție SARS-CoV-2;

d) personalul din rețeaua de medicină legală implicat în manipularea și efectuarea necropsiilor pacienților decedați diagnosticați cu COVID -19, inclusiv personalul din laboratoarele de toxicologie și histopatologie care efectuează analiza probelor aparținând pacienților decedați diagnosticați cu COVID-19;

e) personalul din cadrul direcțiilor sanitar-veterinare direct implicate în activități de testare și diagnosticare a SARS-CoV-2 prin metode PCR în cadrul laboratoarelor de toxicologie proprii;

f) personalul militar și civil din cadrul structurilor Ministerului Apărării Naționale care execută activități similare celor prevăzute la lit. a)-e);g) personalul de la lit. a)-f) care în urma desfășurării activității a fost diagnosticat cu COVID-19.

Lista personalului din cadrul categoriilor prevăzute la alin. (1) care beneficiază de stimulent de risc se stabilește prin decizie a conducătorului unității angajatoare, pentru activitatea desfășurată în cadrul unității, inclusiv pentru activitatea desfășurată în condițiile legii într-un alt loc de muncă decât cel prevăzut în contractul individual de muncă.

Conducătorul unității angajatoare este responsabil pentru desemnarea personalului implicat în activitățile prevăzute.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Tânăr din Sibiu, prins la volan fără permis, în Alba. Poliția i-a deschis dosar penal

Publicat

Volan

Un tânăr din județul Sibiu a fost prins la volanul unui autoturism, fără a deține permis de conducere, pe raza comunei Gârbova. Poliția i-a deschis dosar penal.

Potrivit IPJ Alba, vineri, în jurul orei 1.30, polițiștii Secției 7 Poliție Rurală Sebeș l-au depistat pe un tânăr de 21 de ani, din comuna Poiana Sibiului, județul Sibiu, în timp ce conducea un autoturism, pe DJ 106 F, pe raza comunei Gârbova, fără a deține permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere fără permis.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Primul concert cu distanțare socială la Alba Iulia. Pregătiri intense în Piața Cetății

Publicat

După mai bine de două luni de stare de urgență și izolare din cauza pandemiei de coronavirus, locuitorii din Alba Iulia se vor putea bucura de primul concert în aer liber. 

În Piața Cetății din Cetatea Alba Carolina va avea loc duminică – 7 iunie un concert de muzică populară, iar luni 8 iunie, un concert de muzică clasică, susținute de Centrul de Cultură ”Augustin Bena”. 

Totuși, concertele se vor desfășura cu respectarea măsurilor de distanțare socială instituite pe timpul stării de alertă. 

Potrivit organizatorilor, spaţiul este clar delimitat, astfel încât să se asigure distanțarea socială atât între scenă și public, cât și între cele 500 de locuri pe scaune pregătite.

De asemenea, totul va fi temeinic igienizat. Accesul spectatorilor este liber și se va face doar cu respecartea măsurilor și regulilor pentru prevenirea răspândirii COVID-19, termo scanare, desinfectare și purtea măștilor de protecție.

Spectacolele vor fi organizate de către Consiliul județean Alba prin instituțiile subordonate și Primăria municipiului Alba Iulia.

Pregătirile sunt făcute, scena este instalată, mai rămâne doar ca evenimentul să fie aprobat de comitetul local pentru situații de urgență, care se întrunește astăzi (vineri, 5 iunie). Revenim cu amănunte. 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate