Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

S-a lansat prima licitație pentru Spitalul Regional Cluj. Va avea aproape 900 de paturi, 19 săli de operație și heliport


Publicat

spitalul regional cluj

Ministerul Sănătății a mai făcut un pas important pentru demararea construcției Spitalului Regional Cluj.

A fost lansată pe platformele electronice din România dar și din UE, (SICAP și JOUE), procedura de licitație pentru achiziția de servicii de proiectare necesare construirii spitalului regional din Cluj-Napoca, care va deservi și județul Alba. 

Valoarea estimată a contractului de proiectare este de 68.604.513,80 lei fără TVA, iar toți cei interesați au termen de depunere a candidaturilor, data de 17 februarie 2020.

”După cum am mai declarat, lansarea marilor proiecte de infrastructură reprezintă un punct strategic în programul de Guvernare. Este al doilea spital regional, după cel din Iași pentru care am lansat oficial procedura de achiziție a serviciilor de proiectare. Câștigătorul desemnat, are termen 1 an de zile de la semnarea contractului să realizeze proiectul tehnic, ulterior se va demara procedura de licitație și construcția efectivă a spitalului”, a declarat Victor Costache, ministrul Sănătății.

Spitalul Regional Cluj Napoca va avea o suprafață desfășurată de 151 891 mp și un număr total de 849 de paturi, din care 744 de paturi de spitalizare pentru îngrijiri acute care vor fi împărțite între specialitățile chirurgicale și medicale incluse în cele 6 centre. Vor exista și 105 paturi pentru îngrijiri critice în spital (UTI, USTAC, UTI pentru arși). Toate secțiile vor include UTI/USTAC și o secție de arși.

Unitatea sanitară va deține 19 săli de operație, va fi construită pe 7 niveluri, va avea 1396 locuri de parcare, și pe acoperişul clădirii un heliport H-3, care va găzdui un elicopter, cu cerințele sale operaționale specific, precizează Ministerul Sănătății, în comunicat de presă.

Spitalul va fi construit în jurul unui concept organizațional de specialități medicale grupate în centre. Modelul de funcţionare se bazează pe compartimentele/centrele clinice care cuprind grupuri compatibile de pacienți și specialități medicale, reflectând necesitatea unei relații de lucru strânse în furnizarea asistenței acute și de urgență secundară și terțiară:

• Centru pentru cap și gât, cuprinzând specialități de neurologie, neurochirurgie, oftalmologie, ORL, chirurgie maxilo-facială;

• Centru toracic, cuprinzând pneumologie, cardiologie, chirurgie toracică, chirurgie cardio-vasculară;

• Centru abdominal, cuprinzând gastroenterologie, nefrologie, urologie, chirurgie generală;

• Centru pentru articulaţii, coloană vertebrală și traumă, cuprinzând ortopedie & traumatologie, chirurgie plastică, arsuri, chirurgie vasculară;

• Centru de medicină internă, cuprinzând dermatologie, medicină internă, reumatologie, boli metabolice și endocrinologie, imunologie, hematologie, terapie intensivă;

• Centru pentru mamă și copil, cuprinzând ginecologie, obstetrică, pediatrie și chirurgie pediatrică, neonatologie.

Clădirea va oferi anumite posibilități de flexibilitate pentru schimbarea utilizării paturilor sau adaptarea facilităților interne atunci când o parte a internărilor continue vor putea fi evitate și transformate în spitalizări de zi, sau îngrijiri medicale în ambulatoriu.

Noul SRU are la baza conceptul de clădire verde, care presupune o construcție nouă, sustenabilă, durabilă, non-toxică, cu un impact minim asupra mediului înconjurător, cu eficiență energetică ridicată, consum de apă redus, confort interior sporit si emisii reduse de noxe.

SRU Cluj va înlocui în totalitate activitatea Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă și va absorbi unele servicii de urgenţă din alte spitale.

sursă foto: Ministerul Sănătății – Facebook. 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Modificări importante în programul IMM Invest. Textul Hotărârii aflat pe ordinea de zi a ședinței de Guvern de joi

Publicat

Guvernul are, pe ordinea de zi a ședinței de joi, o Hotărâre privind unele modificări importante la programul IMM Invest. 

Redăm mai jos textul integral al Hotărârii, cu toate modificările propuse de guvern în ședința de joi, 5 august.  

HOTĂRÂRE

pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie – IMM INVEST ROMÂNIA, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 282/2020

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

ART.I

Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie – IMM INVEST ROMÂNIA, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.282/2020, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.296 din 8 aprilie 2020, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

  1. La articolul 1 alineatul (1), litera a) punctul iii) va avea următorul cuprins:

“(iii) o valoare care să rezulte din nevoile sale de lichidităţi; acestea pot include atât costuri cu capital de lucru, cât şi costurile cu investiţii, cu condiţia prezentării unor documente justificative de către beneficiar, situaţie în care cuantumul împrumutului nu poate depăşi nevoile de lichidităţi de la momentul acordării pentru următoarele 18 luni în cazul IMM-urilor sau pentru următoarele 12 luni în cazul întreprinderilor mici cu capitalizare de piață medie. ”

  1. La articolul 1, alineatele (9) și (10) vor avea următorul cuprins:

” (9) Instituţia de credit va asuma şi va transmite FNGCIMM lunar, până pe data de 15 a lunii curente, pentru luna anterioară, raportarea privind valoarea de plată a grantului – componenta de dobândă, respectiv până la data de 7 decembrie a anului de utilizare din credit pentru componenta nerambursabilă în valoare de maximum 10% aplicată la valoarea finanţării garantate, acordate beneficiarilor în cadrul Subprogramului AGRO IMM INVEST.

Formatul raportărilor, modalitatea de asumare a acestora, precum şi modul de transmitere către FNGCIMM sunt agreate şi detaliate în convenţia de garantare şi plată a granturilor încheiată cu instituţiile de credit, respectiv în convenţia privind implementarea Programului.”

(10) Plata ajutorului de stat sub formă de grant reprezentând valoarea cumulată a comisionului de risc, a comisionului de administrare şi a dobânzilor se efectuează până la data de 31 decembrie 2022 inclusiv, în limita bugetului alocat schemei prin Programul „Transferuri către întreprinderi în cadrul schemelor de ajutor de stat”, conform angajamentului legal emis în baza unei decizii de plată a sumelor de virat în contul FNGCIMM, conform prevederilor Schemei de ajutor de stat pentru susţinerea activităţii IMM-urilor în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID-19, emisă şi transmisă lunar de administratorul schemei.

Formatul deciziilor de plată pentru componentele de comisioane şi dobândă din grant este prevăzut în anexele nr. 1a şi 1b la prezentele norme metodologice.

Pentru creditele de investiţii/creditele/liniile de credit pentru finanţarea capitalului de lucru destinate beneficiarilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii şi sectorului alimentar, plata componentei nerambursabile în valoare de maximum 10% din valoarea finanţării garantate se realizează în termen de 1 an de la data solicitării transmise de FNGCIMM, pe baza Deciziei de plată emise de FNGCIMM.

Formatul deciziei de plată pentru componenta nerambursabilă este prevăzut în anexa nr. 1c la prezentele norme metodologice.

Detaliile privind modalitatea şi termenele de solicitare a plăţii grantului de către beneficiari şi instituţiile de credit se stabilesc în convenţia de garantare şi plată a granturilor încheiată cu finanţatorii.”

  1. La articolul 5, alineatul (21) va avea următorul cuprins:

“ (21) În cazul instituţiilor de credit înscrise în Program, care nu au beneficiat de alocări de plafoane de garantare în anul precedent, sau care au beneficiat de plafoane de garantare dar nu au acordat garanții în anul precedent, FNGCIMM formulează propuneri de alocare pro-rata a plafonului de garantare alocat în anul curent, în baza solicitărilor formulate de acestea, pe care le transmite Ministerului Finanţelor în vederea aprobării.”

  1. Articolul 10 va avea următorul cuprins:

“Nu pot fi garantate în cadrul Programului creditele pentru realizarea de investiţii şi/sau creditele/liniile de credit acordate pentru finanţarea unei activităţi din următoarele sectoare/domenii:

    1. intermedieri financiare, cu excepţia:

6499 – Alte intermedieri financiare n.c.a.;

    1. asigurări, cu excepţia activităților agenților și brokerilor de asigurare: Cod CAEN 6430 – Fonduri mutuale şi alte entităţi financiare similare; Cod CAEN 6511 – Activităţi de asigurări de viaţă;

    2. tranzacţii imobiliare, cu excepţia:

Cod CAEN 6810 – Cumpărarea şi vânzarea de bunuri imobiliare proprii;

    1. 920 – Activităţi de jocuri de noroc şi pariuri;

    2. producţie sau comercializare de armament, muniţii, explozibili, tutun, alcool, substanţe aflate sub control naţional, plante, substanţe şi preparate stupefiante şi psihotrope:

Cod CAEN 110 – Fabricarea băuturilor, cu excepţia clasei 1102 – Fabricarea vinurilor din struguri, 1103 – Fabricarea cidrului şi a altor vinuri din fructe, 1104

– Fabricarea altor băuturi nedistilate, obţinute prin fermentare, 1105 – Fabricarea berii, 1106 – Fabricarea malţului şi 1107 – Producţia de băuturi răcoritoare nealcoolice;

Cod CAEN 1200 – Fabricarea produselor din tutun; Cod CAEN 2540 – Fabricarea armamentului şi muniţiei; Cod CAEN 2051 – Fabricarea explozivilor;

Cod CAEN 4635 – Comerţ cu ridicata al produselor din tutun;

Cod CAEN 4726 – Comerţ cu amănuntul al produselor din tutun, în magazine specializate;

    1. activităţi de investigare şi protecţie:

Cod CAEN 803 – Activităţi de investigaţii;

    1. 77 – Activităţi de închiriere şi leasing.”

  1. La articolul12 alineatul (4), litera c) va avea următorul cuprins:

“ c) datele financiare aferente ultimilor doi ani fiscali încheiaţi, obţinute de la un furnizor de date financiare integrate cu care FNGCIMM are încheiat un contract de furnizare de servicii financiare sau de pe site-ul oficial al MF, în vederea verificării îndeplinirii criteriului prevăzut la art. 3 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 209/2018, cu modificările şi completările ulterioare;”

  1. La articolul 16, alineatul (2) va avea următorul cuprins:

“ (2) La prelungirea garanţiei pentru creditele/liniile de credit pentru capital de lucru, cu menţinerea sau diminuarea valorii garanţiei, care se realizează prin act adițional la contractul de garantare se verifică exclusiv încadrarea beneficiarului în categoria IMM sau a întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie, precum și respectarea valorii maxime a ajutorului de stat pe perioada de derulare a schemei de ajutor de stat și a duratei maxime a garanției stabilite prin schema de ajutor de stat.

ART.II

Hotărârea Guvernului nr. 282/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie – IMM INVEST ROMÂNIA, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.296 din 8 aprilie 2020, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

PRIM-MINISTRU

Florin – Vasile CÎȚU

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

(P) Simone Tempestini și Ana Bogdan au intrat în cea mai tare cursă pentru șezlongul puf de pe narativo.ro!

Publicat

Vara aceasta, brand-ul românesc Narativo, specializat în articole pentru relaxare, a introdus în colecția sa șezlongul puf care a devenit imediat vedeta sezonului.

Primii care s-au îndrăgostit de șezlongul puf sunt Simone Tempestini, cvadruplul campion național de raliuri al României, și Ana Bogdan, jucătoarea de tenis profesionistă.

Cei doi sportivi au fost surprinși într-o cursă amuzantă pentru confortabilul puf în cea mai nouă campanie de promovare Narativo.

Ce face ca șezlongul puf să fie un articol atât de special?

Șezlongul puf vine în ajutorul oamenilor care își doresc un articol confortabil și cu aspect deosebit în decorul casei, grădinii, terasei sau balconului lor.

Pe lângă pattern-urile îndrăznețe și în trend, șezlongul puf este un articol care duce relaxarea la un alt nivel prin versatilitatea cu care este creat.

Acesta poate fi folosit în două moduri: pliat ca fotoliu sau desfăcut ca șezlong.

Este ușor de integrat în orice decor și poate fi utilizat atât în spații mari, cât și în spații mici.

Cine este Narativo?

Narativo este un brand 100% românesc care a luat naștere în pandemie. Magazinul online www.narativo.ro, care acum are și două pop-up shop-uri, își împarte produsele în două categorii: home&deco pentru interior și exterior și accesorii.

De la pufi de toate dimensiunile, șezlonguri, hamace și perne decorative, până la genți de plajă, prosoape, perne de călătorie și multe altele, Narativo își propune să-și surprindă clienții cu produse în culori vii, linii simple, detalii complexe și materiale calitative.

Având în vedere schimbările climatice, Narativo este eco-friendly și folosește tehnologii de ultimă generație cu un consum redus de energie pentru obținerea produselor.

Descoperă șezlongul puf!

Șezlongul-puf, dar și celelalte articole pot fi achiziționate de pe www.narativo.ro sau din pop-up shop-urile din Vivo Cluj-Napoca și Iulius Mall Cluj-Napoca.

Dacă ești la mare, te poți relaxa pe șezlongul puf la Form Beach, în Mamaia.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cine este Dorin Albu, noul viceprimar al Sebeșului. Consilierii locali au ales alt liberal în locul lui Adrian Bogdan

Publicat

Dorin Albu este noul viceprimar al Municipiului Sebeș. În ședința publică din data de 4 august 2021, consilierii locali ai Municipiului Sebeș au ales noul viceprimar, au transmis reprezentanții primăriei, pe contul de Facebook al instituției.

Liberalul Dorin Albu reprezintă Lancrămul în Consiliul Local al Municipiului Sebeș din anul 2008.

Noul viceprimar al Sebeșului are 40 de ani, a absolvit Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Facultatea de Științe Economice, secția Finanțe – Asigurări, în anul 2003, iar în 2007 a absolvit Universitatea „Spiru Haret”, Facultatea de Drept.

Începând cu anul 2010, Dorin Albu este membru activ al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), filiala Alba.

Dorin Albu este director economic al unei societăți agricole cu sediul în Lancrăm, activitate la care va renunța pentru a se alătura echipei coordonate de primarul Dorin Nistor la Primăria Municipiului Sebeș.

A fost nevoie de un alt viceprimar la Sebeș după ce primarul Dorin Nistor a intrat în conflict cu Adrian Bogdan, care îndeplinea până nu demult această funcție.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum a luat ființă prima plantație de lavandă la Șpring, la marginea unui teren plin de gunoaie. Povestea, relatată de primar

Publicat

La Șpring a luat ființă prima plantație de lavandă, la marginea unui teren altădată plin de gunoaie. 

Povestea este spusă pe contul ei de Facebook, de primarul comunei, Iulia Stănilă.

”Acum câteva luni m-a sunat prietena mea și mi-a spus că vrea să investească în satul ei natal, Vingard, din dragoste pentru fetița ei, natură și flori.

Lângă terenul unde voia să facă investiția erau depozitate gunoaie, am rezolvat problema, ea a investit bani, timp, energie și așa a luat naștere prima cultură de lavandă din comuna Șpring.

Astfel, o tânără cu viziune a reușit să lase în urmă flori…

Cei care doriți în casă miros delicat de lavandă puteți apela cu încredere la Viorica Cristina Ciuca-Jinar – #LuliLavander

Sunt sigură că munca ei va avea cele mai frumoase rezultate!” a scris pe contul ei de Facebook, cea mai tânără șefă a unei administrații din Alba, Iulia Stănilă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate