Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Salarii mai mari, gărzi suplimentare plătite şi mai multe analize şi investigaţii gratuite. Noutăţile din sistemul sanitar, de la 1 august


Publicat

medici spital

medici1 august aduce schimbări majore în sistemul sanitar din România. Peste 160.000 de angajați vor beneficia de majorări salariale, iar medicii care fac gărzi suplimentare vor primi sporuri de până la 100%. Prin aplicarea noului Contract Cadru privind acordarea asistenţei medicale în sistemul de asigurări sociale de sănătate pentru 2016-2017, serviciile medicale gratuite pentru pacienţi vor creşte, mai ales în stomatologie şi imagistică.

Majorările salariale înseamnă că un medic primar cu gradația 5 va lua 914 lei în plus, un medic specialist cu aceeași gradație va primi 557 de lei mai mult, în timp ce un rezident anul VI-VII va avea o creștere de 746 de lei. Și medicul rezident anul III va avea salariul mai mare cu 294 de lei, iar medicul rezident anul I va primi în plus 312 lei.

Pentru rezidenți, se majorează și plafonul de la care se acordă bursa, până la 4.749 de lei, menținându-se valoarea lunară a acesteia de 670 de lei.

Personalul medico-sanitar și auxiliar va avea salarii de bază pe funcții, grade, trepte profesionale și gradații diferențiate pe unități clinice, unități neclinice, servicii de ambulanță și structuri de primiri urgențe, anatomie patologică și medicină legală.

În acest mod se urmărește stimularea ocupării posturilor în spitalele unde se constată deficit de personal, printre care secțiile sau compartimentele cu paturi de anestezie și terapie intensivă și cele de transport neonatal.

Personalul din aceste unități va fi inclus în capitolul serviciilor de ambulanță și compartimentelor de primiri urgență și va primi salarii de bază mai mari.

De asemenea, gărzile efectuate în afara orelor de program de către medici au fost și ele reglementate. Astfel, medicii care fac gărzi suplimentare vor primi sporuri între 25 și 75% pentru gărzile din timpul săptămânii și între 50 și 100% pentru weekend. Totodată, timpul din gărzile suplimentare va conta ca vechime în muncă și ca vechime în specialitate, lucru care nu era clarificat până acum.

În plus, va exista un contract individual de muncă încheiat cu cadrele medicale în care se stabilesc orele suplimentare de gardă.

Noutăţile din Contractul Cadru 2016-2017:

Noul Contract Cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în sistemul de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2016 -2017 intră în vigoare la 1 august, după mai multe amânări. Documentul aduce şi noutăţi care vor asigura funcţionarea coerentă a sistemului sanitar, după cum anunţau autorităţile din domeniu, în luna iunie.

Astfel, de la 1 august furnizorii de servicii medicale sunt obligaţi să informeze asiguraţii despre consecinţele nerespectării indicaţiilor terapeutice. Totodată, se clarifică obligaţia furnizorilor de respectare a protocoalelor terapeutice în vigoare.

Pentru asistenţa medicală primară, se reglementează acordarea gratuită a avizelor epidemiologice pentru re(intrarea) în colectivitate și a adeverinţelor medicale pentru preșcolari și elevi. Situaţiile în care asiguraţii se pot transfera de pe o listă de pacienţi pe lista altui medic de familie mai devreme de o dată la şase luni se completează cu cazurile în care domiciliul asiguratului se schimbă dintr-o localitate în alta, asiguratul este în arest preventiv, execută o pedeapsă privativă de libertate, precum şi la încetarea stării respective;

De asemenea, se elimină serviciul spirometrie dintre cele furnizate de medicii de familie, având în vedere că abilităţile necesare pentru acest serviciu intră în sfera de competenţă a medicului pneumolog.

Pentru asistenţa medicală ambulatorie clinică de specialitate se introduc noi proceduri diagnostice (electromiograma şi evaluarea cantitativă a răspunsului galvanic al pielii). Totodată, se introduce tratamentul fracturii amielice fără deplasare a coloanei vertebrale.

Pentru medicina dentară, se introduce un nou serviciu decontat, respectiv obturaţia dintelui după tratamentul afecţiunilor pulpare sau al gangrenei. De asemenea, minorilor li se vor putea acorda consultaţii decontate de CNAS o dată la şase luni, faţă de o dată la 12 luni în prezent

Pentru asistenţa medicală ambulatorie paraclinică, se introduce printre serviciile decontate efectuarea de RMN de sâni cu sau fără substanţă de contrast. Totodată , se renunţă la decontarea examenului fungic de urină, considerat de specialişti ca irelevant pentru patologia pacientului și se revizuiesc reglementările referitoare la situațiile în care casa de asigurări de sănătate sesizează neconcordanţe între investigaţiile medicale efectuate şi cantitatea de reactivi achiziţionaţi de laboratoarele de analize medicale.

Pentru asistenţa medicală spitalicească, de la 1 august se introduce condiţia ca, în cazul furnizorilor de servicii de spitalizare de zi care nu au şi spitalizare continuă, să se asigure obligatoriu prezenţa unui medic de specialitate pentru un program de activitate de minim 7 ore/zi.

Pentru pacienții cărora la externarea din spital li se indică prin scrisoare medicală să revină pentru  internare, precum și pentru pacienții cu hemofilie din programul național respectiv nu va mai fi necesară prezentarea biletului de trimitere de la medicul din ambulatoriu.

De asemenea, decontarea serviciilor efectuate în secţiile spitaliceşti de paliaţie se va efectua similar cu cea a serviciilor acordate în secțiile/spitalele de bolnavi cronici.

Pentru furnizorii de servicii de consultaţii de urgenţă la domiciliu şi de transport sanitar neasistat se introduce obligativitatea prezentării, la contractare, a avizelor de utilizare sau a buletinelor de verificare periodică pentru dispozitivele medicale aflate în dotarea unităților mobile de intervenție, după caz.

Pentru farmacii se revizuiesc reglementările referitoare la situațiile în care casa de asigurări de sănătate sesizează neconcordanţe între cantitatea de medicamente/materiale sanitare eliberată şi cea achiziţionată.

Asiguraţilor li se vor putea acorda două noi proteze decontate din bugetul CNAS: proteza modulară de gambă cu manşon de silicon, precum şi proteza de deget funcţională simplă (pentru copiii cu malformaţii congenitale având vârsta peste 3 ani). În situația în care furnizorii de dispozitive medicale  nu transmit CNAS toate preţurile de vânzare cu amănuntul şi sumele de închiriere ale dispozitivelor medicale contractate, casa de asigurări de sănătate va putea denunţa unilateral contractul respectiv.

Tot de la 1 august se introduce raportarea on-line în timp real. Perioada de raportare în platforma informatică a serviciilor medicale acordate urmează să fie extinsă de la 72 de ore la 3 zile lucrătoare după data acordării serviciului respectiv, pentru evitarea problemelor create de zilele nelucrătoare/sărbătorile legale.

De semenea, au fost simplificate demersurile de obţinere a unor dispozitive medicale (saci de stomie, aparate de oxigenoterapie etc.) și a fost introdusă posibilitatea acordării de servicii conexe actului medical de fiziokinetoterapeuţi şi profesorii de cultură fizică medicală. Totodată, insuficienţa respiratorie severă a fost inclusă printre afecţiunile care permit prezentarea direct la medicul de specialitate din ambulatoriu.

Prin noul document au fost redefinite şi condiţiile de vechime a aparatelor din laboratoarele de analize medicale, de radiologie-imagistică medicală şi de medicină nucleară. Astfel, durata unui aparat în laboratoarele de analiză este cuprinsă între minimum opt ani şi maximum 12 ani, iar pentru laboratoarele de radiologie imagistică medicală şi medicină nucleară, limita minimă este de nouă ani, iar cea maximă de 15 ani, prevăzute pentru durata normală de funcţionare.

sursa: ziare.com, gov.ro

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

O nouă licitație pentru îmbunătățirea eficienței energetice a Bazinului Olimpic din Alba Iulia

Publicat

Primăria Alba Iulia a lansat o nouă licitație pentru proiectarea unor soluții inovative în scopul îmbunătățirii eficienței energetice a Bazinului Olimpic din municipiu.

Printre soluțiile propuse pentru îmbunătățirea eficienței energetice se numără refacerea/modernizarea iluminatului cu LED, instalarea unor jaluzele exterioare de protecție, înlocuirea centralelor termice cu altele noi cu randament crescut, amplasarea a 160 de panouri solare termodinamice, controlul ventilației şi climatizării și un sistem de management al clădirii.

Reamintim faptul că prima licitație, lansată în luna august, a fost anulată după ce a fost depusă o singură ofertă (asocierea Adal Solutions, Servelect SRL), considerată inacceptabilă și/sau neconformă.

Primăria Alba Iulia a lansat vineri, 24 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o nouă licitație pentru servicii de elaborare a documentației tehnico-economice – fazele DALI, DTAC, PT+DDE și asistență tehnică din partea proiectantului pe toată durata de execuție a proiectului pentru obiectivul de investiții „Soluții inovative de îmbunătăţire a eficienței energetice a bazinului olimpic de înot din Alba Iulia”.

Valoarea totală estimată este de 154.429,96 de lei, fără TVA.

Obiectivul general al proiectului reprezintă contribuția la dezvoltarea durabilă a municipiului Alba Iulia prin reducerea emisiilor de CO2 și implementarea unor măsuri inovatoare de eficiență energetică la bazinul olimpic local de înot.

În urma analizei datelor de consum şi auditului energetic, prin proiect au fost identificate şi propuse o serie de soluții inovative în domeniul eficienței energetice, precum: sistem solar termodinamic (combinație între panouri solare speciale şi pompe de căldură), unitate de cogenerare (căldură şi electricitate) cu randament mare, sistem de management energetic al clădirii.

Efectul pozitiv previzionat prin realizarea obiectivului de investiții este reflectat prin principalele rezultate urmărite prin implementarea proiectului:

  • Reducerea consumului de energie cu: 1.632,66 MWh/an (de la 2.197 MWh/an);
  • Reducerea emisiilor de CO2 cu: 336 tone/an (de la 478 t/an);
  • Economii prin adoptarea măsurilor de eficiență energetică propuse prin auditul energetic: 63.926,54 euro/an (de la 85.989 euro/an).

Soluțiile propuse prin auditul energetic integrate în planul de implementare ca investiţii vizează:

  • Refacere/ modernizare iluminat cu LED;

Actualele 52 de spoturi luminoase interioare (cu vapori de mercuri) din zona piscinei sunt propuse pentru a fi înlocuite cu tehnologia LED.

De asemenea, 54 de becuri incandescente și 187 de tuburi fluorescente sunt propuse pentru a fi înlocuite cu lămpi cu becuri LED.

  • Jaluzele exterioare de protecție;

Reflexiile intense și supraîncălzirea sunt de obicei cauzate de luminozitatea excesivă și necontrolată a radiațiilor solare.

Având în vedere zona de geamuri mari (328 mp) a fațadelor N-V și S-E din zona piscinei, se recomandă instalarea jaluzelelor exterioare din aluminiu ghidate pe șine metalice, controlate automat cu o unitate centrală care poate fi stabilită în conformitate cu programul de activitate cel mai frecvent din sala de piscină.

Jaluzelele urmează să fie utilizate în special în zilele calde și astfel economiile de energie trebuie să rezulte din energia electrică mai mică utilizată pentru răcirea aerului interior.

  • Înlocuirea centralelor termice cu altele noi, cu randament crescut;

Actualele două cazane, fiecare de 1.400 kW sunt supradimensionate și sunt operate cu o eficiență foarte scăzută.

Prin urmare, se recomandă înlocuirea acestora cu două cazane noi pe gaz, de 230 kW fiecare.

Cele două cazane noi de înaltă eficiență cu condensare trebuie să fie echipate cu toate dispozitivele auxiliare, precum și cu panouri de automatizare și control, care vor permite funcționarea în raport cu temperatura exterioară.

  • Panouri solare termodinamice şi pompe de căldură;

Sistemul termodinamic constă în cel puțin patru blocuri solare (sau echivalente), fiecare având 40 de panouri exterioare care pot furniza energie termică de 54,6 kW ca apă caldă cu consum de energie electrică de 8,45 kW.

Coeficientul mediu de performanță este de aproxiamtiv 4,00. Instalația este prevăzută cu un sistem suport pentru 160 de panouri, fiecare de 2 mp, pe acoperișul placă curbată.

Panourile termice solare vor colecta energia ambientală, energia solară și sau aerul, toată ziua, atâta timp cât temperatura exterioară este  peste -5 grade Celsius, soluția fiind una inovatoare.

  • Sistem de cogenerare (căldură şi energie electrică) de înaltă eficiență;

Sistemul propus poate furniza putere termică de 63 kW și putere electrică de 28 kW.

Energia gazoasă utilizată este de aproximativ 112 kW, indicând o eficiență globală de 81%. Unitatea poate fi utilizată eficient timp de aproximativ 8.000 de ore/an.

  • Control al ventilației şi climatizării;

Pentru bazin, soluția propusă este de a implementa controlul fluxului variabil prin adăugarea unei unități de automatizare și convertizor electronic la AHU existent, astfel încât să se ajungă la economii de cel puțin 25% în ceea ce privește consumul de energie electrică în situația actuală.

  • Sistem de management al clădirii

Sistemul de management al energiei în clădiri (BEMS) ar trebui să controleze toate funcțiile pentru sistemele descrise în producția și distribuția de căldură, în producția și distribuția apei răcite și în sistemele de tratare a aerului.

Se preconizează că o gestionare îmbunătățită poate economisi cel puțin 5% din energia utilizată în clădire. Scopul principal al BEMS este de a monitoriza, integra și controla optimizarea energetică.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Peste 900 de arbori și arbuști ornamentali vor fi plantați în următoarea perioadă în municipiul Sebeș. Valoarea investiției

Publicat

Primăria Sebeș cumpără peste 900 de arbori și arbuști ornamentali pentru completarea aliniamentelor stradale din municipiu. Valoarea

Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului (SPAP) Sebeș a lansat pe 25 septembrie în platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziţionarea de arbori şi arbuşti ornamentali.

Valoarea totală estimată este de 550.458,72 de lei, fără TVA.

Potrivit documentației, achiziția este necesară pentru completarea și îmbunătățirea din punct de vedere estetic și funcțional a aliniamentelor stradale principale și secundare de pe raza municipiului.

Beneficiile la nivelul municipiului sunt următoarele:

– îmbunătățirea calității aerului la nivelul municipiului

– controlul și ameliorarea poluării fonice, climatice, s.a.

– reducerea efectelor dramatice ale inundațiilor

– o sursă de oxigen necontestabilă și necesară

– prevenirea eroziunii și poluării solului

– îmbunătățirea valențelor estetice la nivelul orașului

– o sursă de umbră atât pentru traficul pietonal cât și pentru cel auto (în cadrul parcurilor, parcărilor special amenajate și de-a lungul arterelor de circulație auto)

– înființarea de perdele pentru protecția împotriva diverselor intemperii climatice, împotriva zgomotului cauzat de către traficul rutier

Se vor achiziționa următoarele produse: 

– Acer platanoides (artar/ paltin de camp) – 377 buc.

– Catalpa bignonioides var Bungei Nana (catalpa globulara) – 71 buc.

– Acer platanoides var. Crimson King (artar visiniu) – 15 buc.

– Prunus cerasifera var. Pissardii Nigra (corcodus ornamental cu frunze visinii) – 107 buc.

– Acer negundo var. Flamingo (artar flamingo) – 31 buc.

– Thuja orientalis var. Aurea Nana (tuia aurie) – 16 buc.

– Juniperus horizontalis var. Blue Chip (ienupar tarator albastru glauc) – 64 buc.

– Pinus mugo var. Mops (jneapan pitic) – 64 buc.

– Prunus laurocerasus var. Nana (laur englezesc pitic) – 48 buc.

– Osmanthus heterophyllus var. Goshiki (ilex fals variegat) – 48 buc.

– Berberis thumbergii var. Atropurpurea (dracila visinie) – 64 buc.

– Leucothoe scarletta (leucotoe) – 32 buc.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

PNRR-ul României, în valoare de 29,2 miliarde de euro, a fost aprobat de Comisia Europeană

Publicat

Comisia Europeană dă undă verde Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă al României, a declarat preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, în cadrul unei conferinţe de presă comune cu preşedintele Klaus Iohannis şi premierul Florin Cîţu.

Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă este aprobat, semnat şi va fi aplicat, lucru care pentru România va însemna dezvoltare, va însemna modernizare, a declarat luni prim-ministrul Florin Cîţu.

„PNRR este aprobat, semnat şi va fi aplicat, lucru care pentru România va însemna dezvoltare, va însemna modernizare. În următorii cinci ani, PNRR ne va ajuta să implementăm reformele şi investiţiile pe care ni le-am asumat şi veţi vedea că aceasta înseamnă, automat, că vom avea o economie puternică, de care vor beneficia toţi românii”, a precizat Florin Cîţu, într-o conferinţă de presă comună cu preşedintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, şi preşedintele Klaus Iohannis.

El a punctat că PNRR-ul României este printre cele 5 cele mai bine finanţate planuri de redresare şi rezilienţă de la nivelul statelor UE.

Şefa CE se află luni la Bucureşti pentru prezentarea evaluării PNRR.

Iohannis: primarii să facă o prioritate absolută din implementarea PNRR

Preşedintele Klaus Iohannis a cerut, luni, premierului Florin Cîţu, miniştrilor, primarilor şi preşedinţilor de Consilii Judeţene să facă o „prioritate absolută” din implementarea reformelor şi a investiţiilor prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR).

„Împreună cu acest Guvern am reuşit să avem acest plan aprobat. Domnule prim-ministru, domnilor miniştri, domnilor primari şi preşedinţi de Consilii Judeţene, vă cer să faceţi o prioritate absolută din implementarea reformelor şi a investiţiilor prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă. Este o şansă pe care nu avem voie să o ratăm, şansa de a face economia României mai performantă, mai sustenabilă şi mai bine pregătită pentru orice criză care mai poate apărea. Este şansa de a lăsa generaţiilor viitoare o Românie profund modernizată”, a spus şeful statului.

29,2 miliarde de euro pentru investiții și reforme

Planul Național de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) al României, care valorează 29,2 miliarde de euro, împărțiți în două părți aproape egale ce reprezintă granturi, respectiv împrumuturi. Executivul european a ținut cont de 11 criterii de evaluare.

Din acești bani, 41% sunt alocați pentru investițiile și reformele privind mediul și tranziția „verde” iar 21% pentru digitalizarea României. Acești bani vor fi acordați în funcție de atingerea obiectivelor de pe parcursul celor cinci ani în care se aplică planul.

Proiectele finanțate trebuie finalizate până în 2026.

Proiectele din Planul naţional de redresare şi rezilienţă:

1.Sisteme de apă şi canalizare – 1,88 miliarde de euro

– 1630 km construiți de rețele de apă

– 2470 km construiți de rețele de canalizare

– conectarea a 88.000 de gospodării la rețele de apă şi canalizare

2.Împăduriri şi protejarea diversității – 1,37 miliarde de euro

– plantate 45.000 de hectare de pădure

– 2900 habitate de pajişti reconstruite ecologic

3.Managementul deşeurilor – 1,2 miliarde de euro

– ţinta de 55% grad de reciclare in 2025

– 553 echipamente de monitorizare a poluării aerului

4.Sectorul de transport – 7,62 miliarde de euro

– 434 km de autostradă construiți

– 52 stații electrice construite

– 625 hectare de perdele forestiere

– implementarea unui nou sistem de taxare „poluatorul plăteşte”

– înnoirea a 200.000 de maşini din parcul auto până în 2026

– 311 km de cale ferată modernizată

– 110 km de cale ferată electrificată

– 206 km de cale ferată cu sistem modern de centralizare

– 12,7 km de rețea nouă de metrou

– 32 de trenuri noi de metrou

5.Fondul pentru Valul Renovării – 2,2 miliarde de euro

– 1000 – 1500 blocuri reabilitate energetic

– 2000 clădiri publice reabilitate

6.Energie – 1,62 miliarde de euro

– 400 km rețea de distribuţie gaz metan si altele cu emisii scăzute de carbon

– finalizare punere în funcțiune a cel puțin 100MW (200MWh) capacitate de stocare energie electrică

7.Cloud guvernamental şi sisteme publice digitale – 1,89 miliarde de euro

– legarea ministerelor într-o singură rețea

– 8,5 milioane de cetățeni cu carte de identitate electronică

– 300.000 de funcționari publici instruiți digital

– internet de mare viteză în 790 de sate

8.Reforma fiscală şi a sistemului de pensii – 482 milioane de euro

– creştere venituri colectate cu 3% din PIB

– 600.000 case de marcat conectate la sistemul IT ANAF

– pensii speciale limitate

– sistem nou de pensii cu indexare automată

9.Sprijin pentru mediul de afaceri, cercetare, inovare – 2,36 miliarde de euro

– 3000 de contracte de finanțare prin schema de ajutor de stat pentru digitalizarea IMM-urilor

– 280 de contracte de finanțare prin Schema de minimis pt listare la bursă

– 500 de vouchere acordate prin schema de Suport pentru mediul de afaceri

10.Fond local pentru tranziția verde şi digitală a UAT-urilor – 2,1 miliarde de euro

– 140.000 mp construiți pentru locuințe sociale

– 880.000 mp construiți de locuințe pentru specialişti în educație şi sănătate în mediul rural

– 420 autobuze electrice, cu stații de încărcare şi 50 de tramvaie (în municipii reşedință de județ)

– 6500 de stații noi de încărcare vehicule electrice

11.Turism şi cultură – 200 milioane de euro

– 30 castele, 95 biserici şi mănăstiri, 20 de sate cu arhitectură tradițională puse în valoare

– 3 castele, 11 biserici şi mănăstiri, 3 fortificații romane restaurate

-15 destinații turistice verzi certificate

– 10 prezentări naționale şi internaționale de film românesc

12.Sănătate – 2,45 miliarde de euro

– 200 de centre comunitare construite sau renovate, cu dotări noi şi personal

– 3000 de cabinete de asistenţă medicală primară dotate si renovate, în special la sate

– 26 secţii de terapie intensivă nou-născuţi, inclusiv ambulanţă transport nou-născuți

– 30 de ambulatorii reabilitate/modernizate/extinse/dotate

– 10 unităţi medicale mobile

13.România Educată – 3,6 miliarde de euro

– 50 de şcoli noi

– 1800 de microbuze verzi pentru transportul elevilor

– 75.000 săli de clasă dotate cu mobilier

– 20.000 locuri de recreere şi lectură

– 20.000 de locuri de cazare nou create în campusuri universitare

– 1175 SMART LAB-uri

– 140 de creşe înființate şi operaţionalizate

-10 centre de învăţământ dual.

surse: agerpres.ro, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Certificatul COVID, obligatoriu pentru personalul medical și angajați ISU. Prevederi și pentru testare pe bani proprii. Proiect

Publicat

Ministerul Sănătăţii a postat în transparenţă decizională un proiect de lege care prevede că personalul din cadrul unităţilor sanitare cu paturi publice şi private are obligaţia să prezinte un certificat digital al UE privind COVID-19, în vederea desfăşurării activităţii.

Potrivit unui comunicat de presă al MS, certificatul trebuie să ateste îndeplinirea uneia din următoarele condiţii:

– vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete;

– se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

– rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, efectuat în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului Sănătăţii.

Potrivit proiectului de lege, obligația revine personalului din cadrul unităților sanitare, publice și private, din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă și din cadrul unităților subordonate, din cadrul Inspectoratului General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne și unităților subordonate, precum și din cadrul laboratoarelor de analize medicale.

„Vrem să promovăm actul normativ în regim de urgenţă. Aceste măsuri sunt necesare în contextul epidemiologic actual, cu o creştere importantă a numărului de cazuri, când trebuie asigurată siguranţa pacienţilor, dar şi a personalului medical. Sistemul medical, prin excelenţă, se bazează pe ştiinţă, inovaţie şi tehnologie, în care un loc important în deţin vaccinurile”, a declarat Cseke Attila, ministrul Sănătăţii, potrivit sursei citate.

Costuri suportate pentru testare

Documentul prevede că personalul din cadrul unităţilor publice care nu prezintă rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 va suporta costurile privind testarea, excepţie fiind categoria de personal care face dovada unor afecţiuni care reprezintă contraindicaţie la vaccinare, caz în care costurile de testare vor fi suportate de către angajator.

„Pentru unităţile private costurile privind activitatea de testare împotriva virusului SARS-CoV-2 vor fi suportate conform procedurilor stabilite la nivelul acestora, fie de către angajaţi, fie de către angajator”, afirmă aceeaşi sursă.

Cei care nu prezintă certificatul COVID riscă suspendarea contractului de lucru pe 30 de zile

Potrivit comunicatului, în cazul în care personalul medical nu prezintă certificatul digital al UE privind COVID-19 se reglementează suspendarea de drept, pe o perioadă de 30 de zile, a contractelor în baza cărora îşi desfăşoară activitatea.

„După cele 30 de zile de suspendare, contractul personalului medical în baza căruia îşi desfăşoară activitatea încetează de drept, iar pentru personalul din unităţile private care cumulează 30 de zile de suspendare angajatorul poate dispune fie prelungirea suspendării, fie încetarea contractului în baza căruia îşi desfăşoară activitatea. În unităţile publice măsura încetării contractului în baza cărora îşi desfăşoară activitatea personalul este necesară pentru a crea posibilitatea încadrării pe acele posturi a altor persoane, în vederea asigurării continuităţii activităţii, ţinând cont de faptul că în unităţile respective numărul total al posturilor este limitat prin acte normative. Responsabilitatea pentru a asigura aplicarea acestor măsuri revine conducerii unităţilor publice şi private. Nerespectarea acestor obligaţii de către conducătorul unităţii respective reprezintă contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei aplicată de către personalul împuternicit din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi din cadrul Inspecţiei Sanitare de Stat”, se arată în comunicat.

surse: Agerpres, Hotnews

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate