Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Bilanțul pe 2018 la ridicarea mașinilor parcate neregulamentar în Alba Iulia. 25 de procese și peste 900 de intervenții

Publicat

ridicare masini

În urmă cu aproape un an, pe 1 februarie 2018, o primă mașină parcată neregulamentar era ridicată de pe o stradă din Alba Iulia și dusă într-o curte ”amenajată” pe strada Livezii. În dimineața în care au fost montate semnele care indicau parcarea interzisă, în apropierea stadionului Cetate, au început și ridicările. Exact din același loc.

Primăria municipiului semnase un acord cadru pe o perioadă de patru ani cu o firmă din Alba Iulia, în baza căruia, trebuie ridicate minim 1920 de mașini parcate neregulamentar în oraș, în patru ani de contract. De atunci și până la sfârșitul anului au fost ridicate în total 932 de mașini.

Cheltuieli lunare mai mari decât veniturile anuale

Exceptând amenda, din tariful de 416 lei aplicat pentru recuperarea autoturismului, doar 30 de lei revin primăriei. La un calcul simplu, aflăm că instituția a încasat 27.960 de lei din acest serviciu prestat de firmă, în condițiile în care cheltuielile sunt mult mai mari.

De fapt, acest venit nu acoperă nici măcar cheltuiala pe o lună cu acest serviciu, care se ridică la aproximativ 30.000. Este vorba despre chiria spațiului unde sunt depozitate dar, mai ales de salariile personalului angrenat în această operațiune care lucrează pe trei schimburi pentru a asigura permanența. De asemenea, este vorba despre salariile polițiștilor locali, tot o cheltuială a primăriei.

YouTube video

Dacă mai adăugăm și pierderile la capitolul de ”imagine” și zecile de nemulțumiri ale oamenilor, avem tabloul unui experiment administrativ aproape eșuat.

Pe de altă parte, reprezentanții primăriei spun că proiectul de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar în Alba Iulia nu a fost gândit ca unul care să aducă bani la buget, ci ca unul care să îi disciplineze pe șoferi. ”Nu ridicăm decât ce încurcă, nu orice mașină parcată neregulamentar. Ar însemna să ridicăm o jumătate de oraș” a declarat pentru Alba24, un responsabil al instituției.

O parte dintre cetățenii municipiului consideră însă că este vorba despre o selecție discreționară a autoturismelor taxate, macaraua evitând anumite zone din oraș și de asemenea unele autoturisme considerate intangibile.

Nemulțumiri din partea oamenilor. Aproximativ 25 de procese

Implementarea acestui contract a stârnit controverse încă de la început. O parte dintre cetățenii municipiului au considerat corectă ridicarea mașinilor parcate neregulamentar, iar o altă parte, destul de importantă ca pondere, au considerat că prețurile sunt prea mari și că procedura este abuzivă.

O parte dintre nemulțumiri au ajuns în instanță. Este vorba despre aproximativ 25 de procese deschise de cetățeni cărora le-au fost ridicate mașinile. Doar într-un singur caz, instanța a dat dreptate omului.

Poliția Rutieră nu se (prea) bagă

Activitățile de ridicare a vehiculelor staționate neregulamentar se desfășoară în urma unei solicitări și în prezența polițistului rutier din cadrul IPJ Alba sau a polițistului local cu atribuții în domeniul circulației pe drumurile publice. Cu toate acestea, în 2018, Poliția Locală a solicitat mașina de ridicat în toate cazurile, pe când Poliția Rutieră niciodată, au mai declarat surse din cadrul primăriei, indicând o formă de pasivitate din partea polițiștilor rutieri.

De cealaltă parte, unul dintre agenții rutieri, contactat de Alba24, consideră că rolul său este mai degrabă unul de prevenție și că recuperarea mașinii unui contravenient presupune, în opinia sa personală, costuri exagerate în raport cu fapta. Ar putea fi unul dintre motivele pentru care Poliția Rutieră a ales să stea deoparte de această poveste. Alte motive ar mai putea ține și de gradul de ocupare al agenților într-unul dintre cele mai grele județe ale României, din punct de vedere al traficului.

Contractul și tarifele

Primăria municipiului a semnat un acord-cadru pe o perioadă de patru ani cu o firmă din Alba Iulia. Rapid Lifts SRL a fost singura firmă care s-a prezentat la licitație. Valoarea contractului pentru ridicarea, transportul și descărcarea și depozitarea mașinilor parcate neregulamentar este de 1,66 de milioane de lei (cu 19.200 de lei mai puțin decât valoarea estimată).

Tarifele stabilite conform Hotărârii Consiliului Local nr. 159 din 28 aprilie 2017 pentru operaţiunile de ridicare, transport şi descărcare la locul de depozitare sunt:

  • pentru operațiunea de ridicare a vehiculelor – 220 lei / vehicul (fără TVA)
  • pentru operațiunea de transport a vehiculelor de la locul ridicării la locul de depozitare – 130 lei / vehicul  (fără TVA)
  • pentru operațiunea de depozitare a vehiculelor ridicate – 30 lei / vehicul (fără TVA) pentru primele 24 de ore de depozitare, 45 lei / vehicul / zi (fără TVA) pentru perioadele de depozitare mai mari de 24 de ore

Cine este Rapid Lifts SRL

Potrivit portalului juridico-financiar pentru monitorizare firme & dosare Termene.ro , firma care a câștigat licitația- RAPID LIFTS SRL a fost înregistrată la Registrul Comerțului la data 27 Iunie 2017. Firma îl are ca acționar unic și administrator pe Cristian Gheorghe Sângerean. Rapid Lifts SRL are domeniul principal de activitate: Transporturi rutiere de mărfuri și servicii de mutare; Servicii de mutare și capital social: 200 lei. Sediul social al firmei este într-un apartament de pe strada Avram Iancu din Alba Iulia.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax