Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

TAXE și impozite 2020 Alba Iulia: Valori majorate cu 4,6% și taxe speciale pentru căsătorii și acte în regim de urgență


Publicat

Taxele și impozitele locale la Alba Iulia vor fi majorate cu 4,6%, valoarea inflației și se introduc taxe speciale la Evidența persoanelor și stare civilă, dar și pentru activități comerciale în perioada evenimentelor organizate în oraș.

Se va plăti în plus, de exemplu, pentru anumite documente eliberate în sistem de urgență, pentru oficierea căsătoriilor în afara sediului primăriei ori înainte de termenul prevăzut în lege sau acte de stare civilă eliberate în locul celor pierdute.

A fost de asemenea, introdusă  indexarea impozitelor și taxelor locale aferente anului 2020 cu 4,6%, rata inflației, comparativ cu nivelul acestora din 2019.

În ceea ce privește taxele speciale, la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Alba Iulia, acestea vor fi aplicate pentru: trimiterea dosarului de transcriere a certificatelor/extraselor de stare civilă, a cererilor de schimbare, pe cale administrativă, a numelui persoanelor fizice la DPCEP în regim de urgență, primirea și soluționarea cererilor de verificare și furnizare a datelor cu caracter personal ale cetățenilor români din Registrul Național de Evidență a Persoanelor, precum și oficierea căsătoriilor în afara sediului primăriei sau în zilele de sărbători legale sau înainte de împlinirea termenului prevăzut de lege sau între cetățeni care nu au domiciliul sau reședința în municipiul Alba Iulia și eliberarea certificatelor de stare civilă în locul celor pierdute, sustrase sau deteriorate.

Cuantumul acestora va fi stabilit prin hotărâre de Consiliu Local. Sunt exceptate de la plata acestor taxe persoanele cu handicap și cele aflate în executarea pedepselor privative de libertate.

Taxe pentru acte eliberate în regim de urgență

Prin ”regim de urgență” se înțeleg următoarele termene de soluționare a cererilor înregistrate la  nivelul Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor:

– verificarea și furnizarea datelor cu caracter personal din Registrul Național de Evidență a Persoanelor – cel mult 3 zile lucrătoare (termen de soluționare legal, în regim normal – 30 de zile)

– transcrierea cerificatelor/extraselor de stare civilă eliberate cetățenilor români de către autoritățile din străinătate – cel mult 3 zile lucrătoare de la data primirii avizului DPCEP (termen de soluționare legal, în regim normal – 30 de zile)

– schimbarea pe cale administrativă a numelui persoanelor fizice – cel mult 15 zile lucrătoare de la data primirii avizului DPCEP (termen de soluționare legal, în regim normal – 60 de zile).

Sunt și excepții. Dacă totalul solicitărilor de soluționare a cererilor în regim de urgență, înregistrate la un moment dat și aflate în lucru, depășește capacitatea resursei umane a SPCLEP, se pot înregistra noi cereri de soluționare în regim de urgență doar cu acordul scris al petentului în ceea ce privește termenul acordat.

Taxe speciale pentru oficierea căsătoriei

Taxa pentru oficierea căsătoriei în afara sediului primăriei sau în zilele nelucrătoare şi sărbători legale sau înainte de împlinirea termenului prevăzut de lege sau între cetățeni care nu au domiciliul sau reședința în municipiul Alba Iulia, precum și eliberarea certificatelor de stare civilă în locul celor pierdute, sustrase sau deteriorate, constituie venit cu destinaţie specială, fiind instituită în vederea acoperirii cheltuielilor de organizare şi funcţionare a Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Alba Iulia.

Taxa se achita cu anticipatie, la data depunerii documentatiei/cererii la Starea Civila, cu cel putin 10 zile inaintea oficierii.

Serviciul de oficiere a căsătoriei în zilele nelucrătoare sau în afara sediului primăriei se realizează prin intermediul personalului propriu. Taxa achitată se încasează într-un cont distinct, fiind utilizată pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi funcţionare al SPCLEP.

Cuantumul taxelor speciale se stabilește prin hotărâre a Consiliului Local al municipiului Alba Iulia.

Impozite şi taxe locale 2020 la Alba Iulia

Reamintim că plata impozitului pe clădiri, a impozitului pe teren și impozitului pe mijloacele de transport se face anual, în sensul că impozitul este datorat pe întregul an fiscal de cel care are în proprietate bunul respectiv la data de 31 decembrie a anului anterior, chiar dacă bunul din proprietate este înstrainat în anul fiscal curent.

De asemenea, în cazul dobândirii unui bun în cursul anului fiscal impozitul aferent se va datora începand cu data de 1 ianuarie a anului fiscal următor. În ceea ce privește impozitul pe clădiri, acesta va fi stabilit în funcție de destinația clădirii: rezidențială, nerezidențială sau mixtă.

Impozitul și taxa pe clădiri

Pentru clădirile rezidenţiale şi clădirile-anexă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin aplicarea unei cote de 0,1% asupra valorii impozabile a clădirii.

Prin clădire rezidențială se ințelege construcție alcătuită din una sau mai multe camere folosite pentru locuit, cu dependințele, dotările și utilitățile necesare, care satisface cerințele de locuit ale unei persoane sau familii.

Valoarea impozabilă a clădirii, exprimată în lei, se determină prin înmulţirea suprafeţei construite desfăşurate a acesteia, exprimată în metri pătraţi, cu valoarea impozabilă corespunzătoare, exprimată în lei/mp.

Tipul clădirii/Valoarea impozabilă (lei/mp) / cu instalaţii de apă, canalizare, electrice şi încălzire (condiţii cumulative)/ fără instalaţii de apă, canalizare, electrice sau încălzire

Clădire cu cadre din beton armat sau cu pereţi exteriori din cărămidă arsă ori din orice alte materiale rezultate în urma unui tratament termic şi/sau chimic: 1060 lei/mp (acum 1000 lei/mp) 636 lei/mp (față de 600 lei/mp, în 2019)

Clădire cu pereţii exteriori din lemn, din piatră naturală, din cărămidă nearsă, din vălătuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic şi/sau chimic: 318 lei/mp (comparativ, acum este 300 lei/mp) / 212 lei/mp (față de valoarea actuală, 200 lei/mp)

Clădire-anexă cu cadre din beton armat ori cu pereţi exteriori din cărămidă arsă sau din orice alte materiale rezultate în urma unui tratament termic şi/sau chimic: 212 lei/mp (acum 200 lei/mp) / 185 lei/mp (acum 175 lei/mp)

Clădire-anexă cu pereţii exteriori din lemn, din piatră naturală, din cărămidă nearsă, din vălătuci ori din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic şi/sau chimic: 133 lei/mp (acum 125 lei/mp), 80 lei/mp (acum 75 lei/mp)

În cazul contribuabilului care deţine la aceeaşi adresă încăperi amplasate la subsol, demisol şi/sau la mansardă, utilizate ca locuinţă, în oricare dintre tipurile de clădiri prevăzute la lit. A–D: 75% din suma care s-ar aplica clădirii / 75% din suma care s-ar aplica clădirii (neschimbat)

În cazul contribuabilului care deţine la aceeaşi adresă încăperi amplasate la subsol, la demisol şi/sau la mansardă, utilizate în alte scopuri decât cel de locuinţă, în oricare dintre tipurile de clădiri prevăzute la lit. A–D: 50% din suma care s-ar aplica clădirii / 50% din suma care s-ar aplica clădirii (neschimbat)

În cazul unei clădiri care are pereţii exteriori din materiale diferite, pentru stabilirea valorii impozabile a clădirii se identifică în tabel valoarea impozabilă cea mai mare corespunzătoare materialului cu ponderea cea mai mare.

Suprafaţa construită desfăşurată a unei clădiri se determină prin însumarea suprafeţelor secţiunilor tuturor nivelurilor clădirii, inclusiv ale balcoanelor, logiilor sau ale celor situate la subsol sau la mansardă, exceptând suprafeţele podurilor neutilizate ca locuinţă, ale scărilor şi teraselor neacoperite.

Dacă dimensiunile exterioare ale unei clădiri nu pot fi efectiv măsurate pe conturul exterior, atunci suprafaţa construită desfăşurată a clădirii se determină prin înmulţirea suprafeţei utile a clădirii cu un coeficient de transformare de 1,4 (neschimbat).

Valoarea impozabilă a clădirii se ajustează în funcţie de rangul localităţii şi zona în care este amplasată clădirea, prin înmulţirea valorii determinate mai sus cu coeficientul de corecţie corespunzător:

Rangul municipiului Alba Iulia este II: Pentru zona A – 2,40; pentru zona B – 2,30, pentru zona C – 2,20, pentru zona D – 2,10 (neschimbate)

În cazul unui apartament amplasat într-un bloc cu mai mult de 3 niveluri şi 8 apartamente, coeficientul de corecţie se reduce cu 0,10.

Valoarea impozabilă a clădirii se reduce în funcţie de anul terminării acesteia, după cum urmează:

– cu 50%, pentru clădirea care are o vechime de peste 100 de ani la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă;

– cu 30%, pentru clădirea care are o vechime cuprinsă între 50 de ani şi 100 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă;

– cu 10%, pentru clădirea care are o vechime cuprinsă între 30 de ani şi 50 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă.

Impozite clădiri nerezidențiale

Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,5% asupra valorii, la care se adaugă o cotă adițională de 6% (nou!). Valoarea clădirii poate fi:

– rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă, depus la organul fiscal local până la primul termen de plată din anul de referinţă

– finală a lucrărilor de construcţii, în cazul clădirilor noi, construite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă;

– clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă.

Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice a căror valoare nu poate fi calculată conform prevederilor, impozitul se calculează prin aplicarea unei cote de 2% asupra valorii impozabile determinate conform impozitului de la clădirile nerezidenţiale (art. 457 Cod Fiscal).

Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, utilizate pentru activităţi din domeniul agricol, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,4% asupra valorii impozabile a clădirii (neschimbat).

Impozite pe clădirile cu destinație mixtă

Clădire cu destinație mixtă – folosită atât în scop rezidențial, cât și nerezidențial.

În cazul clădirilor cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin însumarea impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidenţial conform art. 457 Cod Fiscal cu impozitul determinat pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial, conform art. 458 Cod Fiscal;

În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfăşoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457.

Dacă suprafeţele folosite în scop rezidenţial şi cele folosite în scop nerezidenţial nu pot fi evidenţiate distinct, se aplică următoarele reguli:

– în cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfăşoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457;

– în cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfăşoară activitatea economică, iar cheltuielile cu utilităţile sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfăşoară activitatea economică, impozitul pe clădiri se calculează conform prevederilor art. 458.

Calculul impozitului/taxei pe clădirile deţinute de persoanele juridice (art. 460 Cod Fiscal)

Pentru clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, impozitul/ taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,2% asupra valorii impozabile a clădirii, la care se adaugă o cotă adițională de 31% (acum, 25%).

Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, impozitul/ taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 1% asupra valorii impozabile a clădirii.

Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, utilizate pentru activităţi din domeniul agricol, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,4% asupra valorii impozabile a clădirii (neschimbat).

În cazul clădirilor cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea persoanelor juridice, impozitul se determină prin însumarea impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidenţial conform alin. (1), cu impozitul calculat pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial, conform alin. (2) sau (3).

Pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădiri, valoarea impozabilă a clădirilor aflate în proprietatea persoanelor juridice este valoarea de la 31 decembrie a anului anterior celui pentru care se datorează impozitul/taxa şi poate fi:

– ultima valoare impozabilă înregistrată în evidenţele organului fiscal;

– valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării;

– valoarea finală a lucrărilor de construcţii, în cazul clădirilor noi, construite în cursul anului fiscal anterior;

– valoarea clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în cursul anului fiscal anterior;

– în cazul clădirilor care sunt finanţate în baza unui contract de leasing financiar, valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării;

– în cazul clădirilor pentru care se datorează taxa pe clădiri, valoarea înscrisă în contabilitatea proprietarului clădirii şi comunicată concesionarului, locatarului, titularului dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz.

– valoarea impozabilă a clădirii se actualizează o dată la 3 ani pe baza unui raport de evaluare a clădirii întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării, depus la organul fiscal local până la primul termen de plată din anul de referinţă.

Nu se aplică în cazul clădirilor care aparţin persoanelor faţă de care a fost pronunţată o hotărâre definitivă de declanşare a procedurii falimentului.

– în cazul în care proprietarul clădirii nu a actualizat valoarea impozabilă a clădirii în ultimii 3 ani anteriori anului de referinţă, cota impozitului/taxei pe clădiri este 5%, la care se adaugă o cotă adițională de 6%

– în cazul în care proprietarul clădirii pentru care se datorează taxa pe clădiri nu a actualizat valoarea impozabilă în ultimii 3 ani anteriori anului de referinţă, diferenţa de taxă faţă de cea stabilită conform alin. (1) sau (2), după caz, va fi datorată de proprietarul clădirii.

Plata impozitului/ taxei pe clădiri (art. 462 Cod Fiscal)

Impozitul pe clădiri se plăteşte anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie, inclusiv.

Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, datorat pentru întregul an de către contribuabili, până la data de 31 martie a anului respectiv, se acordă o bonificaţie de 10% pentru persoane fizice și 5% pentru persoane juridice (neschimbat)

Impozitul pe clădiri, de până la 50 lei inclusiv, se achită integral la primul termen de plată.

În cazul în care contribuabilul are în proprietate mai multe clădiri pe raza municipiului Alba Iulia, prevederile alin. (2) şi (3) se referă la impozitul pe clădiri cumulat.

În cazul contractelor de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă, care se referă la perioade mai mari de o lună, taxa pe clădiri se plăteşte lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare fiecărei luni din perioada de valabilitate a contractului, de către concesionar, locatar, titularul dreptului de administrare sau de folosinţă.

În cazul contractelor care se referă la perioade mai mici de o lună, persoana juridică de drept public care transmite dreptul de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă colectează taxa pe clădiri de la concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinţă şi o varsă lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare fiecărei luni din perioada de valabilitate a contractului.

Calculul impozitului/ taxei pe TEREN (art. 465 Cod Fiscal)

Impozitul/Taxa pe teren se stabileşte luând în calcul suprafaţa terenului, rangul localităţii în care este amplasat terenul, zona şi categoria de folosinţă a terenului, conform încadrării făcute de consiliul local.

În cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la categoria de folosinţă terenuri cu construcţii, impozitul/taxa pe teren se stabileşte prin înmulţirea suprafeţei terenului, exprimată în hectare, cu sumele din tabelul de mai jos

Zona / Niveluri aplicabile în anul 2020:

A: 6.405 lei/ha (față de 6.042 lei/ha, în 2019)

B: 4.467 lei/ha (față de 4.215 lei/ha în 2019)

C: 2.828 lei/ha (față de 2.668 lei/ha în 2019)

D: 1.495 lei/ha (față de 1.410 lei/ha în 2019)

În cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, impozitul/taxa pe teren se stabileşte prin înmulţirea suprafeţei terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare din tabelul următor, iar acest rezultat se înmulțește cu coeficientul de corecție al rangului de localitate care este 4:

Categoria de folosință / Zona / lei/ha

                                A                  B                    C               D

Teren arabil: 29 lei/ha – 22 lei/ha – 20 lei/ha – 16 lei/ha (acum 28 – 21 – 19 – 15)

Pășune:         22 lei/ha – 20 lei/ha  – 16 lei/ha – 14 lei/ha (acum 21 – 19 – 15 – 13)

Fâneață:        22 lei/ha – 20 lei/ha – 16 lei/ha – 14 lei/ha (acum 21 – 19 – 15 – 13)

Vie:              49 lei/ha  – 37 lei/ha  – 29 lei/ha  – 20 lei/ha (acum 46 – 35 – 28 – 19)

Livadă:         56 lei/ha – 49 lei/ha  – 37 lei/ha – 29 lei/ha (acum 53 – 46 – 35 – 28)

Pădure sau teren cu vegetație forestieră:  29 lei/ha – 22 lei/ha – 20 lei/ha – 16 lei/ha (acum 28 – 21 – 19 – 15)

Teren cu ape: 16 lei/ha – 14 lei/ha – 8 lei/ha  – 0 (acum 15 – 13 – 8 – 0)

Ca excepţie, în cazul contribuabililor persoane juridice, pentru terenul amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, impozitul/taxa pe teren se calculează conform prevederilor pentru extravilan dacă îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

– au prevăzut în statut, ca obiect de activitate, agricultură;

– au înregistrate în evidenţa contabilă, pentru anul fiscal respectiv, venituri şi cheltuieli din desfăşurarea obiectului de activitate nominalizat mai sus

În cazul unui teren amplasat în extravilan, impozitul/taxa pe teren se stabileşte prin înmulţirea suprafeţei terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare prevăzută în următorul tabel, înmulţită cu coeficientul de corecţie corespunzător prevăzut la art. 457 alin. (6) din Codul fiscal, respectiv zona A – 2,4; zona B – 2,3; zona C – 2,2; zona D – 2,1:

Categoria de folosinţă / Niveluri aplicabile în 2019 / ha

Teren cu construcții: 32 (acum 31)

Teren arabil: 53 (acum 50)

Pășune:  29 (acum 28)

Fâneață: 29 (acum 28)

Vie până la intrarea pe rod: 0

Vie pe rod, alta decât cea prevăzută mai sus: 59 (acum 55)

Livadă până la intrarea pe rod: 0

Livadă pe rod, alta decât cea prevăzută mai sus: 60 (acum 56)

Pădure în vârstă de până la 20 ani și pădure cu rol de protecție: 0

Pădure sau alt teren cu vegetație forestieră cu excepția celei de mai sus: 17 (acum 16)

Teren cu apă, altul decât cel cu amenajări piscicole: 6 (neschimbat)

Teren cu amenajări piscicole: 36 (acum 34)

Impozitul pe mijloace de transport

În cazul oricăruia dintre următoarele autovehicule, impozitul pe mijlocul de transport se calculează în funcţie de capacitatea cilindrică a acestuia, prin înmulţirea fiecărei grupe de 200 cm3 sau fracţiune din aceasta cu suma corespunzătoare din tabelul de mai jos

Mijloace de transport cu tracţiune mecanică

Vehicule înmatriculate

Motociclete, tricicluri, cvadricicluri şi autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 1.600 cm3, inclusiv: 8 lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta

Motociclete, tricicluri şi cvadricicluri cu capacitatea cilindrică de peste 1.600 cm3: 9 lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta

Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 1.601 cm3 şi 2.000 cm3 inclusiv: 19 lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta

Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.001 cm3 şi 2.600 cm3 inclusiv: 76 lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta

Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.601 cm3 şi 3.000 cm3 inclusiv: 153 lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta

Autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cm3: 308 lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta

Autobuze, autocare, microbuze: 25 lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta

Alte vehicule cu tracţiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusive: 31 lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta

Tractoare înmatriculate 19 lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta

Vehicule înregistrate

Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică < 4.800 cm3: 4 lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta

Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică > 4.800 cm3: 6 lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta

Vehicule fără capacitate cilindrică evidenţiată: 106 lei/an

În cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu 50%.

În cazul unui ataş, impozitul pe mijlocul de transport este de 50% din impozitul pentru motocicletele respective.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

A crescut numărul de infecţii respiratorii acute. Câte persoane s-au vaccinat antigripal

Publicat

Vaccin, gripa

Numărul total de cazuri de infecţii respiratorii acute – gripă clinică, infecţii acute de căi respiratorii superioare (IIACRS) şi pneumonii – înregistrate la nivel naţional săptămâna trecută a fost de 47.636, cu 13,1% mai mare comparativ cu cel din săptămâna anterioară.

”Săptămâna 12 – 18 octombrie 2020 (S42/2020) – la nivel naţional, numărul total de cazuri de infecţii respiratorii acute (gripă clinică, IACRS şi pneumonii) a fost de 47.636, cu 42,7% mai mic comparativ cu cel înregistrat în aceeaşi săptămână a sezonului precedent (83.076) şi cu 13,1% mai mare comparativ cu cel din săptămâna anterioară (42.121)”, precizează joi Institutul Naţional de Sănătate Publică.

În aceeaşi săptămână au fost raportate la nivel naţional 5 cazuri de gripă clinică, comparativ cu 20 de cazuri înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut (S 42/2019).

Nu s-au înregistrat cazuri confirmate de gripă, informează INSP.

INSP menţionează că din statistici lipsesc datele de la DSP Bucureşti.

Până la data de 18 octombrie au fost vaccinate antigripal 187.253 de persoane din grupele la risc, cu vaccin distribuit de Ministerul Sănătăţii.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

200 de medici care au terminat rezidențialul ar putea fi angajați fără concurs. OUG în primă lectură, pe masa Guvernului

Publicat

Seful DSU, Raed Arafat a propus Guvernului în primă lectură un proiect de ordonanță de urgență prin care va fi suplimentat personalul medical din spitale cu 200 de medici care au terminat rezidențiatul. Aceștia ar urma să fie angajati mai întâi la Spitalul de Urgență MAI „Prof. Dr. Dimitrie Gerota” și mai apoi distribuiți către alte unități sanitare.

„Lucrăm inclusiv pe partea de personal. (…) Există un număr important de medici din diferite specialităță care și-au dat acum examenul de specialitate și au finalizat rezidențiatul. Propunerea noastră, printr-o OUG dacă sunteți de acordă să o punem astăzi în primă lectură, prin care am propus primii 200. Specialitățile pe care le țintim sunt ATI, urgență, infecțioase, pneumologie, epidemiologie și radiologie. Să vedem dacă e cerere, atunci venim cu suplimentarea. Îi angajăm la Spitalul Gerota al MAI și de acolo îi distribuim, prin coordonarea pe care o să o avem de la departament.

Declarațiile șefului DSU, de la minutul 13:50

La finalizarea perioadei care poate să dureze vreo 6 luni, ei vor avea posibilitatea să aleagă posturile vacante unde vor să meargă, fără concurs. Asta prevede OUG. Acesta este modul prin care vom atrage medicii care au terminat. (…) Avem evidența. De mâine o să începem să luăm pe listă pe cei care doresc acest lucru. (…) Vă dau un exemplu la ATI numărul aproximativ celor care au dat examenul sunt vreo 130, numai aproximativ 70 sunt fără posturi. Unii deja au posturi. Atunci am luat cei 70 pe ATI care sunt fără posturi. Mai avem un număr care sunt pe urgență, pe infecțioase. Cei care au posturi vor rămâne în posturile lor, însă cei care nu au posturi sunt cei care fac obiectul acestei OUG”, a declarat Raed Arafat, joi la începutul ședintei de Guvern.

Arafat a adăugat că sunt discuții pentru a crește capacitatea de ventilație la unitățile de primiri urgențe.

„La nivelul unităților de primiri urgențe, în discuțiile cu colegii pe care le vom avea inclusiv mâine, este creșterea capacității de ventilație, dar ea este limitată pentru că este gândită pentru altfel de activitate. Acum, dacă va crește numărul, vom încerca să suplimentam din ventilatoarele pe care le avem în stoc ca să putem să asigurăm îngrijirea bolnavului corect până este preluat de secțiile de terapie intensivă care poate la orice moment să nu aibă loc, să așteptăm o oră, două, trei și atunci va trebui pacientul să fie îngrijit corect în unitatea de primiri urgențe”, a explicat secretarul de stat în Ministerul Sănătății.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Zona de agrement de pe malul râului Mureș. Cum arată debarcaderul de la Drâmbar, la o lună de la începerea lucrărilor

Publicat

Lucrările au înaintat la debarcaderul aflat în construcție pe malul râului Mureș, în localitatea Drâmbar din comuna Ciugud. Începută în urmă cu aproape o lună, investiția de aproximativ 82.000 de euro face parte dintr-un amplu proiect pentru amenajarea unei zone de agrement, ce va include terenuri de fotbal, tenis, zone de promenadă, pescuit, campare (pentru rulote şi corturi) și de picnic.

Pe imaginile surprinse miercuri, 21 octombrie, se poate observa că muncitorii au înălțat o parte din fundațiile platformelor și au intrat cu utilajele în albia râului Mureș. 

Vezi și FOTO-VIDEO: Au început lucrările la debarcaderul de la Drâmbar – Ciugud. Cum arată șantierul pentru amenajarea zonei de agrement

Amplasamentul este situat în intravilanul comunei Ciugud, sat Drâmbar, adiacent drumului județean DJ 107, pe malul drept al râului Mureș, în zona nord-estică a Parcului Industrial din localitatea Drâmbar, iar accesul pe teren se realizează din drumul județean DJ 107.

Investiția se compune din două elemente principale din punct de vedere al localizării acestora și anume:

– un ansamblu de elemente amplasat pe malul Râului Mureș

– un ansamblu de elemente amplasat în albia minoră a Râului Mureș și pe luciul de  apă al acestuia.

Potrivit memoriului de prezentare al proiectului, lucrările de execuţie vor dura 6 luni și se vor realiza pe obiecte, în 3 etape principale și anume:

Etapa I

– realizarea lucrărilor de igienizare generală a obiectivului

– realizarea lucrărilor de sistematizare verticală generală a obiectivului

Etapa II 

– realizarea infrastructurii și suprastructurii tuturor platformelor și scărilor de acces ce constituie ansambul de elemente situate pe malul râului Mureș

Soluția constructivă adoptată pentru ansamblul de elemente situat pe malul râului Mureș presupune realizarea structurii din beton simplu / armat și finisaj din beton
elicopterizat, respectiv amprentat pe alocuri. Astfel:

– Platformele și treptele de acces vor avea infrastructura din fundații continue din beton simplu turnat monolit, elevații din beton simplu și un planșeu din beton slab armat peste umpluturi

– Platforma de acces la ponton va avea o fundație din patru piloți forați cu diametrul exterior de 50 cm, până la o adâncime de 6,00 m față de cota terenului natural, o rețea de grinzi din beton armat pentru rigidizarea acestora, două grinzi cu secțiune variabilă monolitizate odată cu realizarea platformei betonate

– Bintele de ancorare a pontonului se vor realiza din câte patru piloți forați asemeni celor anterior menționați, rigidizați, de asemenea, cu o rețea de grinzi la partea superioară de care se vor ancora ulterior școndrii de menținere la poziție

Etapa III

– realizarea și montajul ansamblului de elemente amplasat în albia minoră a Râului Mureș și pe luciul de apă al acestuia

Soluția constructivă adoptată pentru ansamblul de elemente amplasat în albia minoră a Râului Mureș și pe luciul de apă al acestuia presupune:

– Flotoare continue din beton cu un finisaj din beton elicopterizat în cazul platformei și pontonului, respectiv discontinue din beton cu un finisaj din beton elicopterizat în cazul jetelelor de acostare

– Set de cuplări laterale din oțel galvanizat

– Școndrii de menținere la poziție

– Rampă mobilă din aluminiu ce face legătura practic între cele două ansambluri de elemente

Reamintim faptul că Primăria comunei Ciugud a achiziționat, la începutul lunii iunie, prin intermediul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), lucrările de construire a unui debarcader, pe malul râului Mureș, în localitatea Drâmbar. Valoarea contractului este de 397.024,68 de lei (aproximativ 82.000 de euro). Firma care va realiza construcția debarcaderului este Lincoln Plus SRL.

De asemenea, tot prin SEAP au fost achiziționate servicii de supraveghere a lucrărilor, prin diriginte de șantier construcții civile hidrotehnice edilitare și drumuri, valoarea contractului fiind de 3.500 de lei.

Vezi și FOTO: La Ciugud se va face o zonă de agrement, pe malul Mureșului. Debarcader, terenuri de fotbal și spațiu de campare

Reamintim faptul că în cadrul unui proiect cu banii europeni, derulat de comuna Ciugud prin FLAG Bazinul Mureşului, Secaşelor şi afluenţii acestora, se propune amenajarea unei zone de agrement, la Drâmbar.

Zona va include un debarcader, terenuri de fotbal, tenis, zone de promenadă, pescuit, campare (pentru rulote şi corturi) și de picnic.

FOTO Continuă amenajarea zonei de agrement de la Ciugud: Parc de rulote pe malul râului Mureș, la Drâmbar

În cadrul proiectului, opt localităţi vor beneficia de debarcadere cu ambarcaţiuni ce vor putea fi folosite în scop turistic şi nu numai. Distanţa acoperită este de peste 60 de kilometri, între Sântimbru – Alba şi Geoagiu – Hunedoara.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Motivul pentru care județul Alba conduce clasamentul incidenței cazurilor COVID. Câte teste s-au făcut până acum în alte județe

Publicat

Județul Alba a ajuns joi, 22 octombrie să aibă o incidență a cazurilor de COVID-19 de 3,37 – cel mai mare procent din țară, mai mare decât cel din București și Cluj, următoarele clasate.

Cu 96.093 de teste COVID realizate de la începutul epidemiei, Alba este unul dintre județele în care autoritățile locale se bazează foarte mult pe testarea masivă pentru a limita răspândirea virusului.

Iar numărul mare de teste ar putea fi o explicație bună pentru numărul mare de cazuri descoperite.

De altfel, creșterea semnificativă a numărului de cazuri din ultimele zile este pusă de reprezentanții Instituției Prefectului Alba și de cei ai DSP Alba tocmai pe seama numărului mare de teste.

La celălalt capăt al situației stau județe cu număr infim de teste, dar cu rată mare de pozitivare a lor.

De exemplu, în Brăila s-au efectuat marți aproximativ 70 de teste, iar miercuri au fost raportate 50 de cazuri. Deci majoritatea lor au fost pozitive.

Comparativ, de la începutul pandemiei și până în prezent, în Ilfov, județ cu un număr de populație apropiat de Alba, (353.481 vs 342.336, potrivit recensământului din 2011) s-au efectuat 22.361 de teste, din care 4.800 au fost pozitive.

La Alba s-au efectuat până în prezent 96.093 de teste din care 3.859 pozitive. La Ilfov incidenta e de 1.37 adică scenariul verde.

În Dâmbovița, la o populație de 510.287 s-au efectuat 19.107 de teste din care 5.400 au fost pozitive pentru coronavirus. Adică cam 30% din cei testați. Momentan incidența este de 1,58 în ultimele 14 zile.

Județul Prahova, populație 762.886: până în prezent s-au efecutat 32.023 teste, din care 8.224 au fost pozitive. De asemenea, s-au înregistrat 281 de decese.

Și lista poate continua: 

Județul Giurgiu – populație 267.147: 10.043 de teste, din care doar 76 în ultimele 24 de ore. 1.676 cazuri confirmate pozitiv până în prezent. Din cele 76 de teste efectuate miercuri, 24 au fost pozitive. Incidență de 1,22.

Județul Dolj – populație 660.544: 43.869 teste, 4.800 de cazuri, 201 cazuri înregistrate în ultimele 24 de ore. Incidență de 1,94.

Județul Maramureș – populație 472.117: 24.659 teste efecutate până în prezent, 3.200 de cazuri, 63 în ultimele 24 de ore. Inciență de 1,55.

Județul Satu Mare – populație 336.117: 22.239 teste, 1.200 de cazuri confirmate până în prezent, 64 de cazuri raportate joi. Incidență de 1,18.

Județul Vâlcea – populație 374.240: 22.239 teste efecutate, 3.900 de cazuri confirmate, 120 în ultimele 24 de ore. Incidență de 2.36.

Județul Brașov – populație 529.906: 71.088 teste efecutate, 8.000 de cazuri pozitive de COVID-19, 127 în ultimele 24 de ore. Incidență 2,23.

Județul Covasna – populație 211.254: 22.037 de teste, 1.700 de cazuri de coronavirus, raportate până în prezent, 37 în ultimele 24 de ore. Incidență de 1,78.

Județul Argeș – populație 612.431: 48.007 teste efectuate, 6.244 de cazuri de COVID-19, 44 în ultimele 24 de ore. Incidență de 0,73, adică scenariul verde.

Cauza pentru care județul Alba ”conduce” topul incidenței cazurilor de COVID-19 din România poate fi înțeles clar prin cifre: multe teste efecutate zilnic și cazuri pozitive raportate la numărul de locuitori.

Sursă număr de locuitori pe fiecare județ în parte: wikipedia.org

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate