Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

98 de ani de la Încoronarea Regilor Ferdinand și Maria. Liceul de Arte din Alba Iulia își sărbătorește patronul spiritual


Publicat

liceul de arte

Se împlinesc 98 de ani de la Încoronarea Regilor Ferdinand și Maria la Alba Iulia. Reprezentanții Liceului de Arte ”Regina Maria” din Alba Iulia marchează momentul important pentru instituție.

”Ziua de 15 octombrie are o semnificație aparte atât pentru Alba Iulia, cât și pentru elevii Liceului de Arte „Regina Maria”. Astăzi se împlinesc 98 de ani de când la Catedrala Reîntregirii din Alba Iulia a avut loc încoronarea regelui Ferdinand și a reginei Maria, eveniment istoric care a marcat începutul unei perioade economice prospere și un progres cultural.

Vezi și DOCUMENTAR: 15 octombrie 1922, ziua în care Ferdinand și Maria au fost încoronați ca regi ai României Mari la Alba Iulia

Încoronarea de la Alba Iulia din 15 octombrie 1922 a fost considerată un simbol al unirii românilor la întrunirea Consiliului de Miniștrii de la Sinaia din 24 august 1922. Acest eveniment istoric major ca importanță politică încerca să demonstreze că unirea națională este o realitate istorică incontestabilă.

Elevii și profesorii Liceului de Arte din Alba Iulia care își desfășoară activitatea sub patronajul spiritual al Reginei Maria, iubitoare de artă și de cultură, își amintesc momentele solemne care au marcat devenirea noastră națională și spirituală. A fost numită „Regina-soldat” sau „mama răniților”, pentru atitudinea ei curajoasă din timpul Primului Război Mondial, când a lucrat la spitalele de campanie alături de alte doamne de la curte si a coordonat activitatea unei fundații de caritate.

Cu respect pentru lecția de onoare și dăruire a înaintașilor, cu încredere și responsabilitate  pentru viitor, să ne asumăm greutățile și neliniștile unor vremuri incerte, ocrotind și educând copiii care au ales învățământul artistic”, este mesajul reprezentanților Liceului de Arte Alba Iulia.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. taranist

    joi, 15.10.2020 at 20:05

    Ce-i drept, Maria a fost o personalitate a epocii sale. Ea a fost cea care ne-a proiectat pe harta lumii. Motivul e mult mai pământesc decât ați putea crede: curvăsăria sa fără perdea. A scrie despre toți amanții săi e o întreprindere imposibilă. Maria era mai depravată decât o cățea în călduri. Pur și simplu, cum mirosea a bărbat, nu se lăsa până nu-l epuiza cum știa ea mai bine.

    Desigur, în evoluția atât de dezastruoasă a celei care va fi recunoscută drept cea mai mare curvă regală a secolului său a contribuit deplin și propriu-i soț, pămpălăul Ferdinand, un incapabil născut timorat care, de altfel, toată viața a fost papițoiul acestei desfrânate energice.

    „Elanul” tinerei prințese și prostia înfiorătoare a soțului său, au făcut ca bănuielile referitoare la paternitatea celui care va deveni Carol al II-lea să se îndrepte către colonelul Cocea, aghiotantul lui Carol I. Desigur, putem descifra limpede din ceea ce-a devenit Carol al II-lea că el a fost copilul tatălui său, însă simplul fapt că protipendada bucureșteană nu-l credita pe Ferdinand cu capacitatea de a fi tatăl propriului copil, ne arată limpede atât (ne)putința viitorului rege, dar și capacitățile deosebite ale Marei. De altfel, Carol al II-lea este un accident, el fiind singurul copil al legitim al lui Ferdiand. Restul celor cinci copii ai Mariei au apărut firesc în urma mult prea numeroaselor aventuri extraconjugale ale acesteia. Știm sigur că Ileana e fiica lui Barbu Știrbei, dar despre Nicolae, Elisabeta și ceilalți, probabil că nici măcar Maria nu le cunoștea adevărata paternitate.

    Probabil că, luând cunoștință de toate aceste aventuri de budoar îmi veți spune că, deh, se mai întâmplă, dar că, până la urmă, rămân faptele și marile decizii luate de Maria, în pricipal cele legate de alierea României la Antanta și rezistența împotriva ciumei germane care a invadat Europa în cadrul primei conflagrații mondiale. Teoretic, din punctul nostru de vedere, situarea Mariei a fost în tabăra care ne-a avantajat. Aceasta însă nu s-a petrecut din cauza vreunei devoțiuni a acesteia față de poporul român, ci strict din considerente care țineau de „iubita sa Anglie”. Privind la rece, absolut tot ce-a făcut a făcut în folosul țării sale de origine, nicidecum în cel al României.

    Mulți vor aduce în discuție rolul pe care l-a avut Maria în cazul negocierilor pentru Tratatul de Pace, atunci când a cerut îngăduința de a merge la Paris pentru a-și pune farmecul în slujba poporului. Aiurea, întreaga deplasare a fost un pretext pentru a-și relua, sub acoperirea unui ideal măreț, episoadele sale de curvăsărie cronică. Mai degrabă ceea ce-a urmărit Maria acolo a fost să-și înscrie în „jurnalul luptei sale” încă o garnitură de bărbați care, la momentul acela, făceau jocurile lumii.

    Însă faptul cel mai atroce din activitatea Mariei, la care a contribuit, după forțele sale, și Ferdinand poartă un nume care-ar trebui să facă să urle de mânie orice român: Carol al II-lea. Acest deviant absolut, această canalie îngrozitoare este opera aproape exclusivă a Mariei. Degeaba a încercat Carol I să-l scoată din mâna nefastă a mamei sale, degeaba au încercat cărturarii vremii să insufle idealuri înalte în acest om de nimic. N-a fost cu putință! Ceea ce-a văzut în casă, unde o mamă depravată își făcea de cap sub nasul prostovanului de taică-su și unde același tată încornorat încerca să compenseze prin relații păduchioase, s-au constituit în „educația de bază” a lui Carol al II-lea. Ce putea învăța Carol al II-lea de la o mamă care-și desfăcea picioarele mai des decât respira? Ce putea să învețe de la un tată care aducea pe ușile secundare ale Palatului prostituate nespălate, țigănci luate de pe stradă sau femei provenite din mediile cele mai insalubre ale societății? Ce putea să înțeleagă acest copil de la tatăl său care-o împărțea pe celebra „Coana Mița Biciclista”cu el, fiul său? Vă mai mirați, cunoscând toate acestea, că micul tembel Carol al II-lea a ieșit atât de deviant?

    N-o să insist acum asupra lui Carol al II-lea, căruia ar trebui să-i dedic un capitol separat(mi-e teamă că-mi va fi imposibil să enumăr toate ticăloșiile pe care le-a făcut). Întorcându-ne la regina Maria v-aș pune întrebarea „de unde atâta sfințenie?”. Ea n-a fost decât o curvă penală care și-a trăit viața fără perdea. Acțiunile sale politice au fost îndreptate permanent în direcția intereselor Angliei și ale sale. Să nu uităm că individa aceasta este principala vinovată pentru nepedepsirea lui Carol al II-lea în urma episodului dezertării pentru căsătoria cu Zizi Lambrino. Dacă atunci Carol al II-lea ar fi fost eliminat de la succesiune, cu siguranță că altul ar fi fost destinul României.

    Așadar, trăgând concluziile, cred că-i e lesne oricui să înțeleagă că, în cazul Mariei, „sfințenia” e doar o chestiune care ține de un soi de propagandă frenetică și, în același timp, destrăbălată. Mai mult, ca și în cazul lui Ferdinand, meritul său a fost acela că, pur și simplu, s-a aflat aici într-o perioadă fastă a României la care, sub nicio formă, nu și-a adus contribuția decât tangențial. Dacă e să găsim un erou, atunci acela nu poate fi decât bietul țăran român care, din nou, și-a vărsat sângele cu dăruire și umilință. Același țăran care-a câștigat independența Regatului, de data aceasta s-a sacrificat eroic luptând pentru idealul nostru de-o istorie. Aceia ne sunt eroii, nu impostorii care-au trăit tot pe spatele amărâților vieți promiscue într-un huzur nemeritat.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

CJSU Alba a emis joi o nouă hotărâre: Care sunt localitățile care rămân cu restricții și unde încetează aplicarea măsurilor

Publicat

Prefectura Consiliul Judetean Alba 1

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a emis joi seara Hotărârea cu nr. 51 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza localităților Alba Iulia, Aiud, Sebeș, Câmpeni, Ocna Mureș, Teiuș, Blandiana, Ciugud, Ciuruleasa, Cricău, Ighiu, Hopârta, Lopadea Nouă, Noșlac, Pianu, Rădești, Stremț, Săliștea, Șibot, Unirea și Vințu de Jos.

Potrivit documentului, în localitățile Alba Iulia, Aiud, Sebeș, Câmpeni, Ocna Mureș, Ciugud și Cricău (cu o incidență de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori), se mențin măsurile pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19 pentru încă 14 zile.

În cazul localităților Teiuș, Ighiu, Noșlac, Rădești, Stremț, Unirea și Vințu de Jos (cu o incidență cuprinsă între 1,5 și 3 cazuri la 1.000 de locuitori), încetează măsurile luate în data de 15 octombrie și se instituie noi reguli începând de vineri, 30 octombrie.

De asemenea, ca urmare a scăderii ratei de incidență, la nivelul comunelor Blandiana, Hopârta, Săliștea, Șibot și Ciuruleasa încetează aplicarea măsurilor stabilite.

HOTĂRÂREA nr. 51 din 29.10.2020

Art. 1 Ca urmare a scăderii ratei de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 la nivelul unităților administrativ-teritoriale Blandiana, Hopârta și Săliștea, începând cu data de 30.10.2020, ora 00:00, încetează aplicarea măsurilor stabilite la art. 5 din Hotărârea CJSU Alba nr. 43 din data de 15.10.2020.

Art. 2 Ca urmare a scăderii ratei de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 la nivelul unităților administrativ-teritoriale Șibot și Ciuruleasa, începând cu data de 30.10.2020, ora 00:00, încetează aplicarea măsurilor stabilite la art.6 din Hotărârea CJSU Alba nr. 43 din data de 15.10.2020.

Art. 3 (1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Alba Iulia, Aiud, Sebeș, Câmpeni, Ocna Mureș, Ciugud și Cricău, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 se menține peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 30.10.2020, ora 00:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Se mențin suspendate temporar activitățile didactice care presupun prezența față în față din unitățile de învățământ (scenariul 3), cursurile desfășurându-se online;
  • Purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spațiile publice deschise, este obligatorie;
  • Administratorii și proprietarii spațiilor publice deschise afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile respective;
  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc);
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
  • Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă.
  • Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități.
  • Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
  • În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;
  • Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
  • Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
  • Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
  • Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de cordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 4 (1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Teiuș, Ighiu, Noșlac, Rădești, Stremț, Unirea și Vințu de Jos unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 30.10.2020, ora 00:00, încetează aplicarea măsurilor stabilite prin art. 5 din Hotărârea CJSU Alba nr. 43 din 15.10.2020 și se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Purtarea măștii de protecție este obligatorie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, prezente în spațiile publice deschise, cum ar fi piețele, târgurile, zonele de așteptare (stații de autobuz, peroane şi altele asemenea), zonele în care se desfășoară serbări publice sau pelerinaje, exteriorul obiectivelor turistice, zonele pietonale comerciale și în proximitatea instituțiilor de învățământ până la o distanță de 50 m de intrarea în perimetrul școlii;
  • Administratorii și proprietarii spațiilor publice deschise afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile respective;
  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc.);
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
  • Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, este permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06:00-23:00;
  • Pentru perioada în care activitatea operatorilor economici este restricționată, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice, care nu se consumă în spațiile respective;
  • Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, se desfășoară fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06:00-23:00;
  • Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
  • Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
  • În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;
  • Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3)Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 5 Ca urmare a înregistrării unui caz de îmbolnăvire cu noul coronavirus SARS-COV-2 a unui cadru didactic, începând cu data de 30.10.2020, se suspendă cursurile școlare ale elevilor din ciclul gimnazial, care presupun prezența fizică a elevilor și cadrelor didactice în sălile de curs, la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din localitatea Unirea, pentru o perioadă de 14 zile de la data confirmării ultimului caz, activitățile desfășurându-se exclusiv online.

Art. 6 La solicitarea Consiliului de Administrație al Școlii Gimnaziale Noșlac, se aprobă trecerea din scenariul de funcționare 2 – galben, în scenariul 1 – verde, pentru Grădinița cu Program Prelungit Noșlac și Grădinița cu Program Prelungit Găbud, începând cu data de 30.10.2020.

Art. 7 La solicitarea Consiliului de Administrație al Școlii Gimnaziale Hopârta, se aprobă trecerea din scenariul de funcționare 3 – roșu, în scenariul 1 – verde, începând cu data de 02.11.2020.

Art. 8 La solicitarea Consiliului de Administrație al Școlii Gimnaziale Pianu de Sus, se aprobă trecerea din scenariul de funcționare 2 – galben, în scenariul 1 – verde, pentru unitățile de învățământ Școala Pianu de Sus, Școala Pianu de Jos și Școala Strungari, începând cu data de 30.10.2020.

Art. 9 La solicitarea Consiliului de Administrație al Școlii Gimnaziale Lopadea Nouă, se aprobă începând cu data de 30.10.2020:

a) trecerea din scenariul de funcționare 3 – roșu, în scenariul de funcționare 2 – galben, pentru Școala Gimnazială Lopadea Nouă și Școala Primară Beța;

b) trecerea din scenariul de funcționare 2 – galben, în scenariul de funcționare 3 – roșu, pentru ciclul primar din cadrul Școlii Gimnaziale Ciuguzel.

Art. 10 Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 11 Prezenta Hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, tuturor UAT-urilor de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „UNIREA” al judeţului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

INS: Fenomenul de îmbătrânire se accentuează. România avea la finele lunii iulie o populaţie de 22,14 milioane de persoane

Publicat

Populația României a scăzut și a îmbătrânit în decurs de un an. Populaţia urbană şi cea de sex feminin sunt majoritare în România (56,4%, respectiv 51,2%), potrivit celor mai noi statistici anunțate de INS.

La 1 iulie 2020p populaţia după domiciliu a fost de 22.142.000 de persoane, cu 0,1% mai mică faţă de 1 iulie 2019.

Fenomenul de îmbătrânire demografică s-a accentuat, populaţia vârstnică de 65 ani şi peste depăşind cu 579.000 de persoane populaţia tânără de 0-14 ani (3.804.000 faţă de 3.225.000 de persoane).

La 1 iulie 2020, populaţia după domiciliu din mediul urban a fost de 12.492.000 de persoane, în scădere uşoară faţă 1 iulie 2019 (0,05%).

Populaţia feminină la 1 iulie 2020 a fost de 11.328.000 persoane, în scădere cu aproape 5.000 de persoane faţă de aceeaşi dată a anului precedent.

Procesul de îmbătrânire demografică s-a accentuat comparativ cu 1 iulie 2019, prin creşterea (cu 0,5 puncte procentuale) ponderii populaţiei vârstnice (de 65 ani şi peste) şi în acelaşi timp remarcându-se menținerea la același nivel (14,6%) a ponderii persoanelor tinere (0-14 ani).

Indicele de îmbătrânire demografică a crescut de la 114,6 (la 1 iulie 2019) la 118,0 persoane vârstnice la 100 persoane tinere (la 1 iulie 2020).

Vârsta medie a populaţiei a fost de 41,9 ani, cu 0,2 ani mai mare decât la 1 iulie 2019. Vârsta mediană a fost de 42,1 ani, în creştere cu 0,4 ani faţă de 1 iulie 2019.

La 1 iulie 2020, cea mai mare pondere în totalul populaţiei o deţinea grupa de vârstă 40-44 ani (8,6%). În rândul persoanelor de sex masculin, ponderea acestei grupe de vârstă a fost de 9,0%, iar la cele de sex feminin de 8,2%.

Ponderea grupei de 0-4 ani a fost de 4,6%, mai mică decât cea a grupei de 5-9 ani (4,7%) şi a celei de 10-14 ani (5,2%).

sursa: insse.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Alertă CERT-RO: Mai multe firme şi instituţii, afectate de atacuri cu malware-ul de tip bancar Emotet. Cum funcţionează virusul

Publicat

securitate cibernetica hacker internet

O serie de entităţi publice şi private din România au fost puternic afectate de valuri succesive de atacuri cu malware-ul de tip bancar Emotet, în ultimele luni, informează Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO), într-o alertă publicată, joi, pe propria pagină de internet.

Emotet este un malware de tip bancar, ce infectează computerele care folosesc sistemul de operare Microsoft Windows, prin intermediul link-urilor sau al ataşamentelor malspam infectate (ex.: PDF, DOC etc.). Malware-ul este un troian cunoscut, descoperit în urmă cu aproximativ şase ani, mai întâi în Europa şi mai apoi în SUA.

Conform experţilor CERT-RO, virusul se activează pe computerul unui utilizator cu intenţia de a fura date financiare.

„CERT-RO a observat în ultimele luni o persistenţă, iar în ultimul timp o creştere a volumului atacurilor care vizează infectarea cu malware-ul de tip bancar Emotet. Atacurile nu au o ţintă clară prestabilită şi vizează atât utilizatori obişnuiţi, cât şi instituţii publice sau organizaţii private. Ce face Emotet? Vorbim despre un troian care încearcă să extragă detalii financiare de pe dispozitivele infectate. Este important de ştiut fapul că acest tip de atac poate fi evitat dacă se respectă o igienă de securitate minimală. Pentru că atacul se propagă prin e-mail, utilizatorii trebuie să fie vigilenţi, să verifice în sursa mesajului adresa exactă de unde provine, iar dacă încă au suspiciuni să verifice informaţia cu expeditorul.

Totodată, utilizatorii trebuie să evite accesarea link-urilor şi ataşamentelor din mail-urile suspecte, înainte de a le scana cu o soluţie de securitate. În acelaşi timp, subliniem importanţa adoptării unei rutine de securitate care cuprinde actualizarea frecventă a sistemului de operare şi a software-ului folosit pe dispozitive, efectuarea unor back-up-uri (copii de siguranţă) a fişierelor şi configurarea corectă a instrumentelor cu care ne conectăm la internet (ex: router). În cazul în care au fost infectaţi, să se adreseze CERT-RO la numărul de urgenţă 1911 sau adresa de e-mail alerts@cert.ro”, a declarat, pentru Agerpres, Mihai Rotariu, purtător de cuvânt al CERT-RO.

Recomandările CERT-RO pentru evitarea atacurilor cu Emotet

„Fiţi atenţi atunci când verificaţi e-mail-urile primite, în special cele care conţin ataşamente! Emotet este încă activ, se propagă prin intermediul e-mail-ului şi vizează deopotrivă persoane fizice, instituţii publice sau companii private. În cazul în care aveţi suspiciuni legate de veridicitatea informaţiei din mail, verificaţi autenticitatea informaţiilor oferite de presupusul expeditor direct cu acesta, utilizând alt canal de comunicare (preferabil telefonul). Înainte de a face o acţiune care ar putea dăuna, scanaţi cu o soluţie de securitate instalată pe dispozitiv sau cu una disponibilă gratis online (ex: Virus Total) link-urile sau ataşamentele suspecte din căsuţa dvs. de mail.

Nu uitaţi să aplicaţi la timp update-urile pentru aceste soluţii”, subliniază experţii.

Avertisment: Scanarea cu antivirus nu este suficientă pentru a preveni infectarea cu Emotet

Malware-ul nu este uşor de identificat şi interceptat, deoarece eludează de multe ori soluţiile antivirus convenţionale.

Este un virus polimorf, codul se schimbă uşor pentru a evita detectarea de către scanerele de malware bazate pe semnături. De asemenea, Emotet detectează când rulează pe o maşină virtuală. De îndată ce este înregistrat un mediu sandbox, programul intră în modul stand-by şi nu ia nicio acţiune dăunătoare în acel moment.

Utilizatorilor li se recomandă să implementeze filtre la gateway-ul de e-mail pentru a înlătura e-mail-urile cu indicatori cunoscuţi de spam sau malware şi pentru a bloca adresele IP suspecte din firewall. E-mailurile suspecte trebuie raportate departamentului IT pentru izolare şi investigare.

Verificaţi periodic regulile contului de e-mail, care pot fi setate pentru redirecţionarea automată a tuturor mesajelor, ceea ce ar putea duce la o scurgere de date, dacă există o infecţie”, se arată în informarea CERT-RO.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Greenpeace: Programul Casa Verde Fotovoltaice s-a împotmolit din nou. Statul nu a făcut nici o decontare către instalatori

Publicat

solar

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) nu a făcut nici o decontare în cadrul programului Casa Verde Fotovoltaice. Persoanele admise în program așteaptă sumele promise, iar instalatorii autorizați au sistat lucrările. Greenpeace a solicitat explicații de la autorități, dar nu a primit răspuns.

Programul Casa Verde Fotovoltaice s-a împotmolit din nou, chiar și pentru cei care au fost declarați admiși în program. Conform informațiilor primite de la instalatori, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) nu a făcut încă nicio decontare. Acesta este principalul motiv pentru care montajul sistemelor fotovoltaice este oprit de către cei mai mulți dintre instalatori.

Nici cei care au fost respinși în program – aproape 50% din aplicanți – nu primesc a doua șansă pentru a deveni prosumatori, așa cum promisese AFM.

Peste 13.000 de cetățeni ar trebui să primească finanțare din partea AFM pentru a-și monta un sistem fotovoltaic și a deveni prosumatori, adică cetățeni care își produc singuri și curat energia. Conform ghidului de finanțare, montajul se face doar de instalatori validați de AFM, aceste firme acoperind cheltuielile (90% din proiect, în limita sumei de 20.000 lei, pentru un sistem de minim 3 kW) până la decontarea lor de către AFM.

Montajele au început în luna august, iar primele cereri de decontare pentru aceste lucrări au fost depuse de instalatori la AFM la mijlocul lunii septembrie. Conform declarațiilor instalatorilor contactați de Greenpeace, AFM nu a decontat nicio lucrare. Acest lucru creează probleme financiare instalatorilor, care se tem să continue instalările. Termenul dat de AFM pentru implementarea proiectelor este de 8 luni de la data semnării contractului de finanțare nerambursabilă, o parte din această perioadă neputând fi utilizată pentru montaje din cauza posibilelor condiții neprielnice aduse de sezonul rece.

„Semnalăm acest nou blocaj al programului AFM pentru că vrem ca declarațiile autorităților legate de sprijinirea energiei regenerabile să nu rămână doar vorbe. Zeci de mii de români și-au arătat deja interesul pentru a-și produce energia mai curat, cu impact scăzut asupra climei și mediului. 

Iată însă că o instituție care ar trebui să finanțeze proiectele de mediu din România nu-și face treaba, sabotând de doi ani stimularea financiară a prosumatorilor”, a declarat Marian Mândru, coordonator de campanii la Greenpeace România și administrator al comunității online Protecția Prosumatorului.

Săptămâna trecută, Greenpeace a solicitat printr-o adresă oficială informații referitoare la implementarea programului Casa Verde Fotovoltaice. AFM nu a remis deocamdată un răspuns.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate