Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ADMITERE la şcoli profesionale de 3 ani în 2015: Înscrierile încep din 8 iunie. CALENDARUL şi precizări de la Ministerul Educaţiei


Publicat

scoala profesionala

scoala profesionala germanaMinisterul Educaţiei a modificat calendarul admiterii în clasele de liceu cu profil profesional. Înscrierile pentru anul şcolar 2015-2016 încep din 8 iunie, comparativ cu vechiul calendar, în care data era 15 iunie. Admiterea în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani se desfăşoară în trei etape:prima, în perioada iunie-iulie, a doua, în august, pentru cei respinşi în prima etapă şi a treia, în septembrie, pentru cei rămaşi nerepartizaţi.

Proba suplimentară de admitere, în cazul în care numărul de candidați este mai mare decât numărul locurilor oferite de unitatea de învățământ, se desfăşoară în 30 iunie, în prima etapă, respectiv 28 august, în a doua etapă.

Absolvenţii de clasa a VIII-a care aleg o şcoală profesională trebuie să completeze fişa de înscriere, la secretariatul şcolii gimnaziale, pe care o depun la liceul respectiv.

Până în 30 aprilie 2015 este termen pentru afișarea ofertei de școlarizare aprobată, concretizată în domenii și calificări profesionale, pentru învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, la sediul unităților de învățământ gimnazial și la sediul unităților de învățământ cu ofertă educațională pentru învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani. De asemenea, este termen pentru crearea bazei de date la nivelul fiecărei unități de învățământ gimnazial și la nivel județean, cuprinzând datele personale ale elevilor de clasa a VIII-a.

Până în 7 mai 2015 se afişează în unităţile de învăţământ gimnazial graficul şedinţelor de completare a opţiunilor din Fișa de înscriere în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani de către absolvenţii clasei a VIII-a şi părinţii acestora

În perioada 4 – 17 mai 2015, Inspectoratul școlar județean / al Municipiului București organizează târgul ofertelor educaționale, cu implicarea unităților de învățământ care școlarizează elevi în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, începând cu anul școlar 2015-2016 și a operatorilor economici. Târgul ofertelor educaționale va avea o secțiune dedicată ofertei la nivel regional.

Până în 20 mai 2015, fiecare unitate de învățământ care, în anul școlar 2014-2015, școlarizează elevi în clasa a VIII-a învățământ gimnazial, organizează și desfășoară activități de orientare și consiliere cu elevii de clasa a VIII-a, cu accent pe conștientizarea cerințelor pieței muncii și a oportunităților pentru carieră și de continuare a pregătirii prin învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani.

În perioada 11 – 29 mai 2015 se derulează şedințe de instruire organizate de toate unitățile de învățământ gimnazial, cu elevii de clasa a VIII-a și părinții acestora, pentru prezentarea procedurilor de preselecție și/ sau de admitere și a planului de școlarizare la învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani.

Proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă – numai pentru candidații interesați de înscrierea la unitățile de învățământ/clasele cu predare în limbile minorităților naționale, care nu au studiat în gimnaziu în limba maternă respectivă – (calendar și organizare comune pentru înscrierea în învățământul liceal şi profesional)

21-22 mai 2015: Eliberarea de către unităţile de învățământ gimnazial a anexelor fişelor de înscriere pentru candidaţii care doresc să participe la probe de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă.

25-26 mai 2015: Înscrierea candidaţilor pentru probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă – la unitățile școlare stabilite de către comisia de admitere județeană/a municipiului București ca centre pentru probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă

27-30 mai 2015: Desfăşurarea probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă. Afişarea rezultatelor la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă (Probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă se organizează la centrele stabilite de comisia de admitere județeană / a municipiului București).

2 iunie 2015: Depunerea contestaţiilor la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă, acolo unde metodologia permite acest lucru. Afişarea rezultatelor finale, după contestaţii, la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă. Transmiterea, de către unitățile școlare la care s-a organizat proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă, la comisia de admitere judeţeană / a municipiului Bucureşti, a listelor cu rezultatele finale la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă (Afișarea rezultatelor și depunerea contestaţiilor se realizează la unitatea școlară la care candidații respectivi au susținut proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă).

9 iunie 2015: Depunerea de către candidaţii care au participat la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă a anexelor fişelor de înscriere la unităţile de învăţământ gimnazial absolvite.

Admiterea candidaţilor pe locurile speciale pentru romi şi a candidaţilor pentru învăţământul special (calendar și organizare comune pentru înscrierea în învățământul liceal şi profesional)

15 mai 2015: Afişarea locurilor speciale pentru candidaţii romi (locurile speciale pentru candidații romi se stabilesc de comisiile de admitere judeţene/ a municipiului Bucureşti, ca locuri alocate peste numărul de locuri acordat prin planul de școlarizare, în limita a 1-2 locuri suplimentare la clasă. Nu se alocă locuri speciale pentru candidații romi la clasele/unitățile de învățământ profesional la care se organizează preselecție).

19 iunie 2015: Data-limită pentru primirea cererilor de înscriere a candidaţilor pe locurile speciale pentru romi (cererile de ocupare a locurilor alocate pentru candidații romi se depun la Inspectoratul Școlar – comisia de admitere judeţeană/ a municipiului Bucureşti).

6-8 iulie 2015: Repartizarea candidaţilor pe locurile speciale pentru romi (se realizează de comisia de admitere judeţeană/ a municipiului Bucureşti, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere si în baza opțiunilor exprimate de candidați. Repartizarea se face în ședință publică).

9-11 iulie 2015: Înscrierea şi repartizarea candidaţilor pentru învăţământul special.

ÎNSCRIEREA şi ADMITEREA elevilor la învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani

Etapa I de admitere

Înscrierea candidaților în vederea admiterii

8-12 iunie 2015: Secretariatele unităților de învățământ gimnazial completează, la cererea elevilor și a părinților/reprezentanților legali pentru minori, fișa de înscriere în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani cu numele și codul unităţii de învăţământ gimnazial și datele personale ale absolvenţilor claselor a VIII – a. Eliberarea, de către unitățile de învățământ gimnazial, a fișei de înscriere în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, pentru candidații care solicită aceasta. La solicitarea candidaților care au susținut și promovat probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, unitățile de învățământ gimnazial eliberează, împreună cu fișa de înscriere, și anexa fişei de înscriere completată cu rezultatul la proba/probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă. Nu se eliberează fișe de înscriere elevilor din clasa a VIII-a cu situaţia şcolară neîncheiată, aflaţi în stare de corigenţă sau repetenție. În cazul elevilor cărora li s-a încheiat situația școlară în ultima zi de școală fiind declarați promovați, precum și în alte cazuri justificate, se poate elibera fișa de înscriere până cel târziu la 15 iunie 2015 pentru cei ce se înscriu până la data respectivă la unități de învățământ și calificări la care se organizează probă de preselecție. În mod similar, se poate elibera fișa de înscriere până cel târziu la data de 25 iunie 2015 pentru cei care se înscriu până la data respectivă la unități de învățământ și calificări la care nu se organizează probă de preselecție. Aceleași prevederi se aplică și în cazul absolvenților din seriile anterioare care solicită eliberarea fișelor de înscriere în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, şi care în acest scop se adresează unităților de învățământ gimnazial la care au absolvit clasa a VIII-a.

8-12 iunie și 15 iunie 2015 (în 15 iunie până la ora 15:00): înscrierea candidaților la unitățile de învățământ care școlarizează în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, pe baza fișei de înscriere în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani. Nu pot fi înscriși candidații cu situaţia şcolară neîncheiată, aflaţi în stare de corigenţă sau repetenție. Perioada de înscriere la unitățile de învățământ și calificările unde nu se organizează probă de preselecție se poate prelungi până la data de 25 iunie 2015, pentru a permite și înscrierea candidaților care au obținut fișa de înscriere după încheierea anului școlar. În mod similar se procedează și pentru înscrierea în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani a absolvenților de 8 clase din seriile anterioare.

15 iunie 2015: Afișarea listei candidaților înscriși la învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani și a graficului de desfășurare a sesiunii de preselecție și / sau a probei suplimentare de admitere, după caz. La unitățile de învățământ care organizează preselecție se vor afișa precizări detaliate privind organizarea probei de preselecție (data, locul de desfășurare, ora, acte necesare de identitate a candidaților, alte detalii organizatorice). Transmiterea către comisia județeană de admitere a situației cu numărul de candidați înscriși la învățământul profesional, pe fiecare calificare.

Preselecția candidaților

16-18 iunie 2015: Derularea probei de preselecție, în unitățile de învățământ în care s-a decis derularea acesteia, conform graficului stabilit și afișat de fiecare unitate de învățământ care organizează preselecție.

18 iunie 2015: Afișarea rezultatelor sesiunii de preselecție la sediul unității de învățământ care a organizat sesiunea de preselecție. Acolo unde numărul celor admiși în urma preselecției este mai mare decât numărul locurilor disponibile, afișarea rezultatelor sesiunii de preselecție va fi însoțită de precizarea că urmează o probă suplimentară de admitere, în urma căreia se va definitiva lista candidaților admiși în învățământul profesional.

18-19 și 22-25 iunie: Ridicarea de către candidații respinși la preselecție, a fișelor de înscriere la învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani de la unitatea de învățământ care a organizat sesiunea de preselecție. În cazul retragerii fișelor de înscriere de către candidați admiși la proba de preselecție, pe locurile eliberate de aceștia pot fi admiși alți candidați care au susținut proba respectivă de preselecție, în ordinea rezultatelor obținute la această probă, dacă au îndeplinit condițiile de trecere însă au fost respinși datorită poziției lor în ierarhia rezultatelor. Această prevedere nu se aplică în cazul în care contravine procedurii de preselecție adoptate de unitatea de învățământ respectivă.

18-19 și 22-25 iunie 2015: Înscrierea candidaților respinși la proba de preselecție, pentru alte calificări sau la o altă unitate de învățământ care școlarizează învățământ profesional cu durata de 3 ani la care nu s-a organizat probă de preselecție.

26 iunie 2015: Actualizarea și afișarea la sediul unităților de învățământ care au ofertă pentru învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, a listei candidaților înscriși la învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, după înscrierea la alte calificări sau unităţi de învăţământ la care nu s-a organizat preselecție a candidaților respinși la proba de preselecție. Afișarea informațiilor (data, locul de desfășurare, ora, acte necesare de identitate a candidaților, alte detalii organizatorice) privind organizarea probei suplimentare de admitere, la unitățile de învățământ profesional unde numărul de candidați înscriși este mai mare decât numărul locurilor oferite.

Proba suplimentară de admitere ( în cazul în care numărul de candidați este mai mare decât numărul locurilor oferite de unitatea de învățământ)

30 iunie 2015: Desfășurarea probei suplimentare de admitere.

1 iulie 2015: Afișarea rezultatelor probei suplimentare de admitere la sediul unităților de învățământ care au organizat proba. Depunerea contestațiilor la proba suplimentară de admitere.

2 iulie 2015: Afișarea rezultatelor la contestaţiile depuse la proba suplimentară de admitere, la școlile care au organizat proba.

Admiterea candidaților și afișarea rezultatelor

2 iulie 2015: Transmiterea, de către comisiile de admitere județene / a municipiului București pentru învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, către unitățile de învățământ care au organizat înscrierea în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, a bazei de date județene cuprinzând media de absolvire a claselor V-VIII, precum și notele și media generală obținute la probele de la evaluarea națională de la sfârșitul clasei a VIII-a.

2-3 iulie 2015: Calcularea de către comisiile de admitere din unitățile de învățământ a mediilor de admitere, conform precizărilor de calcul din metodologia de admitere în învățământul profesional. Transmiterea la comisia de admitere județeană / a municipiului București a listei candidaților declarați admiși și a celor respinși la admiterea în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, de către toate unitățile de învățământ, indiferent daca au desfășurat sau nu proba de preselecție / admitere.

3 iulie 2015: Validarea de către comisia de admitere județeană / a municipiului București pentru învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, a listei candidaților declarați admiși în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani. Afişarea la sediul unităţilor de învăţământ profesional a listelor cu candidații admiși la învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, în ordinea descrescătoare a mediei de admitere la învățământul profesional. Afișarea în fiecare unitate de învățământ gimnazial a listei candidaților declarați admiși, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere în învățământul profesional, și a celor respinși la admiterea în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani. Afișarea rezultatelor va fi însoțită de precizări privind depunerea dosarelor de înscriere de către candidații admiși, respectiv ridicarea fișelor de înscriere de către candidații respinși.

6 – 7 iulie 2015: Ridicarea fişelor de înscriere în învăţământul profesional de către candidaţii declaraţi respinşi şi de către candidaţii declaraţi admişi care doresc să renunţe la înscrierea la învăţământul profesional de stat cu durata de 3 ani şi au în intenţie să se înscrie la admiterea în învăţământul liceal de stat. Candidaţii respinşi la etapa I de admitere în învăţământul profesional se pot înscrie în etapa a II-a de admitere în învățământul profesional pe baza fişei de înscriere utilizate în etapa I.

Candidaţii respinşi la etapa I de admitere în învăţământul profesional pot să se înscrie la etapa I de admitere în liceu. Candidaţii declaraţi admişi care doresc să renunţe la înscrierea la învăţământul profesional de stat cu durata de 3 ani şi au în intenţie să se înscrie la admiterea în învăţământul liceal de stat pot să se înscrie la etapa I de admitere în liceu. Absolvenţilor respinşi în etapa I de admitere la învăţământul profesional şi absolvenţilor declaraţi admişi care doresc să renunţe la înscrierea la învăţământul profesional de stat cu durata de 3 ani şi au în intenţie să se înscrie la admiterea în învăţământul liceal de stat li se poate elibera, la cerere, de către unităţile de învăţământ gimnazial la care aceştia au absolvit clasa a VIII-a, fişa de înscriere la etapa I de admitere în liceu numai pe baza predării fişei de înscriere la învăţământul profesional

8 iulie 2015: Rezolvarea cazurilor speciale de către comisia de admitere judeţeană / a municipiului Bucureşti (nu va repartiza candidaţi la calificări pentru care s-a organizat probă de preselecţie, decât cu acordul unităţilor şcolare respective).

6-10 iulie 2015: Depunerea dosarelor de înscriere, la unitățile școlare la care candidații au fost declarați admiși.

13 iulie 2015: Afișarea la sediul unităţilor de învăţământ profesional a listei candidaților înmatriculați și a listei cu locurile rămase libere în învățământul profesional după depunerea dosarelor de înscriere în etapa I de admitere. Transmiterea de către comisia de admitere în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani din unitatea de învățământ, în format electronic și în scris, către comisia de admitere județeană / a municipiului București a listelor finale cu candidații înmatriculați și a situației locurilor neocupate la învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani.

14 iulie 2015: Transmiterea de către comisia de admitere județeană / a municipiului București, la toate unitățile de învățământ gimnazial a situației locurilor neocupate la învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani.

15 iulie 2015: Afişarea în toate unităţile de învăţământ gimnazial a listei cu locurile neocupate după etapa I de admitere în învăţământul profesional de stat din judeţ/municipiul Bucureşti.

Etapa a II-a de admitere în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani

Înscrierea candidaților în vederea admiterii

20 – 21 august 2015: Eliberarea de către unitățile de învățământ gimnazial a fișelor de înscriere pentru învățământ profesional cu durata de 3 ani, pentru candidații care nu au participat la etapa I de admitere şi care solicită să participe la admiterea în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani în etapa a II-a. La solicitarea candidaților care au susținut și promovat probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, unitățile de învățământ gimnazial eliberează, împreună cu fișa de înscriere, și anexa fişei de înscriere completată cu rezultatul la proba/probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă. Se va elibera o singură fișă de înscriere.

20 – 21 august 2015: Înscrierea elevilor la unitățile de învățământ profesional pe baza fișelor de înscriere în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani.

21 august 2015: Afișarea listei candidaților înscriși la învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani și a graficului de desfășurare a probei de preselecție și/ sau a probei suplimentare de admitere, după caz.

Preselecția candidaților

24 august 2015: Derularea probei de preselecție în unitățile de învățământ în care s-a decis derularea acesteia.

25 august 2015: Afișarea rezultatelor sesiunii de preselecție la sediul unității de învățământ care a organizat sesiunea de preselecție.

25 – 26 august 2015: Ridicarea, de către candidații respinși la preselecție, a fișelor de înscriere la învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani de la unitatea de învățământ care a organizat sesiunea de preselecție. Înscrierea elevilor respinși la sesiunea de preselecție, pentru alte calificări sau la o altă unitate de învățământ care școlarizează învățământ profesional cu durata de 3 ani la care nu s-a organizat probă de preselecție.

27 august 2015: Actualizarea și afișarea la sediul unităților de învățământ care au ofertă pentru învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani a listelor candidaților înscriși la învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, după înscrierea la alte calificări sau unităţi de învăţământ la care nu s-a organizat preselecție a candidaților respinși la proba de preselecție. Afișarea informațiilor (data, locul de desfășurare, ora, acte necesare de identitate a candidaților, alte detalii organizatorice) privind organizarea probei suplimentare de admitere, la unitățile de învățământ profesional unde numărul de candidați înscriși este mai mare decât numărul locurilor oferite de unitatea de învățământ.

Proba suplimentară de admitere ( în cazul în care numărul de candidați este mai mare decât numărul locurilor oferite de unitatea de învățământ)

28 august 2015: Desfășurarea probei suplimentare de admitere.

31 august 2015: Afișarea rezultatelor probei suplimentare de admitere la sediul unităților de învățământ care au organizat proba. Depunerea contestațiilor la proba suplimentară de admitere.

1 septembrie 2015: Afișarea rezultatelor la contestaţiile depuse la proba suplimentară de admitere, la școlile care au organizat proba.

Admiterea candidaților și afișarea rezultatelor

1 septembrie 2015: Calcularea de către comisiile de admitere din unitățile de învățământ a mediilor de admitere. Transmiterea la comisia de admitere județeană / a municipiului București pentru învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, a listei candidaților declarați admiși și a celor respinși la admiterea în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, de către toate unitățile de învățământ, indiferent daca au desfășurat sau nu proba de preselecție/admitere precum şi situaţia locurilor libere pentru repartizarea în etapa a III-a de admitere.

2 septembrie 2015: Validarea de către comisia de admitere județeană / a municipiului București pentru învățământ profesional cu durata de 3 ani a listei candidaților declarați admiși în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani. Afișarea la sediul unităţilor de învăţământ profesional a listei candidaților declarați admiși în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere și a celor respinși la admiterea în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani.

Etapa a III-a de admitere în învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani

3 – 4 septembrie 2015: Repartizarea absolvenţilor clasei a VIII-a care nu au participat la nicio repartizare sau nu au fost repartizaţi în etapele anterioare, care nu s-au înscris în perioada prevăzută de metodologie sau care şi-au încheiat situaţia şcolară ulterior etapelor anterioare.

Unitățile școlare care au organizat preselecție și mai au locuri libere în urma preselecței, de comun acord cu partenerii de practică pot decide și comunică în scris comisiei de admitere județene / a municipiului București, până la data de 2 septembrie 2015, dacă și în ce condiții sunt de acord cu repartizarea de către comisia județeană a unor candidați pe locurile libere.

7 septembrie 2015: Transmiterea către Centrul Naţional de Admitere a rezultatelor repartizării

7-8 septembrie 2015: Depunerea de către absolvenţi a dosarelor de înscriere la unitățile școlare la care au fost repartizaţi.

8 septembrie 2015: Afișarea la sediul unităţilor de învăţământ profesional a listei candidaților înmatriculați în învățământul profesional, după depunerea dosarelor de înscriere în etapa a II-a de admitere şi repartizarea din etapa a III-a. Transmiterea de către comisia de admitere din unitatea de învățământ, în format electronic și în scris, către comisia de admitere județeană / a municipiului București, a listelor finale cu candidații înmatriculați.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Conflict deschis în Alianța USR PLUS Alba, după votul de vineri din Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia. Ce s-a întâmplat

Publicat

Scandalul din interiorul Alianței USR PLUS Alba se pare că a devenit public, după cea mai recentă ședință de Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia, unde consilierii locali PLUS au votat diferit față de cei din USR.

Mai multe surse politice au susținut că în interiorul Alianței USR PLUS Alba, încă dinainte de alegerile locale din 2020 există un conflict între cele două formațiuni, însă acesta nu a fost făcut public până vineri 26 februarie. 

Mai exact, pe ordine de zi a Consiliului Local s-a aflat mandatarea primarului Gabriel Pleșa (USR PLUS) pentru semnarea noului contract cu firma de transport STP, contract care trebuie să asigure realizarea transportului public comun atât în Alba Iulia dar și în localitățile care fac parte din AIDA-TL. 

În ultimele două săptămâni, Primăria Alba Iulia, AIDA TL și STP s-au aflat într-un ”război” dus prin declarații de presă și comunicate, scandal care a culiminat cu oprirea gratuității pentru pensionari, elevi și studenți, gest motivat de STP prin faptul că Primăria Alba Iulia nu a achitat mai multe facturi restante.

CITEȘTE ȘI: Războiul dintre Primăria Alba Iulia și STP: Consilierii Locali l-au mandatat pe Gabriel Pleșa pentru a semna noul contract

Liderul USR Alba, deputatul Beniamin Todosiu a reacționat într-o postare pe Facebook după ce doi consilieri locali PLUS au votat pentru mandatarea primarului Plesa de a semna noul contract, în timp ce colegii lor din USR au votat împotrivă sau s-au abținut.

Hotărârea a trecut cu 11 voturi, voturi date de consilierii locali PNL și cei din PLUS.

La scurt timp, Beniamin Todosiu a scris pe Facebook:

”Gestul colegilor din PLUS este regretabil și mă întreb dacă aceștia înțeleg cu adevărat ce înseamnă responsabilitatea poziției de consilier local. Când au fost învestiți în funcție au jurat că vor fi în slujba cetățeanului, iar acest lucru înseamna să apere interesele albaiulienilor.

Sunt dezamăgit și îngrijorat de votul colegilor de alianță care practic, astăzi, și-au bătut joc de albaiulieni și au angajat primăria într-un contractat despre care există suspiciuni rezonabile că e păgubos și cu vădite semne de ilegalitate.

Vă anunț că voi sesiza Biroul Național al Alianței USR PLUS privind acest derapaj al colegilor din PLUS pentru că gestul lor încalcă toate principiile pe care am promis că le respectăm și că luptăm pentru ele.”

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

LISTA: Scenariile pentru școlile, liceele și grădinițele din Alba. Cum vor funcționa în perioada 1-5 martie. Decizia CJSU

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a aprobat scenariile în care vor funcționa unitățile de învățământ din județ, în săptămâna 1-5 martie. A fost luată în calcul rata incidenței cazurilor COVID pe localități.

În total, 32.650 elevi merg fizic la școală (și 15.824 online), în județul Alba, săptămâna viitoare, față de 33.277 în perioada 22-26 februarie.

În scenariul 3/roșu sunt Alba Iulia, Sebeș, Teiuș, Ciugud, Berghin, Cricău, Crăciunelu de Jos, Ponor, Șpring. În aceste localități (inclusiv unitățile arondate din sate/cartiere) vor merge la școală doar elevii din ciclul primar (clasele zero-IV) și la grădiniță, preșcolarii.

Scenariul 2/galben (la școală/grădiniță, fizic, doar preșcolarii, elevii din clasele zero-IV, VIII, XII, XIII, restul online): Aiud, Blaj, Cugir, Ocna Mureș; Cut, Galda de Jos, Ighiu, Livezile, Lopadea Nouă, Meteș, Mihalț, Mirăslău, Ocoliș, Pianu de Sus, Săsciori, Sâncel, Sântimbru, Șona, Stremț, Șibot.

Scenariul 1/ verde (toți elevii/preșcolarii la școală/grădiniță, fizic): Abrud, Baia de Arieș, Câmpeni, Zlatna; Albac, Almașu Mare, Arieșeni, Avram Iancu, Bistra, Blandiana, Bucerdea Grânoasă, Bucium, Câlnic, Cenade, Cergău, Cetatea de Baltă, Ciuruleasa, Daia Română, Doștat, Fărău, Gârbova, Gârda de Sus, Hopârta, Horea, Întregalde, Jidvei, Lunca Mureșului, Lupșa, Mogoș, Noșlac, Ohaba, Poiana Vadului, Poșaga, Rădești, Râmeț, Rimetea, Roșia de Secaș, Roșia Montană, Sălciua, Săliștea, Scărișoara, Sohodol, Șugag, Unirea, Vadu Moților, Valea Lungă, Vidra, Vințu de Jos.

Vezi HOTĂRÂREA NR. 43  – CJSU ALBA cu scenariile pe unități de învățământ săptămâna 1-5 martie

HOTĂRÂREA NR. 43 APROBARE SCENARII INV. 01-05 martie din 26.02.2021

Cum se aplică scenariile pentru funcționarea școlilor în semestrul al doilea:

Scenariul 1 (verde): Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 1/1000 de locuitori

– participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicare tuturor normelor de protecţie

Scenariul 2 (galben): Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1000 dar mai mică sau egală cu 3/1000 de locuitori – participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor protecţie

Scenariul 3 (roșu): Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 3/1.000 locuitori

– participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar

– participarea zilnică, în sistem online a elevilor din celelalte clase/ani de studiu

JUDEȚUL ALBA – scenarii unități de învățământ, săptămâna 1-5 martie:

Unitatea de învățământ / Incidența comunicată de DSP / Scenariul / Elevi care vin la școală / Elevi care studiază online

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Liberalizarea pieței de energie: Sute de sesizări transmise de consumatori în legătură cu servicii prestate. Precizări ANPC

Publicat

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a primit, de la începutul lunii ianuarie până în prezent, 298 de sesizări cu privire la nemulţumirile consumatorilor legate de serviciile prestate pe piaţa liberă de energie, a declarat vineri, directorul general al ANPC, Paul Anghel, într-o conferinţă privind liberalizarea pieţei de energie.

„Sunt 298 de sesizări cu privire la nemulţumiri ale consumatorilor români, de la 1 ianuarie până azi, legate de serviciile prestate de această piaţă liberă, fie că vorbim de întârzieri la semnarea contractelor, fie că vorbim de întârzieri de a li se trimite forma contractului sau actele adiţionale, sau nemulţumiri legate de preţul pe KWh sau pe metru cub”, a spus Anghel.

Vezi și Sfaturi pentru încheierea contractelor de energie electrică. Cum trebuie analizate ofertele furnizorilor

El a subliniat că, din perspectiva informării consumatorilor, atât Autoritatea de Reglementare în domeniul Energiei, cât şi ANPC au făcut publice informaţii cu privire la posibilitatea consumatorilor de alege unul sau altul dintre furnizori şi că, din perspectiva supravegherii pieţei, împreună cu ANRE, în perioada următoare va fi demarat un control amplu legat, inclusiv, de clauzele abuzive din contractele existente la noii furnizori de energie electrică şi gaze naturale.

„Acolo unde vom constata că sunt clauze care creează dezechilibre semnificative între drepturi şi obligaţii le vom trimite instanţelor judecătoreşti să se pronunţe asupra caracterului abuziv sau, pe cale, amiabilă vom discuta cu reprezentanţii operatorilor economici pentru a modifica acele clauze”, a subliniat Paul Anghel, precizând că acele 298 de reclamaţii dau teme pentru controalele pe care instituţia le face pentru supravegherea pieţei la nivel naţional.

Acesta a mai menţionat că ANPC a postat mesaje de informare pe site-ul instituţiei, pe Facebook şi pe celelalte canale de comunicare şi că, în urma discuţiilor cu ministrul energiei, Virgil Popescu, cu conducerea Consiliului Concurenţei şi a ANRE s-a constatat că sunt anumit societăţi care nu informau corect consumatorii cu privire la posibilitatea de a schimba furnizorul de energie electrică sau de gaze.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Țepe prin metodele ”Accidentul” și ”Sars-Cov-2” la Alba Iulia. Cum au acționat escrocii și atenționările Poliției

Publicat

Poliția Alba atenţionează cetăţenii cu privire înşelăciunile comise prin metodele ”ACCIDENTUL” si ”SARS COV 2”. Doua persoane din Alba Iulia au fost abordate de escroci, iar una dintre ele a fost înşelată cu o importantă sumă de bani.

Potrivit IPJ Alba, vineri, 26 februarie 2021, Poliţia Municipiului Alba Iulia a fost sesizată de un bărbat din municipiu, cu privire la faptul că bunica sa a fost sunată de către un individ care a pretins că este medic şi care i-a spus că nepotul ei a suferit un accident rutier și are nevoie urgentă de operație.

Escrocul i-a solicitat femeii, în vârstă de 75 de ani, din Alba Iulia, toți banii pe care-i are în casă. Victima i-a comunicat apelantului adresa de domiciliu, iar la scurt timp, la uşa ei s-a prezentat un bărbat căruia i-a dat 1000 de euro și 500 de lei.

Tot vineri, Poliţia Municipiului Alba Iulia a fost sesizată de către un bărbat din municipiu cu privire la faptul ca a fost victima unei tentative de înșelăciune. De această data, escrocii au spus că fiul bărbatului, care este plecat în Spania, a fost infectat cu SARS COV 2 si are nevoie de ventilator mecanic.

Bărbatul a întrerupt discuția și a anunțat poliția.

În ambele cazuri semnalate, poliţiştii continuă cercetările în vederea identificării autorilor şi recuperării prejudiciului.

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba recomandă cetăţenilor:

  • să nu dea curs instrucţiunilor primite telefonic de la persoane necunoscute care pretind că ar avea calităţi oficiale;
  • să verifice, pe un număr de telefon cunoscut deja, dacă situaţia relatată este reală;
  • să nu efectueze niciun transfer bancar şi să nu înmâneze bani unor persoane necunoscute care sunt trimise la ușa lor;
  • să sune la Poliţie, pe numărul de urgenţă 112 sau să se adreseze, imediat, unităţii de poliţie pe raza căreia locuiesc şi să spună despre ce este vorba.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate