Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Un lot de energizante ”Hell” retras de pe piață, după ce în compoziția băuturii s-a descoperit o substanță toxică


Publicat

Unul dintre cele mai cunoscute brand-uri de bături energizante din România, Hell, retrage de pe piață un lot de băuturi, din cauza faptului că în compoziția sa s-a descoperit oxid de etilenă, transmite ANSVSA. 

Anunțul a fost publicat de instituția amintită pe pagina de internet. Compania a anunțat retragrea lotului depistat, în conformitate cu decizia ANVSA.

ANSVSA spune că s-a depistat o concentrație mare la produsul „Hell Energy Drink Focus”. Instituția a cerut astfel companiei retragerea lotului resepctiv. Lotul cu pricina, L1161D01, spun oficialii companiei producătoare, a fost retras de pe piață, menționând că:

„Rechemarea de la consumatori a băuturii energizante se refera doar la lotul menționat.

Celelalte loturi ale acestui produs pot fi consumate fără probleme”, spune compania.

Compania producătoare mai spune că cei care au achiziționat băuturile eneregizante din lotul depistat vor primii bani înapoi, după restituirea produsului.

Oxid de etilenă în băutura energizantă Hell Energy Drink Focus 250ml.

Compania SC HELL ENERGY SRL anunță rechemarea de la consumatori a produsului Hell Energy Drink Focus lotul L1161D01

Motivul rechemării: prezentă oxid de etilenă în aditivul utilizat ‐ gumă de carruba.

Conform analizelor efectuate la un laborator acreditat din Ungaria, oxidul de etilena se afla sub limita de detectie in produsul finit, bautura energizanta Hell Energy Drink Focus.

Consumatorii care au întrebări suplimentare sunt rugați să contacteze HELL ENERGY SRL la: office@hellenergy.ro.

Tot mai multe produse depistate cu oxid de etilenă

Începând cu luna septembrie a anului trecut, mii de produse alimentare au fost retrase din cauza contaminării cu oxid de etilenă. Cu toate acestea, Foodwatch a alertat că nu toate statele membre UE iau măsurile necesare. Comisia Europeană a solicitat un răspuns din întreaga UE la acest nou scandal alimentar.

Pentru prima dată la 9 septembrie 2020, Belgia a raportat că semințele de susan din India erau contaminate cu oxid de etilenă. Oxidul de etilenă este utilizat pentru combaterea ciupercilor și bacteriilor într-o serie de țări din afara UE.

Substanța oxid de etilenă este interzisă în producția de alimente din UE. Reziduurile din alimente încalcă legislația europeană în domeniul alimentar.

7.000 de loturi de produse alimentare au fost retrase în Franța

Aproape 7.000 de loturi de produse alimentare au fost retrase în Franța, depistate cu oxid de etilenă. Produsele variază de la semințe de susan la înghețată, piper, ghimbir, șalotă, cafea, pâine, prăjituri. Cu toate acestea, alte țări din Uniunea Europeană nu au luat astfel de măsuri.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Ladoș Dumitru

    miercuri, 08.09.2021 at 12:30

    La cel clasic este vreo problemă?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Pontaj pe cartelă din toamna asta, la Primăria Alba Iulia. Angajații instituției nu vor mai putea întârzia sau lipsi la serviciu

Publicat

De la 1 noiembrie Primăria Alba Iulia va renunța la condica de prezență pentru angajați. Verificarea programului de lucru al acestora se va face cu ajutorul unui sistem de pontaj electronic cu cartele, ce va începe să fie testat de la începutul lunii octombrie. 

Primăria Alba Iulia a cumpărat luni, 20 septembrie, mai multe componente necesare implementării unui sistem pentru pontaj electronic al angajaților instituției. Este vorba despre abonamente lunare pentru o aplicație de pontaj și două kit-uri de pontaj electronic, compuse dintr-un mini PC și un cititor de cartele RFID. 

Reprezentanții instituției au precizat pentru Alba24.ro că în jurul datei de 1 octombrie va începe testarea sistemului și încărcarea bazei de date, iar din 1 noiembrie se va renunța la condica de prezență.

Valorea componentelor este de 3.100 de lei. Achiziția a fost făcută prin cumpărare directă pe platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), ofertantul fiind Electronista SRL din Alba Iulia.

În viitorul apropiat, angajații Primăriei Alba Iulia vor mai avea acces în clădirea instituției doar pe baza unui card de pontaj. Mai exact, fiecare angajat va primi un card pe care îl va scana dimineața când ajunge la muncă, în momentul în care iese în pauză și automat când i se va termina programul de lucru și va părăsi clădirea.

Potrivit descrierii publicate pe SEAP, fiecare abonament lunar oferă posibilitatea introducerii unui număr de până la 200 angajați/utilizatori/responsabili. Acest abonament include suportul tehnic pentru aplicație, telefonic, pe email sau prin intermediul chat-ului din aplicație.

KIT-ul de pontaj electronic va cuprinde:

  • mini PC X8S, Quad-Core 1.84 GHz, 2 GB Full HD 1080P Windows 10 + Android 4.4
  • cititor cartele RFID

Reamintim faptul că în 15 februarie, Primăria a lansat o licitație publică pentru achiziția a 1 .000 de carduri și a unei imprimante pentru carduri, iar pentru aceastea a alocat un buget de 12.000 de lei.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: Numărul pacienților COVID internați în spitale, de șapte ori mai mare față de acum 2 săptămâni

Publicat

pat spital

Numărul persoanelor spitalizate din cauza COVID-19 în spitalele din Alba a crescut de peste 7 ori faţă de acum aproape două săptămâni.

Dacă în 8 septembrie erau internaţi în Alba 19 bolnavi de COVID-19, dintre care 2 la ATI, luni, 20 septembrie, numărul acestora a ajuns, potrivit directorului executiv al DSP, Alexandru Sinea, la 138, din care 18 la ATI.

Vezi și GRAFIC: Evoluția numărului de pacienți internați la ATI, în ultimele 14 zile. Doar 19 paturi libere mai există la nivel național

Acesta a precizat că sunt ocupate toate paturile ATI şi pentru terapie acută, respectiv 14 la Aiud şi câte două la Blaj şi Alba Iulia.

Alexandru Sinea a precizat că, în caz de nevoie, ar putea fi suplimentat numărul paturilor de la ATI, pentru a asigura astfel tuturor pacienţilor acces la serviciile de sănătate necesare, dar că principala problemă este cea cauzată de numărul insuficient de medici ATI.

Luni, în Alba erau internaţi în total 138 de bolnavi de COVID-19:

  • 34 la Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia (Secţia Infecţioase)
  • 17 la Spitalul Municipal Blaj
  • 14 la Spitalul Orăşenesc Cugir
  • 13 la Spitalul Orăşenesc Abrud
  • 12 la spitalul din Câmpeni
  • 12 la Spitalul TBC Aiud
  • 10 la Spitalul Municipal Aiud
  • 8 la Spitalul Municipal Sebeş.

Acestora li se adaugă cele 18 persoane spitalizate la ATI în Aiud, Alba Iulia şi Blaj, a adăugat directorul executiv al DSP Alba.

Citește și ALBA: 32 de cazuri COVID confirmate în ultimele 24 de ore. Localitățile de unde provin persoanele infectate. Situația pe județ

Datele au fost transmise luni, de către Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Alba, la solicitarea Agerpres.

De la începutul pandemiei, în martie anul trecut, în Alba au fost depistate cu COVID-19 22.150 de persoane, după efectuarea a 255.822 de teste. Au fost declarate vindecate 20.717 persoane, iar 682 au decedat.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Loteria de vaccinare: când încep extragerile și câte premii vor fi acordate

Publicat

Loteria pentru vaccinați se desfășoară în perioada 1 octombrie – 31 decembrie. Vor avea loc 19 extrageri, iar fiecare român vaccinat are 4 șanse de câștig.

Cseke Attila, ministrul interimar al Sănătății, a semnat luni după-amiază, ordinul privind condiţiile de înscriere la Loteria de vaccinare și stabilirea atribuțiilor instituțiilor implicate.

Loteria de Vaccinare constă în extragerea pentru acordarea de premii în bani a tuturor persoanelor vaccinate cu schema completă de vaccinare, care și-au generat certificatul digital al UE privind COVID-19 pe baza CNP-ului și care se înscriu pentru participare în aplicația accesată de pe site-ul https://certificat-covid.gov.ro.

„În acest context epidemiologic, cu creșteri semnificative ale numărului persoanelor infectate cu noul coronavirus, este deosebit de importantă susținerea procesului de vaccinare, inclusiv prin acordarea de recompense.

Într-o perioadă scurtă, am reușit să finalizăm cadrul legislativ pentru aceste măsuri recompensatorii. Odată semnat și de ministrul Economiei, actul normativ poate fi publicat în Monitorul Oficial, astfel încât să producă efecte”, a declarat Cseke Attila, ministrul interimar al Sănătății.

19 extrageri, în zilele de duminică sau vineri

Loteria de Vaccinare se va desfășura în perioada 1 octombrie – 31 decembrie 2021 și constă în 19 extrageri organizate în zilele de duminică/vineri, pe parcursul a 14 săptămâni, astfel:

– 14 extrageri, respectiv câte 1 extragere pe săptămână

– 3 extrageri, respectiv câte 1 extragere în fiecare lună

– 2 extrageri organizate în săptămâna 14, respectiv în ultima săptămână a acțiunii.

Premii în valoare totală de 15 milioane lei

La Loteria de Vaccinare se acordă un număr total de 1.139 premii, în valoare totală de 15.000.000 lei, după cum urmează:

– 81 de premii săptămânale (80 premii săptămânale în valoare de 10 000 lei + 1 premiu mare săptămânal în valoare de 300.000 lei)

– 3 premii lunare, ( câte 1 premiu în ultima săptămână a fiecărei luniîn valoare de 100.000 lei)

– 2 premii la finalul Loteriei Programului Național de Vaccinare, în valoare de 500 000 lei, respectiv 1.000.000 lei.

Fiecare participant la Loteria de Vaccinare va avea 4 șanse de câștig, respectiv posibilitatea de a câștiga 4 premii: 1 premiu în valoare de 10.000 lei sau de 100.000 lei, 1 premiu de 300.000 lei, 1 premiu de 500.000 lei și premiul cel mare în valoare de 1.000.000 lei, adică premii în valoare maximă cumulată de 1.910.000 lei.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Probleme la campania de vaccinare în școli: blocaj legat de formularul de acord pentru imunizarea elevilor

Publicat

scrisoare

Probleme la campania de vaccinare în școli. Ministrul Educației a confirmat un blocaj legat de colectarea de către școli a formularelor pentru acordul de vaccinare de la părinți.

În acest context, unitățile de învățământ nu au cerut deocamdată echipe mobile pentru imunizare.

Teoretic, campania de vaccinare a început din 13 septembrie.

„Școlile nu au solicitat încă echipe mobile deoarece sunt neclarități cu privire la baza legală, cu privire la formularul prin care poate fi solicitată intenția de vaccinare. Este vorba despre capacitatea școlilor de a prelucra date cu interes personal în domeniul medical.

Suntem în discuții cu Ministerul Sănătății și DSP pentru a stabili din punct de vedere legal cine are calitatea de operator de date în acest domeniu.

Din punctul meu de vedere aceste formulare sunt foarte importante pentru că ele ne dau intenția de vaccinare, subliniez intenția, iar aceia care vor să răspundă trebuie să aibă posibilitatea să răspundă cu „da”, „nu” sau, dacă sunt indeciși, să aibă și această posibilitate de exprimare. Acest lucru ne ajută la programarea vaccinării acelora care doresc să se vaccineze și care beneficiază de acordul expres și informat al părinților pentru a se putea vaccina în școli.

Dorim să venim în sprijinul celor care doresc să se vaccineze prin a aduce vaccinarea mai aproape de școală pentru a menține activitatea școlilor cu prezență fizică și a nu fi nevoiți să trecem activitatea școlilor în online”, a spus Sorin Cîmpeanu, citat de edupedu.ro.

Din 13 septembrie, școlile ar fi trebuit să colecteze de la părinți formularele prin care aceștia își exprimă acordul sau dezacordul pentru vaccinarea elevilor de peste 12 ani.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate