Eveniment
Autobuze electrice la Blaj și Crăciunelu de Jos. Proiect pentru modernizarea transportului public de călători. Licitație, în SEAP
Autobuze electrice la Blaj și Crăciunelu de Jos. Locuitorii din municipiul Blaj și comuna Crăciunelu de Jos vor beneficia în curând de un transport public modern.
În acest sens vor fi achiziționate opt autobuze și 11 stații de reîncărcare, printr-o investiție de peste 20,3 milioane de lei finanțată prin PNRR.
Primăria Blaj a lansat, pe 23 ianuarie, în SEAP, o licitație pentru achiziția de autobuze electrice și stații de încarcare în parteneriat municipiul Blaj – comuna Crăciunelu de Jos.
Valoarea totală estimată a achiziției este de 20.397.453,6 de lei, fără TVA. Investiția este finanțată prin Planul National de Redresare și Reziliență – PNRR.
Autobuze electrice la Blaj și Crăciunelu de Jos
Potrivit proiectului, se vor achiziționa patru autobuze nepoluante de 12 m, patru autobuze nepoluante de 10 m, opt stații de reîncărcare lente și trei stații de reîncărcare rapide.
Serviciile și infrastructura sistemului de transport public în municipiul Blaj și comuna Crăciunelu de Jos vor fi modernizate prin achiziția celor 8 autobuze electrice şi 11 staţii de încărcare, asigurându-se astfel o alternativă reală și eficientă a deplasărilor cu autoturismele personale, prin achiziția de mijloace de transport moderne, atractive, ecologice, la care se pot adăuga ulterior prin alte investiţii facilități de informare a călătorilor, stații de îmbarcare călători “inteligente”, sistem modern de plată a călătoriei și de gestiune a sistemului de transport public.
Principalele beneficii ale implementării proiectului sunt următoarele:
- O imagine îmbunătăţită a orașului;
- Accesibilitate, conectivitate și mobilitate îmbunătăţite;
- O mai bună calitate a vieţii;
- Beneficii pentru mediu și sănătate.
Autobuze electrice la Blaj și Crăciunelu de Jos: ce dotări vor avea
Sistem de contorizare a numărului de călători
Toate autobuzele electrice livrate vor fi echipate cu un sistem de contorizare a călătorilor (sistem cu senzori inteligenți 3D și analizator).
Acesta va permite urmărirea și înregistrarea numărului de călători transportați pe anumite intervale de timp, stație, linie, nr. vehicule etc.
Informațiile sistemului de numărare călători vor fi structurate în rapoarte după descărcarea datelor în autobaza operatorului de transport.
Sistem de supraveghere video
Autobuzele electrice vor fi prevăzute cu un sistem de supraveghere video la interior și la exterior. Camerele vor fi cu protejate antivadalism și vor fi amplasate asftel:
- o cameră în lateral stânga pentru supraveghere în caz de accident;
- o cameră în lateral dreapta, în partea din față pentru supravegherea zonei ușilor de acces călători – imaginile camerei vor fi afișate automat pe ecran la deschiderea ușilor;
- două camere în compartimentul pentru călători care vor asigura supravegherea întregului habitaclu;
- o cameră amplasată la partea din spate a autobuzelor pentru supravegherea acestei zone și pentru asistarea șoferului în timpul manevrelor de mers înapoi- imaginile camerei vor fi afișate pe display automat la selectarea modului de mers înapoi;
- o cameră în postul de conducere cu focalizare pe direcția de mers, amplasate astfel încât să poată capta imagini până la minim 100 m în fața autobuzelor;
- o cameră pentru supravegherea interiorului cabinei conducătorului auto care să cuprindă postul de conducere și bordul.
Sistem de climatizare (încălzire, ventilație și aer condiționat)
Autobuzele electrice vor fi echipate cu sisteme de încălzire, ventilație și aer condiționat, astfel:
- instalație de încălzire a compartimentului pentru călători, a cabinei conducătorului autobuzului și de degivrare a parbrizului
- instalație de aer condiționat pentru compartimentul călătoriloe și cabina conducătorului autobuzului
- instalație de ventilație forțată pentru evacuarea aerului viciat din compartimentul călătorilor și pentru ventilația parbrizului și geamurilor cabinei
Rampă de acces pentru cărucior rulant
Facilitarea accesului pentru pasagerii cu dizabilități (cu cărucior rulant) sau pasagerii cu cărucioare pentru copii (conform R107) se va face pe ușa a 2-a a autobuzului prevăzută cu rampă.
Rampa de acces este de preferat să fie rabatabilă cu un mecanism simplu și fiabil, cu acționare manuală, ușor și rapid de manevrat.
Aceasta trebuie să fie acoperită cu un material cu proprietăți antialunecare pe ambele părți și rezistență la uzură.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News