Actualitate
AUTOSTRADA Sebeş-Turda: Peste 17.000 de persoane au semnat petiţia pentru deschiderea loturilor 3 şi 4
Peste 17.00 de persoane au semnat petiţia lansată în martie de comunitatea ”Declic”, în parteneriat cu Asociaţia “Pro Infrastructură”, prin care se cere ministrului Transporturilor, Lucian Șova și directorului CNAIR, Ștefan Ioniță, deschiderea în cel mai scurt timp a loturilor 3 și 4 ale autostrăzii A10 Sebeș – Turda.
Campania pentru semnarea petiţiei rămâne deschisă. Detalii, AICI.
Potrivit inițiatorilor, ”peste 80 de oameni mor în fiecare an pe DN1. În acest timp două tronsoane importante din A10, stau nefolosite pentru că CNAIR tergiversează recepția. Porțiunea dintre Turda și Aiud este una dintre cele mai periculoase ale acestui drum național. Este vorba de un drum de doar 2 benzi, extrem de aglomerat, intens folosit de traficul greu. Numeroasele curbe de pe această zonă deluroasă fac depășirile extrem de periculoase, de multe ori fatale”.
Aceştia atenţionează că ”birocrația ține o autostradă închisă pentru că noi tăcem. Este vorba de A10 Turda-Aiud. Pentru autorități este mai ușor să amâne rezolvarea problemei, dar dacă suficient de mulți le vom spune că amânarea este un act criminal, vor urgenta deschiderea circulației. În caz contrar vor putea fi considerați responsabili moral pentru morții de pe șoseaua alăturată, DN1”.
„Cu fiecare zi care trece, crește numărul accidentelor deosebit de grave ce au loc pe DN1, drumul paralel cu segmentul autostrăzii finalizate, dar neinaugurate. Zeci de oameni mor anual pe acest drum național. Tronsoanele din A10 finalizate deja, permit circulația rutieră în condiții de maximă siguranță și ar reduce aproape la zero numărul de accidente pe 25 de kilometri între Aiud și Turda.
Vă solicităm să identificați și să înlăturați toate barierele birocratice pentru ca recepția acestor tronsoane să nu mai fie amânată. Demonstrați-ne că viața chiar are prioritate. Chiar trebuie să așteptăm următorul accident mortal de pe DN1?” se mai arată în textul petiției.
Reamintim că la începutul acestui an CNAIR a amânat recepţia lotului 3 între Decea şi Aiud, invocând mai multe nereguli, printre care şi excesul de bitum şi probleme de rugozitate şi planeitate a carosabilului.
Recepţia lucrărilor pe lotul 4 ar fi trebuit să se facă în martie. Chiar şi aşa, nu se va deschide circulaţia decât atunci când va fi preluat oficial şi lotul 3, astfel încât traficul rutier să fie posibil între Aiud şi Turda.
Aşa au precizat reprezentanţii CNAIR, la începutul acestui an, pentru Alba24: „Traficul rutier se va putea desfăşura pe o lungime de 25,30 km, între Nodul Aiud şi Nodul Turda, imediat după recepţia lucrărilor de către Comisiile desemnate”. Atunci, aceştia anunţau că „pentru lotul 4 se preconizează întrunirea Comisiei în a doua parte a lunii februarie, în funcţie de condiţiile meteorologice”.
Stadiul lucrărilor pe loturile 3-4 în aprilie 2018 (sursa: forumpeundemerg.ro)
Lot 3 (12,45 km Aiud, Mirăslău/Decea, km 41+250 – km 53+700) – stadiu lucrări: 100%.
Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA (420.511.921,44 lei fără TVA din care 357.435.133,22 lei – fonduri coeziune 85% şi 63.076.788,22 lei – Guvernul României 15%). Data începere lucrări conform contract: 20 mai 2014, cu termene iniţiale 4 luni pentru realizarea proiectului tehnic, până la 20 septembrie 2014, 18 luni pentru execuţia lucrărilor, până la 19 martie 2016. Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare: DRDP Cluj – Inginer FIDIC Temporar.
Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).
Lot 4 (16,3 km, zona Mirăslău – Turda; de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda; km 53+700 – km 70+000) – stadiu lucrări: 99%.
Contract lucrări (tip Fidic Galben): antreprenor Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH (470.004.894,83 lei fără TVA din care 399.504.160,60 lei – fonduri coeziune 85% şi 70.500.734,23 lei – Guvernul României 15%). Data începere lucrări conform contract: 20 mai 2014, cu 4 luni proiect tehnic până la data 20 septembrie 2014, 18 luni pentru execuţie, până la 20 martie 2016 (date iniţiale). Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare: inginer Asocierea TECNIC Consulting Engineering România S.R.L. – SPEA Ingegneria Europea SpA (3.980.826,20 lei fără TVA).
A primit autorizaţiile de construire pe sectoare, ultima în august 2016.
Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).
sursa foto: Asociaţia „Pro Infrastructură”, forum peundemerg.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News