Connect with us
Publicitate

Economie

Calea ferată de mare viteză care trece prin Alba, finalizată în proporție de 95%. La anul, în două ore, vom ajunge la Brașov

gara alba iulia

Publicat

CFR Infrastructură ne dă speranțe că pe un tronson de cale ferată de la Simeria până la Brașov se va putea circula, începând de la anul,  cu 160 km la oră. În prezent viteza medie de circulație a trenurilor pe acest segmnent de cale ferată este de 40 km/oră. Trenurile de mare viteză care tranzitează județul Alba opresc în cel puțin trei stații importante: Alba Iulia, Teiuș și Vințu de Jos.

Conducerea Ministerului Transporturilor estimează că pe tronsonul respectiv se va putea circula fără restricții de la începutul anului 2019.

Potrivit CFR Infrastructură, lucrările de modernizare a tronsonului feroviar Simeria – Sighişoara sunt finalizate în proporţie de 95% între Simeria şi Sighişoara (174 kilometri).

Cele mai avansate lucrări sunt cele de pe tronsonul Coşlariu – Sighişoara, unde stadiul de execuţie a ajuns la 96%, cu un avans de 4% faţă de segmentul Simeria – Coşlariu, care înregistrează un progres fizic de 92%.

Cele mai importante construcţii noi realizate între Simeria şi Sighişoara sunt: podul în formă de Arc (134,6 metri) peste râul Târnava Mare, tunelul Sighişoara (401 metri), tunelul Daneş (969 metri), cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989, pasajul superior rutier peste DN 13, pasaj superior rutier Daneş şi tunelul Turdaş (780 de metri), primul tunel din România construit prin metoda tranşee complet deschisă.

„Metoda implică realizarea în trepte a excavaţiei, realizarea platformelor pentru execuţia pereţilor, a grinzilor, a pereţilor mulaţi, realizarea picioarelor, a boltei şi turnarea betonului de umplutură şi în final refacerea terenului. Pereţii mulaţi ai tunelului vor împiedica pătrunderea apelor în interior, iar noul tunel va fi dotat cu un sistem modern de colectare şi evacuare a apei pluviale”, precizează CFR Infrastructură.

În prezent, stadiul de execuţie a lucrărilor pe loturi este:

  • Coşlariu – Sighişoara (99,04 km) – 96%
  • Sighişoara – Aţel (30,87 km) – 95%
  • Aţel – Micăsasa (31,58 km) – 94%
  • Micasasa – Coşlariu (36,68 km) – 99%)
  • Simeria – Coşlariu (74,43 km) – 92%
  • Simeria – Vinţu de Jos (41,40 km) – 96%
  • Vinţu de Jos – Coşlariu – (33,03 km) – 88%.

Programul pentru modernizarea tronsonului Simeria – Coşlariu – Sighişoara cuprinde toate specialităţile de lucrări feroviare şi are ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin-Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. raul

    miercuri, 17.10.2018 at 10:46

    nu e de mare viteza 🙂
    pt romania poate parea ca 160 km/h e mare viteza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate