Connect with us
Publicitate

Economie

Casa Verde Fotovoltaice 2024: Actele necesare înscrierii în programul prin care statul finanțează instalarea panourilor solare

Publicat

Programul „Casa Verde Fotovoltaice” 2024 începe în septembrie. Bugetul alocat pentru programul „Casa Verde Fotovoltaice 2024” este de două miliarde de lei.

În luna septembrie, Programul ”Casa Verde Fotovoltaice” își deschide porțile pentru cei care doresc să își instaleze panouri solare cu finanțare de la stat. Pe 6 septembrie 2024, începe sesiunea de înscriere a instalatorilor în cadrul programului „Casa Verde Fotovoltaice”.

Înscrierea instalatorilor în program și transmiterea documentelor în vederea validării se fac prin intermediul aplicației, pusă la dispoziția acestora pe pagina de internet a AFM – www.afm.ro.

”Începând de vineri, 06 septembrie 2024, instalatorii care nu au încheiat un contract de participare cu AFM, vor trebui să îndeplinească procedurile aplicabile din Ghidul de finanțare aferent sesiunii 2023, respectiv să se înscrie în aplicație și apoi să încheie contracte de participare cu AFM. Astfel, instalatorii deja validați în sesiunile anterioare de către AFM nu vor fi nevoiți să reia procedurile de înscriere.

De asemenea, persoanele fizice se vor înscrie personal în cadrul programului prin intermediul aplicației informatice, conform graficului pe care urmează să îl publicăm pe site-ul instituției, fiecare regiune având alocată o zi de înscriere”, a declarat președintele AFM, Laurențiu-Adrian NECULAESCU.

Când se pot înscrie persoanele fizice în program

După această dată, persoanele fizice vor putea aplica pentru finanțare începând cu 27 septembrie. Această inițiativă, derulată de Administrația Fondului pentru Mediu, oferă un sprijin financiar nerambursabil de 20.000 lei pentru cei care doresc să devină prosumatori, instalând panouri solare pe propriile locuințe. Beneficiarii trebuie să contribuie cu o sumă de 2.000 lei.

Instrucțiuni pentru înscrierea în program pot fi consultate AICI: Casa verde Fotovoltaice: Instructiuni generale de completare a cererii de finantare.

Cum funcționează sistemul

Energia electrică generată de panourile fotovoltaice va fi utilizată pentru consumul propriu al gospodăriei. Orice surplus de energie care nu va fi consumat poate fi livrat în sistemul energetic național, reducând astfel factura de consum sau chiar obținând deconturi.

Condițiile de eligibilitate

  • Pentru a beneficia de finanțare, persoanele interesate trebuie să îndeplinească anumite condiții stricte:
  • Domiciliul în România: Beneficiarul trebuie să fie rezident în România.
  • Plata la zi a datoriilor: Este necesar ca toate datoriile către bugetul de stat să fie achitate.
  • Adresă stabilă: Panourile pot fi instalate doar la adresa din buletin.
  • Proprietatea imobilului: Locuința sau terenul pe care se montează panourile trebuie să fie în proprietatea permanentă a beneficiarului, conform extrasului de carte funciară.
  • Destinație locativă: Imobilul trebuie să fie utilizat exclusiv pentru locuit, nu pentru activități economice.
  • Interdicții de închiriere: Imobilul sau terenul nu trebuie să fie închiriat sau cedat unei firme.

Casa verde Fotovoltaice 2024: Documentele necesare pentru înscriere

Înscrierea în programul „Casa Verde Fotovoltaice 2024” se poate face doar după deschiderea sesiunii de încărcare a documentelor de către AFM.

Lista de documente necesare

  • cererea de finanţare, în original, completată integral prin tehnoredactare;
  • actul de identitate al solicitantului;
  • actul de identitate al coproprietarului/devălmașului;
  • împuternicirea notarială, în situaţia în care cererea de finanţare este semnată de către altcineva decât solicitantul;
  • actul de identitate al persoanei împuternicite, valabil la data transmiterii listei ;

Extras de carte fiunciară

  • extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data transmiterii listei prevăzute la art. 18 alin. (4), din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea, în original;

În cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deservește construcția se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus față de extrasul de carte funciară aferent construcției, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data transmiterii listei prevăzute la art. 18 alin. (4), din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deține un drept de folosință asupra imobilului teren;

În situația în care extrasul de carte funciară este obținut de solicitant în format electronic, se depune la instalatorul validat forma tipărită a acestuia, care conține și codul de verificare;

  • copia cărţii funciare colective, din care să rezulte maximum două unităţi individuale trecute pe aceeaşi carte funciară care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor-construcţii, dintre care unele părţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individuală;

În situaţia în care copia cărţii funciare colective este obţinută de solicitant pe cale electronică, se depune la instalatorul validat forma tipărită a acesteia;

Certificate de atestare fiscală

  • certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, în termen de valabilitate la data transmiterii listei prevăzute la art. 18 alin. (4), în original/în copie legalizată/emis în SPV;
  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are domiciliul, în termen de valabilitate la data transmiterii listei prevăzute la art. 18 alin. (4), în original/în copie legalizată/emis și comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanță;
  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se va implementa proiectul, în termen de valabilitate la data transmiterii listei prevăzute la art. 18 alin. (4), în original/în copie legalizată/emis și comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanță, în cazul în care solicitantul are domiciliul în altă localitate decât cea în care se implementează proiectul.

Pașii pentru înscriere

Iată ce trebuie să faceți pentru a vă înscrie:

  • Pregătirea actelor: Toate documentele trebuie scanate și salvate în format PDF.
  • Datele de identificare: Informațiile personale trebuie pregătite pentru a fi ușor de introdus în aplicație.
  • Adresa de e-mail: Este necesară o adresă de e-mail validă pentru crearea contului și comunicarea cu AFM.
  • Crearea contului AFM: Contul se creează pe platforma online specifică: https://inscrierionline.afm.ro/.

Calendarul programului și detalii suplimentare

Până pe 9 octombrie, după finalizarea înscrierilor, persoanele fizice pot selecta instalatorii din lista oficială publicată de AFM. În acest an, programul estimează un număr de 67.000 de noi beneficiari, iar înscrierile se vor face într-o singură zi pentru fiecare regiune.

Sistemul fotovoltaic finanțat trebuie să aibă o capacitate minimă de trei kilowați.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate