Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Concurs pentru directori de școli 2022: Înscrierile încep de miercuri, testul scris în 18 februarie. LISTA posturilor din ALBA

Publicat

De miercuri, 19 ianuarie, încep înscrierile la concursul pentru ocuparea posturilor de directori de școli rămase vacante după selecția de anul trecut. Proba scrisă va fi organizată în 18 februarie, iar interviurile vor fi în martie.

UPDATE: Inspectoratul Școlar Județean Alba a publicat marți LISTA cu posturile scoase la concurs, bibliografia și metodologia.

Sunt 87 de posturi de directori și directori adjuncți vacante pentru concursul din acest an.

Vezi LISTA functii vacante concurs 2022 directori scoli ALBA

Vezi Bibliografie-Concurs directori sesiunea-2022

În județul Alba, au rămas neocupate jumătate dintre posturile scoase la concurs în 2021: 86 de posturi din 171 vacante.

Vezi și ALBA: LISTA funcțiilor rămase vacante după concurs 2021

La concursul din octombrie-decembrie, 85 de candidați au obținut funcții în județul Alba.

Vezi LISTA finală candidați rezultate concurs directori ALBA 2021

Numele candidaților de pe lista afișată de IȘJ Alba sunt anonimizate, cu unele excepții.

Vezi și Alba: LISTA candidaților care nu au ocupat funcții vacante după concurs 2021

Ordinul ministrului Educației nr. 3026/2022 privind organizarea concursului din acest an a fost publicat în 17 ianuarie, în Monitorul Oficial. Documentul include calendarul și bibliografia pentru concurs.

Calendarul concursului pentru directori de școli 2022

  • 18 ianuarie: anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul); constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere
  • 19-25 ianuarie: depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată
  • 26-28 ianuarie: evaluarea dosarelor de înscriere
  • 31 ianuarie: afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor
  • 1 februarie: depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică
  • 2-3 februarie: remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere
  • 4 februarie: afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor
  • 7 februarie: stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise
  • 8 februarie: repartizarea candidaților pe centre
  • 17 februarie: depunerea de către candidații aflați în carantină sau izolare a documentelor prevăzute la art. 33 alin. (4) sau a declarației pe propria răspundere
  • 18 februarie: proba scrisă și afișarea rezultatelor
  • 18-19 februarie: depunerea contestațiilor la proba scrisă
  • 21-22 februarie: soluționarea contestațiilor la proba scrisă
  • 22 februarie: afișarea rezultatelor finale la proba scrisă
  • 4 martie: proba scrisă pentru candidații care la data de 18 februarie 2022 se află în carantină sau izolare și afișarea rezultatelor
  • 4-5 martie: depunerea și soluționarea contestațiilor; afișarea rezultatelor finale
  • 4-8-martie: înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și, în funcție de opțiune, depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n) din metodologie
  • 9-10 martie: constituirea comisiilor pentru proba de interviu
  • 14 martie: publicarea graficului de desfășurare a interviurilor
  • 16-25 martie: proba de interviu
  • 17-29 martie: depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu
  • 29 martie: afișarea rezultatelor finale ale concursului
  • 30 martie: exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ
  • 31 martie: validarea rezultatelor finale
  • 4 aprilie: emiterea deciziilor de numire (cu intrare în vigoare la 18 aprilie 2022)

Reguli din metodologia de concurs

În metodologia de concurs, una dintre condițiile de participare pentru candidați este:

  • să nu fi fost sancționați disciplinar în anul școlar curent și în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice în Ministerul Educației; sau a intervenit radierea de drept a sancțiunii.

Cadrele didactice care au ocupat și funcții de conducere din unități de învățământ/ inspectorate școlare/ casele corpului didactic/ Palatul Național al Copiilor/ Ministerul Educației ori funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/ funcții de specialitate specifice în Ministerul Educației prezintă calificativele obținute în urma evaluării activității desfășurate în această calitate.

Cadrul didactic care nu are un calificativ anual complet, iar pe durata unui an școlar a ocupat temporar atât funcții de conducere sau de îndrumare și control, cât și funcții didactice de predare prezintă calificativele parțiale obținute în urma evaluării activității desfășurate în toate aceste funcții, în condițiile în care fiecare calificativ parțial este «Foarte bine».

Ministerul Educației stabilește, prin notă aprobată de conducerea instituției, pentru fiecare sesiune de concurs, categoriile de funcții pentru care se organizează concursul.

Probele de concurs: testul scris și interviurile

Probele din cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și de director adjunct din unitățile de învățământ sunt proba scrisă și interviul.

Proba scrisă este rezolvarea de către candidați, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional

  • capacități cognitive
  • competențe de management și leadership.

Fiecare item corect rezolvat se notează cu două puncte. Nota fiecărui evaluator se obține prin împărțirea la 10 a sumei punctajelor acordate de acesta. Nota candidatului la proba scrisă se calculează ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator. Nu se admit diferențe de notare între membrii comisiei de evaluare a probei scrise.

Evaluarea testului standardizat se face în prezența candidatului și a observatorilor. Notele obținute la proba scrisă se pot contesta în termen de 48 de ore de la afișarea rezultatelor. Contestațiile se adresează președintelui comisiei de organizare a concursului și se depun la secretariatul inspectoratului școlar.

Nu se admit diferențe de notare între membrii comisiei de soluționare a contestațiilor la reevaluarea probei scrise. În cazul constatării diferențelor de notare, președintele comisiei de organizare reevaluează testul în prezența candidatului și acordă nota finală.

Rezultatele soluționării contestațiilor de către comisiile de soluționare a contestațiilor se afișează la sediul și pe site-ul inspectoratului școlar/Ministerului Educației, după caz, și se comunică, în scris, contestatarului, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului de soluționare a contestațiilor.

Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație asigură elaborarea testelor standardizate, în colaborare cu experți în domeniul științelor educației, selectați în baza unei proceduri proprii și numiți prin ordin al ministrului educației.

După promovarea probei scrise, un candidat poate opta pentru participarea la proba de interviu pentru cel mult 3 funcții de conducere vacante.

Interviul va avea durata de 60 de minute pentru fiecare candidat și va fi susținut în limba română.

Se evaluează:

  • competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează;
  • abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează;
  • competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.

Strategia de dezvoltare a unității de învățământ conține maximum 5 pagini și este pusă la dispoziția membrilor comisiei de evaluare a probei de interviu la prezentarea candidatului pentru susținerea probei.

Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere de la 0 la 10 de către fiecare membru al comisiei. Punctajul final este media aritmetică a punctajelor acordate de către cei cinci membri ai comisiei de evaluare.

Nu se admit diferențe mai mari de trei puncte între oricare doi evaluatori. În cazul diferențelor mai mari de trei puncte, președintele comisiei are obligația să medieze divergențele de punctaj între evaluatori. În urma medierii, evaluatorii pot acorda alte punctaje decât cele inițiale și se întocmește un nou borderou de punctaj, în care evaluatorii își motivează, în scris, punctajul acordat.

În cazul în care, în urma medierii, diferențele de punctaj rămân mai mari de trei puncte se calculează media aritmetică a punctajelor acordate după mediere. Dacă diferența între media obținută și unul sau mai multe dintre punctajele acordate este mai mare sau egală cu două puncte, punctajul sau punctajele respectiv(e) se elimină din calculul mediei și se calculează media din punctajele rămase.

Dacă în urma aplicării metodei de calcul nu se poate constitui media, președintele comisiei de organizare a concursului nformează în scris comisia națională pentru analiză și măsuri.

Informarea este însoțită de înregistrarea audiovideo a probei și de borderourile de notare.

Rezultatul probei de evaluare a interviului se poate contesta în termen de maximum 24 de ore de la afișarea rezultatului. În vederea soluționării contestațiilor, înregistrările audiovideo se predau de către președintele comisiei de evaluare a interviului către președintele comisiei de organizare a concursului.

Soluționarea contestațiilor se realizează la nivelul comisiilor constituite în alt județ decât cel în care are loc proba de interviu, conform repartizării realizate de comisia națională de monitorizare și coordonare a concursului.

Nota finală a candidatului, după susținerea celor două probe, se obține prin formula:

N = (Ns + Pi)/2, unde:

Ns = nota obținută la proba scrisă

Pi = punctajul obținut la proba de interviu

N = nota finală obținută la concurs, cu două zecimale, fără rotunjire.

În contextul stării de alertă, candidații ale căror dosare de înscriere au fost validate, aflați în carantină sau izolare la data organizării probei scrise, pot susține această probă scrisă la data prevăzută în calendar, cu condiția:

  • prezentării unui buletin de analize care atestă rezultatul pozitiv al analizei RT-PCR

sau

  • prezentării unui raport medical / unei decizii de carantinare eliberate de DSP, care atestă plasarea în izolare/carantină pentru o perioadă care include data primei probe scrise.

Candidații care se află în această situație transmit comisiei județene de organizare a concursului, în scris sau prin poștă electronică, o declarație pe propria răspundere.

Documentele doveditoare vor fi transmise cu cel puțin 2 zile înainte de data stabilită pentru desfășurarea probei scrise pentru acești candidați.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Cum să obții viză pentru SUA. Ghid publicat de MAE, pentru românii care vor să călătorească în scop turistic sau de afaceri

Publicat

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a elaborat și pune la dispoziția cetățenilor români un ghid, de tip „Smart Flyer”, care conține informații utile referitoare la pașii de urmat pentru obținerea vizei necesare pentru călătorii de scurtă ședere în SUA, în scop de afaceri sau turistic.

MAE informează că, prin simpla accesare a QR-codurilor incluse în acest pliant, cetățenii români care intenționează să călătorească în SUA, în scop de afaceri sau turistic, pentru mai puțin de 90 de zile, intenționând astfel să depună cereri pentru obținerea vizei temporare de tip B1/B2, vor fi direcționați către formularul DS-160, necesar a fi completat pentru acest tip de viză și vor afla informații privind achitarea taxei de viză, încărcarea unei fotografii la standardele solicitate în aplicație și programarea la interviu.

Pliantul este disponibil AICI: flyer Viza SUA

„Publicarea și diseminarea acestui material informativ se înscrie în demersurile întreprinse constant de MAE și celelalte autorități cu competențe în domeniu pentru atingerea obiectivului urmărit de către Guvernul României, respectiv includerea României în Programul american Visa Waiver.

Includerea României în Programul Visa Waiver va permite cetățenilor români să călătorească fără viză în SUA

MAE reamintește că includerea României în Programul Visa Waiver va permite cetățenilor români să călătorească fără viză în SUA, pentru scurtă ședere (de până la 90 de zile), în scop de afaceri sau turistic.

Principalul criteriu tehnic stabilit de legislația americană pentru includerea în acest program, care nu permite la acest moment accesul României, este ca rata de refuz pentru vizele turistice și de afaceri înregistrată în anul precedent să se situeze sub plafonul de 3%.

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a elaborat și pune la dispoziția cetățenilor români un pliant (de tip „Smart Flyer”) care conține informații utile referitoare la pașii de urmat pentru obținerea vizei necesare pentru călătorii de scurtă ședere în Statele Unite ale Americii, în scop de afaceri sau turistic”, potrivit comunicatului de presă.

MAE le recomandă cetățenilor români să consulte cu maximă atenție procesul de solicitare a vizei necesare pentru călătorii de scurtă ședere în Statele Unite ale Americii în scop de afaceri sau turistic și să aplice pentru obținerea acesteia numai după ce se asigură că îndeplinesc condițiile necesare.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Competențe adaptate în funcție de profilul elevilor și orientare școlară la finalul clasei a VIII-a. Planuri pentru 2023

Publicat

Ministrul Educației a dat detalii despre o nouă programă școlară la liceu, care va intra în vigoare în septembrie 2023, bazată pe competențe adaptate elevilor.

“Începând cu septembrie 2023 vom avea planuri de învățământ noi, curriculum adecvat adaptat conform cerințelor societății și conform nevoilor elevilor de a dobândi aceste competențe cunoscute, și astfel de evaluări standardizate vor sprijini inclusiv definirea planurilor de învățământ și a curriculei care trebuie să fie gata în septembrie 2023. Sunt un instrument serios de sprijin în acest sens,” spune ministrul Cîmpeanu, la Digi24, potrivit edupedu.ro.

Potrivit sursei citate, o schimbare importantă va fi extinderea de curriculumul la decizia școlii. Curriculum la decizia școlii (CDS) înseamnă discipline/domenii de studiu/module de pregătire opţionale ofertate la nivel naţional şi/sau la nivelul unităţilor de învăţământ, numite generic opţionale.

“Avem un nivel al competențelor generale, avem competențe specifice în domeniul digital, avem competențe de comunicare nu numai în limba română, ci și comunicare în limbi de circulație internațională, avem competențe specifice adaptate profilului fiecărui elev, pentru că vom dezvolta și acele competențe către care elevii au o înclinație mai mare. Este vorba de un curriculum la dispoziția școlii mult extins în funcție de profilul elevilor din fiecare școală,” a spus ministrul Cîmpeanu.

Planurile cadru înseamnă lista de discipline și numărul de ore aferente pentru clasele a IX-a, a X-a, a XI-a și a XII-a. Au fost realizate în 2020 și lansate în dezbatere publică după ce Sorin Cîmpeanu și-a preluat mandatul. Au fost însă retrase pentru a redacta unele noi, cu justificarea că ministerul a primit “prea multe propuneri”, 10 mii la număr.

Orientare școlară la finalul clasei a VIII-a

Ministrul a spus și că la finalul clasei a VIII-a elevii vor face orientare școlară, fără să dea detalii dacă va fi o disciplină, o sarcină a dirigintelui la clasă sau a consilierului școlar.

“Avem de asemenea alături de aceste competențe și operațiunea de orientare școlară care va fi făcută la finalul clasei a VIII-a prin care aceste elemente definitorii pentru profilul fiecărui absolvent de învățământ gimnazial vor fi identificate și vor constitui o bază solidă pentru opțiunile fiecărui elev după absolvirea cursurilor gimnaziale pentru intrarea în liceu și mai apoi în facultate,” a spus Sorin Cîmpeanu.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

FOTO: Elevi ai Colegiului Militar Alba Iulia, premiați la Concursul Național de Fizică „Constantin Sălceanu”

Publicat

Elevii Colegiului Național Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia, pasionați de domeniul științei și de disciplina fizică, au obținut premii la Concursul Național de Fizică „Constantin Sălceanu”.

Organizat începând cu anul 2003 de către Facultatea de Fizică din cadrul Universității de Vest Timișoara, concursul are ca scop promovarea interesului pentru fizică în rândul elevilor de liceu și selectarea de studenți, anunță reprezentanții colegiului.

Anul acesta, concursul s-a desfășurat atât la Facultatea de Fizică din Timișoara, cât și în centrele de concurs din Alba Iulia (Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul”), Reșița și Drobeta Turnu-Severin, reunind peste 300 de liceeni.

Premierea câștigătorilor a avut loc în weekend la Facultatea de Fizică din Timișoara, ocazie cu care premianții au avut posibilitatea de a lua contact cu mediul academic, de a vizita facultatea, laboratoarele și sălile de curs și de a se familiariza cu dispozitivele experimentale din cabinetele de fizică.

Elevii colegiului militar, coordonați de profesoarele Dorina Filipescu, Sanda Irimie și Laura Ciobanu au obținut la acest concurs premii și mențiuni.

Premiul II:

  • Eleva sergent Diana Olteanu (clasa a XII-a)
  • Eleva sergent Andreea Ghițoiu (clasa a XII-a)
  • Elev sergent major Andrei Zobrinschi (clasa a XII-a)

Premiul III:

  • Elev sergent Denis Rus (clasa a XII-a)
  • Eleva sergent Diana Dandu (clasa a XII-a)
  • Eleva plutonier adjutant Anamaria Șteopoae (clasa a XII-a)
  • Eleva sergent major Larisa Filip (clasa a XII-a)
  • Eleva sergent Maria Noja (clasa a XI-a)
  • Elev sergent Adi Tuță (clasa a XI-a)

foto: Colegiul Militar Alba Iulia/Facebook

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

S-au scumpit lucrările pentru renovarea Palatului Principilor din Alba Iulia. Și contribuția de la bugetul local este mai mare

Publicat

Lucrările pentru renovarea Palatului Principilor Corp ”E” s-au scumpit, iar primăria actualizează documentația proiectului și o propune pentru aprobare în ședința Consiliului Local Alba Iulia de marți, 17 mai.

Dacă în 2017, la momentul semnării contractului de finanțare prin POR, suma era de 21.724.540,91 lei (inclusiv TVA) și apoi modificată la 23.119.229,19 lei (inclusiv TVA) în 2019, acum valoarea urcă la 27.500.000 lei (Inclusiv TVA).

Mai mare este și contribuția proprie în proiect a Municipiului Alba Iulia: 6.434.327,46 lei (față de valoarea inițială de 658.868,37 lei și cea modificată în 2019 la 2.053.556,65 lei). Aceasta reprezintă achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului și contribuția de 2% din valoarea eligibilă a proiectului (421.313,45 lei), reprezentând cofinanțarea proiectului Conservarea, Restaurarea și Valorificarea durabilă a ansamblului Palatului Principilor din Alba Iulia – Centru Expozițional Corp Principal „E”.

Când ar putea fi deschis pentru vizitare un corp al Palatului Principilor

După ani de lucrări de restaurare, un corp al Palatului Princiar ar putea fi deschis pentru turiști, în toamna anului 2022. Potrivit primarului Pleșa, în corpul restaurat va funcționa un muzeu permanent, dar vor exista și spații pentru expoziții temporare. Mare parte din expoziții se vor axa pe viața principilor Transilvaniei.

Proiectul a fost depus pentru finanțare prin POR, în noiembrie 2016 și este în implementare pe baza contractului semnat în mai 2017.

În 2021 a fost actualizat devizul general și indicatorii tehnico-economici, iar acum se actualizează bugetul proiectului.

  • Valoare totală: 27.500.000 lei (Inclusiv TVA)
  • Valoare totală eligibilă: 21.065.672,54 lei
  • Valoarea eligibilă nerambursabilă din fonduri: 17.905.821,66 lei (85%)
  • Valoarea eligibilă nerambursabilă din buget național: 2.738.537,43 lei (13%)
  • Valoarea co-finanțării eligibile beneficiar: 421.313,45 lei (2%)
  • Valoare neeligibilă inclusiv TVA: 6.434.327,46 lei

Lucrări complexe pentru renovarea Palatului Principilor

Pentru restaurarea, consolidarea, conservarea și valorificarea durabilă a corpului principal al Palatului Principilor au fost derulate lucrări atât la interior, cât și la exterior.

Edificiul a fost ridicat în secolul al XV-lea şi este considerat de către specialiști cea mai importantă clădire administrativă din Transilvania.

Are, ca multe alte monumente din Cetatea Alba Iulia, o istorie îndelungată, legată de personalități și evenimente marcante din istoria Transilvaniei și chiar a Europei. Palatul din zilele noastre reprezintă aproximativ 2/3 din ceea ce a fost în epoca premodernă, când era reședința principilor Transilvaniei.

Chiar și astfel segmentat, Alba Iulia are în acest ansamblu un monument unic în Transilvania, care a constituit un model pentru clădirile Renașterii târzii ale provinciei.

Se vor crea produse culturale noi, prin diversificarea ofertelor de turism, alimentaţie şi cazare publică, prin faptul că va deveni un pol catalizator, de convergenţă şi atracţie pentru turişti.

Lucrările la Corpul E, inițial au fost inițial în valoare de 16,2 milioane de lei fără TVA și sunt executate de firma EURAS SRL Satu Mare, iar prima dată când licitația a fost atribuită, termenul de terminare a restaurării era anul 2020. Termenul de finalizare a lucrărilor s-a decalat din cauza săpăturilor arheologice și complexității lucrărilor de restaurare.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax