Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Cum puteți adopta un copil, ce acte sunt necesare și cât durează. Ghid complet și informații de la DGSPC Alba


Publicat

adoptie

Propoziția „vreau să adopt un copil” este de cele mai multe ori completată de „dar procedura e prea grea” sau „birocrația ne omoară”.

Da, poate fi așa dacă famila care dorește să adopte vrea nepărat un bebeluș cu ochi albaștri, părul blond și dacă se poate să aibă și sânge „albastru”.

Pentru cei care își doresc un copil care să le bucure viețile și pe care nu-i interesează neapărat din ce familie provine sau faptul că acesta nu are vârsta sub 1 an, lucrurile pot fi rezolvate în mai puțin de 6 luni. Cel puțin așa susțin autoritățile.

În Alba, există peste 1.500 de minori aflați în cele 22 de case de timp familial, 18 centre de zi sau plasament, despre care putem spune că au părinți, dar nu au familii. Aceștia sunt vizitați de mame sau rude minim o dată la șase luni, lucru care împiedică intrarea acestora într-un proces de adopție.

La nivelul județului, în perioada 2017-2018 au fost încredințați în vederea adopției 46 de copii.

Reprezentanții serviciului Adopții și Post Adopții de la DGASPC Alba, spun că principalul criteriu pe care trebuie să-l îndeplinească o familie sau o persoană care urmează să treacă prin toată procedura pentru a putea adopta este „să-și dorească cu adevărat”.

Potrivit acestuia, procedura de adopție nu este atât de complicată pe cât se crede.

Ca să poată fi dat spre adopție un copil, este nevoie de acordul mamei sau de o perioadă de 6 luni în care acesta să nu fi fost vizitat de familie, dacă se află într-o locaţie de asistenţă socială.

Cum devine un copil adoptabil?

În cazul unui nou-născut abandonat în spital, acesta este preluat de un asistent maternal, iar după 60 de zile se încep procedurile de identificare a mamei acestuia.

Dacă persoana este găsită și garantează că-și va vizita copilul, acesta nu poate fi dat spre adopție. În cazul în care, timp de șase luni, mama sau familia nu vizitează copilul, se încearcă, timp de trei luni, încredințarea acestuia unei rude până la gradul IV.

Abia după această perioadă și dacă rudele refuză îngrijirea minorului și declară că sunt de acord ca acesta să fie adoptat, se trece mai departe în instanță. 

În acest caz, instanța declară copilul adoptabil, drepturile părintești sunt suspendate, iar părinții naturali mai pot interveni doar până în momentul adopției definitive.

Astfel de cazuri, în care copiii sunt abandonați în spital, sunt destul de rare în județul Alba. Trei copii au fost părăsiți de mame în 2017, număr aflat în scădere față de 2016, când erau 14 copii abandonați în spitalele din județ.

Aceeași situație este și în cazul copiilor din casele de tip familial sau alte centre de asistenţă socială de urgenţă. Și ei pot intra în procedura de adopție, dacă timp de șase luni familia nu i-a mai vizitat.

După ce DGASPC a declarat adoptabil copilul respectiv, urmează etapa în care își poate găsi o familie.

Aici situația este puțin mai simplă și procedura nu este la fel de îndelungată. Dacă viitorii părinți sau părinte (adopţia poate fi făcută şi de o persoană singură) sunt deciși, în șase luni pot avea un copil.

Cum se poate adopta un copil?

Cei care decid că vor să adopte un copil trebuie, în primul rând, să apeleze la Serviciul Adopții și Post Adopții din cadrul DGASPC Alba.

Vor depune o cerere simplă în care vor specifica doar faptul că vor un copil și vor prezenta o serie de documente. Acte necesare:

1) copie după buletinul/cartea de identitate, permisul de şedere pe termen lung sau, după caz, cartea de rezidenţă permanentă;

2) declaraţie autentică pe proprie răspundere (notarială), cu privire la locuirea efectivă şi continuă pe teritoriul României în ultimele 6 luni anterioare depunerii cererii de evaluare, neexistând absenţe temporare care cumulat depăşesc 3 luni;

3) declaraţie autentică pe propria răspundere (notarială), din care să rezulte că solicitantul/solicitanţii nu este/sunt decăzut/decăzuţi din drepturile părinteşti, precum şi referitor la faptul că nu are/au copil/copii în sistemul de protecţie specială;

4) copie după certificatul de naştere, însoțită de original pentru conformitate;

5) copie după certificatul de căsătorie (și după hotărârea de divorţ, dacă este cazul), însoțită de original pentru conformitate;

6) copie după titlul de proprietate sau alt document care să ateste dreptul de folosinţă a locuinţei;

7) certificatul de cazier judiciar;

8) adeverinţe de venit sau alte documente care atestă veniturile solicitantului/solicitanţilor;

9) certificat/adeverinţă medicală eliberat/eliberată de medicul de familie privind starea de sănătate şi eventualele boli cronice + rezultatul evaluării psihiatrice;

10) declaraţia soţului care nu se asociază la cererea de adopţie, cu indicarea expresă a motivelor neasocierii;

11) certificatul de cazier judiciar al persoanelor cu care locuieşte solicitantul;

12) certificat/adeverinţă medicală eliberat/eliberată de medicul de familie privind starea de sănătate a celorlalte persoane cu care locuieşte solicitantul, cu menţionarea eventualelor boli cronice + rezultatul evaluării psihiatrice.

Documentele prevăzute lit. 3), 7), 8) şi 9) se solicită şi pentru soţul/soția adoptatorului, în situaţia în care acesta nu se asociază la cererea de adopţie.

După cum se observă în listă, nu este necesar ca solicitantul să fie proprietarul vreunui imobil, venitul nu este neapărat un criteriu, iar în ceea ce priveşte cazierul judiciar se vor refuza doar cazuri de anumite fapte de natură penală.

După depunerea documentelor se intră într-o perioadă de evaluare de 90 de zile pentru obținerea atestatul de adopție, care va fi valabil 2 ani.

Pe perioada evaluării în care cuplul sau persoana este în proces de obținere a atestatului se pot lua, prin lege, 40 de zile libere.

În cele 90 de zile, persoanele interesate și familiile acestora sunt evaluate social și psihologic, se țin cursuri pentru asumarea rolului de părinte unde sunt invitate și familii suport care au adoptat, ca să-și împărtăşească experiența. După cele trei luni, primesc un atestat care este valabil 2 ani. Din acea clipă pot să vadă copiii.

Acesta explică faptul că în cazul copiilor care sunt dați spre adopție situația este diferită.

Dacă în termen de 9 luni de zile, un copil nu este adoptat, copilul intră pe un profil al copilului greu adoptabil, care se numește Registrul Național al Adopției.

Acel profil poate fi văzut de orice familie atestată, din toată țara. Reprezentanții instituției spun că județul Alba este primul din țară la numărul cel mai mare de adopții de pe acel profil.

În general copiii care ajung pe acest profil sunt poate mai mari, au probleme medicale, provin din familii care nu un background medical bun, au frați, iar legea nu permite despărțirea fraților, deci adopția se face doar împreună, etc.

Familiile pentru copiii dați spre adopție se generează printr-un sistem, în funcție de „criteriile” specificate de cei care vor să adopte.

Familia poate spune: vrem un copil între 0-5 ani sau 5-13 ani. Se mai specifică de exemplu fetiță, sănătos clinic sau că nu doresc să meargă în alt județ. Și de acolo intră pe listă, până le vine rândul.

Exemplu: Am copilul, să zicem Alexandru, la care am primit sentința pentru adopție. O scanez și o bag în registru și apăs pe un buton care îmi generează lista, spune Mihai Tonea, un reprezentant al instituției.

Din păcate nu toți cei care sunt selectați pentru un copil îl și acceptă, moment în care se va căuta o altă familie.

În cazul în care familia acceptă, se trece la perioada de acomodare. Copilul va face MINIM patru vizite la familie, timp în care-i cunoaște pe viitorii părinți.

Urmează apoi o perioadă de trei luni în care copilul este încredințat familiei. În această perioadă se fac vizite bilunare, iar după cele 90 de zile „de probă” se poate trece la adopția legală a copilului, schimbarea numelui, chiar și a prenumelui.

De aici urmează o monitorizare post adopție, timp de 2 ani.

Practic în 6 luni, de la momentul completării cererii la DGASPC, o familie ar putea adopta un copil. În realitate situația poate fi prelungită din cauza problemelor în instanță sau a refuzului de a adopta un anumit copil.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Isabela Macavei

    miercuri, 06.01.2021 at 04:07

    Recent am vazut un reportaj la TV romana ca dureaza cel putin 2 ani pentru ca o persoana doritoare sa adopte, sa primeasca un telefon de la autoritati. In acest timp copilul e-n incredintarea statului.
    Psihologii stiu prea bine ca primii 4 ani din viata sunt critici pentru a instila unui copil diferenta dintre bine si rau, precum si dezvolta creierul, corpul, limbajul.
    Regretabil, pentru cei ca mine care-si doresc sa adopte desi si-o doresc cu adevarat, faptul ca sunt singure (da, o spun cu mandrie) este deja un obstacol mare.
    Eu sunt temporar in Romania cu serviciul. N-o sa joc sah si manipulare emotionala nu numai a mea ca parinte doritor, ci si a copilului implicat pe de-o parte, si a parintilor biologici, parinti sociali (foster parents) si autoritati cu tot ce-nseamna asta (inclusiv mita si birocratie) pe de alta parte.

    Cat de curand imi voi lua licenta Baroului American si ma voi focaliza pe adoptii dar nu neaparat din Romania. Autoritatile din tara mea nativa n-au nici un interes pentru copil, ci numai pentru propriile buzunare si putere. Pacat! Am vazut atatia copii care au nevoie de ajutor dar si de programe de dezvoltare profesionala. La 16 ani e inadmisibil sa aiba capabilitatea si capacitatea mintala a unor copii de 7-8 ani. Sistemul trebuie sa fie refacut din temelii daca vrem ca viitorul Romaniei si cultura mioritica sa mearga mai departe. Altfel, manelistii vor fi mai presus de vocea care devine minoritara: cea a identitatii de a fi si te simti-ntr-adevar roman.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

DOCUMENT: ANAF a lansat un ghid pentru persoanele fizice care realizează venituri în baza contractelor de activitate sportivă

Publicat

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat pe site-ul instituţiei „Ghidul fiscal al contribuabililor persoane fizice care realizează venituri în baza contractelor de activitate sportivă” care aduce clarificări legate de obligaţiile fiscale pentru persoanele fizice care obţin venituri din activităţi sportive, scrie ZF.

Participanţii la activitatea sportivă cum sunt: sportivii, antrenorii, medicii, asistenţii medicali, maseurii, kinetoterapeuţii, cercetătorii, arbitrii care pot încheia contracte de activitate sportivă conform Art. 67¹ alin. (1¹) din Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

Contribuabilii care realizează venituri în baza contractelor de activitate sportivă datorează impozit pe venit.

DOCUMENTUL poate fi consultat AICI: Ghid ANAF contribuabili activitate sportiva

Impozitul se calculează prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului brut şi se reţine la sursă la momentul plăţii venitului.

De asemenea, persoanele fizice care realizează venituri în baza contractelor de activitate sportivă, datorează contribuţia de asigurări sociale, dacă estimează pentru anul curent venituri din activităţi independente şi venituri din drepturi de proprietate intelectuală, din una sau mai multe surse şi/sau categorii de venituri, a căror valoare cumulată este cel puţin egală cu 12 salarii minime brute pe ţară, în vigoare la termenul de depunere a Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice – Capitolul II.

Cota de contribuţii de asigurări sociale este de 25%.

Anul trecut, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată este de 2.300 lei lunar şi plafonul anual este de 27.600 lei (12 luni x 2.300 lei).

Persoanele fizice care nu se încadrează în plafonul anual pot opta pentru plata contribuţiei de asigurări sociale pentru anul curent, în condiţiile prevăzute pentru persoanele care estimează că realizează venituri anuale peste nivelul a 12 salarii minime brute pe ţară.

În plus, persoanele fizice care realizează venituri din contracte de activitate sportivă, datorează contribuţia de asigurări sociale de sănătate, dacă estimează pentru anul curent venituri din activităţi independente, din drepturi de proprietate intelectuală , din asocieri cu persoane juridice, din cedarea folosinţei bunurilor, din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură, din investiţii şi venituri din alte surse a căror valoare cumulată este cel puţin egală cu 12 salarii minime brute pe ţară, în vigoare la termenul de depunere al Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice – Capitolul II.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Ajutorul de încălzire: Acte multe, bani puțini. Lista celor excluși: Cine are maşină cu o vechime sub de 10 ani nu se încadrează

Publicat

Legea consumatorului vulnerabil înseamnă un teanc mare de acte pentru un ajutor minim. Românii trebuie să completeze 14 pagini de formulare iar unii renunță înainte să primească ceva, speriați de atâta birocrație.

În plus pe lângă faptul că formularele au 14 pagini, condițiile de eligibilitate pentru primirea ajutorului sunt cotroversate:

De exemplu, cine deține un autoturism cu o vechime mai mică de 10 ani nu se încadrază la ajutorul de încălzire, dar dacă mașina are peste 10 ani se este eligibil.

Descarcă AICI: formular – Cerere și declarație pe proprie răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței (.pdf)

De asemenea nu sunt eligibil cei care au  teren intravilan în zona rurală peste 2.000 de mp pătrați. Dacă are tractor, combină, astfel de utilaje, nu se încadrează.

O căsuță completată greșit poate exclude beneficiarul din categoria eligibilă pentru această formă de sprijin, iar consilierea cade în sarcina angajaţilor serviciului de asistenţă socială.

Criteriile de acordare a ajutorului la încălzire și a suplimentelor pentru energie

Persoanele care vor să primească ajutor de încălzire pentru perioada noiembrie 2021- martie 2022 sau suplimente pentru energie pentru perioada noiembrie 2021-octombrie 2022, trebuie să îndeplinească unele criterii.

Principala regulă este legată de venitul mediu net lunar

Acest sprijin pentru căldură sau energie electrică se acordă doar persoanelor singure care nu trec de 2053 de lei și familiilor în care niciun membru nu încasează mai mult de 1386 lei de persoană.

O altă regulă este că ajutorul pentru încălzirea locuinţei cu energie electrică se acordă numai în cazul în care acesta este principalul sistem de încălzire utilizat.

De asemenea, nu primesc ajutoarele menționate persoanele care au depozite bancare cu valoare de peste 3.000 lei sau care dețin următoarele bunuri imobile sau mobile:

  • Clădiri sau alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu şi a anexelor gospodăreşti
  • Terenuri de împrejmuire a locuinţei şi curtea aferentă
  • Alte terenuri intravilane de peste 1.000 de metri pătrați în zona urbană şi 2.000 de metri pătrați în zona rurală. Fac excepţie terenurile din zonele colinare sau de munte fără potenţial de valorificare prin vânzare/construcţie/producţie agricolă
  • Autoturism/autoturisme şi/sau motocicletă/motociclete cu o vechime mai mică de un deceniu. Fac excepție cele adaptate pentru persoanele cu handicap sau destinate transportului lor sau al persoanelor dependente ori pentru persoanele aflate în zone greu accesibile
  • Mai mult de un autoturism sau o motocicletă cu o vechime mai mare de 10 ani
  • Autoutilitare, autocamioane de orice fel cu sau fără remorci, autobuze, microbuze și rulote
  • Bărci cu motor, scutere de apă, iahturi, șalupe, cu excepţia bărcilor necesare pentru uzul persoanelor care locuiesc în Rezervaţia Biosferei “Delta Dunării”
  • Utilaje agricole precum tractoare, combine autopropulsate
  • Utilaje de prelucrare agricolă: presă de ulei, moară de cereale
  • Utilaje de prelucrat lemnul: gater sau alte utilaje acţionate hidraulic, mecanic sau electric
  • Suprafeţe de teren, animale şi păsări a căror valoare netă de producţie anuală depăşeşte suma de 1.000 euro pentru persoana singură sau suma de 2.500 euro pentru familie

Câți bani se acordă la ajutorul de încălzire

Nivelul maxim al ajutorului pentru încălzire aferent unei luni, stabilit în funcție de sistemul de încălzire folosit, nu poate fi mai mică de: 250 de lei pe lună, pentru gaze naturale; 500 lei/lună pentru energie electrică; 320 lei/lună pentru combustibili solizi și/sau petrolieri.

În cazul ajutorului pentru energie termică, acest nivel maxim se stabilește lunar, în limita consumului mediu, în funcție de prețul local al energiei termice facturate populației.

Ajutorul de încălzire se acordă în funcție de venitul mediu net pe membru de familie sau al persoanei singure.

Compensarea se face astfel:

  • 100% din valoarea de referință, dar nu mai mult decât consumul facturat, dacă venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este de până la 200 lei;
  • 90%, dacă venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este între 200,1 lei și 320 lei;
  • 80%, în cazul în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este între 320,1 lei și 440 lei;
  • 70%, la un venit net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure cuprins între 440,1 lei și 560 lei;
  • 60%, dacă venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 560,1 lei și 680 lei;
  • 50%, la un venit net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure cuprins între 680,1 lei și 920 lei;
  • 40%, la un venit net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure între 920,1 lei și 1.040 lei;
  • 30%, în situația în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este situat între 1.040,1 lei și 1.160 lei;
  • 20%, pentru categoria de venit 1.160,1 lei și 1.280 lei;
  • 10%, în situația în care venitul net mediu lunar pe membru de familie este cuprins între 1.280,1 lei și 1.386 lei;
  • 10%, dacă venitul net mediu lunar al persoanei singure este cuprins între 1.280,1 lei și 2.053 lei.

Câți bani se oferă ca supliment pentru energie

Totodată, familiile și persoanele singure cu venituri nete medii lunare mai mici de 1386 lei/persoană, respectiv de 2053 lei, beneficiază lunar, inclusiv în perioada sezonului rece, de un supliment pentru energie în sumă fixă, acordat în funcție de sursele de furnizare a energiei folosite.

Cuantumul este de:

  • 30 lei/lună pentru consumul de energie electrică;
  • 10 lei/lună pentru consumul de gaze naturale;
  • 10 lei/lună pentru consumul de energie termică;
  • 20 lei/lună pentru consumul de combustibili solizi și/sau petrolieri.

Suplimentul pentru energie se acordă în fiecare lună, pe tot parcursul anului, și poate fi cerut separat sau împreună cu ajutorul pentru încălzirea locuinței. Acesta se acordă cumulat în funcție de sursele de furnizare a energiei utilizate.

În cazul în care singura sursă de energie utilizată este cea electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/lună,

La stabilirea venitului net lunar al familiei sau al persoanei singure se iau în considerare toate veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii, inclusiv cele provenite din: drepturi de asigurări sociale de stat, asigurări de şomaj, indemnizaţii, alocaţii şi ajutoare cu caracter permanent, indiferent de bugetul din care se suportă, obligaţii legale de întreţinere şi alte creanţe legale.

Excepții

  • alocațiile pentru susţinerea familiei,
  • bugetul personal complementar,
  • ajutoarele de stat acordate în baza Ordonanţei Guvernului nr. 14/2010 privind măsuri financiare pentru reglementarea ajutoarelor de stat acordate producătorilor agricoli, începând cu anul 2010,
  • bursele de studiu şi cele sociale,
  • sprijinul financiar din cadrul Programului naţional de protecţie socială ”Bani de liceu”,
  • veniturile obţinute din activităţile cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri.

Când se depun cererile pentru ajutor de încălzire

Potrivit AJPIS, depunerea solicitărilor pentru ajutor de încălzire pentru consumatorii vulnerabili, conform prevederilor Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, se poate face și după data de 15 octombrie 2021, pe parcursul sezonului rece (1 noiembrie 2021 – 31 martie 2022), după cum urmează:

– până la data de 20 ale lunii, acordarea dreptului se va realiza începând cu luna respectivă;

– după data de 20 ale lunii, acordarea dreptului se va realiza începând cu luna următoare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LISTA actualizată a statelor cu risc epidemiologic. Care sunt țările din zona roșie, galbenă și verde

Publicat

Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a adoptat în joi, 14 octombrie, Hotărârea numărul 85 prin pentru actualizarea listei țărilor/teritoriilor de risc epidemiologic ridicat.

Principalele modificări sunt:

– în zona roșie au intrat: Ucraina și Gibraltar;

– în zona galbenă au intrat:

  • din zona roșie, în urma scăderii incidenței: Albania, Botswana, Curaçao și Insulele Virgine ale Statelor Unite;
  • din zona verde, în urma creșterii incidenței: Olanda, Gabon, Montserrat, Insulele Virgine Britanice și Insulele Turks și Caicos;

– în zona verde au intrat: Elveția, Canada, Iordania, Kazahstan, Andorra, Groenlanda, Polinezia Franceză și Sao Tome și Principe.

Noua listă intră în vigoare de duminică, 17 octombrie, ora 00.00.

Sunt exceptați de la carantinare:

  • copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani, fără a fi necesară prezentarea rezultatului negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2;
  • copiii cu vârsta mai mare de 12 ani și mai mică de 16 ani, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii)”

Zona roșie

Stat/Zonă/Teritoriu Rata de incidență cumulată la 1,000 locuitori

Serbia 13,6
Anguilla 12,0
Barbados 11,7
Guam 10,3
Saint Kitts și Nevis 10,0
Noua Caledonie 9,8
Lituania 9,7
Muntenegru 9,1
Letonia 8,6
Estonia 8,6
România 8,6
Antigua și Barbuda 8,4
Mongolia 8,3
Dominica 8,3
Bonaire, Saint Eustatius și Saba 8,1
Marea Britanie** 7,8
Insula Man 7,8
Suriname 7,5
Georgia 7,1
Singapore 6,7
Saint Vincent și Grenadine 6,6
Bermuda 6,3
Slovenia 5,6
Grenada 5,4
Cuba 5,3
Belize 4,9
Armenia 4,9
Turcia 4,8
Israel 4,6
Croația 4,4
Republica Moldova 4,4
Malaysia 4,4
Statele Unite ale Americii 4,3
Saint Lucia 4,3
Costa Rica 4,0
Bulgaria 4,0
Seychelles 4,0
Slovacia 4,0
Brunei Darussalam 3,9
Sint Maarten 3,9
Irlanda 3,7
Ucraina 3,5
Insulele Feroe 3,4
Gibraltar 3,3
Palestina 3,3
Lesotho 3,3
Guyana 3,1
Brazilia** 1,1
Nepal** 0,4
Africa de Sud** 0,3
India** 0,2

Zona galbenă

Stat/Zonă/Teritoriu Rata de incidență cumulată la 1,000 locuitori

Belarus 2,9
Grecia 2,9
Austria 2,8
Bosnia și Herțegovina 2,7
Insulele Virgine ale Statelor Unite 2,6
Insulele Cayman 2,6
Curaçao 2,6
Albania 2,5
Jersey 2,4
Macedonia de Nord 2,4
Belgia 2,4
Federația Rusă 2,4
Bahamas 2,3
Maldive 2,2
Guernsey 2,2
Thailanda 2,1
Iran 2,0
Trinidad și Tobago 2,0
Luxemburg 2,0
Aruba 2,0
Cipru 1,8
Botswana 1,7
Insulele Turks și Caicos 1,7
Guatemala 1,6
Montserrat 1,6
Filipine 1,6
Olanda 1,6
Insulele Virgine Britanice 1,6
Gabon 1,6

Vezi lista completă – Anexa la HCNSU nr. 85 din 14.10.2021

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Alba Iulia e orașul perfect, dacă esti un pic mai “lazy”. Ce spun studenții străini despre municipiul nostru

Publicat

20 de studenți din țări precum Kazakhstan, Polonia, Rusia și Turcia vor studia prin programul Erasmus în semestrul I din acest an academic, la Universitatea 1 Decembrie 1918 din Alba Iulia.

Joi, 14 octombrie, la universitate a avut loc primirea oficială a acestora.

Tinerii au avut ocazia să se cunoască și să împărtășească așteptările pe care le au din această experiență studențească.

Daria, din Rusia, a mai vizitat țara noastră alături de părinții ei așa că a ales să studieze aici pentru un semestru. Este la prima experiență Erasmus.

Aceasta le-a povestit colegilor ei că deși este pentru a treia oară în Alba Iulia, i se pare că nu s-a schimbat nimic. În viziunea ei este locul potrivit dacă ești o persoană mai liniștită, aici nu te deranjează nimeni.

Spune că este o mare diferență față de Rusia, natura arată altfel, vremea e diferită, în Rusia este mai frig decât aici. În plus, românii par mai relaxați, mai calmi și fericiți. Despre universitatea din Alba Iulia a auzit doar lucruri bune. Îi place.

Alexandru Caisân este din Republica Moldova, student în anul II la Economia comerțului, turism și servicii. Este foarte încântat de faptul că a ales universitatea din Alba Iulia.

Acesta a fost plecat timp de două luni prin intermediul programului Erasmus în Polonia.

Spune că a avut foarte multe de învățat din aceasta experiență. A descoperit o nouă cultură, noi oameni și a învățat și o nouă limbă străină.

Pentru prima dată la Alba Iulia, prin programul Erasmus, studiază și tineri din Kazakhstan.

Aceștia spun că se bucură foarte mult să fie aici.

Studenții Erasmus studiază la Alba Iulia limba engleză, germană, economie, inginerie, informatică, drept și administratie, pedagogie. De asemenea, există și un curs obligatoriu de 3 credite, introducere în limba, literatura, istoria și cultura română, unde învață noțiuni de bază.

Studenții Erasmus primesc și burse.

Acestea variază între 470 si 520 de euro pe lună, în funție de țară.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate