Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

DOCUMENT: Normele programului IMM Invest 2021 și ale subprogramului AGRO IMM Invest au fost publicate în Monitorul Oficial


Publicat

subventii agricultura

Normele de aplicare a programului IMM Invest 2021 și a subprogramului Agro IMM Invest, prin care firmele românești vor putea obține credite bancare garantate de stat au fost publicate în Monitorul Oficial.

Prin HG 422/2021 fermierii vor putea primi în plus și o subvenție de 10% din valoarea creditului garantat.

Hotărârea de guvern 422/2021, publicată în Monitorul oficial de luni modifică HG 282/2020, adică vechile norme de aplicare a Ordonanței de urgență 110/2017, IMM Invest.

DOCUMENTUL poate fi descărcat de AICI:  MONITORUL OFICIAL Norme-IMM-Invest-2021-Si-Agro-IMM-Invest

Principalele prevederi ale noilor norme metodologice de aplicare IMM Invest 2021 și Agro IMM Invest:

-În cadrul schemei de ajutor de stat asociate IMM Invest și Agro IMM Invest, pentru creditele garantate, Ministerul Finanțelor granturile reprezentând dobânzile aferente creditelor/liniilor decredit pentru finanțarea capitalului de lucru și a creditelor pentru investiții, valoarea comisionului de administrare și valoarea comisionului de risc, în procent de 100%.

-Ministerul Finanțelor plătește componenta nerambursabilă în valoare de maximum 10% aplicată la valoarea finanțării garantate, acordate beneficiarilor în cadrul Subprogramului AGRO IMM INVEST, din bugetul de stat prin bugetul MF — Acțiuni generale.

-Din ajutorul de stat se acoperă plata dobânzii datorate de beneficiarii Programului IMM INVEST și/sau ai Subprogramului AGRO IMM INVEST pe o perioadă de 8 luni de la data acordării creditului, valoarea integrală a comisionului de administrare și a comisionului de risc datorat pe întreaga durată de derulare a creditului garantat, precum și componenta nerambursabilă în valoare de maximum 10% aplicată la valoarea finanțării garantate, acordate beneficiarilor în cadrul Subprogramului AGRO IMM INVEST.

-Plata ajutorului de stat sub formă de grant reprezentând valoarea cumulată a comisionului de risc, a comisionului de administrare și a dobânzilor se efectuează până la data de 30 iunie 2022 inclusiv, în limita bugetului alocat schemei prin Programul «Transferuri către întreprinderi în cadrul schemelor de ajutor de stat», conform angajamentului legal emis în baza unei decizii de plată a sumelor de virat în contul FNGCIMM, conform prevederilor Schemei de ajutor de stat pentru susținerea activității IMM-urilor în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID-19, emisă și transmisă lunar de administratorul schemei.

-Pentru creditele de investiții/creditele/liniile de credit pentru finanțarea capitalului de lucru destinate beneficiarilor care își desfășoară activitatea în domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii și sectorului alimentar, plata componentei nerambursabile în valoare de maximum 10% din valoarea finanțării garantate se realizează în termen de 1 an de la data solicitării transmise de FNGCIMM, pe baza Deciziei de plată emise de FNGCIMM.

-În cazul microîntreprinderilor/întreprinderilor mici beneficiare de credite/garanții în cadrul Programului IMM INVEST și/sau Subprogramului AGRO IMM INVEST și care doresc să acceseze noi credite/garanții până la limita de 5.000.000 lei pentru capital de lucru, acestea se vor adresa instituțiilor de credit pentru acordarea de noi credite, urmând ca instituțiile de credit să transmită la FNGCIMM noi solicitări de garantare cu procent maxim de 80%. Nu se vor întocmi acte adiționale la contractele de garantare existente, pentru garanțiile acordate cu un procent de garantare de 90%. Orice majorare/suplimentare a garanției se consideră o nouă acordare.

-În cazul întreprinderilor mici cu capitalizare de piață medie beneficiare de credite/garanții în cadrul Programului IMM INVEST și/sau Subprogramului AGRO IMM INVEST, instituțiile de credit transmit la FNGCIMM solicitările de garantare cu procent maxim de 80%.

-Valoarea maximă cumulată a finanțărilor garantate de stat care pot fi acordate unui beneficiar în cadrul acestei facilități este de 10.000.000 lei. Valoarea maximă a creditelor/liniilor de credit pentru finanțarea capitalului de lucru este de 5.000.000 lei, iar pentru creditele de investiții este de 10.000.000 lei.

surse: Monitorul Oficial, strartupcafe.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

După pandemie, 45% dintre români vor să-și schimbe locul de muncă. IT-iştii și specialiştii, cele mai mari șanse

Publicat

angajat lucru munca

Primul lucru pe care îl vor face 45% dintre români, după pandemie, va fi să îşi schimbe locul de muncă, iar cea mai mare încredere în şansele de a găsi un post disponibil o au IT-iştii, specialiştii şi muncitorii calificaţi, reiese dintr-un sondaj întocmit de o platformă de recrutare online.

Potrivit eJobs România, 14,5% dintre respondenţi nu au în plan să facă vreo schimbare, 11% vor să urmeze un proces de reconversie profesională, iar 9% au de gând să plece din ţară.

De asemenea, 6,5% din totalul celor chestionaţi spun că vor să-şi deschidă un business odată ce economia îşi va reveni, în timp ce 5% se gândesc să solicite o mărire salarială.

Întrebaţi care cred că sunt categoriile profesionale care îşi vor găsi cel mai uşor un loc de muncă la finalul pandemiei, 23% dintre participanţii la sondaj au pus pe primul loc specialiştii, iar 21% cred că şansele cele mai mari le au IT-iştii şi 15% menţionează muncitorii calificaţi. În ierarhie urmează tinerii fără experienţă (14%), muncitorii necalificaţi (12,5%) şi candidaţii peste 45 de ani (7,4%).

În această vară, cel mai bun moment pentru schimbarea locului de muncă

Conform datelor centralizate, pe ultimele locuri apar liber profesioniştii (freelancers) – cu 4,3% dintre sufragii, şi managerii (2,8%).

În acest context, peste jumătate dintre români (52%) sunt de părere că acum este cel mai bun moment pentru a se angaja sau a-şi schimba locul de muncă, în timp ce 20% cred că, în această vară, va fi ocazia potrivită pentru o astfel de schimbare, 12% cred că din toamnă, iar 10% estimează că abia din 2022 piaţa muncii îşi va reveni.

Principalul motiv pentru care cei mai mulţi candidaţi ar schimba în acest moment angajatorul este un salariu mai mare, menţionat de 31% dintre respondenţi. 17% ar pleca pentru oportunităţi mai bune de creştere, 12% s-ar muta într-o companie mai stabilă şi 11% ar pleca dacă ar găsi un loc de muncă într-un alt domeniu de activitate.

O pondere de 6,1% dintre cei chestionaţi au declarat că ar renunţa la locul actual de muncă dacă ar avea posibilitatea să plece în altă ţară şi tot atât de mulţi şi-ar da demisia pentru un pachet de beneficii extra-salariale mai bun decât cel pe care îl au în prezent.

Sondajul eJobs a fost realizat în perioada aprilie – mai 2021, pe un eşantion de 700 de respondenţi.

În acest moment, peste 28.000 de locuri de muncă pentru Romania şi străinătate sunt disponibile pe platforma eJobs şi, pentru acestea, sunt înregistrate, în fiecare lună, între 1,1 şi 1,5 milioane de aplicări.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Elevii din județul Alba pot participa la concursul RoboTEC. În acest an, competiția se desfășoară atât online, cât și fizic

Publicat

Liga Studenților din Facultatea de Automatică și Calculatoare a Universității Politehnica Timișoara organizează și în acest an un proiect de tradiție – RoboTEC (Robot Engineering Contest). Elevii din județul Alba sunt invitați să participe. 

Cea de-a VI-a ediție a competiției va avea loc în perioada 21-23 mai 2021, atât online, cât și fizic.

RoboTEC este un concurs internațional și se adresează atât elevilor de liceu cât și studenților pasionați de robotică.

Participanții au ocazia de a-și pune în practică cunoștințele în acest domeniu, dar și a-și măsura creativitatea.

Ediția din acest an beneficiază de sprijinul Universității Politehnica din Timișoara, prin Facultatea de Automatică și Calculatoare.

Noutatea din cadrul acestui proiect constă în susținerea unor sesiuni de workshop pentru cei dornici de a afla informații în domeniul roboticii.

Proiectul este structurat în 4 probe și două formate:

Format on-site:

Line follower
Maze

La probele on-site (în format fizic) participanții trebuie să construiască un robot, să-l trimită echipei de organizare, robotul având scopul de a naviga printr-un labirint și de a urma un traseu.

Format online:

Freestyle: are rolul de a testa imaginația participanților, fiind o probă de tip remote;

Computer Vision Simulation: are scopul de a testa capacitățile tehnice, desfășurându-se prin intermediul unui simulator.

Înscrierile în cadrul concursului sunt deschise pe site-ul Ligii AC până în data de 20 mai 2021, iar câștigătorii vor beneficia de premii în bani, ediția din acest an fiind susținută de patru companii partenere din Timișoara.

Pentru probele on-site, participanții trebuie să-și trimită roboții cu 2 săptămâni înainte de deadline.

Pentru a afla informații suplimentare, cei interesați sunt invitați să viziteze site-ul proiectului, https://robotec.ligaac.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

OFICIAL: Academia de Poliție va rămâne doar cu două facultăți din cele șase. Declarațiile miniștrilor Educației și Internelor

Publicat

Academia de Poliție va avea doar două facultăți pentru studiile de licență, în locul celor șase de acum. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a dat detalii despre schimbările aprobate joi, prin hotărâre de Guvern.

Este vorba despre reorganizarea studiilor de licenţă la nivelul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” exclusiv în cadrul a două facultăţi, în vederea formării iniţiale a ofiţerilor, respectiv:

  • Facultatea de Poliţie (domeniul de licenţă „Drept”, specializarea „Drept”, şi domeniul de licenţă „Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”)

şi

  • Facultatea de Pompieri (domeniul de licenţă „Ingineria instalaţiilor”, specializarea „Instalaţii pentru construcţii-pompieri”).

Vezi și ADMITERE ACADEMIA de POLIȚIE 2021: Înscrieri, calendar, condiții, probe, documente, taxă. Detalii pentru candidați

Facultatea de Poliţie se înfiinţează prin reorganizarea Facultăţii de Poliţie, Facultăţii de Jandarmi, Facultăţii de Poliţie de Frontieră şi a Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Academiei şi preluarea de la acestea a atribuţiilor formative, a elementelor de structură şi a personalului didactic.

AICI, proiectul de reorganizare a Academiei de Poliție.

De asemenea, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță Publică, înființată în anul 2002, vor fi desființate. La nivel de master, pe modelul european, va exista doar masteratul profesional.

Mai mult, Academia de Poliție va fi supusă și unei evaluări făcute de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), însărcinată prin lege cu evaluarea, acreditarea și autorizarea temporară a învățământului superior din România. Evaluarea aceasta se face o dată la 5 ani, iar Academia de Poliție a ajuns chiar la finalul termenului, urmând ca în următoarele luni să aibă loc o nouă evaluare, potrivit edupedu.ro.

„Practic, la nivel de licență, din șase facultăți rămân două, Facultatea de Arhivistică va intra în lichidare în următorii doi ani, va mai școlariza în lichidare, la nivel de licență. La nivel de master, pe modelul european, va susține masteratul profesional, asta va ridica semnificativ nivelul de pregătire al ofițerilor de poliție. Este o măsură de profesionalizare a cadrelor MAI. La nivel de doctorat, așa cum a prezentat și domnul ministru, intră în lichidare cele două școli doctorale, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță publică, înființată în anul 2002.

Ambele școli doctorale intră în lichidare. În concluzie, Academia de Poliție va pregăti ofițeri profesioniști pe diverse specialități la nivel de licență, master profesional și, la fel ca orice altă universitate din România, va acorda atenție nivelului de calificare 5, nivelul colegiilor de învățământ terțiar non-universitar, postliceal cu alte cuvinte. Deci, Academia de Poliție va avea absolvenți cu calificări de licență nivel 6 și calificări de master nivel 7. Toate aceste acțiuni au fost realizate și în vederea pregătirii evaluării instituționale de către ARACIS. Anul acesta se împlinesc 5 ani de la ultima evaluare instituțională și Academia de Poliție va intra lunile următoare în evaluarea instituțională ARACIS.”

Ministrul de Interne, Lucian Bode: se reduc funcții de conducere

„În contextul acumulării în ultimii ani a unor probleme legate de funcționarea Academiei, în deosebi din perspectiva corpului profesoral și al eficienței pregătirii corpului polițienesc, am decis reorganizarea Academiei de Poliție pornind de la câteva aspecte fundamentale. (…) Ne-am propus prin acest demers să restabilim moralitatea și etica academică și profesională în ideea că studenții care ies de pe băncile Academiei de Poliție să fie bine pregătiți profesional și cu o înaltă ținută morală. (…)

Facultatea de Poliție va fi produsul reorganizării anterioarelor facultăți de poliție, de jandarmi, poliției de frontieră și cea de științe juridice și adimistrative. În urma adoptării HG de reorganizare, se reduc, pentru început, o serie de funcții de conducere, spre exemplu patru funcții de decan.

Formarea continuă va fi asigurată prin masterate profesionale destinate doar absolvenților de studii universitare de licență în specializările necesare MAI. (…) De asemenea, reorganizarea Academiei de Poliție vizează desființarea celor două școli doctorale, care, din păcate, au adus mari prejudicii de imagine instituției. Totodată, proiectul de HG prevede desființarea facultății de arhivistică (…)

Programele de studii universitare curente vor continua până la finalizare, conform planurilor de învățământ deja aprobate în cadrul Facultății de Poliție nou înființate.

Numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați în acest an este de 740 la Facultatea de Poliție, învățământ la zi, respectiv 150 la învățământ la distanță și cu frecvență redusă. La Facultatea de Pompieri, numărul de locuri aprobat este de 50”, a declarat, joi, ministrul de Interne.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ciugud: „Vaccinare la poarta ta” și „Șezătoare pentru vaccinare”, acțiuni pilot pentru susținerea vaccinării în zona rurală

Publicat

Comuna Ciugud lansează, vineri, 14 mai 2021, o amplă campanie de vaccinare a populației prin care testează, în premieră națională, două acțiuni inedite pentru stimularea vaccinării în mediul rural: „Vaccinare la poarta ta” și „Șezătoare pentru vaccinare”.

Derulate în parteneriat cu Direcția de Sănătate Publică Alba, acțiunile au ca scop aducerea vaccinării cât mai aproape de cetățeni, astfel încât să nu mai fie nevoiți să se deplaseze la centrele fixe de vaccinare din municipiul Alba Iulia.

„Vaccinare la poarta ta” va însemna organizarea unor echipe mobile de vaccinare, care se vor deplasa la poarta cetățenilor care s-au programat anterior pentru vaccinare. Astfel, orice persoană, cu vârsta peste 18 ani, s-a putut programa on-line, telefonic sau prin sms, în perioada 4 – 12 mai 2021, pentru a primi prima doză de vaccin BioNTech/ Pfizer.

„Șezătoare pentru vaccinare” este cea de-a doua formă de vaccinare testată pilot în comuna Ciugud și presupune organizarea unor puncte temporare de vaccinare în curtea unor localnici. Aici, în condiții de distanțare și cu respectarea normelor impuse de pandemie, se vor aduna mai mulți vecini de pe o stradă și vor fi vaccinați de echipele mobile, astfel încât să se reducă timpul necesar vaccinării și monitorizării persoanelor vaccinate.

Ambele acțiuni pilot vor fi testate la Ciugud, iar dacă eficiența lor va fi dovedită vor fi recomandate pentru a fi organizate și în alte comunități rurale.

„Cu toții ne dorim ca viața socială să revină la normalitate, iar pentru acest lucru este nevoie să ne implicăm cu toții.

Cred că este o responsabilitate și pentru administrația locală să susțină campania națională de vaccinare și să ofere cetățenilor posibilitatea de a opta dacă vor să se vaccineze. Ne bucură faptul că la Ciugud avem foarte mulți cetățeni care vor să se vaccineze și s-au înscris în campania organizată de noi.

Vom face vaccinare din poartă în poartă sau în cadrul unor „șezători”, așa cum le-am numit noi, unde mai mulți vecini se strâng într-o gospodărie și sunt vaccinați.

Așa cum am mai spus, vaccinarea este un act voluntar, însă cetățenii au dreptul să li se ofere cât mai multe posibilități pentru a putea beneficia de vaccinul care îi poate proteja pe ei și pe cei dragi”, a spus Gheorghe Damian, primarul comunei Ciugud.

Comuna Ciugud a lansat, marți, 4 mai 2021, campania „Vaccinare la poarta ta!”, inițiativă ce are ca scop stimularea vaccinării în zona rurală și sprijinirea persoanelor care doresc să se vaccineze.

Ulterior, în perioada 14 – 16 mai 2021, echipe medicale mobile vor veni în fiecare sat al comunei pentru acțiunea de vaccinare.

Mici centre mobile de vaccinare vor fi organizate în puncte cât mai apropiate de locuințele doritorilor, astfel încât aceștia să nu fie nevoiți să se deplaseze.

În paralel, Ciugudul continuă și campania de informare „#VACCIN cu informații oficiale” prin care oferă informații utile despre vaccinarea națională împotriva COVID – 19.

Pe site-ul administrației locale sunt oferite prospectele oficiale ale vaccinurilor, detalii privind programarea națională, răspunsuri la întrebări, raportări, dar și alte informații provenite din surse oficiale, respectiv instituțiile care gestionează domeniul sănătății și vaccinarea.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate