Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Drum național din Munții Apuseni, grav afectat de o alunecare de teren, reparat de CNAIR. Investiție de peste un milion de lei


Publicat

O porțiune din drumul național DN 1R, ce face legătura între Albac și Horea, va fi reparată de CNAIR printr-o investiție de peste un milion de lei. Sectorul de drum aflat între satele Budăiești și Rusești a fost grav afectat de o alunecare de teren, care a rupt zidul de sprijin, iar odată cu acesta s-a surpat și o parte din carosabil, pe partea dinspre valea Albac. 

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru proiectarea și execuția de lucrări pentru stoparea efectelor calamităților – repararea drumului DN 1R, km 76+090. Valoarea totală estimată a contractului este de 1.067.025,83 de lei, fără TVA.

DN 1R este un drum național lung de 80 de kilometri, care face legătura între Huedin / DN 1 și Albac / DN 75, via Beliș. Amplasamentul drumului este situat pe un versant cu panta mare (17 – 31 grade), iar la baza versantului se află valea Albacului. Pentru realizarea drumului a fost necesară construirea unui zid de sprijin din zidărie de piatră care în momentul de față este puternic afectat (rupt).

„O dată cu ruperea zidului de sprijin s-a surpat și drumul pe jumătatea de bandă dinspre vale. Pe zona afectată de alunecare se poate circula doar pe o singură bandă”, se precizează în caietul de sarcini.

Potrivit documentului citat, în urma vizitei în teren s-au identificat următoarele:

– Între km 76 + 077 și km 76 + 100 s-a identificat o cedare a zidului de sprijin de rambleu în lungime de 23 m, realizat din zidărie de piatră. Astfel, drumul este suprat pe jumătatea din aval, datorită eroziunilor produse de râul Albac.

– La km 76 + 099 s-a identificat un podeț ce subtraversează drumul național. Acest podeț nu are cameră de cădere și amenajare aval și nu are timpane.

Prin realizarea investiției se dorește consolidarea drumului în vederea îmbunătățirii traficului auto și siguranței în exploatare.

Pentru consolidarea drumului se propun următoarele lucrări:

  • refacerea zidului de sprijin
  • realizare dren longitudinal amonte
  • refacere structură rutieră pe toată lățimea drumului
  • amplasarea parapetului pietonal
  • corecție a cursului albiei minore a râului Albac
  • refacerea podețului existent
  • refacerea stratului de uzură se va executa pe toată lățimea drumului, pe o lungime extinsă cu câte 10 m față de lungimea structurii de sprijin.

Durata de execuție a lucrărilor este estimată la 6 luni.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Patriarhia se opune orelor de educație sexuală: „Reprezintă un atentat asupra inocenței copiilor, care îi poate marca pe viață”

Publicat

Patriarhia Română se opune introducerii în școală a orelor de educație sexuală și susține că un astfel de demers reprezintă „un atentat asupra inocenței copiilor, care îi poate marca pe viață”. BOR adaugă că statul nu poate impune un model ideologic în educația copiilor, peste acordul părinților, și că este o minciună să faci o conexiune între statisticile privind numărul mare de mame minore din România și lipsa acestei educații.

Patriarhia Română a transmis marţi, prin purtătorul de cuvânt Vasile Bănescu, un amplu comunicat de presă în care acuză o mare presiune ONG-istică şi partinică pentru introducerea unei astfel de materii într-o programă şcolară, „ignorându-se sau sfindându-se inclusiv voinţa părinţilor şi drepturile lor constituţionale de a decide asupra educaţiei propriilor copii”.

Biserica lansează un atac dur la adresa ONG-urilor care susțin necesitatea unei astfel de materii în programa școlară, spunând că „niciunul dintre vehemenţii apostoli ai sexualizării vieţii copiilor de la vârste cât mai fragede, inclusiv prin propagarea în şcoli a aberantei, toxicei <ideologii de gen>, nu pare interesat de remedierea acestor cauze reale ale începutului precoce al unei vieţi sexuale dezordonate cu consecinţe dramatice pentru copii şi adolescenţi, ci doar de introducerea cu orice preţ în şcoli, chiar fără acordul părinţilor, a unei materii dovedit ideologiza(n)te, deci deformatoare de firesc şi de realitate”.

Biserica transmite într-un amplu punct de vedere că „este favorabilă oricărui tip de educație cu adevărat (nu imaginar), utilă și autentic formatoare pentru copii și tineri”. Potrivit BOR, introducerea orelor de „educație sexuală” este „obiectul unor mari presiuni ong-istice și partinice” care sufocă programa școlară deja aglomerată și ignoră voința părinților. Patriarhia argumentează că în școală sunt materii al căror conținut este „perfect adecvat predării noțiunilor necesare elevilor pe teme legate de sexualitate”.

BOR face trimitere la mai multe recomandări privind conținutul acestei materii, pe grupe de vârstă și critică trimiterile referitoare la viața sexuală, „bucuria și plăcerea atingerii propriului corp” sau relațiile dintre persoane de același sex. Biserica Ortodoxă Română subliniază că a susținut permanent caracterul opţional în școli al „orelor de educație pentru viață” și aduce mai multe argumente în acest sens.

Potrivit BOR, părinții treuie să decidă privind educația copilului lor, iar statul nu are dreptul să impună un model ideologic în educația copiilor, peste acordul și convingerile acestora.

Redăm integral comunicatul de presă transmis de Patriarhia Română:

„Patriarhia Română, dar şi celelalte Biserici din România, pledează ferm pentru disocierea programelor şcolare de orice tip de ideologie, precum <ideologia de gen> sau de <recomandările> ideologizant-alienante cuprinse în Documentul Biroului Regional OMS pentru Europa şi BZgA, intitulat <Standarde pentru educaţia sexuală în Europa – un cadru pentru factorii de decizie politică, specialişti şi autorităţi din domeniul educaţiei şi sănătăţii>.

Ideologizarea informaţiilor transmise elevilor in cadrul şcolar, care trebuie sa rămână unul curat şi neutru ideologic, inclusiv pe teme legate de sexualitate, este în totală contradicţie cu scopul real şi ultim al educaţiei: formarea omului în spiritul celor mai înalte valori morale şi al eticii virtuţii ca expresie a echilibrului şi normalităţii.

Dincolo de sofismul, adică de minciuna ambalată <credibil>, prin care se transmite obsesiv-compulsiv ideea că <avem cel mai mare număr de mame minore din Europa, cel mai mare număr de tineri infectaţi cu HIV din Europa, cea mai tânără bunică din lume> din cauza absenţei din programa şcolară a unei materii obligatorii numite <educaţie sexuală>, dincolo de această asiduă încercare de manipulare se află, în realitate, adevăratele cauze ale acestor triste, prin nefirescul lor, statistici: disoluţia familiei şi abandonul şcolar.

Niciunul dintre vehemenţii apostoli ai sexualizării vieţii copiilor de la vârste cât mai fragede, inclusiv prin propagarea în şcoli a aberantei, toxicei <ideologii de gen> (a se vedea detestabilul moralmente Document al Biroului Regional OMS pentru Europa şi BZgA, intitulat <Standarde pentru educaţia sexuală în Europa>), nu pare interesat de remedierea acestor cauze reale ale începutului precoce al unei vieţi sexuale dezordonate cu consecinţe dramatice pentru copii şi adolescenţi, ci doar de introducerea cu orice preţ în şcoli, chiar fără acordul părinţilor (locuiţi de <himere medievale>), a unei materii dovedit ideologiza(n)te, deci deformatoare de firesc şi de realitate.

Iată, parafrazate, câteva dintre <înţeleptele> recomandări & înaltele standarde educaţionale cuprinse în documentul menţionat, despre care nu se discută însă deloc în spaţiul public sau decizional politic cu privire la viitoarele conţinuturi ale unei materii prezentate ca «salvatoare» a copiilor şi adolescenţilor. Au fost aduse vreodată la cunoştinţa părinţilor din România aceste <standarde> de <educaţie sexuală> ce trebuie atinse de copii?

În tabelul prezentat în documentul OMS, pe grupa de vârstă 0-4 ani, trebuie predat despre masturbarea timpurie, despre bucuria şi plăcerea atingerii propriului corp, iar la abilităţile de dezvoltat intră şi exprimarea propriilor necesităţi ale copiilor, dorinţe şi limite, în contextul jocului de-a medicul.

Între 4-6 ani, copilul trebuie informat iar despre masturbarea timpurie şi despre bucuria şi plăcerea atingerii propriului corp, dar şi despre sentimentele sexuale apropiere, plăcere şi excitare. Trebuie informat şi despre relaţiile de familie şi relaţiile dintre persoane de acelaşi sex, pentru acceptarea diversităţii şi respectul faţă de diferitele stiluri de viaţă.

Între 6-9 ani copilul trebuie informat în continuare despre masturbare şi auto-stimulare, dar şi despre actul sexual. Trebuie predat şi despre prietenie şi dragoste faţă de persoanele de acelaşi sex.

Pentru intervalul 9-12 ani este iar menţionată masturbarea, alături de orientarea sexuală şi prima experienţă sexuală. La abilităţi trebuie învăţat despre luarea deciziilor conştiente dacă să aibă relaţii sexuale sau nu, să le refuze pe cele nedorite.

Între 12-15 ani este, previzibil, nevoie de predat despre masturbare şi orgasm, despre modul în care adolescentul trebuie să se bucure de actul sexual, fără grabă.

Poziţia Bisericii Ortodoxe Române, care a susţinut permanent caracterul opţional în şcoli al orelor de <educaţie pentru viaţă>, poziţie împărtăşită din câte ştiu şi de celelalte culte religioase, adică de autentica societate civilă, a cărei existenţă nu se restrânge la câteva ong-uri zgomotoase confiscate ideologic, se rezumă la următoarele argumente realiste:

1. Constituţia României prevede: <părinţii sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educaţia copiilor minori a căror răspundere le revine> (art. 29, alin. 6); de asemenea, <libertatea gândirii şi a opiniilor, precum şi libertatea credinţelor religioase nu pot fi îngrădite sub nicio formă. Nimeni nu poate fi constrâns să adopte o opinie ori să adere la o credinţă religioasă, contrare convingerilor sale> (art. 29, alin. 1); aşadar, nu există niciun temei obiectiv pentru ca Statul să impună un model ideologic în educaţia copiilor, peste acordul şi convingerile părinţilor.

2. Totodată, în Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului se arată: <părinţii copilului au cu prioritate dreptul de a alege felul educaţiei care urmează să fie dată copiilor lor> (art. 51, alin. 2).

3. Conform Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, „educaţia şi formarea profesională a copiilor, a tinerilor şi a adulţilor au ca finalitate principală formarea competenţelor, înţelese ca ansamblu multifuncţional şi transferabil de cunoştinţe, deprinderi/abilităţi şi aptitudini, necesare pentru împlinirea şi dezvoltarea personală, prin realizarea propriilor obiective în viaţă, conform intereselor şi aspiraţiilor fiecăruia şi dorinţei de a învăţa pe tot parcursul vieţii> (art. 4); aşadar, finalitatea nu este conectarea minţii elevilor la ideologii invariabil nocive, fapt probat constant în istoria contemporană a umanităţii.

4. Potrivit art. 65, alin. 4 şi 5 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, „Planurile-cadru şi programele şcolare pentru disciplinele/domeniile de studiu, respectiv modulele de pregătire obligatorii din învăţământul preuniversitar sunt elaborate de către instituţiile şi organismele abilitate ale Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului. Curriculumul la decizia şcolii se constituie atât din pachete disciplinare opţionale ofertate la nivel naţional, regional şi local, cât şi din pachete disciplinare opţionale ofertate la nivelul unităţii de învăţământ. Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, în urma consultării elevilor, părinţilor şi pe baza resurselor disponibile, stabileşte curriculumul la decizia şcolii.” Aşadar, Planurile-cadru şi programele şcolare sunt elaborate de către Ministerul Educaţiei, nu prin lege adoptată de Parlamentul României.

5. În planul curriculumului şcolar formal, responsabilităţile educaţionale nu pot fi atribuite decât personalului didactic, certificat în acest sens.

6. Considerăm că încadrarea în mod obligatoriu a elevilor în programe de educaţie sexuală reprezintă un atentat asupra inocenţei copiilor, împiedicând dezvoltarea lor firească şi marcându-i pe aceştia pentru întreaga viaţă. În acest sens, mai multe studii realizate în diferite ţări au demonstrat că o astfel de abordare a educaţiei copiilor a avut ca urmare începerea vieţii sexuale mai devreme, cu implicaţiile de rigoare, fără vreo îmbunătăţire în plan social.

7. În unele state ale Uniunii Europene, educaţia sexuală este organizată în cadrul altor discipline şcolare (Austria, Grecia, Irlanda, Letonia, Portugalia, Slovacia, Spania), iar în altele, ca disciplină distinctă, neavând caracter obligatoriu (Bulgaria, Cipru, Danemarca, Finlanda, Italia, Lituania, Polonia).

8. În România, studierea temelor specifice educaţiei pentru viaţă şi sănătate se realizează în cadrul disciplinei şcolare obligatorii Consiliere şi dezvoltare personală, căreia i se alocă deja o oră/săptămână în Planul-cadru pentru învăţământul gimnazial. De asemenea, în sistemul public de învăţământ românesc există deja discipline opţionale, ofertate la nivel naţional, care abordează aspecte privind educaţia pentru viaţă: Educaţie pentru sănătate; Pregătiţi pentru viaţă. Educaţie pentru viaţă şi comunitate; Adolescenţă şi autocunoaştere; Mai întâi caracterul.

9. În ţara noastră, numeroase şi reprezentative asociaţii din societatea civilă şi-au exprimat îngrijorarea faţă de efectele educaţiei sexuale asupra copiilor. Aceste asociaţii şi-au prezentat poziţia în mod public şi au propus soluţii alternative, în care accentul cade pe educaţia pentru familie. Considerăm că pregătirea pentru viaţa intimă şi de familie trebuie să fie lăsată în primul rând în sarcina familiei care poate aprecia corect şi obiectiv stadiul de dezvoltare psiho-fizic, intelectual şi emoţional al copilului.

10. Potrivit raportului <Sarcina la adolescente în România>, realizat de reprezentanţa UNICEF în România şi de Asociaţia SAMAS în anul 2020, <persoanele cu cel mai scăzut nivel de educaţie au cele mai multe sarcini (31,7%), de peste trei ori mai mare decât cele care au absolvit învăţământul obligatoriu sau ani de liceu>. În acest sens, precizăm că, din anul 2009, Patriarhia Română a iniţiat şi a dezvoltat proiectul <Alege Şcoala!>, în vederea prevenirii fenomenului de părăsire timpurie a şcolii şi a combaterii abandonului şcolar, prin implementarea unor programe de sprijin pentru creşterea accesului şi participării la educaţie. Grupul ţintă, înregistrat şi monitorizat, cuprinde peste 33.000 de copii vulnerabili, la care se adaugă un număr cel puţin egal de copii care au beneficiat indirect de activităţile desfăşurate. Acest proiect educaţional, apreciat în România şi la nivelul instituţiilor europene, reprezintă un model de parteneriat Familie – Biserică – Şcoală. Proiectul <Alege Şcoala!> a ajuns la cea de-a zecea etapă pe parcursul a două programe operaţionale (Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 – POSDRU şi Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 – POCU), valoarea totală a finanţării fiind de aproximativ 20 de milioane de euro”.

sursa: hotnews.ro, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Cum se corectează lucrările și cum se depun contestații. Detalii pentru elevii de clasa a VIII-a

Publicat

examen profesor

Peste 130.000 de elevi absolvenți de gimnaziu din țară, aproximativ 2000 din Alba, susțin în această perioadă probele scrise la Evaluare Națională clasa a VIII-a.

După prima probă scrisă, cea de Limba și literatura română, de marți, 22 iunie, candidații vor avea testarea la Matematică, joi, 24 iunie și apoi de limba maternă vineri, 25 iunie.

Vezi și FOTO: EVALUARE NAȚIONALĂ 2021. SUBIECTELE la Limba și literatura română, prima probă de examen pentru elevii de clasa a VIII-a

Primele rezultate vor fi comunicate marți, 29 iunie, până la ora 14.00.

Contestațiile la Evaluarea Națională 2021 pot fi depuse în zilele de marți, 29 iunie (între orele 16.00 – 19.00) și miercuri, 30 iunie (între orele 8.00 și 12.00). Acestea pot fi transmise și prin mijloace electronice.

Candidații care depun/transmit contestațiile prin mijloace electronice completează, semnează și depun/transmit tot prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, documentele sunt semnate și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Nota obținută după contestație este nota definitivă, indiferent de punctajul obținut, în plus sau în minus, față de nota acordată la evaluarea inițială a lucrării. Această notă nu mai poate fi modificată și reprezintă nota obținută de candidat la proba respectivă.

Rezultatele finale vor fi cunoscute sâmbătă, 4 iulie.

Vezi și MODELE de SUBIECTE la EVALUARE NAȚIONALĂ 2021, clasa a VIII-a: TOATE testele de antrenament și BAREMELE la Română și Matematică

EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Cum se corectează lucrările

Lucrările vor fi corectate în alte județe, în 92 de centre de corectare.

În procesul de evaluare inițială a lucrărilor scrise și de rezolvare a contestațiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferența dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, notele obținute se trec pe fiecare lucrare în parte, cu cerneală roșie, de către profesorii evaluatori, după ce este verificată concordanța cu borderourile individuale și se semnează de aceștia.

Nota finală se trece pe lucrare, în prezența profesorilor evaluatori, de către președintele comisiei.

Președintele comisiei calculează nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire și semnează, nota fiind înregistrată în catalogul evaluării naționale.

În cazul în care diferența între notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea va fi recorectată de alți doi profesori evaluatori numiți de președintele comisiei.

După validarea finalizării evaluării, nota finală este calculată luând în considerare cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note/valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note/valori centrale.

Media rezultată reprezintă nota finală care se trece pe lucrare și este înregistrată în catalogul evaluării naționale. Sub nota finală semnează cei patru evaluatori și președintele comisiei.

Numărul pachetului și numărul de ordine al lucrărilor care necesită o nouă evaluare sunt consemnate într-un proces – verbal, semnat de cei amintiți anterior.

În cadrul etapei de soluționare a contestațiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluare inițială.

În situația în care se constată o diferență de notare mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea inițială și cea de la contestații, președintele comisiei de contestații numește o nouă comisie de contestații formată din doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrările în centrul de contestații.

Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu strictețe baremul de evaluare și notare și toate procedurile de evaluare. Nota acordată de cea de a doua comisie de contestații este nota finală obținută de candidat.

Nota obținută în etapa de soluționare a contestaților este nota definitivă, indiferent de punctajul obținut, în plus sau în minus, față de nota acordată în etapa de evaluare inițială a lucrării.

Această notă nu mai poate fi modificată și reprezintă nota obținută de candidat la proba respectivă.

Comunicarea rezultatelor

Comunicarea rezultatelor obținute se face anonimizat, atât în centrele de examen, cât și pe site-ul evaluare.edu.ro, respectându-se Regulamentul general privind protecția datelor personale. Mai exact, vor fi utilizate coduri individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută.

Ministerul Educației pune la dispoziția celor interesați o linie TELVERDE – 0800801100 – pentru sesizarea eventualelor nereguli privind desfășurarea Evaluării Naționale. Numărul este disponibil în perioada 22 – 26 iunie, între orele 8:00 – 16:00, iar vineri, 19 iunie, între orele 8:00 -14:00.

Pentru comunicarea notelor obținute la examenul de Evaluare Națională, înainte de etapa de depunere și soluționare a contestațiilor, comisiile din unitățile de învățământ/centrele de examen tipăresc lista rezultatelor examenului de Evaluare Națională care cuprinde: codul candidatului, unitatea de învățământ de proveniență, notele obținute la fiecare probă scrisă, media sau mențiunile „absent”/„eliminat din examen”, după caz.

Rezultatele examenului de Evaluare Națională ale candidaților anonimizați sunt afișate și pe pagina de internet a Ministerului Educației și Cercetării și a inspectoratelor școlare.

Media la examen și admiterea la liceu

Media generală obținută în cadrul Evaluării Naționale are o pondere de 80% în calculul mediei de admitere în clasa a IX-a. Absolvenții clasei a VIII-a își vor putea continua studiile în învățământul liceal sau profesional, fiind asigurate locuri pentru toți elevii care au finalizat ciclul gimnazial.

CALENDAR EVALUARE NAȚIONALĂ 2021

  • 22 iunie 2021 – Limba și literatura română, probă scrisă
  • 24 iunie 2021 – Matematică, probă scrisă
  • 25 iunie 2021 – Limba și literatura maternă, probă scrisă
  • 29 iunie 2021 (până la ora 14.00) – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
  • 29 iunie 2021 (orele 16.00 – ora 19.00) – 30 iunie 2021 (orele 8.00 – ora 12.00) – Depunerea contestațiilor
  • 30 iunie – 4 iulie 2021 – Soluționarea contestațiilor
  • 4 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: Câte cazuri active de COVID mai sunt în județul Alba. ZERO cazuri noi în ultimele 24 de ore. Incidența pe localități

Publicat

DSP Alba a anunțat că în ultimele zile nu a mai fost înregistrat nici un caz nou de COVID, la nivelul județului. 

De la începutul pandemiei, 21379 de persoane din județul Alba au fost confirmate pozitiv. Dintre acestea, 20618 au fost declarate vindecate și s-au înregistrat 712 decese. Luni, in Alba au fost prelucrate 293 de teste, la SJU. Numarul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 225087.

Situația în data de 22 iunie arată bine în județ: incidența în județ a ajuns la 0,13 de cazuri noi la mia de locuitori, înregistrate în ultimele 14 zile.

În Alba mai sunt 48 de cazuri active.

LocalitateIncidențăCazuri noi
   
ŞPRING1.544
MOGOŞ1.301
CIUGUD1.234
GÂRDA DE SUS0.661
ORAŞ CÂMPENI0.554
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ0.532
CÂLNIC0.501
CRĂCIUNELU DE JOS0.471
BUCERDEA GRÂNOASĂ0.441
METEŞ0.351
ŞUGAG0.351
CETATEA DE BALTĂ0.331
MUNICIPIUL ALBA IULIA0.2116
VINŢU DE JOS0.181
IGHIU0.141
MUNICIPIUL SEBEŞ0.124
MUNICIPIUL BLAJ0.102
ORAŞ OCNA MUREŞ0.071
ORAŞ CUGIR0.041
ALBAC0.000
ALMAŞU MARE0.000
ARIEŞENI0.000
AVRAM IANCU0.000
BERGHIN0.000
BISTRA0.000
BLANDIANA0.000
BUCIUM0.000
CENADE0.000
CERGĂU0.000
CERU-BĂCĂINŢI0.000
CIURULEASA0.000
CRICĂU0.000
CUT0.000
DAIA ROMÂNĂ0.000
DOŞTAT0.000
FĂRĂU0.000
GALDA DE JOS0.000
GÂRBOVA0.000
HOPÂRTA0.000
HOREA0.000
ÎNTREGALDE0.000
JIDVEI0.000
LIVEZILE0.000
LOPADEA NOUĂ0.000
LUNCA MUREŞULUI0.000
LUPŞA0.000
MIHALŢ0.000
MIRĂSLĂU0.000
MUNICIPIUL AIUD0.000
NOŞLAC0.000
OCOLIŞ0.000
OHABA0.000
ORAŞ ABRUD0.000
ORAŞ TEIUŞ0.000
ORAŞ ZLATNA0.000
PIANU0.000
POIANA VADULUI0.000
PONOR0.000
POŞAGA0.000
RĂDEŞTI0.000
RÂMEŢ0.000
RIMETEA0.000
ROŞIA DE SECAŞ0.000
ROŞIA MONTANĂ0.000
SĂLCIUA0.000
SĂLIŞTEA0.000
SÂNCEL0.000
SÂNTIMBRU0.000
SĂSCIORI0.000
SCĂRIŞOARA0.000
ŞIBOT0.000
SOHODOL0.000
ŞONA0.000
STREMŢ0.000
UNIREA0.000
VADU MOŢILOR0.000
VALEA LUNGĂ0.000
VIDRA0.000

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat de presă: PSD a pregătit și va promova un proiect de lege pentru sprijinirea familiilor cu copii

Publicat

”Partidul Social Democrat a pregătit și va promova un proiect de lege pentru sprijinirea familiilor cu copii, în contextul în care 2020 a fost anul în care s-au născut cei mai puțini copii din România, raportat la ultimii 100 de ani.

Dacă nu sprijinim familiile tinere, trendul descrescător al natalității se va menține și există riscul ca în 2050 populația țării să scadă sub 15 milioane de locuitori.

Proiectul PSD este primul pas dintr-un amplu program menit să determine creșterea natalității. În acest demers vital pentru România PSD s-a consultat și va colabora strâns cu organisme internaționale precum UNICEF, dar și cu cele mai reprezentative organizații din domeniu ale societății civile.
În județul Alba potrivit datelor oficiale, în 2019 au fost 3.124 de nașteri, în vreme ce în 2020 au fost 2.719 de nașteri. Depopularea este în plină expansiune, cu implicații si consecințe pe termen lung greu de evaluat.

PSD inițiază, prin acest prim proiect, un amplu program de combatere a declinului demografic și cheamă alături pe toți cei care, de bună credință, pot contribui, inclusiv partidele politice. Este momentul unui veritabil Pact Național pentru Redresare Demografică.

Prevederi esențiale ale proiectului PSD privind sprijinirea familiilor cu copii:

1) Creșterea alocației pentru copii – Acordarea de urgență a alocației de stat pentru copii la nivelul prevăzut de Ordonanța de urgență nr. 9/2019, respectiv 600 de lei pentru copiii cu vârsta de până la 2 ani și 300 de lei pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 2 – 18 ani.

2) Creșterea deducerilor acordate salariaților care au copii – Deduceri consistente, de la 1000 până la 3000 de lei, funcție de numărul de copii, pentru angajații cu salarii mici și medii, de până la 5000 de lei brut.

Prin această măsură se asigură creșteri de venituri pentru 85% din salariați. Măsura reduce inechitățile salariale și riscul de sărăcie în rândul familiilor cu mulți copii.

3) Introducerea unui stimulent educațional pentru copiii din familiile defavorizate – Se acordă tichete sociale în valoare de 1000 de lei, pe lună, pentru copiii cu vârsta între 0 – 3 ani și de 1500 de lei, pe lună, pentru copiii cu vârsta între 3 – 6 ani, familiilor cu venituri lunare mai mici de 1000 de lei/lună/persoană.

Acordarea acestui stimulent educațional este condiționată de frecvența regulată la creșă ori grădiniță a copiilor din familiile beneficiare”, a transmis într-un comunicat de presă, Marcel Tuhuț, deputat PSD de Alba.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate