Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a declarat că Direcţia de Sănătate Publică (DSP) are acces la baza de date cu persoanele care intră în ţară, le identifică pe cele care nu au completat formularul digital PLF în 24 de ore şi emite automat sancţiunea, pe care o trimite prin poştă la adresa de domiciliu declarată la frontieră, potrivit DCNews.ro.
„Noi avem aici o ordonanţă de urgenţă, nu este nevoie de norme de aplicare a ordonanţei de urgenţă, lucrurile sunt foarte clare în ce priveşte cele patru variante. În 24 de ore de la momentul în care ai intrat la frontieră şi ai declarat că nu ai PLF, Direcţia de sănătate publică judeţeană, care primeşte toate informaţiile din frontieră, are acest drept de a sancţiona cu amendă contravenţională de la 2.000 la 3.000 de lei pe cel care nu completează actul”, a spus Lucian Bode.
60% dintre cei care au sosit la frontieră nu aveau completat formularul
El a precizat că la început a fost destul de îngrijorător procentul celor care soseau la frontieră şi nu aveau formularul completat – 76% în primele ore.
„După care, astăzi vorbim de aproximativ 60% din cetăţenii care sosesc în frontieră şi nu completează PLF. Vom vedea imediat câţi din cei 60% despre care vorbesc îl completează în următoarele 24 de ore. Foarte mulţi cetăţeni care au tranzitat frontiera pe sensul de intrare, s-au grăbit să ajungă în România înainte de 20 decembrie”, a adăugat Bode.
Timpii de așteptare au scăzut
O dată cu intrarea în vigoare a PLF, a menţionat ministrul de Interne, „care nu face decât să simplifice aceste proceduri”, a scăzut de trei ori numărul persoanelor care vin la frontieră, iar timpii de aşteptare au scăzut.
Câte persoane au completat PLF la intrare în România
Potrivit datelor furnizate de Serviciul de Telecomunicații Speciale, de la lansarea aplicației https://plf.gov.ro și până în această seară la ora 18:00, 132.657 persoane au generat formulare digitale de intrare în România (PLF).
- Cele mai multe persoane au completat formulare pentru următoarele puncte de trecere a frontierei:
1. Aeroportul International „Henri Coandă” – 36.247 - 2. Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac – 11.106
- 3. Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II – 9.851
- 4. Punctul de Trecere a Frontierei Borș – 8.915
- 5. Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj – 8.156
Începând cu 20 decembrie 2021, toate persoanele care sosesc în țară trebuie să completeze formularul digital de intrare în România (PLF), document adoptat la nivelul a 18 state din Uniunea Europeană și reglementat de Guvernul României.
Ce este formularul digital de intrare în România?
Formularul este un document pe care sunt prezentate țările și zonele în care o persoană a călătorit, înainte de a intra în România.
Vezi și Condițiile de intrare în România pentru vaccinați și nevaccinați. Cine intră în carantină. Completarea PLF, obligatorie
Formularul este necesar pentru protejarea sănătății noastre și a celor din jurul nostru, pentru că eficientizează anchetele epidemiologice și măsurile sanitare în sprijinul populației.
Pe baza datelor din formular, direcțiile de sănătate publică vor putea identifica și lua legătura mai ușor cu persoanele care au intrat în contact, în timpul călătoriei, cu un cetățean infectat cu virusul SARS-CoV-2.
Ce informații conține formularul digital de intrare în România?
- Numele și prenumele, datele de identificare și de contact;
- Țara, regiunea și localitatea de unde călătorește spre România, inclusiv cele tranzitate;
- Localitatea și adresa de destinație în România;
- Mijlocul de transport cu care călătorește spre România;
- Data intrării în România;
- Datele minorilor însoțitori, dacă este cazul.
Cine trebuie să completeze formularul digital de intrare în România?
Formularul se completează de toate persoanele care intră în România și călătoresc cu avionul, trenul, mijloace de transport rutiere sau navale.
Unde se poate accesa formularul digital de intrare în România?
Formularul digital poate fi generat electronic prin intermediul platformei https://plf.gov.ro, dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale pe baza cerințelor operaționale ale Ministerului Sănătății.
Pentru eliberarea formularului este necesară autentificarea cu o adresă de e-mail, unde utilizatorul primește un link de acces.
Ulterior, se completează câmpurile cu datele solicitate. Pașii sunt similari cu cei pentru generarea certificatului digital UE COVID.
Platforma https://plf.gov.ro va putea fi accesată de orice persoană, începând cu data de 20 decembrie 2021.
Când trebuie completat formularul?
Formularul se completează individual cu maximum 24 de ore înainte de a intra în România. Acesta poate fi completat electronic de pe telefonul mobil, tabletă sau calculator.
Pașii de urmat pentru completarea formularului de localizare a pasagerilor (PLF)
Fiecare persoană care inteționează să obțină acest document, trebuie să urmeze acești pași:
- Vă autentificați pe platformă pe baza unei adrese de e-mail pe care primiți imediat un link.
- Verificați e-mailul, accesați link-ul primit și veți fi redirecționat în aplicația de completare a formularului
- Accesați butonul verde ”Formular nou” din partea dreapta-sus a ecranului
- Selectați secțiunea CNP dacă dețineți o carte de identitate din România sau opțiunea Pașaport/Act de Identitate dacă prezentați alt document la trecerea frontierei
- Completați câmpurile obligatorii ale formularului cu numele și pronumele, țara din care ați plecat, data plecării și punctul de trecere a frontierei
- Introduceți adresa de destinație
- Completarea numărului de telefon la care puteți fi contactat pe perioada șederii în România
- Selectat modul de călătorie: autoturism, tren, autocar, avion sau vapor și introduceți toate datele necesare în funcție de tipul de transport.
- Indicați o persoană de contact în caz de urgență
- Țările vizitate anterior, inclusiv cele tranzitate pe timpul călătoriei
- Dacă este cazul, adăugați datele minorilor care vă însoțesc
- În ultima etapă, bifați că sunteți de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal de căte autoritățile competente și că ați luat la cunoștință prevederile legislației în vigoare
- La final, apăsați butonul verde Salvează, iar aplicația va genera formularul digital de intrare în România
- Din meniul Listă formulare, puteți vizualiza toate formularele pe care le-ați completat pentru intrarea în țara noastră timp de 15 zile
Cum se verifică formularul?
La verificarea cărții de identitate/pașaportului în sistemul informatic al Poliției de Frontieră va fi afișat dacă persoana a completat formularul. Acesta nu trebuie tipărit.
Cine are acces la datele personale completate în formular?
Datele completate în formular sunt accesate doar de angajații autorizați ai direcțiilor de sănătate publică și pot fi folosite strict cu scopul desfășurării anchetelor epidemiologice.
Datele sunt protejate fizic și juridic și nu sunt transmise către terțe persoane.
STS asigură măsurile specifice de securitate cibernetică ale sistemului informatic de eliberare a formularului digital de intrare în țară
sursă: sts.ro/ro
Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.
Stelian ion
marți, 21.12.2021 at 20:52
Si persoanele care nu au o adresa de e-mail,ce fac?Tb.sa plateasca amenda?Nu era mai bine pe hârtie mizeria asta,pîrțarilor?🤮🤮🤮🤮🤮🤮🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🛴🛴🛴🛴🛴🛴🛴🛴
Tudora Sanchez
marți, 01.02.2022 at 19:18
Problema este ca DSP amendează și pe cei care au completat formularul!Răspunsul DSP a fost ca trebuie mers în instanta sa anulezi amenda data de ei eronat!plus ca mulți din cei care au venit în decembrie, au plecat în ianuarie, nu locuiesc în tara și nu au avut cum sa ridice recomandata de la posta!Este o bătaie de joc la adresa cetățenilor de buna credință, care au respectat prevederile legale….acum sunt amendați și trebuie sa depună plangere la judecătorie…..timpul si nervii noștri nu interesează pe nimeni!Vai de noi cu asa instituții de stat!