Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014: La sfârşitul lunii încep probele pentru elevii claselor a IV-a. MODELE DE TESTE


Publicat

La sfârşitul acestei luni, elevii de clasa a IV-a încep examenele de Evaluare Naţională. Din iunie, vor trece prin testări şi cei din clasele a II-a şi a VI-a. Primii care intră în „febra” probelor de limba română şi matematică, sunt elevii claselor a IV-a, din 28 mai. Din 2 iunie vine rândul elevilor de clasa a II-a să treacă prin primele evaluări, însă calificativele nu vor fi trecute în catalog. În perioada 5-6 iunie, testări vor susţine şi elevii de clasa a VI-a. Evaluările trebuiau să fie susţinute începând cu data de 6 mai, dar au fost amânate cu aproape o lună.

Citește și EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014: Modele de teste pentru elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, publicate de Ministerul Educației

Evaluările au fost mutate cu aproape o lună pentru ca elevii să aibă timp să se familiarizeze cu aceste teste, pentru că sunt pe model internaţional.

Evaluările care se fac în premieră anul acesta la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a se vor derula între 28 şi 30 mai pentru elevii de clasa a IV-a, între 2 şi 4 iunie pentru cei din clasa a II-a şi în 5 – 6 iunie pentru elevii de a VI-a.

CALENDARUL stabilit de Ministerul Educaţiei este următorul:

CLASA a IV-a

– 28 mai 2014: – Limba Română

– 29 mai 2014: – Matematică

– 30 mai 2014: – Limba maternă

CLASA a II-a

– 2 iunie 2014: Limba română – scris, citit

– 3 iunie 2014:  Limba maternă – scris, citit

– 4 iunie 2014: Matematică

CLASA a VI-a

– 5 iunie 2014: Limbă şi comunicare

– 6 iunie 2014: Matematică şi Ştiinţe ale naturii.

MODELE de TESTE pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

Clasa a II-a română citit

Clasa a II-a română citit 2

Clasa a II-a română scris

Clasa a II-a matematică

Clasa a IV-a matematică

Clasa a IV-a română

Clasa a IV-a română 2

Clasa a VI-a engleză

Clasa a VI-a franceză

Clasa a VI-a matematică și științele naturii

Ce presupun testele de evaluare a competenţelor

Timpul alocat pentru fiecare probă diferă de la o clasă la alta, fiind de 25 de minute la clasa a II-a şi de o oră la clasele a IV-a şi a VI-a.

Evaluările urmăresc să identifice evoluţia de ansamblu a elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, pentru a oferi date substanţiale care vor permite o analiză a sistemului de învăţământ preuniversitar. Evaluarea se desfăşoară în timpul orelor de curs, în funcţie de programul fiecărei unităţi de învăţământ.

Testele se vor da în sălile de clasă în care învaţă elevii. Nu vor fi camere video, elevii fiind supravegheaţi la clasa a II-a şi la a IV-a de învăţătoare şi un cadru didactic din unitatea de învăţământ, iar la a VI-a de două cadre didactice din unitatea de învăţământ„, a precizat ministrul Educaţiei, Remus Pricopie.

Calificativele obţinute de către elevi la evaluare nu vor fi trecute în catalog, a mai spus acesta.

Rezultatele individuale nu se afişează şi nu se comunică public. Acestea vor fi valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate. Rezultate din unităţile de învăţământ eşantionate vor fi utilizate în vederea întocmirii raportului naţional privind diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar”, a mai arătat ministrul.

Subiectele pentru evaluare sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), ţinând seama de următoarele cerinţe: să fie formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu şi să aibă un nivel mediu de dificultate.

Testele au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale (tip IEA – PIRLS, pentru clasa a II-a, tip IEA – TIMSS, pentru clasa a IV-a, tip PISA, pentru clasa a VI-a).

Examenele propriu zise de Evaluare Naţională pentru elevii de clasa a VIII-a încep în 23 iunie. Ordinul privind organizarea evaluării naționale pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul școlar 2013-2014 prevede că exemenele vor începe cu proba scrisă la Limba si literatura română, iar pe 1 iulie vor fi afișate rezultatele finale. Examenul va fi supravegheat video și în 2014, iar camerele vor fi instalate și în sălile în care se descarcă subiectele, precum și în sălile în care se evaluează lucrările scrise.

Calendarul Evaluării Naţionale 2014, clasa a VIII-a

Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a: 13 iunie

Înscrierea la Evaluarea Naţională: 16 – 18 iunie

Limba si literatura română – proba scrisă: 23 iunie

Limba și literatura maternă – proba scrisă: 24 iunie

Matematică – proba scrisă: 25 iunie

Afişarea rezultatelor (până la ora 16.00): 27 iunie

Depunerea contestațiilor (orele 16.00 – 20.00): 27 iunie

Rezolvarea contestațiilor: 28 iunie – 30 iunie

Afișarea rezultatelor finale după contestaţii: 1 iulie

Calendarul Evaluării Naţionale 2014

Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a: 13 iunie

Înscrierea la Evaluarea Naţională: 16 – 18 iunie

Limba si literatura română – proba scrisă: 23 iunie

Limba și literatura maternă – proba scrisă: 24 iunie

Matematică – proba scrisă: 25 iunie

Afişarea rezultatelor (până la ora 16.00): 27 iunie

Depunerea contestațiilor (orele 16.00 – 20.00): 27 iunie

Rezolvarea contestațiilor: 28 iunie – 30 iunie

Afișarea rezultatelor finale după contestaţii: 1 iulie

foto: arhivă




Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

AIUD

Percheziții în județul Alba, acasă la angajații unei stații de carburanți. Sunt suspecți de furt de combustibil

Publicat

mascati, politie

Poliţiştii din Alba, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Aiud, efectuează 8 percheziţii la persoane bănuite de furt de combustibil.

Având complicitatea șoferilor unor camioane, angajații unei stații de carburanți ar fi sustras peste 1.000 de litri de motorină.

La data de 17 iunie 2021, poliţiştii Serviciului de Investigații Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Aiud, efectuează 8 percheziţii, toate în județul Alba, la o stație de carburanți și la domiciliile a 6 persoane, angajați ai stației, bănuiți de săvârșirea infracțiunii de furt calificat.

Din cercetări a rezultat că, în perioada 14 – 28 aprilie 2021, angajații unei stații de carburanți, având complicitatea unor șoferi de camioane care ar fi intrat în stație pentru a alimenta, ar fi sustras peste 1.000 de litri de combustibil pe care, ulterior, l-ar fi depozitat în bidoane și l-ar fi comercializat către diverse persoane.

La percheziţii, alături de polițiștii de investigații criminale, participă și polițiști din structurile de investigare a criminalității economice, criminalistic și acțiuni speciale.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

FOTO: Au început lucrările de reabilitare a Școlii Gimnaziale „Ioan Micu Moldovan” din Blaj. Valoarea investiției

Publicat

În aceste zile se lucrează intens pentru reabilitarea și modernizarea Școlii Gimnaziale „Ioan Micu Moldovan”, aflată în cartierul Izvoarele (mai demult Ciufud) din Blaj, investiție derulată pe fonduri europene. Potrivit primarului Gheorghe Rotar, în cadrul investiției este inclusă și reabilitarea Școlii Gimnaziale „Petru Pavel Aaron” din cartierul Veza.

Valoarea totală a investiției: 7.315.169,11 lei, din care valoarea lucrărilor la Școala Gimnazială „Ioan Micu Moldovan” este de 2.568.792,90 lei (+TVA).

Perioada de execuției este de 6 luni de la începerea lucrărilor, ordinul de începere fiind dat în data de 26 aprilie 2021.

Până acum, la Școala Gimnazială „Ioan Micu Moldovan” s-a turnat placa peste extindere, s-a executat zidăria de la etaj și se efectuează lucrări de cofrare și turnare pentru centurile și stâlpii de la etaj, precum și pentru centurile superioare.

La interior, s-a încheiat compartimentarea, s-a executat sistemul de termoizolare și s-a turnat placa în 7 săli de clasă. De asemenea, s-au poziționat sub placă cablurile electrice.

La finalul lucrărilor, la Școala Gimnazială ,,Ion Micu Moldovan” vom asigura condiții europene pentru un număr de 187 elevi de etnie romă, din categorii dezavantajate sau cu cerințe educaționale speciale.

Vezi și VIDEO: Cum arată curtea Colegiului IM Clain din Blaj, cea mai modernă curte a unui colegiu din țară. Stadiul lucrărilor

În ceea ce privește reabilitarea și modernizarea Școlii Gimnaziale „Petru Pavel Aaron”, investiția se află în stadiul de licitație.

sursa, foto: Facebook, Gheorghe Rotar

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

17 iunie: Ziua mondială pentru combaterea deşertificării şi a secetei. Tema din acest an

Publicat

seceta floare pixabay

Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU) a hotărât, în 1994, marcarea la 17 iunie a Zilei mondiale pentru combaterea deşertificării şi a secetei.

Tema din acest an este „Restaurare. Teren. Recuperare. Reconstruim mai bine cu un teren sănătos” (Restoration. Land. Recovery. We build back better with healthy land).

Potrivit ONU, deşertificarea este fenomenul care afectează terenurile în zone aride, semiaride şi uscate. Este cauzată în principal de activităţile umane şi de variaţiile climatice. Deşertificarea nu se referă la extinderea deşerturilor existente. Aceasta se întâmplă deoarece ecosistemele uscate, care acoperă mai mult de o treime din suprafaţa funciară a globului, sunt extrem de vulnerabile la supraexploatarea şi utilizarea inadecvată a terenurilor. Sărăcia, instabilitatea politică, despăduririle, supraaglomerarea şi practicile de irigare necorespunzătoare pot submina productivitatea terenului.

Ziua mondială de combatere a deşertificării şi secetei este marcată în fiecare an în vederea promovării eforturilor internaţionale de combatere a deşertificării, pentru conştientizarea publică. De asemenea, marcarea acestei zile este un prilej pentru a reaminti tuturor că neutralizarea degradării terenurilor este realizabilă prin rezolvarea problemelor, implicarea puternică a comunităţii şi cooperarea la toate nivelurile.

Decizia marcării Zilei mondiale pentru combaterea deşertificării şi a secetei a fost luată în vederea conştientizării publice a acestei probleme, precum şi pentru promovarea punerii în aplicare a Convenţiei Naţiunilor Unite pentru combaterea deşertificării (UNCCD) în ţările care se confruntă cu o gravă secetă şi/sau deşertificare, în special în Africa, conform ONU.

Adunarea Generală a ONU a adoptat Convenţia pentru combaterea deşertificării (UNCCD) la 17 iunie 1994.

UNCCD abordează în special zonele sub-umede aride, semiaride şi uscate, cunoscute sub numele de zonele uscate, unde se găsesc unele dintre cele mai vulnerabile ecosisteme. 195 de părţi ale Convenţiei colaborează pentru a îmbunătăţi condiţiile de viaţă pentru persoanele din zonele uscate, pentru a menţine şi a restabili productivitatea solului şi pentru a atenua efectele secetei. UNCCD se angajează în mod special să adopte o abordare de jos în sus, încurajând participarea localnicilor la combaterea deşertificării şi a degradării terenurilor, potrivit ONU.

Dat fiind că dinamica terenului, a climei şi a biodiversităţii este strâns legată, UNCCD colaborează îndeaproape cu celelalte două convenţii de la Rio; Convenţia privind diversitatea biologică (CBD) şi Convenţia-cadru a Organizaţiei Naţiunilor Unite privind schimbările climatice (CCONUSC), pentru a răspunde acestor provocări complexe printr-o abordare integrată şi o utilizare cât mai bună a resurselor naturale.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat de presă privind începerea proiectului „Reabilitare şi dotări Colegiul Tehnic Aiud”

Publicat

Municipiul Aiud, în calitate de beneficiar, anunță lansarea proiectului „Reabilitare şi dotări Colegiul Tehnic Aiud”, cod SMIS 122460.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 10 – Îmbunătățirea infrastructurii educaționale și are o valoare totală de 15.915.858,86 lei, din care Valoarea eligibilă nerambursabilă: 15.596.375,48 lei (98%) Valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR: 13.527.468,54 lei (85%) Valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național: (13%) Cofinanţarea eligibilă a Beneficiarului: 318.293,38 (2%).

POR 2014 – 2020 Este coordonat la nivel national de AMPOR din cadrul MLPDA, în calitate de Autoritate de Management al programului și la nivel regional de către ADR Centru în calitate de Organism Intermediar al programului.

Proiectul este prevăzut a se derula în perioada 01.05.2018 – 30.11.2023.

Obiectivul general Creșterea gradului de participare la învățământul profesional și tehnic și învățarea pe tot parcursul vieții la nivelul municipiului Aiud și aria urbana funcțională aferentă.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

1. Reabilitarea infrastructurii educaționale pentru învățământul profesional și tehnic și învățarea pe tot parcursul vieții la nivelul Colegiului Tehnic din Aiud, în 38 de luni, prin intervenții la o suprafață totală de 4878,22 mp.

2. Asigurarea unei baze materiale de dotări moderne, printre cele mai moderne din județul Alba, durabile, adaptate cerințelor noilor provocări de învățare și tehnologice, accesibilizată cu facilități TIC.

Municipiul Aiud

Cod poștal 515200, jud. Alba, str. Cuza Vodă nr.1

Telefon: +40 258 861310; +40 258 861357; Fax: +40 258 861280

e-mail: office@aiud.ro web: www.aiud.ro

Documentul în format pdf poate fi studiat AICI.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate