Economie
Faliment Euroins: peste 12.000 de români au depus cereri pentru deschiderea dosarelor de daună, la FGA. Procedura și formulare
Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) a primit, până în 17 mai, peste 12.000 de cereri de deschidere dosare de daună din partea potențialilor creditori de asigurare ai societății Euroins.
Dintre acestea (12.260), Fondul a înregistrat 9.049.
De asemenea, în perioada 17 martie – 7 mai, FGA a recepționat 64.986 de solicitări pentru categoria Cereri de plată. Au fost înregistrate 22.732 cereri de plată pentru acordarea despăgubirilor/indemnizațiilor-Anexa 10 precum și 9.035 cereri de plată pentru acordarea restituirii de primă-Anexa 9. Un total de 31.767 de cereri au fost înregistrate.
FGA precizează că numărul final de cereri de plată înregistrate la FGA poate fi diferit de numărul solicitărilor primite, din cauza faptului că unele cereri sunt transmise de mai multe ori (dubluri), pe mai multe canale de comunicare (email, portal, poștă etc) sau sunt solicitări care nu se încadrează în categoria cererilor de plată (petiții, diverse solicitări întrebări etc).
Prin urmare, FGA face apel la potențialii creditori de asigurare ai Societății Euroins România Asigurare Reasigurare SA să transmită cererile de plată(Anexa 9/10) precum și cererile de deschidere a dosarelor de daună( Anexa 7), doar pe portalurile dedicate, prezente pe site-ul FGA. Acest lucru ușurează atât activitatea de înregistrare, cât și procesarea ulterioară a cererilor, în beneficiul creditorilor de asigurare.
Procedura și formulare
Pentru primirea despăgubirilor cuvenite, care solicită deschiderea dosarelor de daună la FGA etrebuie să depună, ulterior deschiderii dosarului de daună, o cerere de plată – Anexa 10.
FGA înregistrează cererile în ordinea primirii lor și le alocă, pentru deschiderea dosarelor de daună sau analiză, în aceeași ordine.
Cereri deschidere dosar daună(Anexa 7): Formular Daune – www.fgaromania.ro
Cereri pentru acordarea restituirii de primă( Anexa 9): Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă – www.fgaromania.ro
Cereri de plată pentru acordarea despăgubirilor/indemnizațiilor: Cerere de plată privind acordarea despăgubirilor/ indemnizațiilor – www.fgaromania.ro
Etapele soluționării cererilor de plată sunt:
- evaluare/atașare cerere de plată la dosar
- analiză
- înaintat spre aviz Comisiei speciale
- aprobat/respins în Comisia specială
- plată
- transmitere decizie motivată, în cazul cererilor de plată aprobate partial/respinse.
Context
Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară a decis, în data de 17 martie 2023, să retragă autorizaţia de funcţionare a Societăţii Euroins România Asigurare-Reasigurare S.A., constatând indiciile stării de insolvenţă a companiei.
Euroins Insurance Group AD (EIG) este deținut de Eurohold Bulgaria AD este un grup energetic şi financiar care operează în Europa Centrală, de Est şi de Sud-Est, şi este listat la Bursele de Valori din Bulgaria şi respectiv Varşovia.
Euroins Insurance Group AD (EIG) oferă o gamă completă de produse de asigurare, deserveşte peste 4 milioane de clienţi în 11 ţări şi are peste 3.000 de angajaţi. Eurohold este proprietarul Electrohold, un grup energetic din Bulgaria, cu o cotă de 40% în distribuţia de energie. Electrohold are 3.000 de angajaţi şi deserveşte peste 3 milioane de consumatori din ţară, potrivit Agerpres.
Directorul din ASF a precizat, în urmă cu două luni, că Autoritatea a efectuat 17 controale la Euroins, soldate cu 26 de amenzi. ”Nu toate au fost grave sau foarte grave, două dintre ele au fost la sfârşitul anului 2020, când conducerea executivă fost demisă, directorul general şi cel adjunct, de către Autoritate, pentru că trimiteau bani la companii din grupul Bulgaria, pe o perioadă de timp, acei bani nu mai reveneau, făceau anexe la acele contracte şi aşa se finanţau alte companii din Bulgaria”, a precizat Valentin Ionescu.
Ce se întâmplă cu polițele de asigurare încheiate cu Euroins
Contractele de asigurare încheiate cu Societatea Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA rămân valabile până la expirare, dacă nu intervine una dintre următoarele situaţii:
– titularul poliţei denunţă contractul de asigurare
– se împlineşte termenul legal de 90 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, moment în care poliţele de asigurare încetează de drept.
– lichidatorul judiciar numit de instanţă odată cu deschiderea în instanţă a procedurii falimentului denunţă poliţele de asigurare, cu informarea prealabilă a asiguratului”, anunţă FGA.
În privinţa încheierii unui alt contract de asigurare, la un alt asigurător, acest proces ar trebui derulat în paralel cu acţiunea de denunţare a poliţei de asigurare încheiate la asigurătorul aflat în insolvenţă/faliment.
surse: fgaromania.ro, agerpres.ro
foto: pixabay.com
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News