Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

FOTO Centură ocolitoare pe latura de vest a municipiului Sebeș. Traseul și detaliile noului drum. Acord de mediu, solicitat la APM

Publicat

Municipiul Sebeș va avea în curând o centură ocolitoare pe partea de vest a orașului. Drumul va avea o lungime de 5,4 km și va lega drumul național DN 7, de la ieșirea din Sebeș spre Vințu de Jos (zona intersecției cu DJ 704), de drumul naționa DN 67 C – Transalpina, la ieșirea din Petrești spre Sebeșel. 

Agenția pentru Protecția Mediului Alba a anunțat luni, 19 decembrie, depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proictul „Construire drum de ocolire în partea de vest a municipiului Sebeș, strada Transilvania”.

Potrivit memoriului de prezentare, drumul de ocolire, care va lega DN 7 (penetraţia Deva) de DN 67 C (penetraţia Șugag) este situat în partea de sud-vest a oraşului Sebeş, fiind paralel cu râul Sebeş. Accesul se va realiza de la intersectia cu DN 7 și DJ 704 A km 0+000, respectiv DN 67 C km 5+417.

Drumul de ocolire este prevăzut cu un statut de drum „drum urban și de ocolire”, și va asigura în mod prioritar circulația rutieră a autovehiculelor ce se deplasează pe direcția Deva – Șugag.

Acest drum de ocolire leagă DN 7 la km 329+365,50 de DN 67 C la km 142+387,20, preluând traficul greu de pe Valea Sebeșului.

Drumul are ca scop principal asigurarea în mod prioritar a circulației rutiere a autovehiculelor ce se deplasează pe direcțiile Deva – Șugag – Novaci (județul Gorj) și Sibiu – Șugag – Novaci (județul Gorj).

Drumul ocolitor va facilita accesul către Transalpina – cale de legătură între provinciile istorice Transilvania și Oltenia.

Lucrările prevăzute în cadrul proiectului sunt următoarele:

  • lucrări de infrastructură şi suprastructură, terasamente (lucrări de săpătură, umplutura, etc.);
  • lucrări de consolidare a terasamentelor (lucrările de consolidare a taluzurilor de rambleu, a terenurilor slabe de fundare şi drenarea apelor subterane);
  • lucrări de artă (construcţie pasaj, podeţe);
  • lucrări de construcţie a legăturilor rutiere în zonele intersectate sau ramificare cu alte căi de comunicaţie;
  • lucrări de siguranţa circulaţiei;
  • lucrări de colectare şi evacuare a apelor;
  • lucrări de mediu (ex.: panouri fonoabsorbante, împrejmuire, subtraversări pentru faună etc.);
  • lucrări de mutări şi protejare a instalațiilor.

Traseul în plan

Traseul proiectat începe de la interescția DN 7 (după intersecția DJ 704A cu DN7) și continuă până la intersecția cu DN 67C – Transalpina, având o lungime de 5,417 km. Viteza de proiectare este de 100 km/h corespunzătoare unui drum național de clasă tehnică III.

Traseul în plan este practic paralel cu DN 67C și este alcătuit dintr-o succesiune de aliniamente racordate prin curbe, având viteza de baza de 100 km/h, corespunzătoare regiunii de deal traversată.

Excepție sunt curbele din cele două intersecții cu DN 7 si DN67C, unde viteza s-a redus la 25-40km/h.

La proiectarea profilului longitudinal s-a avut în vedere sistematizarea pe verticală a zonei de intersecții de la începutul, respectiv sfârșitul traseului, iar pe parcurs linia roșie s-a proiectat în general în rambleu (cca. 0.5-1,5m) deasupra terenului actual. Trasarea axului longitudinal s-a proiectat prin evitarea frângerii frecvente a liniei roșii si a declivităților alternante, cu dirijarea pantelor longitudinale spre șanțurile și podețele proiectate.

Profil transversal

Profilul transversal a drumului de ocolire va avea următoarea alcătuire:

  • Platforma: 9 m
  • Parte carosabilă: 2 x 3,50 m
  • Acostamente: 2 x 1 m, din piatră spartă amenajate cu panta de 4% din care 2 x 0,5 m benzi de încadrare
  • Panta transversală pe partea carosabilă: 2,5% (pantă unică sau în acoperiș)
  • Panta transversală pe acostamente: 2,5%
  • Acolo unde înalțimea taluzului o impune se vor monta parapeți de siguranță, prin urmare la platforma drumului se adaugă fâșiile de parapet cu lațimea de 1,3 m.

Structura rutieră a fost propusă în conformitate cu normativele privind dimensionarea structurilor rutiere cât şi a celor privind mixturile astfaltice executate la cald, iar pentru realizarea acesteia vor fi utilizate materiile prime şi resursele naturale prevăzute în prezentul memoriu.

Structura rutieră va avea urmatoarea alcătuire:

  • 4 cm strat de uzură din MAS 16
  • 6 cm strat de binder din BAD 22,4
  • 25 cm strat superior de fundație din agregate naturale stabilizate cu ciment
  • 35 cm strat inferior de balast
  • 15 cm strat de formă din balast nisipos

Traseul variantei ocolitoare se intersectează cu străzile Ion Creangă, Molidului și Hotarului, cu un drum de exploatare și câteva drumuri agricole.

Pentru realizarea legăturii cu străzile și drumurile mai sus menționate se vor amenaja un număr de trei sensuri giratorii care să faciliteze accesul spre și dinspre varianta de ocolire a municipiului Sebeș. Totodată se vor amenaja drumuri de folosință agricolă paralele cu varianta de ocolire pentru facilitarea riveranilor la terenurile agricole.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Vis

    miercuri, 21.12.2022 at 17:05

    Dupa cum merg aprobarile apoi execuția si furtișagul de rigoare, va fi gata in 2050 !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax