Actualitate
Guvernul cere ajutorul specialiştilor IT pentru modernizarea serviciilor publice. A lansat un program ce include burse de 2000 de euro pe lună
Guvernul a lansat joi GovITHub, program ce îşi propune să transforme serviciile publice cu ajutorul tehnologiei, în vederea îmbunătăţirii modului în care statul interacţionează cu cetăţenii şi cu mediul antreprenorial. În cadrul programului, vor fi disponibile şi burse de 2.000 de euro pe lună, timp de șase luni, iar acesta ar urma să devină operaţional din 1 septembrie.
Sectorul IT&C a ajuns la o pondere de 5,6% din PIB anul trecut, cu o valoare adăugată de 9 miliarde de euro. În România lucrează aproximativ 100.000 de programatori, dar, conform pieței, industria ar mai avea nevoie de 80.000 de angajați.
GovITHub este programul guvernamental care îi aduce laolaltă pe factorii importanți din domeniul IT din România. În GovITHub, care funcționează mai mult ca un consiliu consultativ, decât ca un hub, vor fi tineri din IT, antreprenori, manageri din companiile IT, membri ai administrației publice centrale și reprezentanți din industrie și societatea civilă.
Conform misiunii expuse, programul vrea să implementeze proiecte de modernizare a administrației, va sprijini antreprenoriatul în IT și va promova cultura open data și open source. Programul se va ghida după trei principii: Mobile First, Cloud Ready și Open by Default. Practic, serviciile vor fi gândite pentru dispozitivele mobile în principal, deschise și în Cloud.
„Platforma GovITHub se dorește a fi o platformă care să reunească oameni care au curajul și care vor avea curajul să facă o pauză, să spun așa, în activitatea lor profesională sau în businessul lor din sectorul privat și să vină să dea o mână de ajutor în administrație, pentru a găsi soluții inovatoare în a rezolva anumite probleme și pentru o mai bună funcționare a administrației și pentru o creștere a calității serviciilor pe care administrația românească le furnizează cetățenilor, pentru mai multă transparență și în modul de lucru al administrației și mai ales pentru a putea continua procesul de simplificare pe care l-am început”, a afirmat premierul Dacian Cioloș.
Coordonarea programului va fi făcută de Consiliul GovITHub, iar pentru reprezentare, membri vor alege Comitetul GovITHub (CoRe), format din antreprenori, experți și membri ai administrației. Comitetul se reunește o dată pe lună pentru a analiza stadiul proiectelor și realizează un raport anual pe care îl prezintă în cadrul unui eveniment public – ITagora.
Membrii GovITHub sunt selectați pe durata a șase luni, în regim de voluntariat (8 ore pe săptămână) sau de fellowship (poziție remunerată). Vor fi selectați 10 bursieri care se vor implica full-time în activitatea Hub-ului, iar alături de ei vor fi apropae 100 de voluntari.
Consiliul interimar care va începe activitatea GovITHub e format din Florin Talpeș (Bitdefender), Radu Georgescu (GECAD), Bogdan Iordache (HowToWeb și TechHub), Andrei Avădanei (DefCamp), Dan Nechita (Cancelaria prim-ministrului), Radu Puchiu (Cancelaria prim-ministrului).
„GovITHub vrea să fie o platformă unde oameni din industrie vin să dea o mână de ajutor în administrație pentru a găsi soluții inovatoare pentru a rezolva anumite probleme“, a spus premierul Dacian Cioloș.
Cine vrea să se implice poate primi burse de 2.000 de euro
La programul GovITHub vor participa tineri specialişti în domeniul IT, antreprenori, manageri de proiecte din companiile IT, membri ai administraţiei publice centrale şi membri ai asociaţiilor de profil IT din zona non-guvernamentală, clustere şi non-profit.
Programul GovITHub ar urma să devină operaţional la 1 septembrie 2016.
GovITHub este programul guvernamental care îi aduce laolaltă pe cei care cred într-un viitor digital pentru România prin transformarea serviciilor publice cu ajutorul tehnologiei. Un spațiu în care cei cu talent și spirit inovator se intersectează cu cei care au experiența și rigoarea administrației publice, GovITHub reunește specialiști, antreprenori și factori de decizie cu scopul comun de a rezolva probleme stringente ale serviciilor publice și de a transforma modul în care statul interacționează cu cetățenii și cu mediul antreprenorial.
Participanți:
– Tineri specialiști în domeniul tehnologiei informației care vor sa lucreze pe proiecte concrete ale administrației și tineri specialiști care dezvoltă soluții de securitate cibernetică
– Antreprenori care vor să genereze soluții pentru servicii publice mai bune
– Manageri de proiect din companiile IT care vor să înțeleagă mai bine procesele interne ale administrației
– Membri ai administrației publice centrale cu înclinație către inovație și intraprenoriat
– Membri aiasociațiilor de profil IT din zona non-guvernamentală, clustere și non-profit
Printre obiectivele programului se numără:
– Implementarea de proiecte din domeniul tehnologiei informației (IT delivery): Echipe comune lucrează concentrat pentru rezolvări punctuale ale unor probleme concrete ce necesită construcția/modificarea unor aplicații sau a unor platforme online. Prioritate au proiectele ce simplifică procedurile administrației (țintele Comisiei pentru tăiat hârtii, debirocratizarea administrației în relația cu cetățenii și cu companiile, obiectivele strategiei pentru o mai bună reglementare, alte proiecte prioritare) și care îmbunătățesc serviciile electronice oferite cetățenilor. Rezultatele vor fi testate în cadrul administrației de către instituțiile cu atribuții legale în domeniile în cauză. Se va urmări reducerea suprapunerilor de funcționalități cu sisteme informatice existente sau în curs de implementare.
– Promovarea OpenData și OpenSource: Echipe de specialiști, formate din antreprenori, integratori, dezvoltatori, designeri, programatori, manageri de proiect ș.a. concep proiecte open source care dezvolta noi metode analitice pentru seturile de date disponibile pe data.gov.ro și propun spre publicare noi seturi de date și aplicații.
Structură:
– Consiliul GovITHub este format din 9 până la 17 persoane: antreprenori și specialiști, exponenți ai dezvoltării și inovației în domeniul tehnologia informației din România, și experți din administrația publică centrală. Consiliul GovITHub identifică arii cu potențial de dezvoltare, propune și urmărește noi proiecte ce pot fi dezvoltate. Justificare: Oferă cadrul prin care vectorii de influență și imagine din mediul antreprenorial se pot implica în GovITHub fără o investiție majoră de timp.
– Membrii GovITHub sunt specialiști care implementează proiectele GovITHub. Ei trebuie să dețină cunoștințe avansate și experiența în domenii precum: analiza de business sau de procese în mediul public, arhitecturi ale sistemelor informatice hardware și software, arhitecturi de baze de date, programare, design, management de proiect, securitate cibernetică, audit tehnic și altele. Aceștia sunt selectați de către Consiliul GovITHub printr-un proces competitiv – în baza pregătirii, realizărilor și a potențialului disruptiv, pe o durată de 1 an. Justificare: Membrii GovITHub asigură resursa umană necesară pentru implementarea proiectelor. O poziție de prestigiu, cu varii beneficii de imagine pentru cei selectați, calitatea de Membru GovITHub este echivalentul unui „fellowship” la nivel înalt. Pe criterii competitive, zece membri GovITHub primesc pe durata a 6 luni o bursă în regim „fellowship” pentru a participa cu normă întreagă în programul GovITHub.
– Comunitatea GovITHub reunește companii, organizații și instituții partenere ale GovITHub. Comunitatea GovITHub promovează proiectele GovITHub și susține prin diferite mecanisme proiectele născute în cadrul GovITHub care au potențial comercial, pe criterii competitive. Justificare: Comunitatea GovITHub cooptează acceleratoare și incubatoare de afaceri, hub-uri IT, ONG-uri, fonduri de investiții, startup-uri și companii private pe două dimensiuni: promovare reciprocă și sprijin pentru proiectele cu potențial concepute în cadrul GovITHub.
– GovITHub funcționează în cadrul Guvernului, în strânsă colaborare cu Direcția Guvernamentală pentru Tehnologia Informației și cu Direcția de Servicii Online și Design (DSOD). Coordonarea GovITHub este asigurată de Cancelaria Prim-Ministrului.
Mai multe detalii aici.
surse: start-up.ro, gov.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News