Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Impozitele și taxele locale din municipiul Alba Iulia se modifică de anul viitor. Nivelul și modul de calcul. PROIECT


Publicat

primaria alba iulia

Primăria municipiului Alba Iulia a publicat în consultare publică un proiect de hotărâre privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele și taxele locale, alte taxe, taxe speciale și amenzi aplicabile în anul 2019. Documentul prezintă, printre altele, modul de calcul al impozitului pe clădiri, terenuri sau mijloace de transport, detalii despre plata acestora, scutiri alocate potrivit legii, taxele pentru eliberarea certificatelor, avizelor şi a autorizaţiilor.

Impozitul și taxa pe clădiri

Orice persoană care are în proprietate o clădire situată în România datorează anual impozit pentru acea clădire. Pentru clădirile proprietate publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale, concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, oricăror entităţi, altele decât cele de drept public, se stabileşte taxa pe clădiri, care reprezintă sarcina fiscală a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz, în condiţii similare impozitului pe clădiri.

Calculul impozitului pe clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice

Pentru clădirile rezidenţiale şi clădirile-anexă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin aplicarea unei cote de 0,1% asupra valorii impozabile a clădirii. Prin clădire rezidențială se ințelege construcție alcătuită din una sau mai multe camere folosite pentru locuit, cu dependințele, dotările și utilitățile necesare, care satisface cerințele de locuit ale unei persoane sau familii.

Valoarea impozabilă a clădirii, exprimată în lei, se determină prin înmulţirea suprafeţei construite desfăşurate a acesteia, exprimată în metri pătraţi, cu valoarea impozabilă corespunzătoare, exprimată în lei/m2, din tabelul următor:

taxcladiritaxcladiri2

În cazul unei clădiri care are pereţii exteriori din materiale diferite, pentru stabilirea valorii impozabile a clădirii se identifică în tabelul anterior, valoarea impozabilă cea mai mare corespunzătoare materialului cu ponderea cea mai mare. Suprafaţa construită desfăşurată a unei clădiri se determină prin însumarea suprafeţelor secţiunilor tuturor nivelurilor clădirii, inclusiv ale balcoanelor, logiilor sau ale celor situate la subsol sau la mansardă, exceptând suprafeţele podurilor neutilizate ca locuinţă, ale scărilor şi teraselor neacoperite.

Valoarea impozabilă a clădirii se ajustează în funcţie de rangul localităţii şi zona în care este amplasată clădirea, prin înmulţirea valorii determinate mai sus cu coeficientul de corecţie corespunzător, redat mai jos:

În cazul unui apartament amplasat într-un bloc cu mai mult de 3 niveluri şi 8 apartamente, coeficientul de corecţie se reduce cu 0,10.

Valoarea impozabilă a clădirii, se reduce în funcţie de anul terminării acesteia, după cum urmează:

  • cu 50%, pentru clădirea care are o vechime de peste 100 de ani la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă;
  • cu 30%, pentru clădirea care are o vechime cuprinsă între 50 de ani şi 100 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă;
  • cu 10%, pentru clădirea care are o vechime cuprinsă între 30 de ani şi 50 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă.

Pentru anul fiscal 2019, impozitul pe clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, se indexează cu rata inflației pe anul 2017, respectiv 1,34%.

Calculul impozitului pe clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice

Clădire nerezidențială – orice clădire care nu este rezidențială.  Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,5% asupra valorii care poate fi:

  • valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă, depus la organul fiscal local până la primul termen de plată din anul de referinţă;
  • valoarea finală a lucrărilor de construcţii, în cazul clădirilor noi, construite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă;
  • valoarea clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă.

Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, a căror valoare nu poate fi stabilită conform prevederilor anterioare, impozitul se calculează prin aplicarea unei cote de 2% asupra valorii impozabile determinate conform impozitului de la clădirile rezidentiale (art. 457 Cod Fiscal).

Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, utilizate pentru activităţi din domeniul agricol, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,4% asupra valorii impozabile a clădirii.

Pentru anul fiscal 2019, impozitul pe clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, se indexează cu rata inflației pe anul 2017, respectiv 1,34%.

Calculul impozitului/taxei pe clădirile deţinute de persoanele juridice

Pentru clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,2% asupra valorii impozabile a clădirii; se stabiliște o cotă adițională de 25%.

Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 1% asupra valorii impozabile a clădirii.

Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, utilizate pentru activităţi din domeniul agricol, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,4% asupra valorii impozabile a clădirii.

Pentru clădirile cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, impozitul se determină prin însumarea impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidenţial, cu impozitul calculat pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial.

Pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădiri, valoarea impozabilă a clădirilor aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, este valoarea de la 31 decembrie a anului anterior celui pentru care se datorează impozitul/taxa şi poate fi:

  • ultima valoare impozabilă înregistrată în evidenţele organului fiscal;
  • valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării;
  • valoarea finală a lucrărilor de construcţii, în cazul clădirilor noi, construite în cursul anului fiscal anterior;
  • valoarea clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în cursul anului fiscal anterior;
  • în cazul clădirilor care sunt finanţate în baza unui contract de leasing financiar, valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării;
  • în cazul clădirilor pentru care se datorează taxa pe clădiri, valoarea înscrisă în contabilitatea proprietarului clădirii şi comunicată concesionarului, locatarului, titularului dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz.

Valoarea impozabilă a clădirii se actualizează o dată la 3 ani pe baza unui raport de evaluare a clădirii întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării, depus la organul fiscal local până la primul termen de plată din anul de referinţă.

În cazul în care proprietarul clădirii nu a actualizat valoarea impozabilă a clădirii în ultimii 3 ani anteriori anului de referinţă, cota impozitului/taxei pe clădiri este 5%.

Pentru anul fiscal 2019, impozitul/taxa pe clădirile deţinute de persoanele juridice, se indexează cu rata inflației pe anul 2017, respectiv 1,34%.

Plata impozitului/taxei pe clădiri (art. 462 Cod Fiscal)

Impozitul pe clădiri se plăteşte anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie, inclusiv.

Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, datorat pentru întregul an de către contribuabili, până la data de 31 martie a anului respectiv, se acordă o bonificaţie de 10% pentru persoane fizice și 5% pentru persoane juridice.

Impozitul pe clădiri, de până la 50 lei inclusiv, se achită integral la primul termen de plată.

În cazul contractelor de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă, care se referă la perioade mai mari de o lună, taxa pe clădiri se plăteşte lunar, până la data de 25 inclusiv a 10 lunii următoare fiecărei luni din perioada de valabilitate a contractului, de către concesionar, locatar, titularul dreptului de administrare sau de folosinţă.

În cazul contractelor care se referă la perioade mai mici de o lună, persoana juridică de drept public care transmite dreptul de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă colectează taxa pe clădiri de la concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinţă şi o varsă lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare fiecărei luni din perioada de valabilitate a contractului.

Scutiri (art. 456 Cod Fiscal)

Nu se datorează impozit/taxă pe clădiri pentru:

a) clădirile aflate în proprietatea publică sau privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, cu excepţia încăperilor folosite pentru activităţi economice sau agrement, altele decât cele desfăşurate în relaţie cu persoane juridice de drept public;

b) clădirile aflate în domeniul privat al statului concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, instituţiilor publice cu finanţare de la bugetul de stat, utilizate pentru activitatea proprie a acestora;

c) clădirile aflate în proprietatea fundaţiilor înfiinţate prin testament constituite, conform legii, cu scopul de a întreţine, dezvolta şi ajuta instituţii de cultură naţională, precum şi de a susţine acţiuni cu caracter umanitar, social şi cultural;

d) clădirile care, prin destinaţie, constituie lăcaşuri de cult, aparţinând cultelor religioase recunoscute oficial, asociaţiilor religioase şi componentelor locale ale acestora, precum şi casele parohiale, cu excepţia încăperilor folosite pentru activităţi economice;

e) clădirile funerare din cimitire şi crematorii;

f) clădirile utilizate de unităţile şi instituţiile de învăţământ de stat, confesional sau particular, autorizate să funcţioneze provizoriu ori acreditate, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice care generează alte venituri decât cele din taxele de şcolarizare, servirea meselor pentru preşcolari, elevi sau studenţi şi cazarea acestora, precum şi clădirile utilizate de către creşe, astfel cum sunt definite şi funcţionează potrivit Legii nr. 263/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea creşelor, cu modificările şi completările ulterioare;

g) clădirile unei instituţii sau unităţi care funcţionează sub coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice sau a Ministerului Tineretului şi Sportului, precum şi clădirile federaţiilor sportive naţionale, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice;

h) clădirile unităţilor sanitare publice, cu excepţia încăperilor folosite pentru activităţi economice;

i) clădirile din parcurile industriale, parcurile ştiinţifice şi tehnologice, precum şi cele utilizate de incubatoarele de afaceri, cu respectarea legislaţiei în materia ajutorului de stat;

j) clădirile care sunt afectate activităţilor hidrotehnice, hidrometrice, hidrometeorologice, oceanografice, de îmbunătăţiri funciare şi de intervenţii la apărarea împotriva inundaţiilor, precum şi clădirile din porturi şi cele afectate canalelor navigabile şi staţiilor de pompare aferente canalelor, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice;

k) clădirile care, prin natura lor, fac corp comun cu poduri, viaducte, apeducte, diguri, baraje şi tuneluri şi care sunt utilizate pentru exploatarea acestor construcţii, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru alte activităţi economice;

l) clădirile aferente infrastructurii feroviare publice sau infrastructurii metroului;

m) clădirile Academiei Române şi ale fundaţiilor proprii înfiinţate de Academia Română, în calitate de fondator unic, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice;

n) clădirile aferente capacităţilor de producţie care sunt în sectorul pentru apărare cu respectarea legislaţiei în materia ajutorului de stat;

o) clădirile care sunt utilizate ca sere, solare, răsadniţe, ciupercării, silozuri pentru furaje, silozuri şi/sau pătule pentru depozitarea şi conservarea cerealelor, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru alte activităţi economice;

p) clădirea folosită ca domiciliu şi/sau alte clădiri aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevăzute la art. 2 lit. a), c) – e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2007, cu modificările şi completările ulterioare. Scutirea se acordă proporțional cu cota de proprietate;

q) clădirile aflate în domeniul public al statului şi în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice;

r) clădirile aflate în proprietatea sau coproprietatea veteranilor de război, a văduvelor de război şi a văduvelor nerecăsătorite ale veteranilor de război. Scutirea se acordă integral pentru clădirile deținute în comun cu soțul sau soția. În situaţia în care o cotă-parte din clădiri aparţine unor terţi, scutirea nu se acordă pentru cota-parte deţinută de aceşti terţi;

s) clădirea folosită ca domiciliu aflată în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevăzute la art. 1 al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificările și completarile ulterioare, si a persoanelor fizice prevazute la art.1 din OG nr.105/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.189/2000, cu modificarile si completarile ulterioare. Scutirea se acordă pentru întreaga clădire de domiciliu deținută în comun cu soțul sau soția. În situația în care o cotă parte din clădirea de domiciliu aparține unor terți, scutirea nu se acordă pentru cota-parte deţinută de aceşti terţi;

t) clădirea folosită ca domiciliu aflată în proprietatea sau coproprietatea persoanelor cu handicap grav sau accentuat şi a persoanelor încadrate în gradul I de invaliditate, respectiv a reprezentanţilor legali, pe perioada în care au în îngrijire, supraveghere și întreținere persoane cu handicap grav sau accentuat și persoane încadrate în gradul I de invaliditate. Scutirea se acordă pentru întreaga clădire de domiciliu deținută în comun cu soțul sau soția. În situația în care o cotă parte din clădirea de domiciliu aparține unor terți, scutirea nu se acordă pentru cota-parte deţinută de terţi;

u) clădirile aflate în proprietatea organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale din România, cu statut de utilitate publică, precum şi cele închiriate, concesionate sau primite în administrare ori în folosinţă de acestea de la o instituţie sau o autoritate publică, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice;

v) clădirile destinate serviciului de apostilă şi supralegalizare, cele destinate depozitării şi administrării arhivei, precum şi clădirile afectate funcţionării Centrului Naţional de Administrare a Registrelor Naţionale Notariale;

w) clădirile deţinute sau utilizate de către întreprinderile sociale de inserţie;

x) clădirile clasate ca monumente istorice, de arhitectură sau arheologice, indiferent de titularul dreptului de proprietate sau de administrare, care au faţada stradală şi/sau principală renovată sau reabilitată conform prevederilor Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice.

Vezi AICI proiectul complet.

Etapa de consultare a populației se desfășoară până în data de 13 decembrie 2018, perioadă în care sunt așteptate observațiile și sugestiile cetățenilor în scris, la sediul Direcției Venituri (strada Ardealului, nr. 1 – 3), Registratură sau pe adresa de email taxe@apulum.ro.

Dezbaterea publică va avea loc în data de 14 decembrie, ora 10:00, în sala de ședințe a Primăriei municipiului Alba Iulia, strada Calea Moților, nr. 5A.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sănătății: Relaxări pentru vaccinați, restricții pentru nevaccinați, dacă cifrele pandemiei cresc

Publicat

Ministrul Sănătăţii, Ioana Mihăilă, este de opinie că relaxările pot continua pentru persoanele vaccinate, însă pentru cei neimunizați trebuie să existe restricţii, dacă cifrele vor creşte semnificativ. Ea a mai spus că medicii de familie vor fi stimulați să meargă să vaccineze la domiciliul pacienților, iar spitalele vor oferi vaccinare în ambulatoriu.

„Cred că, având în vedere evoluţia pandemiei, relaxările pentru vaccinaţi pot să continue şi mi se pare normal ca vaccinaţii să stea în continuare în birouri fără mască, dacă toţi cei din biroul respectiv sunt vaccinaţi, dar, pentru persoanele nevaccinate, care sunt cele mai expuse riscului, dacă cifrele cresc semnificativ, să existe restricţii. Ce am făcut a fost să prezentăm, de fapt, în coaliţie măsuri care au funcţionat în alte state. Acestea au fost ipoteze de lucru, nu s-a luat încă o decizie, urmează ca săptămâna viitoare să reluăm fiecare dintre aceste măsuri şi să vedem care vor fi considerate oportune”, a declarat ministrul Sănătății vineri seară la B1 Tv, potrivit Agerpres.

Ea spune că medicii de familie trebuie să se implice mai mult în campania de vaccinare, prin facilitarea vaccinării la domiciliul pacientului, activitate care ar urma să fie plătită mai mult.

„Avem în lucru o campanie prin care ţintim să implicăm mai mult medicii de familie, atât a-i face mai abili în comunicarea directă cu pacienţii, cât şi a le facilita inclusiv vaccinarea la domiciliul pacientului şi urmează, probabil săptămâna viitoare, să promovăm o ordonanţă de urgenţă prin care să stabilim şi un tarif mai mare pentru vaccinarea la domiciliu. Şi, de asemenea, definim acest serviciu de vaccinare în ambulatoriile spitalelor. Astfel putem să fim mai aproape şi să facem vaccinarea mai facilă pentru acele persoane care se află la risc mai mare, şi anume pacienţii cronici care se prezintă în mod obişnuit în ambulatoriu”, a mai declarat Ioana Mihăilă.

Întrebată unde va lovi mai tare valul patru al pandemiei, aceasta a opinat că probabil în comunităţile cu o rată scăzută a vaccinării.

„Avem acorduri semnate cu Comisia Europeană pentru noi doze de vaccin, dacă ele vor fi necesare, vorbim de doza a treia, vorbim de anii 2022, 2023, acorduri care sunt făcute cu mult în beneficiul statelor membre, în sensul că aceste vaccinuri vor fi adaptate cu noile tulpini. Dozele, chiar dacă sunt cumva agreate de pe acum, contractul va veni pentru noi doze cu noi tulpini”, a precizat aceasta.

Ea a avertizat că 87% din cazurile de infectare cu SARS-CoV-2 apărute în ultimele patru săptămâni și 91% din decesele cauzate de COVID-19 au fost înregistrate în rândul persoanelor nevaccinate.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Ursul care a omorât un cioban și a rănit grav un altul va fi ELIMINAT. Bărbatul desfigurat de urs, operat timp de 7 ore

Publicat

Ursul care a omorât un cioban vineri seară va fi eliminat, a anunțat ministrul Mediului, Tanczos Barna. Acesta a precizat că autoritățile locale au elaborat documentația pentru emiterea acordului de extragere a animalului.

Reamintim faptul că trei ciobani au fost atacați vineri de un urs în apropierea unei stâne din Harghita: unul dintre ei a fost găsit mort, iar altul a trecut printr-o operație de șapte ore pentru a-i fi salvată viața. 

Citește și VIDEO ATENȚIE: Patru urși, văzuți lângă Alba Iulia. O ursoaică cu doi pui și un mascul mare, filmați pe raza comunei Ciugud

„Noi victime ale urșilor au fost înregistrate în România după ce, noaptea trecută, un urs a atacat trei persoane în zona montană a județelor Suceava și Harghita. Un bărbat de 26 de ani a decedat iar altul este internat în spital în stare critică. Încă mai așteptăm ca autoritățile abilitate să finalizeze investigațiile, însă un lucru este clar: ursul reprezintă un pericol real astăzi în România.

În cursul nopții Jandarmeria, Garda de Mediu și Agenția de Mediu Harghita au elaborat documentația necesară emiterii acordului de extragere a animalului care a cauzat decesul persoanei”, a scris ministrul Mediului sâmbătă pe Facebook.

Tanczos Barna spune că este nevoie de măsuri pentru reducerea „la minimum” a riscului producerii unor astfel de evenimente.

„Ministerul Mediului va continua să facă toți pașii necesari pentru a soluționa problema urșilor în România. Am pregătit cadrul legal pentru intervenția imediată în intravilanul localităților și vom lua toate măsurile necesare reducerii contactelor (întâlnirilor) om-urs pentru a asigura atât siguranța cetățenilor cât și protejarea speciei.

Transmit sincere condoleanțe familiei îndurerate și cred, în continuare, că nimic nu poate fi mai presus de viețile oamenilor.

Trebuie să fim raționali și să aplicăm măsuri prin care să reducem la minimum riscul producerii unor asemenea evenimente în viitor”, a mai arătat Tanczos Barna.

Trei bărbați au fost atacați de urs, vineri seară, la o stână din județul Harghita, la granița cu Suceava. Unul dintre ei a ajuns în stare gravă la spital, iar un altul, care a fost dat dispărut, a fost găsit mort în pădure.

Ciobanul rănit a ajuns la Spitalul Sfântul Spiridon din Iaşi, unde a fost operat timp de şapte ore de echipe mixte de medici ORL şi de chirurgi maxilo-faciali, potrivit Agerpres.

Coordonatorul SMURD Iaşi, prof. univ. dr. Diana Cimpoeşu, a informat că el avea traumatism cranio-cerebral sever, parieto-temporal drept, plăgi muşcate cu amputaţie de degete şi leziuni la nivel abdominal, precum şi fracturi faciale multiple.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Proiect ambițios pentru revitalizarea Parcului Arini din Sebeș. Documentațiile tehnice sunt în lucru

Publicat

Spațiu îndrăgit de promenadă și de petrecere a timpului liber, Parcul Arini din municipiul Sebeș va fi reabilitat și revitalizat prin intermediul unui amplu proiect pe care îl susține Primăria Municipiului Sebeș.

Acest proiect presupune amenajarea mai multor spații cu destinații utile: alee ecologică în suprafață de peste 4200 mp, amfiteatru, pistă de biciclete de 2.000 mp, locuri de joacă, skate park, o suprafaţă generoasă dedicată animalelor de companie, pavilioane de şah, foișor pentru fanfară.

Potrivit reprezentanților Primăriei Sebeș, vegetația și cursurile de apă se vor împleti armonios. Pe o suprafață de 900 mp se vor amenaja parcări cu dale înierbate, iar parcul va fi dotat cu mobilier urban adecvat.

Vor fi create spații funcționale destinate tuturor categoriilor de vârstă și diferitelor preocupări ale vizitatorilor, prin realizarea unor sectoare pentru odihnă, sectoare pentru mișcare, sectoare pentru copii. O atenție specială va fi acordată accesului persoanelor cu dizabilități.

 

Obiectivul de investiții ”Reabilitare și revitalizare Parc Arini” se află momentan în faza de proiectare (etapele PAC și PT+DE), încheindu-se contractul de servicii de proiectare pentru aceste faze cu asigurarea asistenţei tehnice din partea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor.

Valoarea contractului este de 272.510 lei.

Termenul de proiectare pentru prima etapă care include proiectul pentru autorizarea lucrărilor de construire este de 120 zile (data limită fiind 10.09.2021). După obținerea autorizaţiei de construire, se va emite ordinul de începere a serviciilor pentru etapa a doua (faza proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie). Termenul de proiectare pentru această a doua etapă este de 30 zile.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Comisie de Acord Unic pentru eliberarea autorizațiilor de construcții în Alba. Înființare și procedură, la aprobat în ședința CJ

Publicat

Consilierii județeni din Alba au de aprobat, în ședința de joi, 29 iulie, înființarea Comisiei de Acord Unic în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii.

Aceasta va funcționa în structura Direcției amenajarea teritoriului și urbanism din cadrul aparatului de specialitate a Consiliului Județean Alba.

La cererea solicitantului, comisia va furniza contracost avizele și acordurile necesare autorizării executării lucrărilor de construcții prin emiterea acordului unic, în baza documentației pentru autorizarea executării lucrărilor de construire/desființare, însoțită de documentațiile tehnice de avizare, depuse în format electronic.

Potrivit proiectului, Comisia de Acord Unic, în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii are caracter permanent și își desfășoară activitatea, de regulă, prin procedură scrisă electronică, prin intermediul punctului unic de contact http://www.edirect.e-guvernare.ro, iar în situațiile în care se impune, prin reuniuni de lucru la sediul Consiliului Județean Alba. Se întrunește ori de câte ori este nevoie pentru emiterea acordurilor unice, cu respectarea termenelor legale.

În prezent, obținerea avizelor și acordurilor necesare emiterii autorizației de construire se face prin obligația investitorului în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții republicată, cu modificările şi completările ulterioare, situație care prezintă desfășurarea dificilă a procedurii și unele necorelări între măsurile și condițiile impuse de avizatori, potrivit documentației prezentate consilierilor.

Comisia de Acord Unic va fi formată din:

– specialiști provenind din structura proprie a aparatului de specialitate al Consiliului Județean Alba, care asigură și secretariatul comisiei;

– reprezentanții delegați ai tuturor administratorilor/furnizorilor de utilități publice urbane – avizatori;

– reprezentanți împuterniciți ai serviciilor descentralizate ale administrației publice centrale în domeniile prevenirii și stingerii incendiilor, apărării civile și sănătății populației, prevăzute de lege;

– reprezentanți ai altor instituții emitente de avize și acorduri relevante, după caz.

Atribuții ale Comisiei de Acord Unic:

– primește prin intermediul secretariatului comisiei, documentațiile tehnice de avizare specifice, depuse în format electronic;

– analizează documentațiile în conformitate cu legislația specifică în vederea emiterii avizelor / acordurilor;

– în situațiile în care emitenții de avize/acorduri consideră necesare completări sau modificări ale documentației, Comisia de Acord Unic în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii analizează solicitările în cauză și modul în care acestea infuențează condițiile tehnice impuse prin alte avize/acorduri și conduc la modificarea soluției, comunicând aceste aspecte atât solicitantului, cât și avizatorilor afectați;

– transmite secretariatului atât avizele obținute prin Comisia de Acord Unic în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii, cât şi propunerea de acord unic, în vederea informării solicitantului și continuării procedurii de autorizare a executării lucrărilor de construire.

Secretariatul Comisiei de Acord – atribuții principale:

– preia documentațiile și verifică respectarea condițiilor impuse în certificatul de urbanism depus de solicitanți. În situația în care documentația depusă nu respectă cerințele urbanistice care să permită continuarea procedurii de avizare-autorizare, returnează solicitantului documentația neconformă. În situația respectării condițiilor urbanistice, transmite documentațiile de avizare, prin intermediul punctului unic de contact http://www.edirect.e-guvernare.ro, către fiecare reprezentant al avizatorilor menționat în certificatul de urbanism;

– urmărește emiterea avizelor în termenul prevăzut de lege, iar în cazul depășirii acestora sesizează Inspectoratul de Stat în Construcții în vederea aplicării sancțiunilor, conform legislaţiei în vigoare;

– transmite solicitantului avizele obținute prin intermediul Comisiei de Acord Unic în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii, în vederea continuării procedurii.

Comisia de Acord Unic va funcționa în baza unui Regulament de organizare și funcționare aprobat prin Dispoziție a președintelui Consiliului Județean Alba, după aprobarea Hotărârii privind înființarea acesteia. Regulamentul de organizare și funcționare al C.A.U. va include și Protocolul de colaborare cadru încheiat cu autoritățiile, instituțiile și alte entități avizatoare

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate