Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Încă o încercare pentru concesionarea pavilionului central de la Baza de Agrement Mamut. Licitaţie în 15 iulie, organizată de Primăria Alba Iulia


Publicat

mamut panoramic

mamut, restaurantPrimăria Alba Iulia scoate din nou la licitaţie pavilion central din interiorul Bazei de Agrement de pe dealul Mamut. Licitaţia în vederea concesionării clădirii de 217.73 mp va avea loc pe 15 iulie, de la ora 13.00, în sediul de vizavi de Bancpost.

Concesionarea spaţiului se va face împreună cu instalațiile, rețelele și echipamentele aferente.

Condiţiile sunt similare celor de la licitaţia anterioară, adică prețul minim de pornire al licitației publice este de 2.886 lei/lună, iar durata concesiunii este de 5 ani cu posibilitate de prelungire prin acordul părților.

Destinația spaţiului este pavilion destinat servirii de produse de prima necesitate în varianta bufet (CAEN 5610 – restaurante).

Problema cea mai mare care îi descurajează pe comercianți este faptul că locația nu racordată la alimentarea cu apă potabilă, ceea ce îngreunează sau chiar face imposibilă autorizarea sanitară pentru activități de bufet și restaurant.

Reamintim că pentru punerea în valoare a resurselor naturale de pe raza municipiului Alba Iulia şi dezvoltarea turismului în această zonă, lângă Parcul Dendrologic „Dr. Ioan Lazăr”, în zona Mamut a fost construită o bază de agrement care cuprinde locuri de parcare, locuri destinate desfăşurării unor activităţi de picnic, loc de joacă pentru copii, un pavilion central destinat desfăşurării de activităţi de alimentaţie publică.

Acesta este la baza pistei de biciclete în lungime de peste 5.000 m, prevăzută cu refugii, locuri de belvedere, locuri de joacă pentru copii, locuri de picnic, inaugurată anul trecut.

Citeşte şi FOTO: Pista de biciclete de pe Mamut, DESCHISĂ oficial. Ce urmează să se facă în cea mai nouă în zonă de agrement din Alba Iulia

Pentru punerea în valoare a acestor investiţii şi pentru atragerea în zonă a cât mai multor amatori de activităţi în aer liber, localnici şi turişti, se organizează închirierea prin licitaţie publică a pavilionului central din incinta bazei de agrement. Perioada de închiriere de 5 ani a fost aleasă, având în vedere că prin programul de finanţare din fonduri europene se include obligaţia de a asigura sustenabilitatea investiţiei pentru acest interval.

Pavilionul central are o suprafaţă totală de 217,3 mp, cu terasă acoperită de 31,34 mp, spaţiu de recreere de 91,62 mp, bucătărie de 19,23 mp, hol acces magazine şi grup sanitar de 9,42 mp, magazine de 11,8 mp, două grupuri sanitare de câte 3,43 mp, alt hol de 8,82 mp cu acces la alte două grupuri sanitare de câte 14,57 mp, cameră centrală termică de 7,40 mp.

Potrivit contractului de închiriere aprobat de CL Alba Iulia anul trecut, locatarul îşi va desfăşura activitatea în perioada 15 februarie – 15 decembrie, iar chiria va fi plătită strict pentru acest interval. Are însă posibilitatea să desfăşoare activitate şi în afara acestui interval, cu anunţarea primăriei şi plata corespunzătoare.

Consiliul Local, în calitate de locator, poate organiza evenimente în incinta bazei, după un program stabilit cu locatarul, iar acesta din urmă trebuie să asigure, printre altele, repararea şi întreţinerea locaţiei, accesul la unele grupuri sanitare ale vizitatorilor şi paza obiectivului. Trebuie să angajeze personal, minimum 4 persoane şi nu poate subînchiria sau subconcesiona.

De asemenea, chiriaşul are obligaţia să organizeze evenimente culturale cel puţin o dată la 3 luni, numai cu acordul primarului. Trebuie să ţină însă cont de programul de evenimente al municipiului.

Citeşte şi 24 iunie: Primăria Alba Iulia organizează LICITAŢIE pentru 10 spaţii în Cetatea Alba Carolina ce vor fi concesionate comercianţilor. Condiţii

Detalii despre licitaţia din 15 iulie

Taxa de înscriere la licitație este de 20 lei, prețul Caietului de Sarcini este de 10 lei, garanția reprezintă valoarea minimă a redevenței pentru o perioadă de 6 luni.

Depunerea ofertelor se face în perioada 6– 10 iulie, la Primăria municipiului Alba Iulia cu sediul in Alba Iulia, str. Calea Moților, nr. 5A, cam 8 (Registratură) , într-un exemplar

Fiecare participant poate depune o singură ofertă.

Data limită pentru solicitarea clarificărilor este 1iulie 2015.

Ofertele se redactează în limba română și cuprind două plicuri unul exterior și unul interior.

– plicul exterior va cuprinde o fișă cu informații privind ofertantul și o declarație de participare semnată de ofertant, copie certificat de înmatriculare a societății și statut, declarație pe propria răspundere că ofertantul nu a fost condamnat în ultimii 5 ani pentru participarea la activități ale unei organizații criminale, pentru corupție, fraudă și/sau spălare de bani, pentru fapte care au adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greșeli in materie profesională, precum și faptul că nu se afla în situația de a fi in faliment ori lichidare, că în ultimii 3 ani nu și-a îndeplinit în mod defectuos obligațiile contractuale, certificat de atestare fiscală, bilanț contabil, declarație privind cifra de afaceri, scrisoare de bonitate, dovada plății garanției de participare, caiet de sarcini semnat și ștampilat.

– plicul interior conține oferta propriu-zisă numele (denumire) ofertantului și adresa acestuia.

Cumpărarea Documentației de Atribuire (cu caietul de sarcini inclus) se face la spațiul Primăriei, Serv. Administrarea Domeniului Public și Privat situat în Alba Iulia str. Calea Moților, nr.7, bl. S1, sc. E (vis-a-vis de BANCPOST), plata acesteia se face la Casieria Serviciului Administrarea Domeniului Public și Privat, în perioada 22 iunie-26 iunie 2015,

Achiziționarea acestora este condiție pentru acceptarea la licitație a ofertanților.

Pentru desfășurarea licitației este nevoie de cel puțin trei ofertanți.

În caz de amânare a ședinței de licitație, aceasta se va repeta în data de 22 iulie, de la ora 13.00.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Tragica poveste a “Apostolului Tinerilor”, Ioan Suciu din Blaj. S-a stins sub privirile lui Iuliu Hossu, într-o celulă la Sighet

Publicat

Prigoana securității comuniste a avut ca țintă eliminarea preoților greco-catolici, după ce exprimarea acestei religii a fost interzisă. Printre victimele regimului se numără și “Apostolul Tinerilor”, Ioan Suciu.

Una dintre cele mai luminate minți ale bisericii greco-catolice s-a stins în celula 44 a penitenciarului de la Sighet, trupul neînsuflețit fiind aruncat într-o groapă comună, locul acesteia nu se cunoaște nici până azi.

Cel care avea să devină ”Apostolul tinerilor”

Ioan Suciu sau “Nelucu”, precum era alintat acasă, cel ce avea să devină “Episcopul Tinerilor”, s-a născut în data de 4 decembrie 1907, la Blaj. Fiu al preotului Vasile Suciu, urmează studiile școlii primare la Blaj (cla sele I-III), iar clasa a IV-a primară a făcut-o la Beiuș, din cauza condițiilor Primului Război Mondial.

După terminarea liceului, Episcopul Suciu a fost trimis la Roma, la Colegiul Bizantin ”Sf. Atanasie”, devenind doctor în teologie, fiind coleg și prieten cu Tit Liviu Chinezu, devenit și el episcop ulterior, decedat în condiții asemănătoare în temnițele comuniste. După absolvirea Institutului “Angelicum”, la 29 noiembrie 1931, a fost hirotonit preot, la Roma.

A devenit profesor la catedra pe care în trecut a deținut-o unchiul său

În urma hirotoniei a revenit la Blaj, unde a fost profesor de religie și limba italiană la Academia de Teologie, la catedra de Morală și Pastorală, pe care, odinioară, a onorat-o și unchiul său, Ioan Coltor, rector la Institutul Vancean, fiind unul dintre cei mai buni oratori ai Bisericii, dar în special, un prieten foarte apropiat al tinerilor.

Prin învestirea în funcția de Episcop Auxiliar de Oradea al Episcopului Iuliu Hossu, 29 august 1941, Episcopul Ioan Suciu este numit Administrator Apostolic al Arhidiecezei de Alba-Iulia și Făgăraș.

Noaptea arestului

Iată ce a relatat părintele Gheorghe Radeș din Berivoi/Berivoj, Țara Făgărașului, (el însuși arestat și purtat prin vreo 12 închisori), martor al arestării episcopului Ioan Suciu:

„La 28 octombrie 1948, Episcopul Suciu a fost în vizită canonică la parohia Ileni, iar apoi a binecuvântat lăcașul bisericesc din Berivoii Mici. Anunțat de Pr. Andrei Radeș (fratele autorului relatării) că a văzut mai mulți preoți greco-catolici la Miliția din Făgăraș, Episcopul Suciu a spus:

„Aceste momente grele de persecuție, prin care trece Biserica noastră, sunt cele mai fericite momente din viața noastră creștină, dacă le vom ști folosi bine pentru apărarea credinței, sunt momente care ne vor servi sigur mai ușor la mântuirea sufletului.”

Episcopul se afla în compania preotului Gh. Radeș, unde urma să rămână peste noapte. La miezul nopții decid să facă o vizită Preasfântului Sacrament din biserică, apoi se întorc în casă.

„După 1 noaptea o ceată de securiști ne-au devastat locuința. Doi dintre ei au intrat în dormitorul unde se afla canonicul Leon Sârbu și Părintele Govoran… Între timp alți doi securiști au intrat în camera în care se odihnea Preasfințitul. L-au ridicat și, legându-l la ochi, l-au dus într-o mașină ce se afla în stradă». Astfel a început pentru el calvarul închisorilor, Ministerului de Interne, Văcărești etc., până la punctul final, temnița din Sighet”.

Nu a avut parte de proces sau condamnare-a murit sub ochii episcopului Iuliu Hossu

La 28 octombrie 1948, a fost arestat și dus la Dragoslave, ulterior la Penitenciarul din Sighetul Marmației, fără a avea parte de vreun proces sau condamnare oficială.

Din cauza condițiilor precare, al regimului de izolare, ulcerului de la stomac, frigului și al foamei, se stinge din viață la 27 iunie 1953, în celula 44, sub privirile Episcopului Iuliu Hossu.

Trupul său a fost aruncat într-o groapă comună, în Cimitirul Săracilor, necunoscându-se locul exact nici azi.

Episcopul a combătut comunismul cu toată puterea sa: «astăzi şi în zilele ce vor urma – spune el – există un singur lucru pe care nu ai voie să-l faci, să fii trădător. Există un singur drum în viaţă care te îndepărtează de trădare, cel eroic. Numai pe această cale poţi răscumpăra lumea», potrivit historia.ro

Sursă info: Historia.ro, Bru.ro, Wikipedia

sursă foto: Facebook – tudorduicatudorduic 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO REPORTAJ la Parlamentul European, cu europarlamentarul Victor Negrescu: Unde lucrează și mănâncă aleșii de la Bruxelles

Publicat

Ce face un parlamentar european, unde lucrează, unde locuiește, sau chiar unde mănâncă – sunt întrebări normale pentru cetățenii unui stat european, dar în special pentru cei din România unde rolul unui eurodeputat nu este foarte bine prezentat. 

Pentru un răspuns la întrebările de mai sus am mers la Bruxelles, la Parlamentul European, alături de eurodeputatul Victor Negrescu. 

Vezi și Salariul minim în România va ajunge la 60% din salariul mediu brut, cu 1.000 de lei mai mare. Stadiul directivei europene

În linii mari, europarlamentarii decid prin legile pe care le propun, dezbat și apoi le votează, soarta țărilor care formează Uniunea Europeană.

Mai exact, legile emise de Parlamentul European sunt aplicate în fiecare țară din UE. La cinci ani, cetățenii statelor din Uniune sunt chemați la urne pentru a-și alege eurodeputații, însă activitatea acestora este sumar explicată votanților.

Din această cauză alegerile europarlamentare sunt ținute ”pe repede înainte”, iar din partea României, din cei 33 de europarlamentari parte din ei pot fi slab pregătiți.

Ce fac europarlamentarii la Bruxelles

La Bruxelles, în funcție de nivelul de activitate pe care îl desfășoară europarlamentarii pot opta pentru apartamente, sau camere de hotel, costurile de cazare fiind suportate de UE.

Victor Negrescu este vicepreședinte în comisia pentru cultură și educație și membru în comisia pentru bugete și afaceri constituționale, dar mai face parte și din alte comisii.

În mare parte a timpului, activitatea unui eurodeputat se desfășoară în cadrul clădirii Parlamentului European, în săli de ședință, săli de comisii sau subcomisii, unde dezbat și negociază amendamente.

Însă, odată pe lună merg la Strasbourg pentru circa o săptămână, unde se votează legile.

Unde mănâncă de obicei

Mâncarea este mai ieftină, cu un euro sau doi în cantina Parlamentului European, spune Victor Negrescu. Dacă au timp, între două sesiuni de discuții și comisii, europarlamentarii pot mânca la cantina instituției.

De la supe, fripturi, mâncare vegetariană, sau deserturi, totul se găsește la cantina parlamentului. De asemenea, aceștia pot opta pentru mâncarea restaurantelor din zona instituției, însă prețurile acolo sunt mai ridicate decât la cantină.

Fiecare europarlamentar cu biroul său

Europarlamentarii pot avea consilieri, iar Negrescu are doi. Consilierii lucrează în birou cu el și se ocupă de agenda acestuia, de la programari de întâlniri și până la a-i reaminti ce mai are de făcut într-o zi de lucru.

Fiecare europarlamentar are biroul său, unde își desfășoara activitatea în afara ședințelor sau a sesiunilor de dezbatere. În mare parte activitatea se împarte fie în birou, fie în sălile de ședință.

Europarlamentarii pe care cetățenii României îi votează apoi îi trimit la Bruxelles au o singură misiune: cea de a face, dezbate și vota legi, legi care vor influența modul în care statele Uniunii Europene își continuă parcursul european.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

BACALAUREAT 2022: Modele de subiecte la proba scrisă la alegere – geografie, logică, psihologie, economie, sociologie, filosofie

Publicat

examen

Ministerul Educației a pus la dispoziția liceenilor noi modele de subiecte pentru examenul de Bacalaureat 2022.

Proba la alegere în funcție de profil și specializare va fi în 22 iunie. Primele rezultate vor fi cunoscute în 1 iulie.

Vezi și BACALAUREAT 2022: Modele de subiecte pentru examenul de anul viitor, publicate de Ministerul Educației

Absolvenții liceelor cu profil Umanist, specializările Filologie și Științe sociale, pot alege între Geografie, Logică și argumentare, Psihologie, Economie, Sociologie și Filosofie.

MODELE de SUBIECTE BACALAUREAT 2022 – proba la alegere, pe discipline:

GEOGRAFIE

Model SUBIECT Geografie Bacalaureat 2022

Model BAREM Geografie Bacalaureat 2022

ECONOMIE

Model SUBIECT Economie Bacalaureat 2022

Model BAREM Economie Bacalaureat 2022

FILOSOFIE

Model SUBIECT Filosofie Bacalaureat 2022

Model BAREM Filosofie Bacalaureat 2022

LOGICĂ

Model SUBIECT Logică Bacalaureat 2022

Model BAREM Logică Bacalaureat 2022

PSIHOLOGIE

Model SUBIECT Psihologie Bacalaureat 2022

Model BAREM Psihologie Bacalaureat 2022

SOCIOLOGIE

Model SUBIECT Sociologie Bacalaureat 2022

Model BAREM Sociologie Bacalaureat 2022

Vezi și MODELE de SUBIECTE pentru BACALAUREAT 2021: TOATE testele de antrenament și baremele publicate de Ministerul Educației

Calendar BACALAUREAT 2022

Sesiunea iunie – iulie 2022:

23 – 27 mai 2022 – Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen

27 mai 2022 – Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a

6 – 8 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

8 – 9 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

9 – 10 iunie 2022 – Evaluarea competențelor digitale – proba D

13 – 15 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C

20 iunie 2022 – Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă

21 iunie 2022 – Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă

22 iunie 2022 – Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă

23 iunie 2022 – Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

27 iunie 2022 – Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00—18:00

28 – 30 iunie 2022 – Rezolvarea contestațiilor

1 iulie 2022 – Afișarea rezultatelor finale

Vezi BACALAUREAT 2021: Modele de subiecte publicate de Ministerul Educației. Variante de pregătire

BACALAUREAT 2022 calendar examen

Sesiunea august – septembrie 2022:

18 – 25 iulie 2022 – Înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe

16 august 2022 – Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă

17 august 2022 – Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă

18 august 2022 – Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă

19 august 2022 – Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

22 – 23 august 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

24 august 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

25 august 2022 – Evaluarea competențelor digitale – proba D

26 și 29 august 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C

31 august 2022 – Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor (orele 12:00 – 18:00)

1 – 2 septembrie 2022 – Rezolvarea contestațiilor

3 septembrie 2022 – Afișarea rezultatelor finale

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Asfaltări la preț umflat într-o comuna din Alba. Fostul primar și trei angajați trimiși în judecată

Publicat

Fostul primar al comunei Meteș, alături de alți trei angajați au fost dați în judecată de actuala conducere a primăriei pentru recuperarea unei sume mari de bani. 

Mai exact este vorba despre peste 160.000 de lei, bani, care au fost dați de primărie pentru o asfaltare făcută în Lunca Ampoiței, în anul 2013, a explicat pentru alba24.ro, primarul Daniel Sânzâiana. 

Atunci, fostul primar, Traian Nicolae Ursaleș, alături de alți trei angajați ai primăriei cu funcții de decizie, Nicolae Hărăguș, Nicoleta Hărăguș și Paraschiva Gavrilă, ar fi calculat prețul total al lucrării la un indice greșit.

Adică, potrivit actualului primar, Daniel Sânzâiană, aceștia au plătit mai mult pentru asfaltare. Problema a fost descoperită în 2014 de către Curtea de Conturi, iar de atunci s-au desfășurat mai multe procese pe diferite instanțe de judecată.

Acum, Primăria Meteș i-a acționat în instanță pe cei patru și cere ca aceștia să plătească 160.615,52 lei, din care jumătate din sumă este valoarea lucrării, iar restul sumei reprezintă penalități.

Momentan, dosarul a fost înregistrat pe rolul Tribunalului Alba, în data de 3 decembrie, însă nu a primit un prim termen de judecată.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate