Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Legea privind venitul minim de incluziune, promulgată de președintele Iohannis. Proiectul va intra în vigoare la 1 aprilie 2018


Publicat

baniRegulile referitoare la acordarea venitului minim garantat, a alocaţiei pentru susţinerea familiei şi a ajutorului pentru încălzirea locuinţei vor fi schimbate semnificativ de la 1 aprilie 2018, conform unui proiect de act normativ promulgat în 28 octombrie de șeful statului. Mai exact, autorităţile vor reuni aceste trei ajutoare într-unul singur: venitul minim de incluziune.

Venitul minim de incluziune va reprezenta un sprijin financiar acordat de stat familiilor şi persoanelor singure pentru asigurarea unui nivel de trai minimal. Totodată, acesta va ajuta la prevenirea sărăciei în rândul copiilor şi la stimularea participării lor în sistemul de educaţie. Concret, potrivit prevederilor propunerii legislative, autorităţile vor reuni venitul minim garantat, alocaţia pentru susţinerea familiei şi ajutorul pentru încălzirea locuinţei într-un singur ajutor: venitul minim de incluziune. Prin urmare, acesta din urmă va fi compus din una sau mai multe dintre următoarele ajutoare financiare:

-ajutorul de incluziune;
-ajutorul pentru familia cu copii;
-suplimentul pentru locuire.

Totuşi, venitul minim de incluziune va putea să fie completat, în funcţie de nevoile beneficiarilor, cu ajutoare complementare în bani sau în natură, aşa cum se arată în proiectul promulgat. De exemplu, plata contribuţiei la sănătate, plata asigurării obligatorii a locuinţei sau ajutoare pentru depăşirea unor situaţii de dificultate temporară (incendii, accidente, boli grave, deces, printre altele).

În expunerea de motive a proiectului de lege, iniţiatorii au lămurit că introducerea venitului minim de incluziune are la bază mai multe avantaje faţă de actualul sistem de ajutorare a familiilor şi persoanelor singure cu dificultăți. Printre altele, este vorba de eficientizarea procesului de stabilire şi plată a drepturilor, simplificarea procedurilor şi reducerea costurilor administrative și private şi efectuarea unei plăţi unice lunare pentru fiecare beneficiar.

Introducerea venitului minim de incluziune este stabilită, conform propunerii de act normativ, pentru data de 1 aprilie 2018. La acel moment, drepturile la venitul minim garantat, alocaţia pentru susţinerea familiei şi ajutorul pentru încălzirea locuinţei vor înceta automat. Pentru obţinerea venitului minim de incluziune, cererile vor trebui depuse cu 60 de zile înainte de intrarea în vigoare a noii legi, adică de la 1 februarie 2018.

Limita maximă de venituri pentru acordarea ajutorului va fi de 600 de lei
Familiile şi persoanele singure vor putea să beneficieze de venitul minim de incluziune în măsura în care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate şi obţin venituri nete lunare ajustate de maximum 1,200 ISR. În prezent, valoarea indicatorului social de referinţă este de 500 de lei, astfel că vorbim de o limită de 600 de lei.

Venitul net lunar ajustat va reprezenta „suma care revine fiecărui membru de familie din venitul net lunar total al acesteia, după aplicarea coeficienţilor de echivalenţă corespunzători dimensiunii familiei”, este punctat în proiect. Coeficienţii de echivalenţăvor fi, mai precis, 1 pentru persoana singură sau pentru un singur membru de familie şi 0,5pentru fiecare persoană în plus (adult sau copil). Venitul minim de incluziune va fi constituit din totalul sumelor aferente ajutorului de incluziune, ajutorului pentru familia cu copii şi suplimentului pentru locuire. Acestea vor fi stabilite în funcţie de încadrarea în veniturile nete lunare ajustate în limitele următoare:

-pentru ajutorul de incluziune, până la un venit mediu net lunar ajustat de 260 de lei(0,520 ISR), ce se ia în calcul la stabilirea veniturilor cumulate ale familiei (respectiv 300 de lei, adică 0,600 ISR, pentru persoana singură în vârstă de cel puțin 60 de ani);
-pentru ajutorul pentru familia cu copii, până la un venit net lunar ajustat de 600 de lei (1,200 ISR);
-pentru suplimentul pentru locuire, până la un venit net lunar ajustat de 600 de lei(1,200 ISR) (respectiv 800 de lei, adică 1,600 ISR, pentru persoana singură în vârstă de cel puțin 60 de ani).

Atunci când se vor stabili veniturile nete lunare ajustate, vor fi luate în considerare toate veniturile nete (adică toate sumele primite sau realizate) pe care membrii familiei sau persoana singură le-au realizat în luna anterioară solicitării ajutorului minim de incluziune. Totuși, nu vor fi luate în calcul sume precum alocațiile de stat ale copiilor, bursele, banii câștigați din activități ocazionale necalificate sau ajutoarele de urgență.

Solicitarea banilor se va face la primărie

Persoanele îndreptăţite să beneficieze de venitul minim de incluziune vor putea să-l solicite în scris, iar cererea va trebui să fie însoţită de o declaraţie pe propria răspundere, de un angajament de plată, dar și de unele acte doveditoare. Solicitarea pentru acordarea venitului minim de incluziune, împreună cu actele necesare, va fi depusă la primăria localităţii de domiciliu/reședință sau va fi transmisă electronic acesteia.

În esenţă, cererea va include datele persoanei îndreptățite, componenţa familiei, veniturile realizate, bunurile deţinute, tipul de locuinţă, sistemul de încălzire folosit şi numărul persoanelor care locuiesc la aceeaşi adresă de domiciliu/reşedinţă. De asemenea, vor fi incluse informaţii despre situaţia educaţională şi profesională a persoanei singure sau a membrilor de familie, precum şi despre nevoile speciale şi situaţiile particulare în care se regăsesc aceştia.

În ceea ce privește actele doveditoare, acestea vor demonstra, printre altele, veniturile, componența familiei și respectarea condițiilor în funcție de care se vor acorda ajutoarele componente ale venitului minim de incluziune. Angajamentul de plată va reprezenta documentul prin intermediul căruia beneficiarii ajutorului își vor asuma returnarea banilor primiți fără drept, dacă acest lucru va fi necesar.

„Verificarea datelor și informațiilor cuprinse în cerere și în documentele doveditoare, precum și prelucrarea datelor înscrise în cerere se realizează în termen de maximum 15 zile de la data înregistrării acestora, de către personalul serviciului public de asistență socială din subordinea consiliului local sau, după caz, de către personalul din compartimentul cu atribuții în domeniul asistenței sociale din aparatul de specialitate al primarului”, este explicat în proiectul de lege ce va ajunge curând, pentru publicare, la Monitorul Oficial. Astfel, în cazul persoanelor care se încadrează în limitele maxime de venit amintite anterior și care folosesc energia electrică pentru încălzirea casei, se va face o verificare în teren a datelor și informațiilor declarate de solicitanți. Totuși, vor putea fi făcute verificări și la alți solicitanți.

După cel mult cinci zile de la finalizarea verificării în teren, primarul localității va decide aprobarea sau respingerea cererii de acordare a venitului minim de incluziune. Apoi, în maximum cinci zile de la emitere, dispoziția primarului se va comunica solicitanților.

Plata ajutorului de incluziune și/sau a ajutorului pentru familia cu copii se va facelunar de către agențiile teritoriale pentru plăți și inspecție socială. Suplimentul pentru locuire, reprezentat de ajutorul pentru combustibili solizi şi petrolieri, va fi plătit o singură dată (până la data de 31 noiembrie a fiecărui an, pentru perioada sezonului rece), în timp ce achitarea ajutorului pentru energie termică, energie electrică sau gaze naturale se va face direct la furnizori.

Ce valoare vor avea ajutoarele din cadrul venitului minim de incluziune

Ajutorul de incluziune

Ajutorul de incluziune va fi o sumă de bani acordată pentru asigurarea necesităţilor zilnice ale vieţii și va avea, conform proiectului de lege, un cuantum maxim de 260 de lei pe lună(0,520 ISR). În funcţie de numărul membrilor familiei, ajutorul se va acorda pornind de la valoarea de referinţă de 260 de lei pe lună, la care vor fi aplicaţi coeficienţii de echivalenţă (1 pentru o personă, 0,5 pentru fiecare persoană în plus).

„Suma aferentă ajutorului de incluziune se stabilește ca diferență între nivelul cuantumului maxim al ajutorului de incluziune, calculat (…) pentru întreaga familie sau persoana singură, și nivelul veniturilor nete lunare realizate de familie sau de persoana singură în luna anterioară solicitării dreptului (…)”, este menționat în document, subliniindu-se căpersoanele singure în vârstă de peste 60 de ani vor putea primi un cuantum maxim de 300 de lei pe lună (0,600 ISR).

În cazul familiilor care vor primi ajutorul de incluziune, unul dintre membrii majori apți de muncă va fi obligat să lucreze lunar, la cererea primarului, pentru activități sau lucrări de interes local. Acest lucru se va face cu respectarea duratei normale a timpului de muncă.

Ajutorul pentru familia cu copii

Ajutorul pentru familia cu copii va fi acordat pentru a preveni sărăcia copiilor şi a stimula participarea acestora în sistemul de educaţie. Acesta va viza familiile care întrețin unul sau mai mulți minori și va fi acordat în funcţie de nivelul venitului net lunar ajustat şi numărul de copii.

Astfel, cuantumul lunar pentru familia beneficiară a ajutorului de incluziune sau pentru cea cu venituri nete lunare ajustate de maximum 260 de lei pe lună va fi:

-107 de lei (0,214 ISR) pentru familia cu un copil;
-214 de lei (0,428 ISR) pentru familia cu doi copii;
-321 de lei (0,642 ISR) pentru familia cu trei copii;
-428 de lei (0,856 ISR) pentru familia cu patru sau mai mulţi copii.

Familia monoparentală beneficiară a ajutorului de incluziune sau cea cu venituri nete lunare ajustate de maximum 260 de lei pe lună va primi un cuantum lunar al ajutorului de:

-120 de lei (0,240 ISR) pentru familia cu un copil;
-240 de lei (0,480 ISR) pentru familia cu doi copii;
-360 de lei (0,720 ISR) pentru familia cu trei copii;
-480 de lei (0,960 ISR) pentru familia cu patru sau mai mulţi copii.

Pentru familia cu un venit net lunar ajustat cuprins între 261 de lei (0,522 ISR) şi 600 de lei (1,200 ISR) pe lună, cuantumul lunar al ajutorului va fi:

-85 de lei (0,170 ISR) pentru familia cu un copil;
-170 de lei (0,340 ISR) pentru familia cu doi copii;
-255 de lei (0,510 ISR) pentru familia cu trei copii;
-340 de lei (0,680 ISR) pentru familia cu patru sau mai mulţi copii.

Cuantumul lunar al ajutorului pentru familiile monoparentale cu un venit net lunar ajustat cuprins între 261 de lei (0,522 ISR) şi 600 de lei (1,200 ISR) pe lună va fi:

-100 de lei (0,200 ISR) pentru familia cu un copil;
-200 de lei (0,400 ISR) pentru familia cu doi copii;
-300 de lei (0,600 ISR) pentru familia cu trei copii;
-400 de lei (0,800 ISR) pentru familia cu patru sau mai mulți copii

De reţinut este că, în familiile care au în întreţinere copii de vârstă şcolară, acordarea ajutorului va fi condiţionată de frecventarea neîntreruptă a cursurilor. Eventualele absenţe nemotivate, întreruperi sau repetări de an şcolar vor duce la scăderea cuantumului ajutorului.

Suplimentul pentru locuire

Suplimentul pentru locuire va reprezenta un ajutor financiar pentru acoperirea integrală sau parţială a cheltuielilor cu încălzirea locuinţei de domiciliu/reşedinţă în timpul sezonului rece (perioada 31 noiembrie – 1 martie). Acesta se va acorda în cuantumuri diferenţiate, în funcţie de încadrarea venitului net lunar ajustat, pentru un singur sistem de încălzire.

Suplimentul va fi reprezentat, practic, de un ajutor pentru energie termică în sistem centralizat, un ajutor pentru gaze naturale, un ajutor pentru energie electrică sau un ajutor pentru combustibili solizi/petrolieri. Suplimentul pentru locuire va fi acordat, în timpul sezonului rece, persoanelor singure și familiilor care au un venit net lunar ajustat de până la 600 de lei. „Cuantumurile suplimentului pentru locuire, indiferent de sistemul de încălzire utilizat, se calculează în funcție de veniturile nete lunare ajustate pe membru de familie, prin compensarea procentuală a cheltuielilor pentru încălzire (…)”, scrie în propunerea legislativă, făcându-se referire la:

-valoarea de referință a ajutorului lunar pentru energie termică, calculat în limita consumului mediu lunar și prețul gigacaloriei;
-valoarea de referință a ajutorului lunar pentru gaze naturale de 260 de lei;
-valoarea maximă a ajutorului lunar pentru energie electrică de 240 de lei;
-valoarea maximă a ajutorului lunar pentru combustibili solizi/petrolieri de 80 de lei.

Cei care vor solicita venitul minim de incluziune exclusiv pentru suplimentul de locuire, pentru energie termică, gaze sau energie electrică, vor trebui să depună actele necesare până la data de 15 octombrie a fiecărui an. În cazul ajutorului pentru combustibili solizi/petrolieri, termenul va fi data de 15 septembrie a fiecărui an.

sursa: avocatnet.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Povestea de succes a unei absolvente a Colegiului Militar din Alba Iulia: De la pași timizi de defilare la Forțele Aeriene

Publicat

Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia continuă seria poveștilor de succes a elevilor, care între timp au reușit să înceapă o carieră în cadrul Armatei Române.

Duminică, 17 octombrie, repezentații instituției de învățământ au prezentat povestea unei absolvente a colegiului – promoția 2018.

Este vorba despre Andreea-Ioana Moisa care a ales să urmeze o carieră în cadrul Forțelor Aeriene. 

Mai mult de atât, aceasta a absolvit ca șef de promoție specializarea Radiolocație a Academiei Forțelor Aeriene „Henri Coandă”, Brașov.

Postarea de pe Facebook a Colegiului Național Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia.

„În pas de cadență tremurat am început viața de licean…plămădind în noi speranțe, idealuri și-un spirit care reușea să facă din imposibil, posibil”, spune sublocotenent Andreea-Ioana Moisa, absolventă a Colegiului Național Militar ,,Mihai Viteazul”, promoția 2018.

Andreea a ales să urmeze o carieră în cadrul Forțelor Aeriene și a absolvit ca șef de promoție specializarea Radiolocație a Academiei Forțelor Aeriene „Henri Coandă”, Brașov.

Colegiul militar din Alba Iulia a fost pentru Andreea locul în care a reușit să-și depășească limitele, să descopere că imposibilul devenea posibil și unde s-a pregătit „să ia calea unui cer senin”.

„Pe malul unei singure clipe s-au spart valuri întregi de amintiri, care mai apoi s-au risipit în suflet și în gânduri și-au rămas adânc ancorate în viețile noastre. În pas de cadență tremurat am început viața de licean, care s-a scurs cu defilări printre momente de bucurie și momente de tristețe, plămădind în noi speranțe, idealuri și-un spirit care reușea să facă din imposibil, posibil.

Anii de liceu, cei mai frumoși ani, m-au învățat să prețuiesc timpul și prezentul, mi-au dezvăluit adevăratele prietenii și m-au făcut să-mi depășesc limitele, iubindu-mă. Mereu îmi voi aminti cu drag și nostalgie de zilele cu instrucție, diminețile răcoroase de înviorare, nopțile petrecute povestind fel și fel, de profesorii și cadrele militare care au contribuit la formarea mea, de emoțiile fiecărui început și sfârșit de an, de ultimul apel și de absolvirea Colegiului Național Militar ,,Mihai Viteazul”, care mi-a fost „acasă” timp de patru ani.

Această „casă” mi-a fost alături și m-a pregătit să îmbrac cu mândrie uniforma albastră a Academiei Forțelor Aeriene ,,Henri Coandă”, să iau calea unui „cer senin” și să continui în același pas cadențat în bocanci, spre visul meu”, mărturisește Andreea.

Dar drumul spre împlinirea unui vis nu este deloc ușor, recunoaște Andreea, însă atunci când visul devine realitate, iar pe umeri stă așezat primul grad de ofițer, gradul de sublocotenent, spuni misiune îndeplinită și te pregătești pentru noi provocări!

„Acest drum presărat de maturitate, responsabilitate, profesionalism și disciplină sunt o rampă de lansare pentru ce m-aștepată, dar și o ajustare a uniformei, punându-mi pe umăr primul grad de ofițer.

Vis îndeplinit! Dar ăsta nu-i nicidecum sfârșitul, viața de militar abia acum începe și sunt dornică de noi provocări! Mulțumesc tuturor celor care mi-au fost alături și au contribuit la ceea ce am ajuns astăzi! Servesc patria și am onoarea să vă salut!”, a transmis sublocotenent Andreea-Ioana Moisa.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Un proxenet celebru în UK a devenit ecologist în închisoare: A dat Ocolul Silvic Alba și Primăria Aiud în judecată. Ce acuză

Publicat

Un bărbat din România, devenit celebru după ce a primit o condamnare de 21 de ani pentru proxenetism în Marea Britanie, a devenit activist pentru ecologie în penitenciarele din România. 

Este vorba despre Bogdan Marius Nejloveanu care de curând a dat în judecată Ocolul Silvic Alba și Primăria Aiud. 

Acesta vrea ca instanță să oblige Ocolul Silvic Alba să planteze mai mulți copaci, iar Primăria Aiud să fie obligată să ia măsuri împotiva spălătoriilor auto, care în concepția sa poluează pânza freatică a apei potabile a țării. 

De la Primăria Aiud, dar și de la Ocolul Silvic Alba a cerut și daune de un leu.

Sursă foto: manchestereveningnews.co.uk

Acuză defrișări masive de păduri și tăieri ilegale – proces cu Ocolul Silvic Alba

Nejloveanu a dat în judecată Ocolul Silvic Alba și acuză instituția că nu a luat nici o măsură față de tăierile de păduri de pe raza județului. Un proces s-a desfășurat pe rolul Judecătoriei Aiud, iar în data de 4 octombrie a fost dată și o decizie în acest sens.

În cererea de chemare în judecată, deținutul face o serie de acuzații: acesta susține că pe raza județului Alba se execută tăieri masive de păduri și că prin neplantarea de noi puieți țara va deveni un deșert saharian.

”În fapt arată că, pe raza județului Alba, se produc defrișări masive de păduri, tăieri ilegale de arbori de către persoane fizice neautorizate și tăieri „legale” de arbori de către persoane juridice de drept public, firme private de origine străină care ca și în alte județe ale României au defrișat fără milă mai mult de 60% din suprafața împădurită de dinainte de 1989.

De asemenea, arată că prin defrișarea pădurilor și neplantarea cu puieți înlocuitori în câțiva ani țara noastră va deveni un pustiu deșert saharian, iar firmele străine își îmbogățesc veniturile pe dauna și prejudiciul moral și material al poporului român.

Defrișarea masivă expune terenul la eroziune, provocând astfel numeroase alunecări de teren.

poza cu defrisari, rol ilustrativ

Pădurile joacă un rol decisiv în sistemele naturale ale pământului.

Ele reglementează scurgerea apei, atrag nori de ploaie, eliberează oxigen și reține carbon, regenerează nutrienți și generează soluri. Pădurile sunt plămânii planetei și fenomenul defrișărilor trebuie stopat ferm fără și nici o întârziere.

Menționează că, pârâta i-a adus un prejudiciu moral deoarece în virtutea funcției sale nu a luat măsuri împotriva fenomenului de defrișări de pe raza teritorială a competenței sale de serviciu, acest lucru dovedește vinovăția sa și fapta ilicită comisă prin omisiune, nepăsare, neglijență sau chiar favorizarea răufăcătorilor care defrișează prin tolerarea acestui fenomen”, se arată în motivarea magistraților Judecătoriei Aiud.

Ce a hotărât instanța în procesul cu Ocolul Silvic Alba

În linii mari, magistrații Judecătoriei Aiud au respins cererea bărbatului ca fiind introdusă împotriva unei persoane fără capacitate procesuală pasivă. Asta din cauza faptului că Ocolul Silvic Alba nu are personalitate juridică.

”Susținerile reclamantului din acțiune, in sensul ca defrișările efectuate sunt cauza a tuturor celor specificate de către acesta, nu are suport probator, aceste afirmații fiind făcute de o persoana care nu este de specialitate și care, de-altfel nu a indicat când anume si cine anume a efectuat defrișările si pe ce suprafața de teren.

Ori in aceste condiții, cat timp nu s-a dovedit și nu s-a stabilit in concret ce anume a provocat alunecările de teren si cele menționate care au produs presupusul prejudiciu invocat de către reclamant, se apreciază ca nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege pentru antrenarea răspunderii”, au precizat judecătorii.

Spălătoriile auto manuale – proces cu Primăria Aiud

Bogdan Nejloveanu a intentat un proces și Primăriei Aiud prin care cere ca instituția să ia măsuri împotriva spălătoriilor auto manuale.

Mai exact acesta consideră că ” pe raza localității Aiud sunt foarte multe spălătorii auto, în marea lor majoritate manuale, cu scurgerea în canalul orașului, în canalizare cu detergenți toxici, iar aceste spălătorii nu au la baza de filtrare și purificare de detoxifiere și lipsa decantoarelor corespunzătoare”, potrivit motivării instanței.

”Consideră că, aceste spălătorii nu sunt conforme normelor legale naționale și internaționale privind protejarea mediului înconjurător.

primaria aiud

Prin deversarea apei cu chimicale din detergenți toxici se poluează pânza freatică a apei potabile a țării, iar el ca și cetățean consideră că, viața îi este pusă în pericol, sănătatea integritatea fizică i se degradează în timp, considerând că este suspus unui tratament degradant în sensul art. 3 din C.E.D.O, art. 22 alin. 1 și 2 din Constituție, art. 34 din Constituție garantează ocrotirea sănătății, iar art. 35 din Constituție garantează dreptul său la un mediu sănătos și echilibrat ecologic și consideră că pârâta este vinovată că, nu ia măsurile ce se impunea pentru prevenirea poluării, dând autorizații de funcționare a spălătoriilor care nu corespund legilor în vigoare”, a mai precizat acesta.

Ce a decis Judecătoria Aiud în procesul cu Primăria

La fel ca și în cazul procesului cu Ocolul Silvic, instanța a respins cererea ca fiind neîntemeiată.

”Din lecturarea cererii de chemare în judecată, instanța constată că reclamantul a abuzat de mijlocul procesual pus la dispoziția sa de legiuitor, cu rea-credință, aducând în atenția instanței o cerere vădit neîntemeiată, în cuprinsul căreia a invocat săvârșirea de fapte ilicite, prin încălcarea legislației în domeniul protecției mediului, de către o autoritate publică, fără nici o bază factuală reală, susținând fără nici un temei că astfel de fapte sunt de notorietate, insinuând ca este o practică a autorități publice de a încălca lege atunci când emite autorizații de funcționare a spălătoriilor auto”, au decis magistrații Judecătoriei Aiud în data de 4 octombrie 2021.

Cine este Bogdan Nejloveanu – tată și fiu condamnați pentru proxenetism în Marea Britanie

În 2011, Marius Bogdan Nejloveanu primea ce mai mare condamnare de atunci, înregistrată în Marea Britanie, pentru trafic de persoane. 21 de ani de închisoare cu executare a primit atunci tânărul de doar 24 de ani. Tatăl său a primit 6 ani în primă instanță, iar apoi pedeapsa s-a mărit la 9 ani.

Cei doi aveau o adevărată rețea de prostituție, care a oripilat opinia publică din UK. Mai mult de atât cazul celor doi a făcut atâta vâlvă încat reporterii de la CNN au venit în România și au realizat un amplu material despre rețeaua de prostituție a celor doi.

Ajutat de tatăl său, Marius punea în practică metoda ”Lover Boy”, le promitea fetelor un trai decent în Marea Britanie și că le va lua de soție. Însă în realitate când acestea ajungeau la destinație erau bătute, violate sistematic și puse să se prostitueze de zeci de ori pe săptămână.

În poza de mai sus publicată de manchestereveningnews.co.uk apare Bogdan (cel cu țigara în mână) și tatăl său.

Fetele erau racolate din satele sărace din Teleorman. Potrivit Daily Mail, Marius a fost condamnat pentru 27 de capete de acuzare: viol, trafic de carne vie, loviri și alte violențe.

Jurnaliștii britanici au notat că fetele erau obligate să se prostitueze și de 10, 20 de ori pe zi, în bordeluri care aveau ca acoperire saloane de masaj erotic.

Acesta și-a început pedeapsa în Marea Britanie, dar din 2013 a fost extrădat în România și își execută pedeapsa de 18 ani la Peniteciarul Târgu Jiu.

sursă: CNN, Daily Mail, Manchestereveningnews.

sursă foto: Manchestereveningnews

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Nemulțumirile unui deținut încarcerat la Penitenciarul Aiud: Nu are posturi TV în limba maghiară și produse de curățat WC-ul

Publicat

camera penitenciar, inchisoare, aiud

Un deținut încarcerat la Penitenciarul Aiud a mers în instanță și a cerut să aibă acces la posturi TV în limba maghiară. Un proces s-a desfășurat pe rolul Judecătoriei Aiud, iar o decizie a fost dată de magistrați pe 30 septembrie 2021.

Mai exact, deținutul S.E. s-a arătat nemulțumit de condițiile de cazare din Penitenciarul Aiud. În acest sens în data de 24 iunie 2021 a fost înregistrată o plângere pe rolul instanței de judecată din Aiud.

S.E. a precizat că ”este nemulțumit de condițiile din camera de deținere, este umezeală pe pereți, iar condițiile îl pot îmbolnăvii.

Mai mult, a arătat că a solicitat soluții pentru toaletă și nu le-a primit, iar în cameră dețin un televizor care prinde doar programe în limba română, iar el dorește programe în limba maghiară”, se arată în motivarea instanței.

Nemulțumirile bărbatului se refereau la o celulă de pe o secție de cazare, între timp acesta fiind mutat pe o altă secție

În timpul procesului magistrații au precizat că ulterior sesizării camerele respective au fost renovate.

”Ulterior sesizării, camerele de pe Secția 2 au fost renovate, fiind efectuate lucrările necesare, încăperile arătând complet diferit. Astfel cum rezultă din tabelul privind distribuirea materialelor pe secțiile de deținere, au fost livrate pe secția numărul 2 și materiale de curățenie, care nu pun în pericol sănătatea deținuților, consemnându-se de asemenea angajamentul în vederea distribuirii petentului și o perie de wc, conform solicitării”, se arată în motivarea instanței.

Despre furnizarea de programe TV în limba maghiară, judecătorii au zis că: ”în privința furnizării programelor și în limba maghiară, se reține că legislația în vigoare nu impune acordarea acestui drept, cu atât mai mult cu cât rularea programelor TV au rolul de a asigura dreptul la informație, care este pe deplin asigurat și în limba română, limbă pe care petentul o cunoaște atât scris, cât și vorbit”.

Drept urmare, magistrații au respins cererea bărbatului și l-au obligat la plata a 200 de lei cu titlul cheltuieli de judecată.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Locuri de muncă la stat în Alba: Se caută îngrijitori, muncitori, medici, asistenți, infirmieri, economiști sau instalatori

Publicat

locuri de munca 1

Mai multe posturi sunt vacante în această perioadă în instituții publice din județul Alba.

Candidații interesați de ocuparea acestora trebuie să îndeplinească unele condiții, privind studiile, vechimea de muncă și alte cerințe.

De asemenea cel mai mare angajator din regiune, Continental face angajări. Oferta firmei poate fi consultată AICI

Şcoala Gimnazială „Vasile Goldiş” din Alba Iulia, Judeţul Alba

 Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor: studii medii;
vechimea în specialitatea studiilor necesară ocupării postului: fără condiții referitoare la vechime în muncă.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

05 noiembrie 2021, ora 10:00, proba scrisă;
08 noiembrie 2021, ora 12:00, proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la secretariatul Şcolii Gimnaziale „Vasile Goldiş” din Alba Iulia, telefon: 0258/811.737.

Liceul Tehnologic Sebeş, Județul Alba

Muncitor calificat

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – medii
vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – 5 ani.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

Data limită până la care candidații vor depune actele pentru dosarul de concurs este de 10 zile de la afișare, la sediul instituției.

08 noiembrie 2021, ora 11:00: proba scrisă;
12 noiembrie 2021, ora 11:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Liceul Tehnologic Sebeş, cu sediul în localitatea Sebeş, str. Dorin Pavel nr. 2, judeţul Alba, telefon 0258/731.010.

Căminul pentru Persoane Vârstnice din Sebeş, județul Alba

Îngrijitoare (2 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

Studii – minimum 8 clase.
Vechime – nu necesită vechime

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

27 octombrie 2021, ora 15.00: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
05 noiembrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
10 noiembrie 2021, ora 09.00: proba practică;

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Căminului pentru Persoane Vârstnice din Sebeş, str. Peneş Curcanu, nr. 17, judeţul Alba, telefon 0258/734.999, fax 0258/731.772,e-mail: cpv_sebes.alba@yahoo.com.

Școala Gimnazială Roșia de Secaș, judeţul Alba

Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – generale
vechime necesară ocupării postului – nu se solicită.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

28 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
01 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
01 noiembrie 2021, ora 13.00: proba practică;
01 noiembrie 2021, ora 14.00: proba interviu.

Şcoala Gimnazială „Avram lancu“, Abrud, județul Alba

Administrator de patrimoniu

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

Vechime în muncă: minimum 2 ani.
Studii: superioare, în domeniul economic.
Specializarea: contabilitate și informatică de gestiune.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

09 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
11 noiembrie 2021, ora 10.00: proba practică;
11 noiembrie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare la Şcoala Gimnazială Avram Iancu, cu sediul în Abrud, str. Cloșca nr. 3-5, județul Alba telefon 0258/771.232.

Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia, judeţul Alba

Medic specialist și referent de specialitate

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

medic specialist:absolvent al învățământului superior cu diplomă de licență în medicină;
certificate de confirmare în specialitatea sănătate publică și management;
abilități de operare calculator;
abilități de comunicare;
vechime 4 ani.
referent de specialitate:studii universitare de licență absolvite cu diplomă/studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul științelor sociale (social, economic, juridic);
vechime în specialitatea studiilor – minimum 3 ani și 6 luni;
abilități de operare calculator;
abilități de comunicare.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

27 octombrie 2021, între orele 9.00 și 12.00: data limită pentru depunerea dosarelor;
05 noiembrie 2021, ora 10.00: testare psihologică;
08 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
11 noiembrie 2021, ora 10.00: proba practică;
16 noiembrie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare pot fi obţinute la sediul din Alba Iulia, Bd. Revoluţiei 1989 nr. 23, judeţul Alba, telefon 0258/820.825, interior 146.

Primăria Orașului Cugir, Județul Alba

Asistent medical (2 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

asistent medical PL:diplomă de absolvire școală postliceală sanitară, școală de specializare postliceală sanitară sau școală tehnică sanitară eliberată de Ministerul Sănătății, Ministerul învățământului și Științei/Ministerul Educației Naționale
certificat de absolvire școală postliceală sanitară eliberat de Ministerul Educației Naționale/Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului
atestat eliberat de Ministerul învățământului și Ministerul Sănătății
certificat de absolvire eliberat de Ministerul Sănătății Publice
certificat de membru emis de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România.
Vechime: minimum 1 an în specialitatea studiilor.
asistent medical M:diplomă de absolvire liceu sanitar cu durata de 5 ani, eliberată de Ministerul învățământului și Științei
certificat de membru emis de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România.
Vechime: minimum 1 an în specialitatea studiilor.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

26 octombrie 2021, ora 16.00: termenul limită de depunere a dosarelor;
04 noiembrie 2021, ora 11.00: proba scrisă;
data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Orașului Cugir, str. I.L. Caragiale nr. 1, camera 15, Județul Alba, telefon 0258/751.001, interior 115.

Unitatea Administrativ-Teritorială – Municipiul Blaj, județul Alba

 Expert (2 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

expert I:studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în ramura de știință Inginerie civilă, cu domeniul de licență inginerie civilă sau ingineria instalațiilor
vechime în specialitatea studiilor minimum 4 ani.
expert II:studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe inginerești, exclusiv ramura de știință ingineria resurselor vegetale și animale și ingineria mediului
vechime în specialitatea studiilor minimum 1 an.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

26 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
03 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Unitatea Administrativ-Teritorială – Municipiul Blaj, din Piața 1848 nr. 16, județul Alba, din Piața 1848 nr. 16, județul Alba, telefon 0258/710.110.

Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Alba

Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

studii gimnaziale;
să fie declarat apt medical și psihologic;
nu este necesară vechime în muncă/specialitate.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

22 octombrie 2021, ora 12.00: data limită pentru depunerea dosarelor;
16 noiembrie 2021, ora 14.00: proba practică;
22 noiembrie 2021, ora 13.00: proba interviu.

Muncitor calificat IV-I (electrician)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

studii gimnaziale;
curs de formare/calificare electrician de întreținere;
să fie declarat apt medical și psihologic;
nu este necesară vechime în muncă/specialitate.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

22 octombrie 2021, ora 12.00: data limită pentru depunerea dosarelor;
17 noiembrie 2021, ora 14.00: proba practică;
23 noiembrie 2021, ora 14.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Alba din Alba Iulia, str. AI. I. Cuza nr. 18, telefon 0258.812.318, interior 24571.

Colegiul Naţional „Bethlen Gabor” din Aiud, Judeţul Alba

Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – studii medii;
fără condiții referitoare la vechimea în muncă.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

Data limită până la care candidaţii vor depune actele pentru dosarul de concurs este  de 10 zile de la afişare, la sediul instituției

27 octombrie 2021, ora 10:00: proba scrisă;
29 octombrie 2021, ora 10:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Colegiului Naţional „Bethlen Gabor” din Aiud, str. Bethlen Gabor nr. 1, Judeţul Alba, telefon: 0258/861.947.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Unirea” al Județului Alba

 Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor: studii gimnaziale;
vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: nu este cazul.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

09 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
12 noiembrie 2021, ora 10.00: proba practică;
15 noiembrie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Unirea” al Județului Alba, str. A.l. Cuza nr. 10, jud. Alba, telefon mobil: 0743/134.717.

Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.

1 post vacant de referent de specialitate, grad II (S), cu contract individual de muncă, pe durată nedeterminată, cu normă întreagă, la agențiile teritoriale A.R.R. Alba

referent de specialitate, gradul I (S):pregătire de bază: studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniile: științe inginerești, administrative, economice sau juridice ori studii echivalente, potrivit prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, precum și, în cazul solicitanților care au obținut actul de studii în străinătate, documentul de recunoaștere/echivalare a acestuia emis, în condițiile legii, de către autoritatea administrației publice centrale competentă și/sau experiență profesională în domeniul transporturilor rutiere;
vechime în specialitatea studiilor necesară ocupării postului: minimum 4 ani;
permis de conducere valabil pentru categoria B;
nu are mențiuni înscrise în certificatul de cazier judiciar;
cunoștințe operare calculator: pachetul Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook).

22 octombrie 2021, ora 16.30: termenul limită de depunere a dosarelor;
01 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă – la sediul central al Autorității Rutiere Române – A.R.R., București, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1 sau în altă locație, în funcție de numărul de candidați înscriși la concurs;
05 noiembrie 2021, ora 10.00: proba interviu – la sediul central al Autorității Rutiere Române – A.R.R., București, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1 sau în altă locație, în funcție de numărul de candidați admiși la proba scrisă.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., cu sediul în Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, telefon 021/313.48.53, Serviciul Resurse Umane.

Spitalul Orăşenesc Câmpeni, județil Alba

Infirmieră și îngrijitor (12 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

infirmieră:studii generale sau studii medii;

curs de infirmieră organizat de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România sau de furnizori autorizați de Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu aprobarea Ministerului Sănătății;
minimum 6 luni vechime în activitate (Secția interne, Secția chirurgie generală, Secția pediatrie, Compartimentul A.T.I.);
nu se solicită vechime pentru infirmieră debutantă (Compartimentul gastroenterologie, Compartimentul primiri urgențe);
concurs pentru ocuparea postului.
îgrijitor:studii medii;
nu se solicită vechime;
concurs pentru ocuparea postului.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

21 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
29 octombrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
04 noiembrie 2021, ora 09.00: proba interviu;
09 noiembrie 2021, ora 10.00: proba practică.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Spitalul Orăşenesc Câmpeni din Câmpeni, str. Horea nr. 63, judeţul Alba, telefon 0258/771.717.

Spitalul Orăşenesc Câmpeni, județul Alba

Consilier juridic și registrator medical (3 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

consilier juridic II:studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență – Științe juridice;
vechime în specialitatea studiilor: minimum 6 luni;
cunoștințe operare PC;
experiența întru-un post similar constituie un avantaj;
concurs pentru ocuparea postului.
registrator medical debutant:diplomă de studii medii de specialitate sau diplomă de studii medii;
nu se solicită vechime;
cunoștințe operare

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

21 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
11 noiembrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
17 noiembrie 2021, ora 09.00: proba interviu.

Inginer de sistem I – informatician

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

diplomă de licență în specialitate;
3 ani și 6 luni vechime în activitatea de informatică;
concurs pentru ocuparea postului.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

21 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
24 noiembrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
02 decembrie 2021, ora 09.00: proba interviu

Economist (3 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

economist 1A – Compartimentul financiar- contabil:studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență – științe economice;
vechime în specialitatea studiilor: minimum 6 ani și 6 luni vechime în specialitate;
cunoștințe operare PC;
experiență într-un post similar (în contabilitate bugetară) – reprezintă un avantaj;
concurs pentru ocuparea postului.
economist 1A – Compartimentul resurse umane:studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență – științe economice;
vechime în specialitatea studiilor: minimum 6 ani și 6 luni vechime îh specialitate;
curs inspector de resurse umane;
cunoștințe operare PC;
concurs pentru ocuparea postului.
economist debutant – Serviciul administrativ;studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență – studii economice;
nu se solicită vechime;
concurs pentru ocuparea postului.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

21 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
01 noiembrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
05 noiembrie 2021, ora 09.00: proba interviu.

Instalator și asistent medical (3 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

muncitor IV – instalator – Serviciul întreținere clădiri:studii generale sau studii medii;
cuirs de instalator;
concurs pentru ocuparea postului;
nu se solicită vechime.
asistent medical debutant – Ambulatoriul integrat – Cabinetul medicină internă:diplomă de școală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997;
certificat de membru O.A.M.G.M.A.M.R. avizat și valabil la data concursului sau aviz de principiu al O.A.M.G.M.A.M.R.;
nu se solicită vechime;
concurs pentru ocuparea postului.
asistent medical (PL) – Compartimentul obstetrică-ginecologie:diplomă de școală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997;
certificat de membru O.A.M.G.M.A.M.R. avizat și valabil la data concursului sau aviz de principiu al O.A.M.G.M.A.M.R.;
minimum 6 luni vechime în specialitate;
concurs pentru ocuparea postului.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

21 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
15 noiembrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
19 noiembrie 2021, ora 09.00: proba interviu;
24 noiembrie 2021, ora 10.00: proba practică.

Uniunea Națională a Executorilor Judecătorești
Executor judecătoresc stagiar 

Uniunea Națională a Executorilor Judecătorești aduce la cunoștința celor interesați organizarea, în ziua de 19 noiembrie 2021, în București, a examenului de definitivat pentru executorii judecătorești stagiari în vederea ocupării următoarelor posturi vacante:

Un post la Alba Iulia.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate